Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

Ik heb een Tiguan van januari 2017, welke is voorzien van een Discover Media 2 en de optie "verkeerteken herkenning".
Met de "verkeerteken herkenning" ziet de camera bij het voorraam de snelheidsborden langs de weg.

Vanaf de eerste dag zie ik geen snelheidsborden in de navigatie en ook niet in het dashboard.
Heb alle instellingen al gecontroleerd, waarbij ik ze onafhankelijk van elkaar al heb aan en uit gezet, om te kijken of hier iets mee gebeurd.

Nu kwam ik er bij toeval achter, dat als ik de SD kaart met de navigatie kaarten uit de SD slot 1 haal, waardoor de navigatie dus niet meer werkt, de optie "verkeerteken herkenning" spontaan wel gaat werken. Ik zie dan de borden in mijn dashboard.
Zodra ik de SD kaart weer in de slot plaats, waardoor het systeem zegt dat er navigatie software is gevonden, de optie "verkeerteken herkenning" direct weer stopt.

Voor de zekerheid heb ik het kaartmateriaal op de SD kaart via de Duitse site van Volkswagen voorzien van een update, waarbij ik moet zeggen dat er al de laatste versie opstond, maar voor de zekerheid toch de download van de VW site er op gezet.
Dit heeft geen verandering opgeleverd.

Het lijkt er dus op dat er een conflict is tussen de optie "verkeerteken herkenning" en de navigatie?

Ik heb de vraag net gesteld aan mijn dealer, maar ik vermoed dat hier niet veel uitkomt.
Heb gisteravond ook de vraag neergelegd bij de klantenservice van VW Nederland.
Van beide, i.v.m. de korte tijd, uiteraard nog geen reactie mogen ontvangen.

Wie kan mij helpen of heeft al ervaring hier mee.

Gr,
Chris.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Albert van Luit
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2017 13:40

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Albert van Luit »

Heb vw tiguan 7 januari 2017 aangeschaft en heb hetzelfde probleem met het verkeerstekensherkenning.
Zal ook informeren bij mijn dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

De klantenservice van VW Nederland, gaf me alleen maar de lijst met dealers, daar moest ik het maar vragen.
Mijn dealer heeft contact gehad met de importeur.
Iemand dacht er iets van gehoord te hebben en die zou volgende week reageren!
Afwachten dus.
Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
RGB
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2017 15:46

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door RGB »

Deze verkeersteken herkenning is een optie waarvoor bijbetaald moet worden in België 1.4 TSI Highline Premium + optie; het werkt perfect in België maar doet het niet in Nederland.
Mails naar de VW helpdesk helpen niet.
Hun customer service blijkt onbelangrijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

De importeur is onbekend met dit probleem, aldus de dealer.
Morgen ga ik naar de dealer om te kijken of ik de herkenning volledig kan laten verwijderen, zodat ik hopelijk gewoon met maximale snelheid kan zien, zoals deze is geprogrammeerd in de nav kaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

Bij de dealer geweest in Zutphen.
Auto aan de computer gezet, maar zij kunnen helaas niet vinden, uitzetten of activeren.
Ik had gevraagd of ze de hele optie konden deactiveren, in de hoop dat de snelheids borden gewoon zichtbaar werden in de navigatie, zoals ze geprogrammeerd zijn. Helaas kon dat niet met hun apparatuur.
Ze hebben nu wel alle info gedownload uit de auto en deze gaat naar PON.

Daarnaast heb ik de dealer in Amersfoort gebeld, daar gaat de auto in onderhoud, om te vragen of zij al meer meldingen hebben ontvangen over dit probleem.
Er zijn inderdaad al meer meldingen bekend en deze zijn ook gemeld bij PON. (Waarbij de dealer uit Zutphen nog te horen kreeg van PON dat deze klacht volledig onbekend was).
Mijn ontdekking dat de verkeersherkenning wel werkt als je het kaartje van de navigatie verwijderd was nieuw voor hun.
Deze info zou men nu ook doorsturen naar PON.
Met of zonder nieuws, heeft men mij belooft om in iedergeval volgende week mij terug te bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

Albert van Luit schreef:Heb vw tiguan 7 januari 2017 aangeschaft en heb hetzelfde probleem met het verkeerstekensherkenning.
Zal ook informeren bij mijn dealer.
Hi Albert, heb jij al een reactie terug van de dealer?
Welke dealer heb jij trouwens?

Chris.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carlie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2017 20:11

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door carlie »

Ook ik heb het zelfde probleem met de kosteloze optie verkeersbord herkenning. Je kan het in menu wel aan en uit zetten.
Maar werken dat dan weer niet. Omdat de optie niet in de koopovereenkomst staat doen ze er weinig aan. Al meerdere keren gemeld en zouden het uitzoeken. Maar tot op heden niets. Ik wacht af op dit forum zodra er wat bekend is. Wordt vervolgd........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 127666

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Verwijderde gebruiker 127666 »

Ook mijn Nieuwe Tiguan heeft hetzelfde probleem. De verkeerstekenherkenning werkt niet. Op de dag van aflevering heb ik dit direct gemeld bij de dealer. De verkeerstekens worden bij mij alléén getoond in een ondergrondse parkeergarage, dus als er géén GPS verbinding is. Op de openbare weg wordt er niets getoond. Niet op het navigatiescherm en ook niet in het dashboard display. Volgens mijn dealer zijn er in NL verschillende Tiguans afgeleverd met dit gebrek. De VW dealer kan hier niets aan veranderen en zegt dat ik moet wachten op een software update welke vanuit Duitsland aangeleverd moet worden. Er wordt géén termijn aangegeven. Ik wacht al 3 maanden en heb contact gehad met mijn dealer, met VW Nederland en met PON. Bij allen heb ik mijn onvrede kenbaar gemaakt, maar de Verkeerstekenherkenning werkt nog steeds niet. Ik vind het uitgesproken slecht dat een herstel zo lang duurt, en ben hierdoor zeer teleurgesteld in VW.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
hutspot
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2017 23:09

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door hutspot »

Bij mij hetzelfde probleem (Tiguan begin januari 2017). Bij de dealer (Martin Schilder) is het een bekend probleem. Zij wachten op een softwareupdate van VW. Als je de grens overgaat, werkt de verkeerstekenherkenning wel (iig in Duitsland).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
jacoliefers
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2017 10:31

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door jacoliefers »

Voor mij het zelfde verhaal, maar de verkeersteken herkenning werkt in het buitenland wel perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Koos
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2017 10:50

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Koos »

Ook ik heb het probleem en dit begin november gemeld bij mijn dealer (Martin Schilder). Deze meldde mij:

"In navolging op uw eerdere mail betreffende de verkeertekenherkenning hebben wij nu een reactie mogen ontvangen vanuit importeur die dit heeft aangedragen bij de fabriek.
Meerdere Tiguans hebben hetzelfde probleem en Volkswagen heeft dit nu in onderzoek.

Wanneer wij hierover meer informatie ontvangen zullen wij u dit laten weten, vooralsnog is er geen oplossing voor het probleem."

De dealer reageert niet eens meer op mijn mailtjes m.b.t. de voortgang voor een eventuele oplossing...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

CPK schreef:Bij de dealer geweest in Zutphen.
Auto aan de computer gezet, maar zij kunnen helaas niet vinden, uitzetten of activeren.
Ik had gevraagd of ze de hele optie konden deactiveren, in de hoop dat de snelheids borden gewoon zichtbaar werden in de navigatie, zoals ze geprogrammeerd zijn. Helaas kon dat niet met hun apparatuur.
Ze hebben nu wel alle info gedownload uit de auto en deze gaat naar PON.

Daarnaast heb ik de dealer in Amersfoort gebeld, daar gaat de auto in onderhoud, om te vragen of zij al meer meldingen hebben ontvangen over dit probleem.
Er zijn inderdaad al meer meldingen bekend en deze zijn ook gemeld bij PON. (Waarbij de dealer uit Zutphen nog te horen kreeg van PON dat deze klacht volledig onbekend was).
Mijn ontdekking dat de verkeersherkenning wel werkt als je het kaartje van de navigatie verwijderd was nieuw voor hun.
Deze info zou men nu ook doorsturen naar PON.
Met of zonder nieuws, heeft men mij belooft om in iedergeval volgende week mij terug te bellen.
Dealer uit Zutphen heeft inmiddels gemeld dat de importeur op de hoogte is en dat zij zelf niets meer kunnen, mogen doen.
Dealer uit Amersfoort heeft helaas nog niet terug gebeld.

Auto was gisteren in Duitsland en daar werkte het prima :shock:

Lijkt er op dat de functie in Nederland is geblokkeerd in de software van de navigatie, via GPS signaal.

Afwachten maar weer :crybaby:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rgpeter1
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2017 23:38

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door rgpeter1 »

Dit probleem (Tiguan geleverd januari 2017) heb ik in de tweede week van januari gemeld bij mijn dealer (Pon Amersfoort).

Vandaag kreeg ik bericht dat de Tiguans die vanaf week 22 van de band zullen rollen, dit probleem niet meer zullen hebben. Volkswagen past de software aan.

Ik vermoed dat men de oplossing nu al heeft, maar zich wenst te houden aan een reeds gepland schema van vaste update-afstanden.

Voor de reeds uitgeleverde Tiguans met dit probleem komt volgens de dealer rond dezelfde week 22 een softwareupdate beschikbaar. Een meer exacte datum kon men nog niet geven.

Tot die tijd zal ik ervoor kiezen om de SD-kaart van de navigatie los te klikken, zodat ik verkeerstekenherkenning heb. De navigatie is minder essentieel voor mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tiguan2017
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2017 12:00

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door tiguan2017 »

Mijn Tiguan, afgeleverd september 2016, geeft vanaf dag 1 hetzelfde probleem. Meteen gemeld bij dealer AMES Dordrecht en importeur Pon. Ze kunnen dus niet zeggen dat het probleem onbekend was. Mij is toegezegd dat de oplossing in week 7 van 2017 gereed zou zijn.
Maar ja, zoals al jaren bekend bij VW is de service in dit soort gevallen zeer slecht. Week 7 is voorbij gegaan en er wordt niet eens de moeite genomen te melden dat de oplossing er nog niet is. Ik ben de arrogante houding van VW helemaal zat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wellenbroek
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2017 18:36

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door wellenbroek »

Ik heb ook problemen met mijn nieuwe Tiguan, aangeschaft in januari 2017, in combinatie met verkeerstekenherkenning in combi Discover Media 2. Sinds deze week werkt mijn infotainmentsysteem echter ook niet meer. Het "voordeel" verkeerstekenherkenning werkt nu wel. Beide systemen zijn dus niet compatibel met elkaar. De dealer in Apeldoorn geeft aan dat zij het niet kunnen/mogen verhelpen en dat zij wachten op een software-update. Ik heb dus nu geen navigatie, achteruitrijd camera, radio, cd speler etc. Heb contact opgenomen met Volkswagen Nederland, maar zij verwijzen mij weer naar de dealer. Ik kan niet anders zeggen dat die erg zijn best doet, maar die is met handen en voeten gebonden. Ik vind het erg slecht geregeld vanuit Volkswagen. Heb inmiddels ook een mail gestuurd naar Volkswagen AG in Duitsland, maar heb nog geen antwoord gekregen. Heb ook een mailtje gestuurd naar auto@ad.nl. Wel frusterend allemaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JJK
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2017 13:57

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door JJK »

Heb een Tiguan van sept 2016. Zelfde problemen als anderen aangeven. Geen verkeersbordherkenning en geen max snelheidsaanduidingen. Heb probleem 2 weken na aankoop gemeld bij dealer ( Ames Dordrecht). Verwijzen naar importeur die eea zou gaan herstellen. Zou aanvankelijk binnen enkele maanden gaan gebeuren, daarna begin 2017 en inmiddels is het "het wordt wel mei". We hebben het hier dus over een auto/aankoop van bijna 45 K !!
Belachelijke en VW-onwaardige reactie/service. Temeer omdat eea wel werkt als ik in België rijd.
Ben nu voornemens om nakoming van koopovereenkomst juridisch te gaan afdwingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tiguan2017
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2017 12:00

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door tiguan2017 »

Hoop dat dit de oplossing wordt. (bericht van importeur)
Volg onderstaande link.
https://www.anwb.nl/experts/juridisch/v ... el-betaald

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MRM54
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2017 19:04

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door MRM54 »

Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een Passat uit december 2016.
Inderdaad in het buitenland werkt het wel in NL niet, ook bij mij als ik de navigatiekaart verwijder doet het wel gewoon.
A.s. dinsdag gaat hij naar een duitse dealer voor dit probleem dus ik ben benieuwd naar de oplossing.
Ik nagiveer zelf via Google maps dus het kaartje verwijderen is voor mij een goede optie, maar toch jammer dat het allemaal zo lang moet duren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
carlie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2017 20:11

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door carlie »

Heeft nog steeds niemand een oplossing voor dit probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Koos
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2017 10:50

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Koos »

Ja, niet in Nederland rijden :(

Van het weekend naar België geweest, zodra je de grens over gaat werkt alles perfect, terug in Nederland dus niet meer.
Dit moet toch een bewuste keuze van VW (al dan niet Pon) geweest zijn om het uit te schakelen. Ik ben benieuwd naar de beweegredenen voor deze keuze, vooral omdat er actief geadverteerd wordt met de optie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
CPK
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 dec 2007 11:15

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door CPK »

Ik ben vorige week benaderd door de VW dealer in Amersfoort.
De lang verwachte update is beschikbaar.
8 mei wordt deze bij mij geinstalleerd.

Ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Koos
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2017 10:50

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Koos »

Ik heb meteen gebeld met mijn dealer (Martin Schilder) en een afspraak gemaakt voor 3 mei.
Bleek dat er ook nog een andere terugroepactie voor mijn Tiguan openstond (Easy Open achterklep).
Die wordt ook meteen maar uitgevoerd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Koos
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2017 10:50

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Koos »

Tiguan is gisteren bij de dealer geweest. En inderdaad, het lijkt (eindelijk) te werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Opdorp
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2017 06:55

Re: Tiguan 2017, Verkeersteken herkenning in combi Discover Media 2 werkt niet

Bericht door Opdorp »

Bij de bestelling van mijn Tiguan werd verteld dat verkeersteken herkenning niet zou werken. Bij de aflevering (april) zou dit ongeveer mei gaan worden. Wat wel vreemd is dat de aflevering met verouderde kaart wordt gedaan. Ook na een update (4 uur durend) blijkt de nieuwe A4 tussen Vlaardingen en Delft nog steeds afwezig.

Afspraak maken voor de verkeersteken herkenning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Probleem met nieuwe cross polo en discover media De updaten werkt niet
    door Albert206 » 26 dec 2014 15:13 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 889
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23908
  • Discover media gen 2 stembegeleiding
    door Hyperpowermill » 25 jul 2019 19:48 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 1527
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4740
  • Carplay Discover Media 5C0035680G
    door Fappie » 23 jul 2019 23:28 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 542
  • VW Discover media Stem ontbreekt
    door twicki » 08 dec 2015 13:13 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2446
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 927

Terug naar “V.A.G”