Flitsinfo in Frankrijk verboden

Forumregels
het APPARAAT en bijbehorende software, voor Navigon op je smartphone, zie 'NAVIGATIE SOFTWARE & SOFTWARE VOOR MOBIELE SYSTEMEN'
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door hapee50 »

Vandaag in De Telegraaf het bericht dat flitspalen info in Frankrijk verboden is. Bijbehorende bekeuring bij constatering: € 1500,- :speechless_: !!!!!! Nu ga ik op vakantie naar Frankrijk van de zomer (met Navigatie) en een eventuele extra aanslag van € 1500,- op het vakantiebudget leidt onherroepelijk tot faillissement :wink: .

Mijn vraag: hoe kan ik, voor alle zekerheid, de flitspalen info verwijderen van mijn Navigon 70 Easy 23? Of is dit, zoals gebruikelijk in De Telegraaf :shhh: , een bericht dat met de nodige korrels zout genomen moet worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door Mazurka »

Nee dat geloof ik niet, want ik heb het ook vandaag op de radio gehoord.

Hoe je het moet verwijderen, weet ik niet, maar ik stel mij voor, (want ik heb een TTen met TThome kan ik van alles installeren en weghalen|) dat het bij Navigon ook kan met een programma op de pc.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door hapee50 »

@Mazurka

Snelle reactie! Dank. Maar heb meteen een andere vraag. Ben wat op internet aan het struinen geweest en heb begrepen dat sommige producenten van navigaties er al op ingespeeld hebben en voor landen waar het verboden is (o.a. Zwitserland) standaard hun kaarten al zonder flitspalen info leveren. Is dat bij Navigon ook zo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door Mazurka »

Dat kan ik niet zeggen voor Navigon, maar bijTT is dat wel zo. De flitspalen in Zwitserland zijn er niet meer. Ik zal morgen eens kijken of dat ook voor Frankrijk zo is.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door RGM »

Als je een 'flitspaal-abonnement' bij Navigon hebt, dan zijn de flitspalen in Frankrijk automatisch verwijderd bij de eerste update in januari. Zelf met de hand de flitspalen uit Frankrijk verwijderen van de Navigon is voor zover ik weet niet mogelijk.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door hapee50 »

@RGM
Dank voor het heldere antwoord. Ik heb geen flitspaalabonnement, maar gewoon de west-europa kaarten (standaard). Laatste update die ik gedaan heb is 2011 Q4. Hier staan, in Nederland, vaste flitspalen op. Ook in Frankrijk? Of staan er helemaal geen flitspalen op de standaard kaart in Frankrijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door Mazurka »

Bij TomTom is bij de laatste update die ik vandaag gedaan heb ook verdwenen, zie bijlage punt 15.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 mei 2006 00:55

Re: Flitsinfo in Frankrijk verboden

Bericht door hapee50 »

De oplossing komt van het Navigon-forum:

"De flitspalen zitten in het bestand ALL_POIWARNER_EU.pom in de map NAVIGON/POI wanneer je een abonnement hebt op flitspalen kan je de nieuwe ALL_POIWARNER_EU.pom via Fresh downloaden.
Elke maand wordt er een update verstrekt en bij de laatste update is het flitspalen bestand van Frankrijk verwijderd.

Heb je geen abonnement dan is het, zoals eerder aangeven raadzaam om dit bestand te verwijderen als je naar of door Frankrijk gaat.
Met het verwijderen van ALL_POIWARNER_EU.pom ben je alle flitspalen kwijt, dus ook van de landen waar het wel is toegestaan.

Als je een kopie van ALL_POIWARNER_EU.pom op de harde schijf van je pc maakt kan je later dit bestand weer terug zetten in de map NAVIGON/POI".


Voor alle Frankrijkgangers: bon voyage :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 606
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 489

Terug naar “Navigon”