Updateprocedure VDO Dayton MS2010 Applicatie Software

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Harko,

Staat er echt nu nog :?:
GUI taz20060602dev 08
Dan is de update NIET gelukt, dat is de (bijna) oerversie.
Update #1 was taz20060706-04
Update #2 was taz20060810-01
En Update #3 geeft in het scherm bij Systeemidentificatie: GUI A21-070112r1, zoals Bessie al aangaf.

Wat hebben jullie nou precies met de originele SD kaart gedaan? Hebben jullie die eerst leeggemaakt door de inhoud ervan te kopiëren naar de computer? Die heb je later weer nodig, de inhoud moet ná het updaten teruggezet worden op de SD kaart.
Als je de lege kaart hebt, is die dan eerst met FAT geformatteerd en zijn er toen de 3 files opgezet, als te zien in dat plaatje? Als dat zo is moet je dat kaartje in de 2010 stoppen en de update doorvoeren.

Laat maar weten wat je gedaan hebt, zó is het in elk geval niet goed :oops:

Overigens, die Systeemdatum is correct, dat is 2006/05/17, al vanaf het begin. Het gaat om de GUI, de Grafic User Interface, die is inmiddels al drie keer geupdate.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

JW schreef:@ Harko, (...) Overigens, die Systeemdatum is correct, dat is 2006/05/17, al vanaf het begin. Het gaat om de GUI, de Grafic User Interface, die is inmiddels al drie keer geupdate. Groet, JW
Beste JW, het geniet toch de voorkeur, in dit geval, de update#3 op een 'verse' kaart door te voeren? Natuurlijk kan eerst de huidige software op de PC worden opgeslagen, maar toch ..
Overigens, bij mijn 2010#3 staat toch echt bij de systeemidentificatie 'Systeem 3.3 met Datum 2006/06/20'.
Hoe zit dat nu :?:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

Bessie,
Ook bedankt.
Ik probeer het morgen eerst even en anders moet ik maar zo'n verse kaart proberen.
gr.,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bessie schreef:
JW schreef:@ Harko, (...) Overigens, die Systeemdatum is correct, dat is 2006/05/17, al vanaf het begin. Het gaat om de GUI, de Grafic User Interface, die is inmiddels al drie keer geupdate. Groet, JW
Beste JW, het geniet toch de voorkeur, in dit geval, de update#3 op een 'verse' kaart door te voeren? Natuurlijk kan eerst de huidige software op de PC worden opgeslagen, maar toch ..
Overigens, bij mijn 2010#3 staat toch echt bij de systeemidentificatie 'Systeem 3.3 met Datum 2006/06/20'.
Hoe zit dat nu :?:

Grüßen,
Bessie
Uiteraard is het ook mijn voorkeur om de update op een "verse" kaart te zetten.
Maar ja, Harko was al aan de gang gegaan met de originele SD kaart, waar de kaarten op staan. En daarom heb ik nog maar eens geschreven wat er moet gebeuren als je dat zó doet, om erger te voorkomen.
Uit z'n laatste posting lees ik dat hij overweegt een ander kaartje te gaan gebruiken, lijkt me een prima idee :Yes:

Die systeemdatum komt er in te staan als de Navi gefabriceerd en voor het eerst geladen wordt, die verandert niet meer. Jouw 2010 heeft kennelijk als datum 20 juni, die van Harko en de unit die ik hier heb hebben beide 17 mei 2006.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

JW/Bessie,
Het lijkt te zijn gelukt. Ik heb -zoals jullie adviseerden- een verse FAT geformatteerde sd-kaart van 512MB gekocht, die mijn zoon heeft gebruikt voor het updaten. Omdat ik nog een tweede navi-systeem ms 2010 heb (overigens heb ik voor mijn vader, schoonvader en achterbuurman ook een gekocht) heb ik het sd-kaartje daarvan gebruikt voor de juiste up date-procedure, d.w.z. die gegevens op de computer gezet en later weer gebruikt.
De systeem-instellingen melden nu bij GUI: A21-070112r1.
Het stemgeluid is harder geworden, alhoewel ze standaard italiaans begon te spreken, maar dat is na wijziging uiteraard snel recht te breien.
Ik hoop en geloof, dat het gelukt is. Zo moet het kloppen toch?!
Vooreerst bedankt voor jullie hulp.
groeten,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat ziet er heeeel wat beter uit :D

Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Proficiat! Het blijkt gelukt te zijn; goed werk mannen!
Niet alleen het stemvolume is luider, je kunt nu zelfs kiezen uit twee, Nederlands sprekende, 'dames' die de route vertellen. Dat is echter, zoals altijd, een kwestie van (gehoor-)smaak.
Tevens zal je zien dat onderin het display de weergave van de resterende afstand of tijd, de huidige tijd of de GPS-ontvangst (= aantal sat’s) – al naar gelang de instellingen - groter wordt weergegeven.
Zoals reeds voorheen in dit draadje geschreven staat er een aantal ervaringen en nieuwe features in het zuster-draadje (nou ja, inmiddels draad) van de update#3 voor de VDO Dayton MS2010 beschreven; daar kunnen jullie naar hartelust nog eens grasduinen:

http://www.navigatiehelpsite.eu/Forum/v ... php?t=7884

waarbij tevens het voorstel aan de Mod’s of we dit draadje wellicht kunnen invoegen onder bg. topic?
Het onderwerp is weliswaar onder een andere invalshoek gestart, maar uiteindelijk van hetzelfde laken een pak, en zo houden we het zuiver als naslagwerk. Overigens:
Omdat ik nog een tweede navi-systeem ms 2010 heb (overigens heb ik voor mijn vader, schoonvader en achterbuurman ook een gekocht)
Da's nog eens een (ont-)vangstquotum :lol:!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton

Bericht door harko »

Vanmorgen in mijn woonplaats uitgeprobeerd. Route begon weer bij Florencelaan in Eindhoven (nog nooit geweest).
Overigens krijg ik nu ook keurig op mijn monitor het gele startstreepje (had ik eerder ook niet).
De dame schreeuwt nu luid boven de radio uit (heerlijk) en na ca. 1 minuut kreeg ik 5 sat's en wees ze exact de goede weg naar m'n werkplek.
Nogmaals dank voor de tips. Ik zal ook de andere systemen van vader, enz. updaten, want mijn zoon is daar inmiddels ook bijna expert in en het is zo gebeurd!
gr.,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

JW/Bessie,
Ben net terug van een dikke week vacantie in Tsjechie.
Heb in de camper mijn navigatiesysteem in alle hoeken en gaten geprobeerd.
In grote steden en op plattelandsweggetjes. Tot op ongeveer 10 meter absoluut nauwkeurig!
Geupdate is de ms 2010 helemaal een prachtig apparaat. GRANDIOOS!
Ik zal er nog meer reclame voor maken dan ik al deed.
Tot zover mijn terugkoppeling; nog hartelijk dank voor jullie tips.
gr.,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: vdo dayton ms 2010

Bericht door Bessie »

harko schreef: (...) Heb in de camper mijn navigatiesysteem in alle hoeken en gaten geprobeerd.
Geupdate is de ms 2010 helemaal een prachtig apparaat. GRANDIOOS! (...) gr., harko.
Is jouw/jullie camper zooooo groot, dat je een navi nodig hebt om de weg van het toilet naar de zithoek terug te kunnen vinden :?:.
Fijn dat alles is goedgekomen, en dat de MS2010#3 naar tevredenheid heeft gefunctioneerd :D!

Nu je overigens Tsjechie noemt; is jou bekend dat je ook met de MS2010 coördinaten in jouw adresboek op kunt slaan?
Dat is met name handig als je „in the middle of nowhere“ bent, en je wilt deze plaats/plek opslaan zonder dat een adres o.id. bekend is. Ik heb dat reeds diverse malen in Frankrijk gedaan, en het functioneert tadelose!
Da’s handig als je in de toekomst nog eens terug wilt keren op die bewuste plaats :idea: .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zal er nog meer reclame voor maken dan ik al deed.
Kijk, dat lijkt me nou vrij zinloos!
Het apparaat is al een hele tijd uit de handel :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

Gerritje,
dan moet jij eens op marktplaats, speurders, enz. kijken.
Ze worden bij de vleet tweedehands aangeboden!
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Precies!
En waarom zou dat nou toch zijn dacht je?
Zouden al die problemen van het afgelopen jaar daar iets mee te maken hebben gehad soms?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar zijn heel veel redenen voor te bedenken, uiteraard. En net als op E-bay kom je er van alles tegen, ook op Navi gebied.
Er zijn er vele tienduizenden in omloop, en dus worden ze inmiddels ook tweedehands aangeboden.

Net als Harko maak ik er ook "reclame voor". Om te vertellen dat VDO imho een goed produkt gemaakt heeft dat, zeker na de laatste update #3 prima functioneert :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Helemaal mee eens dat ie na update #3 heel goed kan functioneren.
Je dient echter wel te bedenken dat veruit de meeste mensen zo'n apparaat hebben aangeschaft zonder ook maar een notie te hebben van de mogelijkheden of noodzaak van update.
VDODayton is in deze bepaald niet een voorbeeld van service verstrekking gebleken. En bovendien zijn er slechts weinigen die deze en andere sites kennen waar hulp en ondersteuning wordt geboden voor de ondervonden problematiek.
Dat iemand reclame wil maken voor een apparaat dat om een aantal redenen uit de handel is genomen, lijkt mij althans niet helemaal terecht. Je komt niet vaak reclame tegen voor 2e hands producten want de gemiddelde potentiële koper is volkomen terecht op z'n hoede voor dit soort productaanprijzingen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

IK kan je redenering prima volgen :wink:

Klopt inderdaad, er zullen zeker 2010's in omloop zijn die niet lekker werken, met name omdat de updates niet ingespeeld zijn.
En dus durf ik met een zeeeeer gerust hart tegen iedereen te zeggen: als je zo'n buitenkansje hebt om een gebruikte 2010 voor weinig geld aan te schaffen, en je kunt vóór de koop achterhalen dat er nog een oude GUI op zit, koop 'm dan en speel de update #3 in :idea:

Da's mijn "reclame" :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

JW schreef:IK kan je redenering prima volgen :wink:

Klopt inderdaad, er zullen zeker 2010's in omloop zijn die niet lekker werken, met name omdat de updates niet ingespeeld zijn.
En dus durf ik met een zeeeeer gerust hart tegen iedereen te zeggen: als je zo'n buitenkansje hebt om een gebruikte 2010 voor weinig geld aan te schaffen, en je kunt vóór de koop achterhalen dat er nog een oude GUI op zit, koop 'm dan en speel de update #3 in :idea:

Da's mijn "reclame" :D

Groet,
JW
Ik neem gemakshalve aan, waarde JW, dat ik mij hierbij van harte mag aansluiten :wink: , waarbij tevens de wijze woorden van Gerritje hopelijk niet aan dovemansoren gericht zijn :idea: .
Zoals inmiddels wel bekend, ben ik een zéér tevreden gebruiker van dit kleine maar o zo fijne VDO Dayton PNA-fenomeen.
Update #3 is weliswaar een premisse voor optimaal gebruik :!: .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Niks aan toe te voegen :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koosbanti
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2006 18:01

Update ms2010

Bericht door koosbanti »

Beste allemaal,

Ik zie dat het al aardig wat tijd geleden is dat iemand op deze thread heeft gereageerd, maar ik probeer het toch.
Ik wil mijn 2010 upgraden naar de laatste software, das nummer 3 geloof ik.
Dit is echter mijn eerste keer en heb update 2 niet.
Nu lees ik op de site van vdo dat de laatste versie niet compatibel is met oudere versie's.
Ik ga er dan van uit dat ik eerst versie 2 erop moet zetten, maar die staat niet meer op de site van vdo.
Kunnen jullie mij hieraan helpen?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat ze daarmee bedoelen is dat deze versie niet geschikt is voor de oudere MS 2000. Maar elke versie van de MS 2010 kun je in een keer updaten met de nieuwe SW.
Volg wel heel zorgvuldig de procedure, stap-voor-stap.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
koosbanti
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2006 18:01

Update ms2010

Bericht door koosbanti »

Yes !
Het is gelukt! (en nog zonder problemen ook!)
Ik hoop dat hij de sat's nu snelle vindt, want dat is mijn grootste probleem.
Ik las dat sommige op het forum maar een stuk of 6 sat's vinden of zo.
Ik heb er gewoon regelmatig 10 of 11, maar vanaf het moment van starten duurde het vrij lang voordat hij er uberhaubt 1 had gevonden...
Thanxs voor alle nuttige tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Update ms2010

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

koosbanti schreef:Ik las dat sommige op het forum maar een stuk of 6 sat's vinden of zo.
Ik heb er gewoon regelmatig 10 of 11, maar vanaf het moment van starten duurde het vrij lang voordat hij er uberhaubt 1 had gevonden
Geweldig dat je je bij de successen kunt aansluiten!
Maar dat jij regelmatig 10 á 11 satellieten ontvangt moet je toch als uitzonderlijk beschouwen. Zelfs onder de meest gunstige condities is een regelmatige ontvangst van 5-7 satellieten veeleer het geval met de door jou genoemde uitschieters. De constellatie van de satellieten aan de hemel laat een ontvangst van deze hoeveelheden over langere tijd meestal niet eens toe. En als je er zo veel ontvangt wil het geenszins zeggen dat de signalen van alle satellieten worden gebruikt bij de berekening!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EdoZ
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2008 22:15

Nieuwe software

Bericht door EdoZ »

ik ga de update eens proberen, kijken wat er verbeterd


Bessie schreef:Er is een - lang verwachtte - applicatie-software door VDO-Dayton in januari 2007 vrijgegeven, onder andere op dit forum bekend onder "update #3".
Deze zgn. update zou onder GUI-versie A21-070112r1 moeten verschijnen bij de systeemidentificatie.
Ik weet het GUI-versienummer niet meer uit mijn hoofd, maar het kan zijn dat jullie nu #2 geinstalleerd hebben.
Afgezien daarvan bestaat er ook een systeem 3.3 met datum 2006/06/20.

Kijk anders ook even hier, daar staat zóveel informatie over updaten, daar is Bill Gates jaloers op;

viewtopic.php?t=7884

Ik had graag gezien dat jullie een 'verse' SD-kaart, zoals the VDO-godfather JW het noemt :wink: , hadden genomen, bij voorkeur een FAT-geformatteerde SanDisk.

Edoch, indien nu e.e.a. werkt, en ook de route + tekst weergegeven wordt, lijkt het erop dat het gelukt is, echter is de MS2010 nog niet met de nieuwste applicatie-software voorzien.
Vijf, zes, zeven sat's is gebruikelijk en afhankelijk van de omgeving waar je je bevindt. Tussen hoge gebouwen e.d. kan het aantal sat's beduidend lager liggen. In het vrije veld of op de snelweg zal je zien dat het aantal kan oplopen tot 10 sat's.

Grüßen,
Bessie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Nu is het in het algemeen wel aardig om geciteerd te worden, maar hier ontgaat mij het een en ander.
Desalniettemin hoop ik dat jouw update geslaagd is, laat maar even weten.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Bessie schreef:Nu is het in het algemeen wel aardig om geciteerd te worden, maar hier ontgaat mij het een en ander. Desalniettemin hoop ik dat jouw update geslaagd is, laat maar even weten. Grüßen, Bessie
Te laat voor een edit, dus maar even zo, maar nu valt het kwartje (het was al laat).
Zoals het er oorspronkelijk stond, dacht ik dat EdoZ nog iets van mij verlangde, ik wist echter niet wat.
Bedankt Mod :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 193
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1100
  • Software van PC5100
    door Moto » 04 nov 2014 22:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 455
  • update systeem software
    door bartmans » 15 jul 2014 15:53 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1223
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1936
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 973
  • Software uitlezen rittenlog
    door PHGERT » 12 mar 2018 13:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 453

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”