Navigatiepijltje is verdwenen

Leanne45
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:03

Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door Leanne45 »

Sinds kort hebben we een smartphone (Samsung Pocket Neo) met GPS en daar heb ik NavFree opgezet.
Gister reden we naar een naburige plaats, navigatie aan om te kijken hoe het zou gaan maar m'n navigatiepijltje is verdwenen.
Kunnen jullie helpen hoe ik dat weer terug krijg?
Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door wmp »

Ik denk dat je toestel op dat moment geen GPS verbinding heeft, en dus niet weet waar dat pijltje neer te zetten.
Kijk dus eens of je GPS module wel ingeschakeld staat (kan bijvoorbeeld door een ander programma uitgeschakeld zijn om stroom te besparen), en of die wel ontvangst heeft (niet knipperend symbool).

In de instellingen zelf ben ik niet tegengekomen of het pijltje uit te schakelen is, of te vervangen door een ander symbool, zoals bij Waze navigatie.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Leanne45
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:03

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door Leanne45 »

Bedankt voor je reactie!

De GPS heeft 'ie wel, navigeert ook, de kaart verschuift keurig mee maar zonder pijltje...
Ik kan zelf ook niet vinden waar het pijltje 'staat'. Heb alles nagekeken maar niets wat erop lijkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door wmp »

Heb je wel een route ingegeven, of schuift het scherm gewoon mooi mee terwijl je rijdt met het scherm aan, maar zonder ingegeven route. ?

Zit te zoeken in de instellingen, maar echt nergens iets over pijltje in/uitschakelen.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Leanne45
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:03

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door Leanne45 »

Bedankt voor het meedenken!!

Ja, route keurig ingegeven :-)
Het scherm schuift nu mooi mee maar m'n zoon vond het pijltje zo leuk ;-)

Ik heb nogmaals alle instelling nagekeken die ik maar kon vinden maar kan ook niets vinden........
Heel bijzonder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Leanne45
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:03

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door Leanne45 »

Ik realiseer me ineens dat er een paar dagen terug iets raars gebeurde met het overzetten van de foto's van de mobiel op de pc. Er kwamen allerlei 'ongewenste afbeeldingen' mee van de mobiel, waaronder 4 navigatiepijlen van NavFree. Maar ook vlaggetjes en zo en ik heb 't zonet geprobeerd als ik 'n route ingeef en vervolgens de route weergeef met vlaggen, dan verschijnen bij begin- en eindpunt wél de vlaggen.
Misschien dat de pijltjes weer teruggezet moeten worden?
Owww... ik ben een digibeetje... kijken of me dat lukt want als ik de verbinding tussen mobiel en pc heb, moet ik ze op de juiste plek terugzetten. Hopelijk kan ik die vinden!
Heb je tips?
Graag!!!! :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door wmp »

ha, dat zou een leuke vondst zijn van je.
Dus je zou per ongeluk de afbeelding (pijltje in dit geval) gewist kunnen hebben.
Denk dat het stukken makkelijker is om Navfree opnieuw te installeren, dan uit te zoeken hoe het bestand heet (dat pijltje dus) en waar die thuishoorde.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Leanne45
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2014 16:03

Re: Navigatiepijltje is verdwenen

Bericht door Leanne45 »

Ik heb je raad opgevolgd want 't pijltje kwam maar niet terug. Helaas moest ik daarvoor alles van de telefoon gooien dus ik heb nog even gewacht met dit te doen.
Maar goed, vandaag 'toch maar' gedaan en voilá, het pijltje is weer gewoon terug.
Was dus idd met de afbeeldingen van de telefoon gefloept.... mooie boel.... nou moet ik bedenken hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Menutext verdwenen Windows CE
    door Dibecki » 06 mei 2017 22:44 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 510

Terug naar “Navfree”