Informatie over Toyota Navigatiesystemen

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Informatie over Toyota Navigatiesystemen

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Naar aanleiding van een gesprek met terzake kundigen:
Hierbij een aantal vragen en antwoorden:
  • Is er een elegante mogelijkheid om een upgrade uit te voeren van TNS300/310 naar TNS600 of TNS700. Is daarvoor materiaal beschikbaar, en zijn er technische mogelijkheden om eea uit te voeren ivm ruimte en bekabeling cq benodigde signalen.
    Het TNS300/310 is een systeem dat gebruik maakt van het scherm van het audiosysteem en kan niet worden geupgrade naar het TNS600 of TNS700 systeem (full map). Wellicht kan een compleet toestel vervangen worden alleen hebben wij hier zelf geen ervaring mee.
  • Wat is het essentiële verschil tussen de TNS600 en TNS700.
    Het verschil tussen het TNS600 en TNS700 is beperkt tot MP3/WMA afspeelmogelijkheid (alleen TNS700) en plaatsing van de toetsen.
  • Zijn er updates voor systeemsoftware die uitbreiding van mogelijkheden in zich bergen en tekortkomingen verhelpen
    De software kan niet worden geupdate of uitgebreid, het is wel mogelijk om een recente CD/DVD aan te schaffen bij de Toyota dealer of op www.toyota-mapupdates.eu
  • Wat is de geografische dekking van het huidige kaartmateriaal
    Zie www.toyota-mapupdates.eu
  • Heeft de Full Map navigatie 3D mogelijkheden
    De navigatiesystemen van Toyota hebben geen 3D mogelijkheden.
  • Kan de navi volledig bediend worden tijdens het rijden of zijn er restricties. Zo ja welke en zijn deze te omzeilen
    Toyota navigatiesystemen kunnen niet tijdens het rijden bediend worden. Dit is alleen te omzeilen door het snelheidsignaal te onderbreken. Omdat de nauwkeurigheid van de positiebepaling hierdoor minder wordt, is het raadzaam een schakelaar toe te passen zodat na het bedienen het snelheidsignaal weer aangesloten wordt.
  • Kan er een DVD speler op worden aangesloten en evt extra monitoren voor de achterpassagiers.
    Het is niet mogelijk om een DVD-speler of extra monitoren aan te sluiten
  • Wat zijn de mogelijkheden mbt het aansluiten van MP3 spelers en iPod. Zijn hiervoor Toyota parts beschikbaar.
    Toyota biedt geen mogelijkheden tot het aansluiten van externe apparatuur. Sommige audio/navigatiesystemen zijn wel uitgerust met een cd-speler met mp3/wma afspeelmogelijkheid.
  • Wat zijn de mogelijkheden mbt aansluiten van een achteruitrijcamera. Zijn hiervoor onderdelen beschikbaar.
    Toyota biedt geen mogelijkheden voor het aansluiten van een achteruitrijcamera.
  • Kan de Full Map Navi ook DVD's afspelen.
    Het is niet mogelijk om andere DVD's dan de navigatiesoftware af te spelen.
  • Kunnen er muziek DVD's, dus met MP3 files worden afgespeeld. En in welk formaat moeten deze dan op de DVD worden geschreven.
    Het is niet mogelijk om andere DVD's dan de navigatiesoftware af te spelen. Sommige audio/navigatiesystemen zijn wel uitgerust met een cd-speler met mp3/wma afspeelmogelijkheid
  • Is het gebruik van Audio CD en Navigatie tegelijkertijd mogelijk
    Tijdens de route navigatie kan de radio/cd-speler gebruikt worden. De gesproken routenavigatie vindt plaats via de linker speaker die het audiosignaal op deze speaker tijdelijk dempt.
  • Is er een aansluitmogelijkheid voor carkit en BT en hoe is de comptabiliteit met diverse telefoons. Is daar een lijst van.
    De Business uitvoeringen zijn uitgerust met het TNS600 of TNS700 navigatiesysteem met een separate BT voorbereiding (bediening via knoppen op het stuur). Op http://data.toyota.nl/home/data/pdf/Toyota_GSM.pdf vindt u een compatibiliteitslijst.
  • Waarom wordt de naam TNS700 niet gebruikt.
    Toyota hanteert de benaming Business voor modellen met fullmap navigatie. Afhankelijk van het model is een TNS600 (Verso, RAV4) of TNS700 (Avensis) gemonteerd.
  • Welke update policy hanteert Toyota mbt het kaartmateriaal. Hoe lang worden de bestaande installaties nog ondersteund met updates.
    Het is ons niet bekend hoelang er nieuwe software leverbaar blijft voor navigatiesystemen die niet meer leverbaar zijn.
  • Wat is de status van het huidige CD systeem TNS500 en het 10 jaar geleden gevoerde TNS500 systeem.
    Het TNS500 navigatiesysteem is niet meer leverbaar. Recente software is nog wel leverbaar via de Toyota dealer of op www.toyota-mapupdates.eu
  • Wat is de status van het weinig gesignaleerde TNS200 systeem
    Het TNS200 navigatiesysteem is de voorloper van het TNS300/310 navigatiesysteem. In tegenstelling tot het TNS300/310 navigatiesysteem maakt het TNS200 systeem gebruik van CD's ipv DVD's. Er zijn CD's beschikbaar van o.a. Benelux, Duitsland, Frankrijk en Groot Brittanië. Recente software is leverbaar via de Toyota dealer of op www.toyota-mapupdates.eu
  • Hoe is in z'n algemeenheid gesteld met TMC. Is deze voorziening altijd na te bestellen en in te bouwen bij bestaande modellen
    Het TNS310 navigatiesysteem is uit te breiden met een TMC tuner. Bij de overige navigatiesystemen is dit niet mogelijk of deze zijn hiermee standaard uitgerust.
  • Zijn de TMC zenders handmatig te selecteren. Wat is de status van de Pay TMC diensten, ITIS in Groot Brittannië en V-traffic in Frankrijk
    De zenders die het TMC signaal uitzenden zijn handmatig te selecteren. Wij hebben geen informatie over de status van status van de Pay TMC diensten, ITIS in Groot Brittannië en V-traffic in Frankrijk
  • Hoe krijgen we als gebruiker toegang tot verborgen menu's voor extra systeeminstellingen
    Wij hebben geen informatie beschikbaar over verborgen menu's. De fabrikant heeft ons niet geïnformeerd dat deze aanwezig zijn.
  • Hoe krijgen we als gebruiker en belangstellende toegang tot de pdf versies van de owners manuals van de navigatietoestellen.
    Toyota heeft niet de beschikking over pdf versies van gebruikshandleidingen. Gebruikshandleidingen zijn bij de Toyota dealer te bestellen.
  • Hoe komen we op de hoogte van de diverse mogelijkheden tot inbouw van after market producten ivm correcte aansluitprotocollen
    Toyota ondersteunt de inbouw van after market audio/navigatieproducten niet.
  • Zijn er van de navigatie gerelateerde producten pdf documenten beschikbaar met de pin outs
    Wij hebben geen aanvullende documentatie beschikbaar. De Toyota dealer beschikt over de benodigde werkplaatsdocumentatie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Lief antwoord van ze, maar ze slaan nog geen deuk in een pakje boter.
Je hebt er niets aan... :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daar heb je volkomen gelijk in! Ik ben met je van mening dat een meer diepgaande (tchnische) verantwoording nog handiger was geweest
Het neemt echter niet weg dat het hier een aantal vragen betreft dat in de afgelopen tijd aan de orde is geweest en nu in ieder geval, min of meer gebundeld, bijeen is gebracht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
toycor
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:21

tns 310

Bericht door toycor »

weet er soms iemand in welke toyota's & lexus de tns 310 werkt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: tns 310

Bericht door JW »

toycor schreef:weet er soms iemand in welke toyota's & lexus de tns 310 werkt?
Wat is de bedoeling van je vraag?
Wil je 'm achteraf inbouwen in een Toyota of Lexus? Zoja, in welke?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 13:29

Bericht door gochem »

Paar correcties:

Zijn er updates voor systeemsoftware die uitbreiding van mogelijkheden in zich bergen en tekortkomingen verhelpen
Ja en nee, bij de update 2007-2008 voor de full map navigatie wordt de software ook geupgrade. Wat weet niemand, maar daaronder zouden ook tekortkomingen kunnen vallen. Het is in ieder geval niet zo dat je geheel nieuwe funcitonaliteit krijgt.

Heeft de Full Map navigatie 3D mogelijkheden
Niet zoals we de Bird's Eye view kennen van TomTom. Wel worden sommige belangrijke gebouwen de full map navigate als 3d objecten op de 2d kaart getoond. Dit klinkt overigens mooier dan dat het is.

Wat zijn de mogelijkheden mbt het aansluiten van MP3 spelers en iPod. Zijn hiervoor Toyota parts beschikbaar.
Voor de full map van de Avensis (in ieder geval model 2007) kun je een IPOD connector aanschaffen. Deze komt dan uit in je dashboardkastje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

gochem schreef:Paar correcties:

Zijn er updates voor systeemsoftware die uitbreiding van mogelijkheden in zich bergen en tekortkomingen verhelpen
Ja en nee, bij de update 2007-2008 voor de full map navigatie wordt de software ook geupgrade. Wat weet niemand, maar daaronder zouden ook tekortkomingen kunnen vallen. Het is in ieder geval niet zo dat je geheel nieuwe funcitonaliteit krijgt.
Nogmaals; er vindt geen update van de systeemsoftware plaats maar van de navigatiesoftware.
Een fout in de bediening wordt niet verholpen met het kopen van nieuwe DVD's
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corolla Tom
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01

Bericht door Corolla Tom »

gochem heeft 200% gelijk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun je dat wat nader uitwerken?
Met name dat verhaal over Systeem-Software versus Navi-Software is daarbij een punt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corolla Tom
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 01:01

Bericht door Corolla Tom »

Beschouw het als MS die service packs uitbrengt voor Windows, die brengen bepaalde verbeteringen toe in de software, etc…
De update van de systeem S/W zal geen drastische zaken inhouden die je als gebruiker zal merken.
Concrete voorbeelden hieromtrent zijn niet van belang en wens ik niet te geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mag ik daaruit concluderen dat niet alleen Gochem gelijk had maar ook Gerritje toen hij schreef:
Nogmaals; er vindt geen update van de systeemsoftware plaats maar van de navigatiesoftware.
Een fout in de bediening wordt niet verholpen met het kopen van nieuwe DVD's
Voorts moet me van het hart dat het jou uiteraard vrijstaat om al-dan-niet voorbeelden te geven. Maar het maakt wel dat de lezer er weinig van snapt :oops:

Op dit forum proberen we zoveel mogelijk harde info neer te pennen, gedocumenteerd en wel. Dat zien we als de beste manier om de lezers te helpen. Vandaar :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudraven
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:38

Bericht door ruudraven »

:) Ik ben erg blij met dit forum. Het heeft mij, vooral Gerritje,erg veel geholpen met mijn vragen over het één en ander.

Bedankt

Ruud

Corolla Verso 1.8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
legerstee1
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2008 21:14

Wel Multimedia aansluiten op de TNS700

Bericht door legerstee1 »

Heren wil niet bijdehand zijn maar onder onderstaande link is een adapter te vinden voor de TNS700.
Miss dat toch ie iets meer kan?

http://www.dension4u.de/shop/product_in ... ts_id=2285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkvanerp
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2007 11:27

Uitbreidingen TNS700

Bericht door henkvanerp »

En niet te vergeten de Ipod connector die bij de toyota dealer gewoon te bestellen is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En dat is ook zo'n belachelijk bedrag als voor de Dension, € 399 ?
Ik ben benieuwd, maar men heeft wel geluisterd naar de vraag uit de markt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zandkreek
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2008 13:25

Verlichting bediening TNS 700

Bericht door zandkreek »

Ik ben sinds kort in het bezit van een Toyota Verso met navigatie. Het betreft de TNS 700 (als ik het boekje moet geloven). In tegenstelling dus tot het eerste bericht (met duidelijke informatie, waarvoor dank) wordt dus blijkbaar de TNS 700 ook ingebouwd in de Verso.

Ik moet de mogelijkheden allemaal nog uitvinden, maar waar ik mij aan erger is de oranje/amberkleurige verlichting van de toetsen terwijl de rest van het dashboard groene verlichting heeft. Voor het touchscreen is dit wel in te stellen, maar weet iemand of dit ook is in te stellen voor de toetsen (en/of andere naviatiesystemen dit ook hebben)?

Alvast bedankt, Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Alleen als daar in de setup melding van gemaakt wordt, dan is er blijkbaar voorzien in tweekleurige led's.
Anders (en meest waarschijnlijk) niet.

Wat voor kleur is de achtergrondverlichting van je snelheidsmeter en toerenteller?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor het touchscreen is dit wel in te stellen, maar weet iemand of dit ook is in te stellen voor de toetsen (en/of andere naviatiesystemen dit ook hebben)?
Als de dealer hem naderhand heeft ingebouwd is het natuurlijk best mogelijk dat het een type is dat bestemd is voor een andere auto uit het Toyota assortiment. Linksom of rechtsom lijkt het me een situatie die gekenmerkt dient te worden als ........(Mod Edit)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zandkreek
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2008 13:25

Verlichting navigatie Toyota Corolla Verso TNS 700

Bericht door zandkreek »

- Volgens mij wordt de navigatie van de Corolla Verso altijd achteraf ingebouwd, in tegenstelling tot bij de Avensis. Deze auto is verder gewoon nieuw gekocht met Navigatie, al dan niet af-fabriek.
- Zijn er Verso-rijders die wel een full-map kleuren navigatie hebben met groenkleurige verlichting... (volgens mij is dat de enige methode om er achter te komen of ik de verkeerde ingebouwd heb gekregen) of zijn er mensen die dit vaker bij de hand hebben gehad/herkennen?

Ik heb bij de dealer inmiddels een Nederlandstalige handleiding opgevraagd maar in mijn Duitse versie kan ik niets terugvinden over het omzetten van de kleuren (voor zover ik Duits kan)...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb bij de dealer inmiddels een Nederlandstalige handleiding opgevraagd maar in mijn Duitse versie kan ik niets terugvinden over het omzetten van de kleuren (voor zover ik Duits kan)...
Nu breekt m'n klomp! Je zegt een min of meer af-fabrieks navi te hebben en nu vertel je doodleuk dat er een Duitse handleiding bij zit? Dan verbaast me de groene kleur ook niet met zo'n flut dealer. Excusez le mot!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zandkreek
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2008 13:25

Bericht door zandkreek »

Mijn klomp ook, geloof me het is gewone dealer en geen raar import verhaal of zo.

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ik een amberkleurige navigatie erin heb zitten... als dat ook niet normaal is, breekt m'n tweede klomp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je wordt getild of althans behoorlijk bedot door deze offiicële dealer.
Ik zou even bellen met het klantencentrum van Toyota in Raamsdonksveer
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
randjepandje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2008 19:41

Bericht door randjepandje »

ben net via google op deze site gekomen, echt leuk leesvoer en informatief over de TNS waar al zo weinig gratis info over te vinden is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatiesystemen Nissan Primera p12 2005
    door patkec » 16 feb 2015 13:36 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1340
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2096
  • Mercedes ML comands aps display informatie
    door Wimschuldink » 05 dec 2016 10:32 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 487
  • file informatie via gekoppelde mobiel internet uit of aan
    door bertusjan » 27 jun 2020 17:38 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 403
  • tom tom toyota 11
    door majos » 10 feb 2019 15:10 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 481
  • Nav toyota Rav4 hoe installeren?
    door brainstorm » 22 apr 2015 16:14 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1642
  • Navigatie Toyota Auris
    door Bjorn76 » 22 jan 2017 14:02 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1179

Terug naar “Toyota en Lexus”