Andere nav software op Sony-Ericsson X1 GSM telefoon

Software zoals Navfree, Navigator, TomTom en andere, geschikt voor smartphones, tablets, laptops en Pda's/Pim's
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Andere nav software op Sony-Ericsson X1 GSM telefoon

Bericht door Night_Fly »

Is er iemand bekend of er ook andere nav software op de X1 kan draaien dan de bijgeleverde Wayfinder software??
Voor de mensen die dit vrij nieuwe toestel nog niet kennen, hij draait op Win. mobile 6.1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Check even bij Nav4all, dat is een interessant alternatief als je een goedkope GPRS bundel hebt op jouw X1.
Belangrijkste voordeel: altijd TOP-aktuele Navteq kaarten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

O Nav4all nu echt zo'n betrouwbare partner is kan worden betwijfeld:
Als je naar Oostenrijk wilt zoeken moet je bij Australië zijn omdat men kennelijk nog niet bewust is van het feit dat Austria en Australia niet hetzelfde is.
De laatste databasetoevoegingen zijn van januari 2008 betreffende de Q1-2008 terwijl er al volop kaarten te koop zijn met een database van Q2 2008. Dit terwijl men beweert wekelijks de aanvullingen van Navteq door te voeren

Nav4All voert elke week alle door NAVTEQ geleverde updates in.
Selecteer een land en zie hoeveel er in de laatste maanden is veranderd.
Blijf bij, rij blij met Nav4All en daar hoef je niets voor te doen.
Geen updates te kopen of te installeren. Niets...


En als je probeert contact met ze te leggen gebeurt er vervolgens nooit meer iets.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En als je probeert contact met ze te leggen gebeurt er vervolgens nooit meer iets.
Heb je dat uit eigen ervaring? Elders lees ik daar anders over.
En mijn ervaring is ook anders, toen ik eens wat vroeg over die DB's.

Het feit dat die DB gegevens daar niet helemaal bijgewerkt zijn zegt niks over de aktualiteit van de gegevens zoals ze naar je toegestuurd worden zodra je Nav4All oproept op je toestel.

Maar als jij, uit eigen ervaring andere gegevens hebt, laat ik me uiteraard overtuigen van m'n ongelijk :wink:

Iets anders is dat er bij Nokia het eea op stapel staat, ism hun dochter Navteq. Ik ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bedrijven die zich beroepen op "top-actuele"gegevens en vervolgens de informatie daarover op de website laten versloffen en soms ronduit foutief publiceren, maken een niet zorgvuldige indruk.
En het feit dat je daarover probeert te corresponderen, sinds een jaar, en nooit iets terughoort doet daaraan geen goed, wat heet?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

Intussen heb ik al McGuider 2009 met europa kaart draaien op mijn Sony Ericsson X1 foon, en deze draait super soepel.
Enigste wat ik nog moet uitvogelen is om de POI te bewerken, ik heb ergens gelezen dat ik de tomtom POI's ook kan gebruiken maar dan wel moet converteren naar een andere extentie........................ iemand meer info hierover?
Alvast hartelijk dank.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

TomTom POI's bewerken, waar haal je die POI's dan vandaan?

Interessant dat je de McGuider hebt draaien op je SE. Imho is McGuider een zwaar onderbelicht pakket, het wordt in ons land maar weinig gebruikt. Bij onze Oosterburen zie je het wel veel, daar zijn ook hele Fora mee volgeschreven, onder andere http://forum.pocketnavigation.de/bid193-sid.htm
Dit pakket is voor weinig geld op de markt, het kost maar 79 Euri voor een 2009 Europapakket http://navigation.teleatlas.com/nl/shop ... r6648.html
Dat TomTom dit zomaar goed vindt, TeleAtlas is tenslotte een 100% dochter van TT, dat verbaast me....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

TomTom POI's bewerken, waar haal je die POI's dan vandaan?
Ja dat ben ik nu ook aant uitzoeken, ist miss. niet zo dat bestaande tomtom poi's geconverteerd kunnen worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met POIConverter en POIEdit zijn ook de TomTom POI's te converteren naar vrijwel alle formaten.
JW schreef:Interessant dat je de McGuider hebt draaien op je SE. Imho is McGuider een zwaar onderbelicht pakket, het wordt in ons land maar weinig gebruikt.
Dat het navigatieprogramma hier niet zo populair of bekend zou zijn is denk ik niet helemaal correct. Maar de bekendheid bestaat kennelijk voor 95% uit illegaal gebruik. Op XXXXX is het programma buitengewoon populair en zijn er kaarten voor de hele wereld beschikbaar
Zie ook "Het grote McGuider Topic"
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1302048

Edit Mod....
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

@ Night_fly

De extentie voor mcGuider is UPI

Je kan bij flitspaal.nl de poi's downloaden en converteren naar UPI.

Kijk hier maar even verder bij deze link: http://www.ernstblaauw.nl/2008/10/24/po ... -mcguider/

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

@ Mickey

Hartelijk dank voor de tips. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Er is een nieuwe versie beschikbaar namelijk versie 7.7 met een kaartversie europa versie 7.80 van 31-10-2008.

Geinstalleerd op een Mypal en in een woord geweldig.

Poi's + flitspalen zijn al aanwezig.

gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Night_Fly
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 dec 2006 14:01

Bericht door Night_Fly »

mickey schreef:Er is een nieuwe versie beschikbaar namelijk versie 7.7 met een kaartversie europa versie 7.80 van 31-10-2008.

Geinstalleerd op een Mypal en in een woord geweldig.

Poi's + flitspalen zijn al aanwezig.

gr.
Die draait bij mij ook............. als een tierelier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:.....Dat het navigatieprogramma hier niet zo populair of bekend zou zijn is denk ik niet helemaal correct. Maar de bekendheid bestaat kennelijk voor 95% uit illegaal gebruik. Op XXXXX is het programma buitengewoon populair en zijn er kaarten voor de hele wereld beschikbaar
Zie ook "Het grote McGuider Topic"
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1302048

Edit Mod....
Hiermee wordt bevestigd dat de bewering dat de bron van illegaal gebruik zit in de "te dure SW en kaarten" gewoon onzin is.
Dit pakket, dat de complete SW en ook nog eens geheel Europa bevat met een recente DB, wordt door TA geleverd voor het uiterst vriendelijke bedrag van €79. En toch wordt 95% van dit pakket via dat illegale circuit "verhandeld".
Oftewel, het "te duur"is gewoon een drogreden. Men is niet bereid er een zeeeeer redelijk bedrag voor uit te geven, hier geldt: ik pik het wel ergens.
Ik vond het interessant Route 66's commentaar te lezen in een ander topic:
Het is onthutsend keer op keer te moeten vaststellen dat op zichzelf waarschijnlijk nette mensen zo achteloos met de rechten en dus met de portemonaie van een ander omgaan! Ik vraag me af of ze zelf net zo laconiek zouden reageren als iemand bijvoorbeeld hun bankpasje wilde kopieëren en af en toe wat geld van hun rekening zou halen. Het is maar goed dat dit forum zulke illegale acties per definitie afkeurt en zulke inzenders beleefd doch dringend op het reglement wijst en hun postings zonodig verwijdert.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW, waar baseer jij dat op, dat 95% illegaal zou zijn. Klingklare onzin, dit kan jij nooit hard maken.

Wat hier wel aan de hand is, dat er regelmatig systemen worden afgekraakt en ook dealers de grond in worden geboord.

Mag ik hier op wijzen, dat volgens de forum regels III sub a dit verboden is :idea:

Hier wordt een goed product voor, inderdaad, een zeer schappelijke prijs op de markt gezet, waar geen enkel ander navigatie systeem maar aan kan tippen en helemaal niet aan de zeer recente kaart materiaal.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die uitspraak over 95% komt niet van mij, even goed lezen :idea:

Dat gezegd zijnde, het is mij uit zeeeer welingelichte bronnen bekend dat er in dat "circuit" al veel meer dan 100 postings geweest zijn van alle programma's en kaarten die Sygic/McGuider uitgebracht heeft.
Het is mij eveneens bekend dat, als er sprake is van onbeveiligde SW, maar iets van 5 procent legaal aangeschaft wordt, de rest gaat via dat "circuit". En of dat nou 5%, 10% of 15% is, dat is geen punt van discussie.
De essentie is dat dit gewoon illegaal is, daar gaat het hier om. Dat dit zou komen omdat het te duur is, is hiermee naar het land der fabelen verwezen :!:

En over dit systeem is door mij alleen maar positief geschreven, lees dit topic nog maar eens goed door.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Die uitspraak over 95% komt niet van mij, even goed lezen
Dat klopt in 1e instantie door Gerritje maar daarna ook van jou, zie
En toch wordt 95% van dit pakket via dat illegale circuit "verhandeld".
En welk "circuit" bedoel je dan precies?

Dat Sygic/McGuider onbeveiligde SW uitbrengt, is natuurlijk hun eigen schuld, het kan ook anders, zie andere wel goed beveiligde SD kaarten. Zij hechten daar schijnbaar geen waarde aan.
En over dit systeem is door mij alleen maar positief geschreven,
Ik had het over systemen en niet over dit specifiek systeem, er zijn in het verleden door bepaalde mensen op dit forum negatieve uitspraken gedaan over navigatie systemen, mn de goedkopere, daar heb ik het over en ook over bepaalde dealers die incompetent zijn.

Deze dealers en fabrikanten, kunnen of willen zich hier niet verdedigen op dit forum.

Dit is in strijd met het regelement en snap dan ook niet dat de mod's daar over niet ingrijpen
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je van mening bent dat Mod's hun werk niet goed doen moet je gewoon een PM naar de Admin sturen en die gewraakte passages even linken.

Een uitspraak:
Dat Sygic/McGuider onbeveiligde SW uitbrengt, is natuurlijk hun eigen schuld, het kan ook anders, zie andere wel goed beveiligde SD kaarten. Zij hechten daar schijnbaar geen waarde aan.

dat riekt naar goedpraten van het deze illegale aktiviteit, het moet niet gekker worden.

Teleatlas schrijft bij voorbeeld op z'n CD's:
Door het openen van de verpakking aanvaardt de klant de gebruikersovereenkomst.

Deze gebruiksovereenkomst heeft betrekking op de software en de digitale kaartgegevens vervat in bijgaand pakket, gezamenlijk hierna te noemen de "software". De klant heeft het recht om de software met één (1) navigatiesysteem te gebruiken. Alle overige rechten zijn voorbehouden aan TeleAtlas en Robert Bosch. De klant wordt enkel eigenaar van de stoffelijke CD-ROM en verkrijgt geen eigendom van de software. Het is de klant niet toegestaan de software geheel of gedeeltelijk te wijzigen, te combineren met andere software, te ontleden, of daarvan andere producten te vervaardigen. De klant zal de in de software vervatte digitale kaarten en programmatuur niet downloaden of deze overzetten op een andere CD-ROM of computer. Ingeval dat de klant deze CD-ROM verkoopt of ervan afstand doet, dient hij de in deze overeenkomst opgenomen verplichtingen op te leggen aan de ontvanger.


Dat is voldoende duidelijk, dunkt me, meer is niet nodig.
En het betekent dat iedereen die de inhoud van deze CD vervolgens toch op het Net zet inbreuk maakt op deze gebruikersovereenkomst. Zoiets heet dus illegale SW, zo simpel is dat.
En dat is gewoon laakbaar, daar wil dit forum zich nadrukkelijk van distantiëren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Als je van mening bent dat Mod's hun werk niet goed doen moet je gewoon een PM naar de Admin sturen en die gewraakte passages even linken.
Als ik dat moet gaan doen stroomt hun pm box over, maar ze kunnen dit zelf toch ook wel zien, hun hebben die regels toch opgesteld?

En over het volgende, je denkt toch niet dat Tele atlas gek is, dat ze denken O mijn sofware wordt niet " ïllegaal gebruikt" ?

Dat weten ze zelf ook wel dat dit gebeurt, dus vinden ze het niet belangrijk om hun SD kaart te beveiligen, anders hadden ze dat toch echt wel gedaan.

En als Gerritje zo tegen illegale sotware is, wat heeft hij dan te zoeken op XXXXXXXX ??
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
audifiel
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2009 14:43

Bericht door audifiel »

@JW

Dat is voldoende duidelijk, dunkt me, meer is niet nodig.
En het betekent dat iedereen die de inhoud van deze CD vervolgens toch op het Net zet inbreuk maakt op deze gebruikersovereenkomst. Zoiets heet dus illegale SW, zo simpel is dat.
En dat is gewoon laakbaar, daar wil dit forum zich nadrukkelijk van distantiëren.

Groet,
JW
Dit is toch een duidelijke uitspraak van JW nietwaar?
Welnu, ILLEGALE SOFTWARE bestaat niet !!!
Alleen ILLEGAAL gebruik van software.
Zo simpel is het dus blijkbaar niet, laten we wel correct blijven.

Als alle vragen op deze manier beantwoord worden, is iedereen in verwarring toch?

p.s.
Admin dit zal ook wel weer worden weggehaald zeker?
Dit board wordt gecensureerd toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een semantische discussie, grappig.
Je meldt je aan op het forum om een klein half jaar na de laatste posting over dit onderwerp te kunnen posten. Hoe heb je dat zomaar gevonden?

Illegale software zou niet bestaan. Dan klopt het dus ook niet wat geschreven is http://www.kmo-it.be/viewobj.jsp?id=95 of in http://www.bigweb.nl/ Wie ben ik vervolgens om daarvan te zeggen dat dit niet bestaat. Jij wel?

Los daarvan moet het toch een ieder duidelijk zijn dat dit forum geen discussies wenst over illegale kopieën, en waarvan zouden die anders moeten zijn dan van navigatiesoftware/kaarten als we op dit forum zijn?

Je alias doet vermoeden dat je iets met Audi's hebt. Het forum zou het waarderen als je dáárover zou posten, en je ervaringen met het navigatiesysteem daarin met ons zou delen. Dáár is het forum voor opgezet :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1936
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1052
  • Kaart voor Sony NV U 51F
    door Dizzy » 10 nov 2017 10:22 » in Navteq
    Reacties: 0
    Weergaves: 716
  • Rijden via andere plaats
    door Frans59 » 21 okt 2015 09:31 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 495
  • Sony CDX-NC9950 + NVX-HC1 denkt dat ik rijd
    door Donsas » 18 jul 2017 22:37 » in Vaste Sony systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 671
  • Andere kaarten mogelijk? AVIC-F320 BT
    door biggest » 12 sep 2014 14:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 4649
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1254

Terug naar “Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software”