Warmtewerende voorruit

Geef hier tips en tricks door, merk onafhankelijk
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Warmtewerende voorruit

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Al vele malen genoemd en oplossingen aangedragen.
Er is echter ook een zgn Re-Radiating GPS antenne:
De Re-Radiating GPS Antenne versterkt het signaal zodat wanneer u voorruit verwarming heeft of wanneer uw GPS ontvanger in de auto slechter ontvangst heeft u toch uw GPS-systeem kunt gebruiken. Wordt geleverd inclusief voeding (plug voor sigaretten aansteker met verloopstuk voor de voeding van uw PDA).

De externe GPS-Antenne is waterdicht en zit stevig op uw auto d.m.v. magneetbevestiging. Let op: dit is geen GPS Receiver/Ontvanger maar een extra antenne die het signaal versterkt.
In diverse uitvoeringen en prijzen te koop vanaf € 50

Zijn er forumleden die de eventuele goede werking van deze voorziening kunnen becommentariëren?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

:? :?


Gerritje, je hebt dit stuk ergens uit gehaald, maar volgens mij lees ik iets tegenstrijdigs.

Er staat:
De Re-Radiating GPS Antenne versterkt het signaal zodat wanneer u voorruit verwarming heeft of wanneer uw GPS ontvanger in de auto slechter ontvangst heeft u toch uw GPS-systeem kunt gebruiken. Wordt geleverd inclusief voeding (plug voor sigaretten aansteker met verloopstuk voor de voeding van uw PDA).

De externe GPS-Antenne is waterdicht en zit stevig op uw auto d.m.v. magneetbevestiging. Let op: dit is geen GPS Receiver/Ontvanger maar een extra antenne die het signaal versterkt.
Men praat over een antenne die signaal versterkt bij warmtewerende ruit, vervolgens is de de antenne waterdicht en zit stevig OP uw auto.

Dan is het toch gewoon een externe GPS-antenne, om ergens op de auto te bevestigen om daarmee probleem van de voorruit te voorkomen ?

Mocht ik gek zijn, dan hoor ik het wel


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hallo Frits,

Het gaat hier om een zgn Re-Radiating antenne, dwz dat deze op een plaats in of op de auto wordt bevestigd waar geode ontvangst mogelijk is en vervolgens deze versterkt doorzendt naar de GPS ontvanger.
Ik begrijp wat je denkt: als de GPS-ontvanger het niet rechtstreeks ontvangt, waarom dan wel vanaf deze antenne?

Het zit hem waarschijnlijk in de sterkte van het her-uitgezonden signaal.

Googelen met "Re-Radiating GPS antenne" levert een veelheid van hits en verkoop(praatjes) argumenten op.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Ik kende deze "oplossing" nog niet.

Wat je in feite doet is buiten de GPS signalen opvangen en die binnen de auto weer uitzenden. Dan kan een op een PDA/PNA gemonteerde GPS ontvanger deze signalen wél ontvangen als ze anders door een warmtewerende voorruit worden tegen gehouden.

Is te gebruiken als er geen aansluiting op de PDA/PNA zit voor een externe GPS ontvanger, heb je die wel kun je veel beter (en goedkoper) een echte GPS ontvanger monteren op een plek waar je wel goede ontvangst hebt. En die dan als externe GPS ontvanger aansluiten op je toestel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larssen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 jun 2005 09:46

Bericht door larssen »

Hallo, is het niet veel handiger om een speciale "Telepeage"antenne te kopen welke op het gerasterde gebied geplakt wordt,zoals ik deze antenne(duo antenne,dus GPS+GSM)achter de binnenspiegel heb.Na veel zoeken heb ik deze antenne bij bmis gekocht voor 79 euro.Door de geringe afmeting valt deze antenne niet op en werkt voor GPS en GSM perfect.

Grt TL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

larssen schreef:Hallo, is het niet veel handiger om een speciale "Telepeage"antenne te kopen welke op het gerasterde gebied geplakt wordt,zoals ik deze antenne(duo antenne,dus GPS+GSM)achter de binnenspiegel heb.Na veel zoeken heb ik deze antenne bij bmis gekocht voor 79 euro. Door de geringe afmeting valt deze antenne niet op en werkt voor GPS en GSM perfect.

Grt TL
Is inderdaad een prima oplossing, en dan nog voor zo'n prijsje :P
Ik kende wel die speciale oplossing van Andrew/Bad Blankenburg zoals Navisys die levert, echter niet de combi met GSM.
Heb je een plaatje van jouw antenne, en lijkt 'ie verder op deze? En hoe zit de "GSM-spriet", zit die aan de buitenkant op de ruit geplakt of zo?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigjay
ex-moderator
ex-moderator
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:33

Bericht door bigjay »

Mijn ervaring met dit soort zaken is dat GSM's er niet of nauwelijks last van hebben. GPS wel. Punt met een reradiating antenna is, vind ik, dat ze flink duurder zijn dan normale antenne's die je toch vrij makkelijk buiten de blokkade van je voorruit kwijt kunt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
danclo
Junior Member
Junior Member
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:08

Bericht door danclo »

Die zone achter de binnenspiegel geld dit ook voor een opel zafira? ik heb nl met mijn TT910 ook maar zwakke ont-
vangst en dacht een externe antenne bij te plaatsen, alleen ik weet niet goed waar.Nu hoor ik bij de meeste dat er een zone achter de spiegel is en met mijn zafira heb ik ook zo een gespikkelde zone waarschijnlijk ook een goede plek?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Harryt
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2017 20:40

Re: Warmtewerende voorruit

Bericht door Harryt »

Navigatie zo dicht mogenlijk bij het zij raam plaatsen..werkt meestal wel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Tips & Tricks”