Tmc probleem Peugeot Boxer Navigatie

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Tmc probleem Peugeot Boxer Navigatie

Bericht door checkin »

Marijn schreef:Ik heb ook zo'n nieuw kleuren nav-systeem in mijn peugeot boxer. Nu kan ik alleen geen gebruik maken van de TMC functie. Het scherm toont: "lijst afwezig". Heb je wat meer info? Want ik heb al contact gehad met Navtech, maar die kunnen me niet verder helpen.

Thnx.

Marijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wittgen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2003 15:30

Tmc probleem Peugeot Boxer Navigatie

Bericht door wittgen »

Checkin, ik heb het geprobeerd met alle radiozenders, zonder resultaat. Bij de keuze balk "lijst" (boven die balk staat "categorie" en daar heb ik "verkeer" gekozen), blijft steeds "afwezig" staan. Kortom, nog geen stap verder.

Andere vraag, weet jij toevallig of er ook kinderziektes zijn met het carkit gedeelte? Want ik heb regelmatig zware storing; diegene die mij belt hoor ik perfect, alleen de andere kant hoort een zware bromtoon en kraak geluiden (heb een KPN gsm, dus aan het netwerk ligt het niet). Ben al 2 keer terug geweest naar de dealer, kunnen het niet vinden en hebben het zg. bij Peugeot Nederland gedropped.

Help?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

RDS TMC
Selecteer in het hoofdmenu de functie"RDS TMC" en bevestig door op de draaiknop te drukken om op de kaart een punt te markeren waarover je algemene informatie wilt verkrijgen(ongevallen, files, mist,...).
De beschikbare opties zijn "In nabijheidvan auto" (selecteren !) en "In nabijheid van adres".
De informatie wordt weergegeven door symbolen op de kaart of een lijst met in categorieën gerangschikte feiten.
De functie "Categorie" biedt de mogelijkheid de categorie feiten in te voeren waarover je informatie wilt ontvangen:
- "Verkeer"
- "Weer"
- "Info"
- "Alle" (selecteren !)
De functie "Overzicht feiten" biedt de mogelijkheid een lijst met feiten weer te geven waarover u informatie wilt ontvangen.
Voer de gegevens van het geselecteerde feit op dezelfde wijze in als de plaatsnaam. Bevestig door "OK" te selecteren. Volg de aanwijzingen van het systeem.

TMC Functie "In nabijheid van auto"
Met behulp van deze functie kunnen de opgevraagde diensten die zich het
dichtst in de nabijheid van de huidige positie van de auto bevinden, worden gemarkeerd. De beschikbare opties zijn "Categorie" en "Overzicht feiten". Na het invoeren van de geselecteerde feiten kan hiervan informatie worden geraadpleegd en kan de lokalisatie ervan worden bepaald met resp. de opties "Info" en "Kaart". Selecteer "OK" om de optie te bevestigen.

TMC Functie "In nabijheid van adres"
Met behulp van deze functie kunnen feiten worden opgevraagd die zich het dichtst in de nabijheid van een bepaald adres bevinden. De beschikbare opties zijn "Categorie", "Plaats", "Straat", "Nummer" en "Overzicht feiten". Na het invoeren van de geselecteerde feiten kan hiervan informatie worden geraadpleegd en kan de lokalisatie ervan worden bepaald met resp. de opties "Info" en "Kaart". Selecteer "OK" om de optie te bevestigen.



Succes

Ps, Welke landen Cd-rom wordt er gebruikt, en hoe oud is deze landen Cd-rom.

Betreffende het carkit gedeelte , moet ik je het antwword nog even schuldig blijven, nog geen klachten over bekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wittgen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2003 15:30

Bericht door wittgen »

Ik zal het eens proberen, maar volgens mij heb ik precies gedaan wat hier staat. Wat betreft de cdrom, dit is een benelux cdrom van 2001 (kreeg ik bij de nieuwe auto geleverd!!, hadden ze zeker nog over in de fabriek!), maar een nieuwe van 2003 is besteld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wittgen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2003 15:30

Bericht door wittgen »

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet, ik wilde nog wat fotos toevoegen, maar ik heb daar de rechten binnen dit forum niet voor. Kun je me die geven? Dan kan een afbeelding uppen en laten zien hoe het op mijn scherm staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Hallo Marijn,

Als je foto's hebt, mails ze dan maar even.

Ik wil toch eerst weten als je de nieuwe Cd-rom hebt, of dit al verbetering geeft met het TMC.

Hoelang moet je nog wachten op de Cd-rom 2003 ?

Groeten,
Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
companion
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2003 14:11

TNC instellingen

Bericht door companion »

Gisteravond heb ik de instellingen gemaakt, omdat de routeplanner mij een andere route liet rijden als de heenreis.

Ik had inmiddels wel de nieuwe CD ontvangen Herfst/Winter 2003.
Overigens geheel gratis. Waarschijnlijk omdat ook ik bij mijn nieuwe boxer van mei 2003, de oude software van winter 2001 had ontvangen. Prima service van Peugeot/NavTech.

De radio stond op Radio 2 en de informatie via TMC, dichtbij auto, gaf aan dat de verbindingsweg A-50 afgesloten was.

Blijft natuurlijk de vraag wie voert deze gegevens in zodat ze voor TMC beschikbaar komen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wittgen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2003 15:30

Bericht door wittgen »

De CD van navtech wordt via de dealer geleverd en bij het hoofdkantoor van het werk van mijn vriendin afgeleverd. Ik weet nog niet of de cd al binnen is. Afwachten dus.

De collega van mijn vriendin heeft precies dezelfde boxer met hetzelfde carkit/nav systeem. (ook geleverd in sept. 2003) Ze heeft precies dezelfde problemen met de carkit als mijn vriendin. Dus heeft de dealer in Harderwijk nu 2 boxers die grote problemen hebben met de carkit.
Heb jij nog problemen met je carkit, companion? :?

Even dus voor de duidelijkheid, het nav-systeem "pikt" tijdens het navigeren van een ingeprogrammeerde bestemming alleen de TMC info uit de ether wanneer de juiste zender opstaat (radio 1 of sky-radio)?? Je kunt dus niet, bijvoorbeeld..de TMC functie activeren (middels even radio 1 of sky aan te zetten) en dan tijdens het navigeren naar een adres een andere zender (bijv. radio 538 of RTL FM) aan zetten? Natuurlijk nadat het systeem alle TMC heeft ingelezen voor de route vanb skyradio of radio 1.

Wanneer dit dus niet kan ben je dus, even voor de duidelijkheid, "gedwongen" om naar Sky te luisteren wanneer je gebruik wil maken van de TMC functie?
:cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
companion
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2003 14:11

telefoonproblemen nog niet opgelost

Bericht door companion »

Helaas hebben we weer twee manieren geprobeerd om de telefoon-problematiek op te lossen, zonder resultaat.

Eerste poging:
De Peugeot bekabeling vanaf de microfoon naar de carkit vervangen door een gewone microfoonkabel... Toen deed de microfoon helemaal niets meer

Tweede poging
De peugeot bekabeling vanaf de microfoon via de andere deurstijl naar de carkit gebracht... Helaas het irritante kraken en piepen bij de ontvangende klant blijft.

Probleem is door mijn dealer thans aangekaart bij Peugeot Nederland en aldaar gaat men verder onderzoek doen, na ontvangst van de klachten kaart en alle ondernomen pogingen tot verhelpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
companion
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2003 14:11

Telefoonproblematiek

Bericht door companion »

Op advies van Peugeot Nederland heb ik een andere telefoonkaart geplaatst. Zij adviseerden een Vodafone kaart. Zo gezegd, zo gedaan. nou lekker puh voor Peugeot , maar het helpt dus niet. Problemen blijven !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wittgen
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 okt 2003 15:30

Bericht door wittgen »

Dit advies heeft de dealer (waar de boxer al verschillende keren is geweest) mijn vriendin ook al de eerste keer gegeven. Maar het is natuurlijk klink-klare onzin dat peugeot een provider-afhankelijke carkit zou monteren. En dat ie het beter zou doen met Vodafone dan met KPN. Mijn vriendin heeft KPN. Dus wat mij betreft, beter kan niet!

De NAV 2003 cd is ook nog steeds niet binnen op het hoofdkantoor van d'r werk (wat een prutsers!)

Is het trouwens geen idee om deze bestaande problemen (Carkit, NAV systeem, en GPS antenne) aan te melden bij het programma "Tros Radar"?. Deze mensen kunnen wellicht een algemene oproep doen aan alle Boxer rijders...


Gr.
Marijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

wittgen schreef:De NAV 2003 cd is ook nog steeds niet binnen op het hoofdkantoor van d'r werk (wat een prutsers!)
Normaal gesproken moet dit binnen 5 werkdagen binnen zijn !
Informeer nogmaals bij de dealer.

Wat betreft de telefoon, kan ik niet begrijpen waarom een Vodafone-kaart gebruikt zou moeten worden, dit zou alleen effect hebben bij een Peu 607 met geintrigeerd tel.toestel, hiervan zijn wel gevallen bekend met storingen inkombinatie met een KPN-kaart (900Mhz en/of 1800Mhz)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 521
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1085
  • Navigatie IX20 probleem met touchscreen
    door Paul1953 » 14 nov 2016 18:13 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 2992
  • Probleem achteruitkijk camera en navigatie f930bt
    door hanswerner56 » 03 mei 2014 13:35 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1385
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1313

Terug naar “Peugeot”