POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Jos02
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2019 21:09

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Jos02 »

Archie schreef:Hallo Jos,

De reden dat het misgaat, is naar ik aanneem dat het gehele Europabestand te groot is voor mydrive,
Wat je zou kunnen proberen is om beurten de drie "regiobestanden" (Noord, Zuid en Frankrijk) te installeren, zodat je toch heel Europa hebt.
Archie

Bedankt. Het is gelukt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Archiescampings update voor dit najaar is nu online!

Mocht u nog kampeerplannen hebben voor de komende maanden, dan is het gelet op de weer vele veranderingen zeker de moeite waard even de laatste informatie binnen te halen en te installeren.

Als u plannen hebt het zuiden van Engeland te bezoeken dan is het gebruik van deze laatste update zelfs een absolute must.

Hartelijk dank aan iedereen die door het geven van feedback er voor hebben gezorgd dat weer veel gegevens zijn verbeterd en aangevuld!
Als u zelf ook opmerkingen/vragen/verbeteringen hebt, laat het aub even weten via het contactformulier op de website (www.archiescampings.eu)!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 33500 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Degenen die regelmatig mijn website- www.archiescampings.eu - bezoeken zullen hebben gezien dat ik al enige tijd bezig ben met het “renoveren” van het gehele campingbestand van de UK.
Hoewel ik hiermee al een heel eind ben gevorderd, zal het nog zeker een aantal maanden duren voordat dit project is afgerond.

Wellicht vraagt u zich af waarom deze speciale aandacht voor één land.
Iedereen die wel eens in de UK heeft gekampeerd, en met name de tentkampeerders, zal hebben ondervonden dat aan campings aan de andere kant van de Noordzee een andere invulling wordt gegeven dan in de rest van Europa.
Nergens is het percentage campings zo groot waar tenten niet worden toegestaan. Bovendien zijn er duizenden kleine campings (meestal met slechts 5 tot 10 plaatsen) waar alleen leden van een van de twee grote campingclubs (de CL- en CS-campings in mijn bestand) welkom zijn. Daarnaast zijn er ook vrij veel campings waar de kinderen niet mee mogen op kampeervakantie, omdat uitsluitend volwassenen worden toegelaten.
In deze update ziet u in Zuid- en Midden-Engeland hoe ik heb geprobeerd meer duidelijkheid te geven over waar u wel of niet terecht kan, zodat u niet onnodig onaangenaam verrast wordt.

Uiteraard blijft natuurlijk mijn aandacht ook gericht op de rest van Europa, zodat voor iedereen die geïnteresseerd is in kamperen weer veel nieuws te vinden is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor bijna 34.000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

De laatste update van dit jaar van www.archiescampings.eu staat nu online.
Zoals u gewend bent aan het eind van het jaar is hierin ook al het nieuwe aanbod voor 2020 van Camping Card opgenomen.
Nieuw is dat u voor het eerst niet meer het aanbod van Camping Cheque zult vinden om de eenvoudige reden dat Camping Cheque vanaf 1 januari definitief is gestopt.
Ook Best Deal kan ik helaas niet langer aanbieden, de reden daarvoor is dat ze geen “vast jaaraanbod” van voordeelcampings meer presenteren. “Hun” campings worden op hun website bekend gemaakt, waardoor ze hun aanbod indien gewenst dagelijks kunnen veranderen.

Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.

Hiermee hoop ik een hoop teleurstellingen te voorkomen voor kampeerders die aan de andere kant van de Noordzee willen kamperen. Mocht u geen clublid zijn van een van de twee organisaties - en dat zal voor de meesten gelden -, dan adviseer ik u dus deze meer dan 3000 campings niet te downloaden.
Voor tentkampeerders, die op relatief enorm veel campings in de UK niet welkom zijn, is nu ook aangegeven dat ze hier niet terecht kunnen.

Tot slot wens ik u een geweldig kampeerjaar toe in 2020!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 33.800 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Sinds een paar uur is er weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online. Veel campinggegevens zijn weer geactualiseerd in heel Europa, met name veel telefoonnummers en openingsdata bleken te zijn veranderd.

Vooral in Denemarken en voormalig Joegoslavië (Bosnië-Herzegovina, Noord- Macedonië, Servië, Slovenië en Kroatië) zijn deze keer veel gegevens aangepast.
Als u plannen hebt om een van deze landen te bezoeken is het absoluut belangrijk voor vertrek de laatste informatie te downloaden!

Om alle gegevens zo actueel mogelijk te houden, is het enorm belangrijk dat iedereen die iets ontdekt dat niet 100% (meer) correct is even een mailtje stuurt via het contactformulier op mijn website.

Archie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Ook al is het momenteel voor zover ik weet niet mogelijk is ergens te kamperen, kunnen we natuurlijk wel alvast eens denken aan het moment dat we er weer wel op uit kunnen trekken.
Om op dat moment te zijn voorbereid heb ik zojuist dus zoals gebruikelijk de tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu online gezet.
Hou er wel rekening mee dat de vermelde openingsdata zeker in deze tijd allesbehalve betrouwbaar zijn.

Voor sommige, met name kleine, campings geldt misschien dat ze deze periode helaas niet zullen overleven en definitief zullen moeten sluiten.
Als u hiervan weet hebt, laat het me dan aub zo snel mogelijk even weten via het contactformulier op de website of via de feedback knop in de apps.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Na een voorseizoen waarin kamperen vrijwel onmogelijk was, staan we nu voor een zomer waarin bijna alle Europese campinghouders u weer graag zullen zien verschijnen!

Mocht ook u er binnenkort op uit willen trekken met uw tent, caravan of camper, in eigen land of verder weg, neem dan aub even de laatste update van www.archiescampings.eu mee, waarin weer heel veel aanpassingen zijn aangebracht. Hou wel in de gaten dat door alle bijzondere omstandigheden niet alle informatie 100% correct zal zijn. Dit geldt met name bv. voor de openingstijden. Nog meer dan anders adviseer ik u dus kort voor aankomst even te bellen ter controle of u terecht kunt.

En als u iets ontdekt dat sowieso zou moeten worden aangepast in het bestand, stuur dan aub zo snel mogelijk even een mailtje!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Een maand later dan gebruikelijk staat weer een update online van www.archiescampings.eu.

Velen hebben waarschijnlijk hun oorspronkelijke vakantieplannen het afgelopen jaar moeten wijzigen door de pandemie en kwamen misschien op andere plaatsen dan gebruikelijk.
Of dit de reden is dat ik nog meer feedback heb mogen ontvangen dan in andere jaren, weet ik niet, maar zeker voor diegenen die nog dit jaar gaan kamperen, is het zeker verstandig deze laatste update met veel veranderingen te downloaden en te installeren, maar natuurlijk ook voor iedereen die gewoon up to date wil blijven.

Mocht u zelf ook nog iets hebben ontdekt dat niet (helemaal) juist is en dit nog niet hebben gemeld, doe dit dan aub alsnog even!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Aan het eind van een jaar waarin niets normaal leek te zijn, vindt u toch zoals altijd ook nu weer een update van de campinggegevens van www.archiescampings.eu.
Ondanks alles bevat deze update enorm veel nieuws, zo vindt u bijvoorbeeld het aanbod 2021 van de voordeelcampings voor de gebruikers van de Camping Card.

Ik wens u allen voor het jaar 2021 een geweldig campingjaar waarin we in goede gezondheid weer als vanouds van camping naar camping door heel Europa kunnen trekken.

Vriendelijke groeten,
Archie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 31000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Ook zo benieuwd of we er dit jaar er weer op kunnen uittrekken? En zo ja, wanneer en waar?
Om op alles voorbereid te zijn, is het natuurlijk verstandig om alvast je navigatiesysteem even te voorzien van de laatste campinggegevens van www.archiescampings.eu.
Je zult zien dat er weer een enorm aantal aanpassingen te vinden zijn.

Hou er aub wel rekening mee dat heel veel campings in verband met de pandemie de normale openingstijden hebben aangepast.
Controleer dus altijd even vooraf of je op de camping van je keus ook echt terecht kunt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor ruim 34.000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Ook zin om binnenkort de tent weer van zolder of de caravan uit de stalling te halen?
Haal dan wel even de laatste update van www.archiecampings.eu binnen om weer helemaal op de hoogte te zijn van alle veranderingen.
Voor de gebruikers van de Nederlandse versie van de website deze keer een extraatje voor diegenen die graag campings bezoeken die zijn aangesloten bij de Stichting Vrije Recreatie (SVR).
In de update zijn de openingsdata van duizenden campings toegevoegd of gecontroleerd. Let er echter wel op dat door de pandemie deze tijden kunnen afwijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor meer dan 34.000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Ook zin om binnenkort de tent weer van zolder of de caravan uit de stalling te halen?
Haal dan wel even de laatste update van www.archiecampings.eu binnen om weer helemaal op de hoogte te zijn van alle veranderingen.
Voor de gebruikers van de Nederlandse versie van de website deze keer een extraatje voor diegenen die graag campings bezoeken die zijn aangesloten bij de Stichting Vrije Recreatie (SVR).
In de update zijn de openingsdata van duizenden campings toegevoegd of gecontroleerd. Let er echter wel op dat door de pandemie deze tijden kunnen afwijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor meer dan 34.000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Ook zin om binnenkort de tent weer van zolder of de caravan uit de stalling te halen?
Haal dan wel even de laatste update van www.archiecampings.eu binnen om weer helemaal op de hoogte te zijn van alle veranderingen.
Voor de gebruikers van de Nederlandse versie van de website deze keer een extraatje voor diegenen die graag campings bezoeken die zijn aangesloten bij de Stichting Vrije Recreatie (SVR).
In de update zijn de openingsdata van duizenden campings toegevoegd of gecontroleerd. Let er echter wel op dat door de pandemie deze tijden kunnen afwijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor meer dan 34000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Ook zin om binnenkort de tent weer van zolder of de caravan uit de stalling te halen?
Haal dan wel even de laatste update van www.archiecampings.eu binnen om weer helemaal op de hoogte te zijn van alle veranderingen.
Voor de gebruikers van de Nederlandse versie van de website deze keer een extraatje voor diegenen die graag campings bezoeken die zijn aangesloten bij de Stichting Vrije Recreatie (SVR).
In de update zijn de openingsdata van duizenden campings toegevoegd of gecontroleerd. Let er echter wel op dat door de pandemie deze tijden kunnen afwijken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor ruim 34.000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Mijn excuses, hier is duidelijk een en ander behoorlijk mis gegaan.
Het was zeker niet mijn bedoeling mijn berichtje meer dan één keer te posten, dus moderator gooi de oerbodige er uit graag.
Verder staat er ook nog een storend foutje in de link naar de website.

De juiste link moet zijn: www.archiescampings.eu/ned1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 34000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Met de vakanties voor de deur en het coronavirus op de terugtocht verwacht ik dat we deze zomer weer massaal zullen gaan kamperen of in eigen land of verder weg.

Mocht u daarbij gebruikmaken van www.archiescampings.eu dan moet ik u dringend adviseren deze laatste update voor de zomer even te downloaden en te installeren op uw navigatie, want zoals eigenlijk iedere keer zijn er weer ontzettend veel gegevens aangepast. (Lees aub ook even de nieuwstekst op de website!)

Let er wel op dat de openingsdata niet altijd betrouwbaar en actueel zijn, nu nog meer dan ooit vanwege eventuele coronabeperkingen. Een telefoontje of mailtje vooraf naar uw bestemming vooraf kan teleurstelling voorkomen.

Fijne vakantie iedereen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 34000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Hartelijk dank aan iedereen die in de afgelopen maanden de moeite heeft genomen om ons gezamenlijk campingbestand up to date te houden door even een berichtje te sturen!

Zoals was te verwachten hebben nogal wat vooral kleine campings tijdens de coronacrisis de poorten definitief gesloten. Tot mijn verrassing zijn er echter ook nieuwe campings bijgekomen, waardoor het totale bestand maar heel erg weinig is gekrompen. Maar let op, het aantal wijzigingen en aanvullingen is aanzienlijk, dus vertrouw niet volledig op eerdere downloads.

Ontdekt u ook iets dat niet meer klopt, meldt het aub even via het contactformulier dat op de website www.archiescampings.eu is te vinden of meldt het direct vanuit de app, want Archiescampings is er niet alleen voor, maar ook door kampeerders!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Speciaal voor iedereen die in de komende maanden op zoek gaat naar de zon of de sneeuw staan nu de laatste campinggegevens van www.archiescampings.eu online.
(Natuurlijk mag iedereen die zijn navigatie up to date wil houden ook van deze update gebruikmaken.)

In deze update zijn weer enkele duizenden gegevens aangepast en aangevuld (vooral openingstijden) en ook zijn er nogal wat campings geschrapt of toegevoegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor meer dan 34.100 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Als je ondanks alle sombere vooruitzichten door de coronapandemie toch al graag vakantieplannen wilt maken voor het jaar 2022, is het weer de hoogste tijd om je navigatie up to date te maken.

Op www.archiescampings.eu kun je nu alle (nu bekende) voordeelcampings van CampingCard voor 2022 downloaden.

Ook als je plannen hebt eens buiten de Europese Unie te kamperen en de Noordzee over wilt steken, is het zeker de moeite waard de laatste gegevens binnen te halen, hier is namelijk weer heel wat aangepast en dan met name in Noord-Ierland, Schotland en Wales met meer campings dan ooit.
Natuurlijk zijn ook op het continent enorm veel gegevens gewijzigd en is ook hier het aantal campings relatief sterk toegenomen.

Ik wens jullie een geweldig en bovenal gezond kampeerjaar toe!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Nu steeds meer landen de coronamaatregelen versoepelen of zelfs opheffen, ziet het er naar uit dat we weer volop plannen kunnen maken om te gaan kamperen. In de volgende update van www.archiescampings.eu, die nu online staat, vindt u vast wel een bestemming die aan uw wensen voldoet.

Zeker als het al even is geleden dat u uw navigatie hebt geüpdatet, is het absoluut noodzakelijk de laatste informatie binnen te halen.

Alleen al sinds de vorige update zijn er duizenden gegevens geactualiseerd, denk hierbij vooral aan gewijzigde openingsdata en telefoonnummers.
Maar belangrijker, ik heb maar liefst 270 campings moeten verwijderen uit het bestand, maar ik kon er zelfs nog meer (461) toevoegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 34000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Nu het weer beter wordt, zullen velen weer plannen maken om te gaan kamperen.
Bij de voorbereidingen hoort dan natuurlijk ook dat uw campingbestand op uw navigatie up to date is.
Bezoek dus www.archiescampings.eu om de laatste update die vandaag online is gezet binnen te halen!
In deze update zijn niet alleen vele campings toegevoegd, maar zeker zo belangrijk, nog veel meer campings verwijderd waarover zeer ernstige twijfel bestaat of ze nog wel bestaan. Niemand wil immers graag voor een gesloten poort komen te staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 34000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Bent u ook van plan er binnenkort weer op uit te trekken met tent of caravan?
En maakt u zoals zovelen ook gebruik van www.archiescampings.eu om uw overnachtingsplaats te vinden, dan verdient het absoluut aanbeveling eerst nog even de laatste informatie binnen te halen!

Er zijn namelijk zoals altijd wat campings bijgekomen die u anders misschien zou missen, maar ook en misschien nog wel belangrijker om te voorkomen dat u voor een gesloten camping komt te staan, want ook deze keer heb ik weer een paar honderd campings uit het bestand moeten verwijderen, omdat ze inmiddels zijn gesloten of geen kampeerders meer ontvangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Archie
Average Member
Average Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 aug 2007 22:34

Re: POI's voor zo'n 16000 campings (bijna alle systemen)

Bericht door Archie »

Helaas heb ik slecht nieuws voor de gebruikers van mijn campinggegevens voor navigatieapparatuur zoals die op mijn website www.archiescampings.eu waren te vinden.

Na meer dan 16 jaar bijna al mijn vrije tijd te hebben besteed aan het helpen van mijn medekampeerders een camping te vinden, staat nu de laatste update online.
Half oktober zal mijn website definitief van het internet verdwijnen.
Ook speelt mee dat steeds meer mensen de “klassieke” navigatieapparatuur hebben vervangen door apps die meer mogelijkheden bieden en waardoor de belangstelling voor het gebruik van poi’s sterk is verminderd. Mocht u hiervan nog wel gebruikmaken, download dan voor half oktober de laatste informatie van mijn website. Er zijn weer veel wijzigingen!

Het goede nieuws is dat de Archiescampings apps voor Android en iOS blijven bestaan en ook zullen worden geactualiseerd!

Iedereen enorm bedankt die op enige wijze heeft bijgedragen aan www.archiescampings.eu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Overige merken -- MOBIEL --”