Ervaringen met Navistore.nl

Schrijf zelf een review over je navigatie apparaat of lees die van een ander.
Forumregels
Wil je een product review plaatsen, maar het apparaat staat al vermeld, en 'op slot' ?
Maak dan gerust een nieuw onderwerp aan, wij doen de rest.

TIP: Voor klachten over bedrijven, meld deze ook op consuwijzer.nl
Daar kunt u een link naar uw bericht op dit forum achterlaten voor verdere informatie.


Wordt of werd u naar aanleiding van uw bericht gecontacteerd ? Laat het ons weten.
Gebruikersavatar
NiekEmmen
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2013 10:11

Ervaringen met Navistore.nl

Bericht door NiekEmmen »

Beste forum leden,

Sinds begin september heb ik voor mijn Renault een navigatiesysteem aangeschaft bij Navistore.nl
Daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. De reden dat ik dit post is een waarschuwing voor een ieder die wellicht een navigatiesysteem via navistore.nl wil bestellen. Het product is uiteindelijk geleverd, maar over de aftersales heb ik hele slechte ervaringen.

Prijs:
Als je de website bekijkt, dan ziet dat er keurig uit. Wat ook opvalt is de prijs van de navigatiesystemen. Die zit ver onder wat de andere aanbieders voor gelijke systemen aanbiedt. Maar schijn bedriegt. Waar de aanbieder het niet over heeft, is het feit dat deze gevestigd is in Hongkong. Producten die je vanuit o.a. China importeert gaan langs de douane en daar moet invoerrechten over betaald worden. Voor mijn navigatiesysteem was dat 35 euro. Het voordeel t.o.v. andere aanbieders is daarmee een stuk kleiner geworden!
Ergens ver in de website is uiteindelijk te lezen dat ze gevestigd zijn in Hongkong, maar dan moet je wel goed zoeken.

Service:
Begin september heb ik de navigatiesysteem via iDeal besteld. De website oogt Nederlands, dus ik ging er van uit dat de levering binnen een week zou plaats vinden. Dat gebeurde dus niet. Meerdere malen heb ik daarover via de mail contact gelegd en deze aanbieder gaf antwoord wanneer hij er zin in had. In de eerste instantie dacht ik dat ik opgelicht was. Eindelijk, na 3,5 week kreeg ik de navigatiesysteem binnen. Ik was allang blij dat die binnen was en ik niet opgelicht was. Toen het aansluiten van het apparaat. Deze navigatiesysteem zou via de stuurbediending bedient kunnen worden. Dat werkte niet. Ik heb toen weer contact gezocht met Navistore.nl. De verkoper (Jack) reageerde vrij snel en gaf aan dat ik foto's moest opsturen van de aansluitingen.
Die zou hij naar de fabrikant sturen een 3 dagen later verwachte hij antwoord. En ook dat gebeurde niet. 7 dagen later vroeg ik hoe het ermee stond, geen reactie en tot op heden, na meerdere e-mails, nog steeds niet. Ik had de vraag begin oktober gesteld. Ook telefonisch benaderen bood geen oplossing, die werden niet beantwoord.
Hij heeft mij zelfs als geregistreerde op de website verwijderd.
Deze aanbieder gaf uiteindelijk zelf ook toe dat de communicatie beter kon.

Het vervolg:
Allerlei instanties gebeld, het eerste wat zij vroegen was of het product was geleverd. Zo niet, dan waren er veel mogelijkheden. Maar met een klacht over het product zelf, wordt je keer op keer terugverwezen naar de aanbieder. Je staat met je rug tegen de muur. Het enige wat je nog kunt doen is een gerechtelijke procedure starten en daar ben ik mij over aan het beraden.

Ik heb er in ieder geval spijt van dat ik dezelfde navigatiesysteem niet bij een echte Nederlands aanbieder heb aangeschaft.

Doe jullie voordeel met deze ervaring.

Mvg, Niek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Ervaringen met Navistore.nl

Bericht door wmp »

Ik heb die site bekeken, en er staan absoluut geen adres gegevens op, terwijl dat verplicht is voor iedere webshop.
edit: correctie...adres in HongKong, lekker makkelijk

Hopelijk is dit niet weeeeeeeeeer één of andere kloon van eerder veelbesproken bedrijven in dit topic, en dat is ook van toepassing op jouw account. :hand:

Het fenomeen van iets bestellen bij een ogenschijnlijk Nederlands/Europeesch bedrijf, en dan geleverd krijgen van een bedrijf in het Aziatische, heet dropshipping.
De mooie marketing omschrijving is dat het slechts een logistiek systeem is, maar ja, zoals vrijwel alles is dat te misbruiken. Niet zelden zitten achter dergelijke constructies dan gewoon een stel 'snel-geld' jongens.
Meer over dropshipping : https://encrypted.google.com/#q=dropshipping

Met moeite staat er in het Engels onderaan een KVK nummer : 1858526 , maar geen plaatsnaam.
Nummer is fout. Een KvK nummer is 8 cijfers lang, geen 7 ! (ook met 0 ervoor geen resultaat)
navistore-1.png
Checklist alvorens ergens wat te bestellen, waar dan ook, controleer in elk geval op de basis zaken :
- ontbreken adresgegevens / telefoonnummer bij contact pagina ?
- controleer adres gegevens, kom je midden in een woonwijk uit ?
- Engelse flarden tekst in verder Nederlandstalige pagina ?
- KvK gegevens ? Zie ook http://www.kvk.nl/ , in dit geval is heel het bedrijf onbekend.

Kortom, stap naar de politie, en doe aangifte. Iemand is lachend met je centen vertrokken.

Informeer ook even bij de belastingdienst, zij kunnen ook nazien of de firma wel legitiem is : http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ude_melden
Die gasten zoeken altijd de grenzen van de wet op, en berekenen hoe lang het duurt voordat ze gedonder krijgen.
Met de opsporingsdienst en bevoegdheden van de belasting houden ze nooit rekening ... en die zijn fel!
Bovendien staat er in de screenshot (en onderaan betreffende site) :
Alle prijzen zijn in EUR. inclusief verzendkosten & verpakkingkosten zonder belastingen
dat is zo dubbelzinnig te lezen, en je hebt 35 euro mogen afdragen, dus je hebt zeker een excuus om te bellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Ervaringen met Navistore.nl

Bericht door wmp »

Nog even 'nakauwende' volgende gevonden:

Bron: http://www.navistore.nl/pages/navistore.nl.html
• adres in HongKong, dus je kan niet even langskomen om te klagen, als het ware. Moet dat zijn rust garanderen?

(iedereen die Vara Kassa kijkt WEET ondertussen dat onderstaande punt 1 onzin is, maar goed)
punt 1
1. Wij maken voor de betalingen gebruik van https://www.multisafepay.com deze is een provider in iDeal online internet bankieren.
Als wij geen producten zouden leveren dan sluit deze provider ons af van hun diensten en incasseren ze geen betalingen voor ons.
Klik je vervolgens op de link van multisafepay.com, zie je op hun pagina gelijk een link naar het volgende nieuwsbulletin : Webshopfraude verdrievoudigd
punt 2
2. Onze website wordt in Nederland ge-host bij http://www.Totallyhosted.nl. Ook voor deze geldt dat als hun klachten over ons zouden ontvangen dat wij geen producten leveren dan zou deze ons ook afsluiten van hun diensten als webhost onze website zou niet meer zichtbaar zijn.
Hostingbedrijf gewoon in rijtjeshuis in woonwijk te Almere. KAN, maar opmerkelijk voor zo'n GROOT bedrijf, of zou die zich groter voordoen, net zo als Global Dutchman, de 'organisatie' waar Navistore onderdeel van is....


Het zou mij totaal niet verbazen mocht 'fysiek onbereikbare' Jack te Hong-Kong vandaag gewoon in de rij bij Albert Heijn ergens in NL staan.
Net zo als de weken hiervoor
Net zo als de weken hierna
En na een tijdje lezen we weer zoiets of zoiets, en vragen we ons af : ...hoe komen ze daar toch aan....
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: Ervaringen met Navistore.nl

Bericht door kobus1960 »

Ik heb die site bekeken, en er staan absoluut geen adres gegevens op, terwijl dat verplicht is voor iedere webshop.
Dit geldt alleen voor Nederland, de speld in de internet hooiberg.

Ook nog even dit, er zijn zat "dropshipping" bedrijven met een NL
achtergrond die wel goed werk leveren, dit in tegenstelling tot de
rommelaar waar het hier over gaat. Zonder reclame te willen maken,
Bigdennis.nl en miniinthebox.com, handige navigatie randzaken.
Bij de laatste duurt de levering 1 dag tot 4 weken, maar het komt.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 584

Terug naar “My Review”