problemen kenwood dnx7230dab

roberto450
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2015 08:46

problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door roberto450 »

Hallo allemaal
ik heb een probleem met mijn kenwood dnx7230dab
deze heb ik 2,5 jaar geleden aangeschaft dus mijn garantie is verlopen maar ik zit met het volgende probleem:
het navigatie programma gaf steeds meer problemen en uiteindelijk gooide die steeds de mappen eruit en gaf die een probleem met de sd kaart aan.
na veel zoeken bleek het om de interne sd kaart te gaan . ik heb kenwood nl gebeld en die zegt ga maar naar ebk reparatie ,die heb ik dus gebeld en zij vertelden dat zij de interne sd kaart moeten uitlezen en mocht deze software beschadigd zijn dan kost me dit 350 euro om te vervangen! nou.....belachelijk natuurlijk!!! ik heb zelf de kaart eruit gehaald en deze is dus kapot want er staat niets meer op!
mijn vraag is nu aan een ieder die dit leest hoe kom ik aan de software ? is er iemand die het kaartje voor mij wilt uitlezen en kopieren? uiteraard tegen vergoeding, of heeft er iemand een andere optie . even voor de duidelijkheid het gaat om de interne sd kaart! dus dan moet de deksel eraf geschroeft worden.

alvast bedankt roberto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door wmp »

Interne kaart, maar je hebt hem er wel uitgekregen ?
Dan zou je met een linux computer het ddresque programma kunnen proberen, die kan de bestanden vast terughalen zolang je er niets overheen geschreven hebt.

Het kan overigens zijn dat er wel wat opstaat, maar dat je het met een windows computer probeert uit te lezen, wat niet kan.
Wederom is linux hier the-right-choice, zolang de computer maar toegang krijgt tot het kaartje, wat met een usb adapter niet altijd het geval is.

Weet je hoe groot het kaartje zou moeten zijn qua opslag ?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roberto450
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2015 08:46

Re: problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door roberto450 »

hoi allereerst bedankt voor je reactie en hulp!
nou het kaartje is denk ik 4 gig maar dit kun je niet zien omdat er een stikkertje met getallen opgeplakt zit. je kunt hem er overigens hel makkelijk uithalen zoals bij een telefoon.
en wie weet is het inderdaad niet met windows uit te lezen.
ik ga maar een kaart lezertje kopen en hem even bij iemand met een mac proberen uit te lezen moet dan alleen even de software zien te krijgen die jij opgeeft!
alvast bedankt voor je advies!
grt roberto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door wmp »

Hallo Roberto,

Met een mac gaat het je ook niet lukken.
Met Linux kan je het kaartje proberen te klonen. Heeft mij wel eens dagen gekost overigens, omdat het programma'tje net zo lang doorgaat tot die een bitje heeft gelezen of heeft kunnen berekenen.

Die software is er niet voor de mac of gewone pc, en met teveel proberen kan je het kaartje beschadigen in die zin van het woord dat bijvoorbeeld windows (en mac) als zij een kaartje aangeboden krijgen, er soms een bit op wegschrijven.

Je hebt absoluut iemand met een linux computer nodig, en het liefst een computer met een vast ingebouwde SD card lezer omdat usb card lezers zich soms pas melden bij de computer nadat zijzelf succesvol geconstateerd hebben dat er een kaartje ingeschoven is.

Heb hier nog een 1.5TB harde schijf liggen die ik moet klonen, lukt mij ook niet met een USB-HDD adapter want de USB-HDD adapter 'ziet' de schijf niet. Schroef ik de computer open en hang hem gelijk aan een SATA poort dan gaat mij dat wel lukken, want dan gaat die door de computer-bios wel gezien worden ipv het stukje software in de USB-HDD adapter.

Met een SD card lezer is dat niet anders.

...lastig uit te leggen... :-(
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bramski
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2018 01:53

Re: problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door Bramski »

Is dit ooit nog tot een goed einde gekomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerenemma
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 06:02

Re: problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door gerenemma »

Ik heb sinds 1 maand zelfde probleem. Alles geprobeerd, maar de interne SD kaart nog niet. Weet ook niet hoe dit zou moeten. Wie heeft een idee of waar moet ik zijn? Om dit op te Lossen. Het gebeurde van de een op andere dag. Waarom kan Kenwood daar niets aan doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bramski
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2018 01:53

Re: problemen kenwood dnx7230dab

Bericht door Bramski »

gerenemma schreef:Ik heb sinds 1 maand zelfde probleem. Alles geprobeerd, maar de interne SD kaart nog niet. Weet ook niet hoe dit zou moeten. Wie heeft een idee of waar moet ik zijn? Om dit op te Lossen. Het gebeurde van de een op andere dag. Waarom kan Kenwood daar niets aan doen?
Echt waardeloos is dat!!
De interne SD kaart heb ik eruit gehaald, deze heeft 2 partities een fat32, 1 folder (Garmin) met daaronder 4 bestanden.
De andere partitie (exFAT) bevat alle andere bestanden en de kaarten zelf.
Beide partities kan ik leze en schrijven onder Windows 10 maar de radio (navigatie) herkent de kaart niet. Veel verder dan dat kwam ik niet echt. :(
Alle hulp is welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 732
  • Verschillende problemen Kenwood DNX5210BT
    door chili123 » 04 mar 2015 16:52 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1090
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 730
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 725
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 337
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 815
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 250

Terug naar “Kenwood”