Sony NVX HC1 - GPS-antenne

bmw3
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:48

Sony NVX HC1 - GPS-antenne

Bericht door bmw3 »

Sinds kort ben ik in bezit van de sony 9950 met de navigatie unit nvx hc1 .

Ik zal meteen zeggen dat ik deze set niet nieuw gekocht heb maar heb overgenomen van iemand die het inbouwen niet zag zitten (65 +)
Dus toen ik het overnam was alles al uit de verpakking en er ontbreken enkele dingen.
Helaas ontbreekt ook de gps antenne en is onvindbaar.
De software is er wel bij maar dit is een kopie.

Ik heb bij sony geinformeerd en een losse antenne kost 155,- . Dat vind ik heel veel geld voor een antenne , ze zijn ook genoeg te koop voor rond de 50 euro.

Maar welke gaan passen ? En is er uberhaupt een connector die past of is het een specifieke sony connector?

De software: Er zat een kopie bij van de software, de vorige eigenaar beweerde dat de originele dvd niet goed was en hij daarom een kopie had gekregen (beetje vreemd maar goed)
Mijn vraag nu : wat hoort er op deze cd te staan (het is een 800mb cd)
er staan 5 bestanden op deze disc, klopt dat ? Of is de software groter dan 800 mb?

Als de software niet goed is dan moet ik bij sony een nieuwe bestellen namelijk.

ik hoop dat jullie mij een beetje voort kunnen helpen en alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo te lezen had die "65+'er" 'm dus ook niet direkt van Sony gekocht :oops:

Welke GPS antenne er eventueel op past weet ik niet. Staat er iets vermeld over de specificatie van die antenne in de documentatie? Er zijn vele typen, ook met verschillende voedingsspanning, je kunt er dus niet zomaar wat anders aan knopen.

En over die kopie CD/DVD zeggen we hier uiteraard niks. Alleen originelen kunnen hier besproken worden, zie het Reglement.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bmw3
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:48

Bericht door bmw3 »

nee in de specificatie kan ik niets vinden over wat voor connector het moet zijn , het is iig een vierkante stekker.
lijkt wel wat op HRS GT5

wat de software betreft: ik heb er wel een tel nr (en prijzen voor de software!)bij vd leverancier , ik zal eens bellen morgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alles overziend is er slechts één welgemeend advies:
Geef deze bak met rommel onmidellijk terug aan de verkoper want je bent hoogst waarschijnlijk gewoon bedonderd
Er is op het forum al wat geschreven over deze unit die nog vrij nieuw is en dus alle onderdelen zou moeten bevatten.
viewtopic.php?t=4680
Ik zou verwachten dat er 4 originele CD's bij moeten zitten en tenminste een gps antenne. Waarschijnlijk past ook een type dat op een Becker past.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bmw3
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:48

Bericht door bmw3 »

Bak met rommel ? man dit slaat natuurlijk nergens op , het hele systeem is nieuw en het is natuurlijk jammer dat er ea niet bij is maar dat is zeker niet overkomelijk.De prijs was er natuurlijk ook gebaseert op dat er ea ontbrak.
En alles is nog te krijgen via sony dus geen probleem dunkt me.
goed , dat me het te duur is om alles nieuw te kopen is mn eigen zaak toch? Ik probeer om met zo weinig mogelijk kosten het systeem werkend te krijgen.
( ik vind 250 euro voor software veel geld , en 150 voor een antenne ook)

Dus jou advies volg ik zeker niet op , het spijt me.


Antenne heb ik nagevraagd bij een zaak die veel in navigatie doet en deze zouden het even voor mij bekijken wat gaat passen. als er niets is dan bestel ik hem bij sony.
Software moet ik nog eens even zien waar ik die vandaan haal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is jouw feestje natuurlijk maar als je een "splinternieuwe" set voor zo weinig koopt en een aantal essentiële onderdelen als software en antenne ontbreken, is de herkomst duister en noem ik dit volkomen terecht een bak met rommel. En dan die bejaarde die er niets van bakte en nu al met een kopietje aan de slag was? En hij verkocht het voor €250 zonder dat er een luchtje aan zit? Word wakker!
Als je daar software en antenne legaal bij moet kopen heb je alsnog een kat in de zak. En het is volledig aan jou om daar al dan niet gefrusteerd over te zijn, want legaal is er waarschijnlijk nog geen software te koop op de 2e hands markt omdat er nog maar 1 versie is uitgebracht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bmw3
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2007 21:48

Bericht door bmw3 »

nee , ik had de radio gekocht en had de navigatie erbij , dus ja , dan wil ik het ook werkend hebben.
de betreffende verkoper werkte bij een groothandel in dit soort apparatuur , spullen waren retour gekomen en enkele onderdelen waren foetsie.was niet meer na te gaan waar het gebleven was.

enfin , ik ga het proberen om het werkend te krijgen , en als ik via sony de originele onderdelen koop heb ik nog voor weinig geld de boel voor elkaar.

Ok , genoeg erover , weer terug naar het onderwerp; welke antenne past ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaart voor Sony NV U 51F
    door Dizzy » 10 nov 2017 10:22 » in Navteq
    Reacties: 0
    Weergaves: 716
  • Sony CDX-NC9950 + NVX-HC1 denkt dat ik rijd
    door Donsas » 18 jul 2017 22:37 » in Vaste Sony systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 671
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 642
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 597
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 786
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1829

Terug naar “Vaste Sony systemen”