Updateprocedure VDO Dayton MS2010 Applicatie Software

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Updateprocedure VDO Dayton MS2010 Applicatie Software

Bericht door JW »

Er zijn nogal wat problemen geweest met het downloaden, op SD kaart zetten en installeren van de update.
In een ander draadje heb ik het onderstaande al eens geschreven, maar dat is kennelijk wat onopgemerkt gebleven, gezien het aantal problemen dat zich voorgedaan heeft.

De volgende stappen zijn een aanvulling/verduidelijking van de procedure als omschreven in de VDO Handleiding die hoort bij deze update en ze moeten tot het beoogde resultaat leiden:

1) haal de zip file op die te vinden is in http://www.vdodaytongofaster.nl/downloads.html en zet 'm op je bureaublad of op een andere plek waar je 'm makkelijk kunt vinden.
2) dubbelklik daarop en je ziet dat er een lijst met 299 files komt.
3) ga op een file staan en klik dan met de rechtermuisknop op "Extract". Dat kan het beste met WINZIP gedaan worden. WINRAR kan ook gebruikt worden, dan is het echter gecompliceerder om de bestanden op de goede manier uit te pakken en de folders mee te nemen. Ze moeten er uiteindelijk uitzien als op het plaatje hieronder.
4) selecteer een plek waar je de files naartoe wilt extracten. Neem daarvoor niet het bureaublad maar een nieuw aan te maken mapje dat je een naam geeft, bijvoorbeeld -MS2010 update- op je C of D schijf.
5) vink in het Extract schermpje het rondje "all files" aan.
6) vink in de blokjes daaronder alleen "use folder names" aan, daarmee wordt de juiste Navi-folder aangemaakt. De rest moet open blijven.
7) klik dan op Extract, en het uitpakken begint. Na dat uitpakken zie je drie icoontjes in het door jou gemaakte mapje dat in totaal 300 bestanden in 35 mappen bevat. Er staan dan een gele map "Navi" (dat is de eigenlijke image), een file "delete.ini" en een file "vdoservice.exe" . Zie het plaatje hieronder
8 ) selecteer die drie en kopieer ze naar een met FAT (niet FAT32) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt. Die SD kaart moet minimaal 128 MB groot zijn.
9) controleer of die 3 icoontjes, te weten de map "Navi" met 297 bestanden in 34 mappen (dit geldt voor Update #2) alsmede de files "delete.ini" en "vdoservice.exe" op de SD kaart staan. Bij de Update #3 bevat de map "Navi" 268 bestanden in 37 mappen.
Op het plaatje hieronder zie je hoe die er uit moeten zien. In deze vorm, en niet anders :!: Geen losse bestanden in de root oid.
10) volg verder de procedure zoals die beschreven is in de VDO Handleiding, vanaf: "Verbindt de MS 2010 met de 230 V Adapter ......."

Inplaats van de stap 4, dus het extracten naar een mapje op je computer kun je ook rechtstreeks extracten naar een met FAT (niet FAT32) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt.
De stappen 5, 6, 7 en 9 blijven dan hetzelfde, stap 8 wordt dan overgeslagen.

Zó moet het lukken :wink:

Groet,
JW

Edit JW: Plaatje toegevoegd.
Edit 2: Gegevens Map "Navi" van Update #3 toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,

Ik weet dat je wat oudere pc hebt, maar je had er wel windows XP opstaan. Daar zit ook al een paar jaar een zip-functie in :-)

Je hoeft het dus niet persé met winzip te doen.

Ofwel de stappen kunnen er ook anders uitzien.

1) haal de zip file op die te vinden is in http://www.vdodaytongofaster.nl/downloads.html en zet 'm op je bureaublad of op een andere plek waar je 'm makkelijk kunt vinden.
2) ga met de muis op de zip-file staan en klik dan met rechtermuisknop op "Alles uitpakken..."
3) Klik op "Volgende" en pas eventueel de locatie aan waar je het bestand wil uitpakken. Klik nogmaals op "Volgende" en alles wordt uitgepakt in de aangeven locatie. Tenslotte op "Voltooien".
4) Na dat uitpakken zie je drie icoontjes in het door jou gemaakte mapje dat 300 bestanden in 35 mappen bevat: een gele map "Navi" (dat is de eigenlijke image), een file "delete.ini" en een file "vdoservice.exe" .
5) selecteer die drie en kopieer ze naar een met FAT (niet FAT32!) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt. Die SD kaart moet minimaal 128 MB groot zijn.
6) controleer of die 3 icoontjes, de map "Navi" met 297 bestanden in 34 mappen en de files "delete.ini" en "vdoservice.exe" op de SD kaart staan.
7) volg verder de procedure zoals die beschreven is in de VDO Handleiding, vanaf: "Verbindt de MS 2010 met de 230 V Adapter ......."

In stap 3, dus het extracten naar een mapje op je computer kun je ook rechtstreeks extracten naar een met FAT (niet FAT32!) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt. Je kan dan stap 6 nog eve controleren en daarna direct doorgaan met stap 7.



Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
e vermeer
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:46

Bericht door e vermeer »

hoe kun je de nieuwe software instaleren als ik geen los sd kaartje heb?
zou ik de gegevens op het meegeleverdekaartje kunnen kopieren naar de pc en dan wissen en
dan de nieuwe software er op zetten en instaleren op het navigatie en vervolgens alle gegevens weer terug zetten
op het kaartje

of werkt dat niet?

eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

e vermeer schreef:hoe kun je de nieuwe software instaleren als ik geen los sd kaartje heb?
zou ik de gegevens op het meegeleverdekaartje kunnen kopieren naar de pc en dan wissen en
dan de nieuwe software er op zetten en instaleren op het navigatie en vervolgens alle gegevens weer terug zetten
op het kaartje

of werkt dat niet?

eric
Dat kan, maar misschien is het verstandiger om het bijgeleverde kaartje origineel te laten (de garantiesticker zit er niet voor niets op !!!!)
Bij iedere willekeurige winkel zijn 128 MB kaartjes (want meer heb je niet nodig) echt niet zo duur meer +/- € 10,-
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je hebt wel een goeie SD kaartlezer, USB 2.0?
Daarmee kan dat gedaan worden, door inderdaad eerst de inhoud van je SD kaart op een PC zetten, in een mapje, en vervolgens die SD kaart te gebruiken om de nieuwe SW te laden.
Na die actie moet de kaart dan weer leeggemaakt worden en de Eur2 en Eur3 mapjes er weer op teruggezet worden.

Of je het ook zo moet doen?
Als het aan mij gevraagd zou worden kocht ik er een SD kaartje bij, minimaal 128MB groot, en deed het daar mee. Die kun je altijd wel weer gebruiken.

Groet,
JW

Edit JW: Terwijl ik zat te typen heeft TifKag al geantwoord. Zelfde teneur :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
e vermeer
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:46

Bericht door e vermeer »

heb het net geprobeert en het is gelukt
en het garantie stickertje is onbeschadigt gebleven dus geen probleem

maar zal toch eens een keer zo´n kaartje aanschaffen is altijd makkelijk

toch bedankt voor de reactie´s

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

e vermeer schreef:heb het net geprobeert en het is gelukt
en het garantie stickertje is onbeschadigt gebleven dus geen probleem

maar zal toch eens een keer zo´n kaartje aanschaffen is altijd makkelijk

toch bedankt voor de reactie´s
Daar ging het niet om.
Als je nu kijkt op je kaartje is de datum van je mapjes veranderd (en misschien de datum van de bestanden), en KAN vdo zeggen dat je geen garantie meer hebt op de kaarten, omdat je op het kaartje dingen hebt veranderd :!: :!:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

update ms2010

Bericht door Edwin67 »

JW,

ik heb de 3 icoontjes gelijk als afbeelding.
Alleen in mijn navi map staan maar 4 mappen nl: boot, config, sytem en taz en geen 34 zoals in jouw bericht.

heb ik dan wel een volledige download versie?

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin67
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:26

Update ms 2010

Bericht door Edwin67 »

JW, heb gebeld met vdodaton, aantal bestanden ik oke.
Update is goed uitgevoerd. Wat kan dat mens nu een stem opzetten! (80% is perfect geluidsniveau).
Opstarten gaat nu ook in 1 keer (was meestal pas de 2e keer).

gr Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kokkie
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:12

update ms2010

Bericht door kokkie »

ben er gisteravond mee bezig geweest, eerst zelf alles gedaan volgens tekstbestandje, dat ging prima tot hij vast liep tijdens de opdate in de ms2010, balen. verschillende keren geprobeert nada. op het internet gedoken en via google navigatie forum ingetypt, en daar kwam ik bij jullie terecht. na verschillende opmerkingen te hebben gelezen,zag ik wat ik fout had gedaan. sd kaartje opnieuw geformateert naar FAT en een nieuwe update gedownload en uitgepakt met WINZIP en naar sd kaartje gekopieerd,en de update ging er in als koek. inderdaad wat een geluid kan dat mens produceren gelijk naar 70 procent afgetopt. wat kan internet toch leuk zijn. kokkie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathijn
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2006 05:30

Bericht door Mathijn »

Nou ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en bij Saturn een kaartlezer gekocht en heb met mijn zeer beperkte (noob :oops: ) kennis van computers, geprobeerd de laatste update te installeren.
(inmiddels gaf de MS2010 mij zoveel ergernis, dat ik het nu wel aandurfde :evil: )

Het uitpakken heb ik gedaan met WINRAR, aangezien ik geen WINZIP heb of weet hoe ik daar aan moet komen via het internet. (ja Limewire, maar die gaf gelijk een waarschuwing voor een Trojan horse...)

anyway...


Volgens mij is het gelukt ?
Dit staat er op mijn SD kaart :

Afbeelding

Alleen geeft de NAVI map aan dat er 268 bestanden in 37 mappen in staan ?

Afbeelding

Dat terwijl JW aangaf dat er
...te weten de map "Navi" met 297 bestanden in 34 mappen alsmede de files "delete.ini" en "vdoservice.exe" op de SD kaart staan
maar ja het uitpakken verliep volgens mij goed, geen foutmeldinge ofzo en het installeren verliep ook voorspoedig :roll:
Bij systeem identificatie geeft ie de juiste code aan, net zoals VDO Dayton aangaf.
Dus ga er vanuit dat het goed gegaan is ?

de 2010 staat nu buiten om ff zijn zonde te overdenken en tegelijkertijd wat satelietten op te pikken... :lol:

Komende week maar ff testen...


Misschien dat sommige hier mijn afwijkende ervaringen kunnen verklaren ? :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je uitvoerige verhaal.

Je hebt helemaal gelijk, de omvang van de Map Navi bij de Update #3 is zoals jij schrijft, ik heb dat even gecheckt.
Mijn verhaal is gemaakt naar aanleiding van de Update #2, daar is die Map Navi wat anders samengesteld.
Voor de rest is de procedure gelijk, ik zal er een aanvulling op maken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathijn
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2006 05:30

Bericht door Mathijn »

Bedankt voor je snelle bevestiging van de map-inhoud, dat was eigenlijk het enige wat me verontruste :D :?


De MS2010 staat inmiddels al een half uurtje buiten, maar ik weet dat er aardig wat zonde's waren om te overdenken :lol: , dus ik heb geduld :wink:

Heb inmiddels weer aardig wat vertrouwen gekregen in de update, na het lezen van diverse reacties van gebruikers hier, dus ik wacht met smart af, wanneer ik hem kan gaan gebruiken/testen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathijn
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2006 05:30

Bericht door Mathijn »

Pff, na bijna 2 uur had ie nog steeds geen signaal te pakken, dus nog steeds hetzelfde probleem als voor de update... :( :?
Toen was het bedtijd :P


vanmiddag nog ff een half uurtje buiten laten staan en weer niks.
Toen maar ff gereset en een stukje mee gereden, moest ff ergens heen, gelukkig 10 a 15 minuutjes later 4 satellieten :)
Nog niet helemaal overtuigd, maar van de week nog maar es een paar keer uitproberen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Het is idd vreemd dat bij stilstaan de fix iets langer kan duren (of soms helemaal niet). Dit is met bijna 100% zekerheid eenmalig. Een volgende maal zal de fix bij het rijden in de auto echt niet lang op zich laten wachten.
In ieder geval veel naviplezier....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het is inderdaad gek dat het soms erg lang duurt voordat 'ie z'n (eerste) fix maakt.
Ik had van de week hetzelfde met de 2010 die weer in "mijn bezit" gekomen is, dat duurde meer dan een uur.

Toevallig las ik daarover het volgende:
Es kann sein, daß Dein Navi den GPS Almanach verloren hat oder dieser inkonsistent ist. Mach mal einen DeepStandby (Powertaster länger als 6sec. drücken (bei eingeschalteten Gerät) und dann länger als 4sec. drücken um den PNA wieder einzuschalten). Dann die Navi Anwendung starten und das Navi mit möglichst freier Sicht zum Himmel abstellen. Das kann schon gut und gerne 30 - 45min dauern (besonders wenn Du das Navi bei dem Sauwetter nur an's Fenster stellen kannst)
Of dit ook bij de 2010 speelt na de update naar #3 weet ik niet, de er in genoemde tip is wel interessant. Oftewel, een (hard) reset doen, en de almanac opnieuw laten opbouwen.

Groet,
JW

P.S. Dit wordt erg off-topic lijkt me zo. Maar even in een nieuw topic zetten, samen met een deel van deze discussie? Dan houden we het echte onderwerp clean, de update-procedure zelf dus.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Richard
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2004 20:43

Re: Updateprocedure VDO Dayton MS2010 Applicatie Software

Bericht door Richard »

JW schreef:Er zijn nogal wat problemen geweest met het downloaden, op SD kaart zetten en installeren van de update.
In een ander draadje heb ik het onderstaande al eens geschreven, maar dat is kennelijk wat onopgemerkt gebleven, gezien het aantal problemen dat zich voorgedaan heeft.

De volgende stappen zijn een aanvulling/verduidelijking van de procedure als omschreven in de VDO Handleiding die hoort bij deze update en ze moeten tot het beoogde resultaat leiden:

1) haal de zip file op die te vinden is in http://www.vdodaytongofaster.nl/downloads.html en zet 'm op je bureaublad of op een andere plek waar je 'm makkelijk kunt vinden.
2) dubbelklik daarop en je ziet dat er een lijst met 299 files komt.
3) ga op een file staan en klik dan met de rechtermuisknop op "Extract". Dat kan het beste met WINZIP gedaan worden. WINRAR kan ook gebruikt worden, dan is het echter gecompliceerder om de bestanden op de goede manier uit te pakken en de folders mee te nemen. Ze moeten er uiteindelijk uitzien als op het plaatje hieronder.
4) selecteer een plek waar je de files naartoe wilt extracten. Neem daarvoor niet het bureaublad maar een nieuw aan te maken mapje dat je een naam geeft, bijvoorbeeld -MS2010 update- op je C of D schijf.
5) vink in het Extract schermpje het rondje "all files" aan.
6) vink in de blokjes daaronder alleen "use folder names" aan, daarmee wordt de juiste Navi-folder aangemaakt. De rest moet open blijven.
7) klik dan op Extract, en het uitpakken begint. Na dat uitpakken zie je drie icoontjes in het door jou gemaakte mapje dat in totaal 300 bestanden in 35 mappen bevat. Er staan dan een gele map "Navi" (dat is de eigenlijke image), een file "delete.ini" en een file "vdoservice.exe" . Zie het plaatje hieronder
8 ) selecteer die drie en kopieer ze naar een met FAT (niet FAT32) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt. Die SD kaart moet minimaal 128 MB groot zijn.
9) controleer of die 3 icoontjes, te weten de map "Navi" met 297 bestanden in 34 mappen (dit geldt voor Update #2) alsmede de files "delete.ini" en "vdoservice.exe" op de SD kaart staan. Bij de Update #3 bevat de map "Navi" 268 bestanden in 37 mappen.
Op het plaatje hieronder zie je hoe die er uit moeten zien. In deze vorm, en niet anders :!: Geen losse bestanden in de root oid.
10) volg verder de procedure zoals die beschreven is in de VDO Handleiding, vanaf: "Verbindt de MS 2010 met de 230 V Adapter ......."

Inplaats van de stap 4, dus het extracten naar een mapje op je computer kun je ook rechtstreeks extracten naar een met FAT (niet FAT32) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt.
De stappen 5, 6, 7 en 9 blijven dan hetzelfde, stap 8 wordt dan overgeslagen.

Zó moet het lukken :wink:

Groet,
JW

Edit JW: Plaatje toegevoegd.
Edit 2: Gegevens Map "Navi" van Update #3 toegevoegd.



hallo JW,

ik heb een probleem met het updaten van mijn navi.
Hij loopt namelijk vast bij het updateschem en doet dan niets meer.
Ook heb ik al div. malen op start gedrukt maar hij doet niets.
Weet jij misschien een oplossing?

Groetjes Richard
_________________
Als iemand vragen heeft over div. merken navigatie en voor schema's van VW en Audikan je deze bij mij gratis verkrijgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Richard
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2004 20:43

Re: Updateprocedure VDO Dayton MS2010 Applicatie Software

Bericht door Richard »

Richard schreef:
JW schreef:Er zijn nogal wat problemen geweest met het downloaden, op SD kaart zetten en installeren van de update.
In een ander draadje heb ik het onderstaande al eens geschreven, maar dat is kennelijk wat onopgemerkt gebleven, gezien het aantal problemen dat zich voorgedaan heeft.

De volgende stappen zijn een aanvulling/verduidelijking van de procedure als omschreven in de VDO Handleiding die hoort bij deze update en ze moeten tot het beoogde resultaat leiden:

1) haal de zip file op die te vinden is in http://www.vdodaytongofaster.nl/downloads.html en zet 'm op je bureaublad of op een andere plek waar je 'm makkelijk kunt vinden.
2) dubbelklik daarop en je ziet dat er een lijst met 299 files komt.
3) ga op een file staan en klik dan met de rechtermuisknop op "Extract". Dat kan het beste met WINZIP gedaan worden. WINRAR kan ook gebruikt worden, dan is het echter gecompliceerder om de bestanden op de goede manier uit te pakken en de folders mee te nemen. Ze moeten er uiteindelijk uitzien als op het plaatje hieronder.
4) selecteer een plek waar je de files naartoe wilt extracten. Neem daarvoor niet het bureaublad maar een nieuw aan te maken mapje dat je een naam geeft, bijvoorbeeld -MS2010 update- op je C of D schijf.
5) vink in het Extract schermpje het rondje "all files" aan.
6) vink in de blokjes daaronder alleen "use folder names" aan, daarmee wordt de juiste Navi-folder aangemaakt. De rest moet open blijven.
7) klik dan op Extract, en het uitpakken begint. Na dat uitpakken zie je drie icoontjes in het door jou gemaakte mapje dat in totaal 300 bestanden in 35 mappen bevat. Er staan dan een gele map "Navi" (dat is de eigenlijke image), een file "delete.ini" en een file "vdoservice.exe" . Zie het plaatje hieronder
8 ) selecteer die drie en kopieer ze naar een met FAT (niet FAT32) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt. Die SD kaart moet minimaal 128 MB groot zijn.
9) controleer of die 3 icoontjes, te weten de map "Navi" met 297 bestanden in 34 mappen (dit geldt voor Update #2) alsmede de files "delete.ini" en "vdoservice.exe" op de SD kaart staan. Bij de Update #3 bevat de map "Navi" 268 bestanden in 37 mappen.
Op het plaatje hieronder zie je hoe die er uit moeten zien. In deze vorm, en niet anders :!: Geen losse bestanden in de root oid.
10) volg verder de procedure zoals die beschreven is in de VDO Handleiding, vanaf: "Verbindt de MS 2010 met de 230 V Adapter ......."

Inplaats van de stap 4, dus het extracten naar een mapje op je computer kun je ook rechtstreeks extracten naar een met FAT (niet FAT32) geformatteerde SD kaart in een kaartlezer, die via een USB aan je PC hangt.
De stappen 5, 6, 7 en 9 blijven dan hetzelfde, stap 8 wordt dan overgeslagen.

Zó moet het lukken :wink:

Groet,
JW

Edit JW: Plaatje toegevoegd.
Edit 2: Gegevens Map "Navi" van Update #3 toegevoegd.



hallo JW,

ik heb een probleem met het updaten van mijn navi.
Hij loopt namelijk vast bij het updateschem en doet dan niets meer.
Ook heb ik al div. malen op start gedrukt maar hij doet niets.
Weet jij misschien een oplossing?

Groetjes Richard
_________________

het gaat over de MS 2010
Als iemand vragen heeft over div. merken navigatie en voor schema's van VW en Audikan je deze bij mij gratis verkrijgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

Beste JW (of elke andere deskundige),
Ik heb jouw update-procedure twee keer gevolgd en de nieuwe applicatie op mijn sd-kaartje gezet.
Mijn systeem weigert nu iedere keer het oppakken van satellieten en meldt consequent GPS 0 en kleurt rood.
Wat kan ik verkeerd hebben gedaan en wat is de oplossing?
Alvast hartelijk dank voor tips en adviezen!
gr.,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Harko,

Moeilijk te beoordelen wat er aan de hand is, dus kun je wat meer details geven?
1) Hoeveel sat's had je vóór het updaten, en hoe snel maakte hij een fix?
2) Hoelang heb je 'm al, en welke SW zat er in voordat je 'm geupdate hebt?
3) Wat voor SD kaartje heb je gebruikt?
4) Staat de nieuwe GUI wel vermeld in je 2010?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

Beste JW,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb niet veel verstand van deze navigatieapparatuur; daarom kan ik ook niet terugvinden in het systeem welke instellingen hij nou heeft.
Ik heb wel geprobeerd het hele menu te doorzoeken op die gegevens, maar kan ze niet vinden.
Ik heb voor het updaten het originele sd-kaartje gebruikt, dat in het systeem zat, dus dat moet voldoende ruimte hebben. Voor het updaten had ik een stuk of vijf, zes of zeven satellieten.
Nu na lang wachten bracht hij het zelfs tot 5, maar hij geeft nog geen instructies voor het rijden.
Ik weet niet wat je nog meer aan info. moet hebben.
Ik heb hem tweedehands gekocht en waarschijnlijk zat de meegeleverde fabrieksinstelling er in.
Het systeem is ongeveer een jaar oud.
Heb je nog adviezen hoe ik de GUI uit het systeem kan aflezen?
Alvast dank voor verdere tips.
gr.,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

De GUI kan je als volgt vinden:

• ga naar het hoofdmenu
• klik op instellingen
• blader naar pagina 3/3
• klik rechtsboven op systeem-ID
• daar vind je alle gegevens waaronder de GUI-versie

Maar … jouw verhaal lezende; check a.u.b. nogmaals of je precies de handleiding van JW gevolgd hebt, met name vanaf punt 8!
Je hebt blijkbaar de originele SD-kaart gebruikt; het lijkt wel of zich daar een conflictsituatie voordoet.
Heb je overigens wel een aparte SD-kaart voor het kaartmateriaal?

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik het zo lees heb je geprobeerd die upadte er op het SD kaartje bij te zetten, en dat gaat niet. De update moet op een vers geformatteerd kaartje gezet worden, anders wil de update niet goed (door-)starten.
Nadat je die update op dat vers geformatteerde kaartje gezet heb mag je slechts 3 files/folders zien, zoals op dat plaatje. Als er meer op staat gaat het conflict situaties geven.
Kijk inderdaad maar eens in de systeem setup, vermoedelijk staat de oude er nog.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:32

vdo dayton ms 2010

Bericht door harko »

Bessie en JW,
bedankt voor de reacties.
Mijn zoon heeft inmiddels alles van de sd-kaart verwijderd en de update opnieuw laten schrijven.
Hopelijk gaat het nu beter.
Ik ben ook op zoek gegaan naar de instellingen zoals Bessie zei.
Dit zegt (na de update):
Serie MS 2000
Platform Windows CE 5.0
Systeem 2006/05/17
GUI taz20060602dev 08
NavSW 3.87
Kaart 111.

Ik heb nu 5 satellieten. N.B.: Inmiddels 6 (en groen).
Lijkt dit er wat op? Of klopt de systeemidentificatie na het updaten nog niet, want hij heeft het over 17 mei 2006.
Weet iemand nog iets?
gr.,
harko.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Er is een - lang verwachtte - applicatie-software door VDO-Dayton in januari 2007 vrijgegeven, onder andere op dit forum bekend onder "update #3".
Deze zgn. update zou onder GUI-versie A21-070112r1 moeten verschijnen bij de systeemidentificatie.
Ik weet het GUI-versienummer niet meer uit mijn hoofd, maar het kan zijn dat jullie nu #2 geinstalleerd hebben.
Afgezien daarvan bestaat er ook een systeem 3.3 met datum 2006/06/20.

Kijk anders ook even hier, daar staat zóveel informatie over updaten, daar is Bill Gates jaloers op;

viewtopic.php?t=7884

Ik had graag gezien dat jullie een 'verse' SD-kaart, zoals the VDO-godfather JW het noemt :wink: , hadden genomen, bij voorkeur een FAT-geformatteerde SanDisk.

Edoch, indien nu e.e.a. werkt, en ook de route + tekst weergegeven wordt, lijkt het erop dat het gelukt is, echter is de MS2010 nog niet met de nieuwste applicatie-software voorzien.
Vijf, zes, zeven sat's is gebruikelijk en afhankelijk van de omgeving waar je je bevindt. Tussen hoge gebouwen e.d. kan het aantal sat's beduidend lager liggen. In het vrije veld of op de snelweg zal je zien dat het aantal kan oplopen tot 10 sat's.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 193
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1100
  • Software van PC5100
    door Moto » 04 nov 2014 22:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 455
  • update systeem software
    door bartmans » 15 jul 2014 15:53 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1223
  • RoadNavigator RN 300 andere software
    door Rob217 » 26 aug 2015 11:58 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1936
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 973
  • Software uitlezen rittenlog
    door PHGERT » 12 mar 2018 13:40 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 453

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”