rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
vreemde eend
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 14:37

rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt

Bericht door vreemde eend »

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een Peugeot 307 die is uitgerust met een RT-4 radio-navigatie systeem. SW 8.11 A4 CD3293
Nadat ik via diverse fora mij enigszins had verdiept in het aansluiten van een usb (voor flitspaalinfo) heb ik een kabel besteld.
Dit weekend e.e.a. aangesloten.
Probleem is bij velen ws wel bekend: rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt.
Ook de tip om een Kingston stick (FAT32 format) te gebruiken heeft geen resultaat opgeleverd.

Volgens de dealer is de usb aansluiting wel geactiveerd in de SW. Meer willen zij er niet aandoen, omdat zij je liever een dure usb box verkopen.

Daar ik niet over de SW beschik is het niet mogelijk om de SW opnieuw te installeren in de hoop dat ie dan wel de usb herkent.
Het afgelopen weekend grotendeels besteed aan het zoeken op de diverse fora naar een oplossing. Maar uiteindelijk blijkt dat niet eenvoudig, en zag ik door de bomen etc.
Omdat er mogelijk nogal wat problemen het gevolg kunnen zijn van het zelf aan de SW sleutelen zoek ik thans mijn heil bij de ervaringsdeskundigen op dit forum. Weet iemand raad?

Info:
Overigens zie ik nergens het vakje "risico zones" om te activeren.
Maar dat is ws het volgende probleempje waar wij tegen aan lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nieuwe software 8.20
http://kowalma.com/Software%20CD%208.20.iso

Corrections on RT4

• freezing screen
• Blocking on the home page
• Slow at boot
• Shutdown and restart the system random
• Display the phone number instead of the contact during a call-in or call log
• No random POI detection radars
• At startup, black screen with the message "HARD DISK EXAMINATION"
• Loss of the map display after a software upgrade or mapping
• Poor contact displayed during a phone call `
• Shutdown and restart when crossing an intersection in Madrid

Improvements made by the updated version 8.20

• New trademark logo on the home page
• A loop shaped into refined radiotelephone which can be repaired with an updated version 8.20
• New POI icons for garages and concessions Peugeot and Citroën
• Possibility to update a mapping version earlier than this on the radio
• Backing up user data (history of recent guides, history of the last phone calls, radio frequency memory, ...) after updating to version 8.20
• Improved detection of POI radars
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vreemde eend
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 14:37

Re: rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt

Bericht door vreemde eend »

Bedankt voor je snelle reactie.

Gelukkig heb ik geen van de problemen zoals geschetst onder "Corrections RT4". M.u.v. het ontbreken van de risico zones.
Dus al mijn problemen verdwijnen als de bekende sneeuw voor de zon als ik een update uitvoer naar SW 8.20?!?
Dat een dealer daar dan niet mee komt? Want ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem.

Enfin, we gaan het proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vreemde eend
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 14:37

Re: rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt

Bericht door vreemde eend »

Het probleem is opgelost!
Alvorens de sw te upgraden heb ik nog een laatste poging ondernomen door een andere Kingston usb-stick aan te schaffen.
Hier de flitspalen info opgezet. En voor ik het wist stond de info op mijn RT4!! Ook de riscico's zones zijn nu te activeren.
Dus hiermee zijn alle probleempjes in één keer opgelost.
Dat dit systeem zo gevoelig is voor het gebruik van de juiste usb stick is eigenlijk ongelofelijk.

Specs.Kingston, model Datatraveler 4GB, G3 ( €7 bij Dixons/Dynabyte) Fat 32.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vreemde eend
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2011 14:37

Re: rt4 ziet usb niet. Lampje op usb brandt

Bericht door vreemde eend »

Heb uiteindelijk toch maar besloten om het advies van Gerritje op te volgen en te upgraden naar sw8.20.
Want waarom zou ik eerst sw 8.11 aanpassen aan gebruik van usb-stick als muziekbron om dan later toch naar 8.20 over te stappen. Bovendien las ik dat er bij 8.20 geen alarmbellen afgaan als de flitspaal niet in jouw richting staat. Dat scheelt een hoop lawaai.
Dus vanavond toch maar de grote stap gewaagd en een goede usb met 8.20 erop geinstalleerd. Maar wat duurt dat lang!
Geklokt: 50 min. In het begin blijft ie heel lang lang hangen op "verificatie/lezen van cd", ca 15-20min. Je krijgt bijna de neiging om usb eruit te halen! Maar omdat je weet hoe lang het kan duren, mij beheerst. Vervolgens zie je dat er iets gebeurd doordat ie percentages van het proces aangeeft. En als ie dan bijna klaar is(89%) blijft ie weer lang hangen.
Om dan vervolgens bij 100% over te schakelen op een zwart scherm! "Het zal toch niet..." Maar eind goed al goed. Na enige tijd is er weer leven in het apparaat,en werkt alles gewoon nog. Alleen moest ik usb nog wel even aanzetten via het prog. van mira308sw. Maar dat was zo gepiept.

Kortom, het is te doen, maar moet je je niet zenuwachtig laten maken door de traagheid waarmee allles gaat.
Met dank overigens aan rene307sw die een heldere instructie op het 307 forum heeft gezet.

Het opstarten waar velen het over hebben heb ik nog niet zo ervaren. Het logo is iets anders, maar qua snelheid is ie zeker niet veel sneller dan voorheen.
Nu nog kijken hoe alles er in de praktijk uitziet, maar daar ben ik nu wel optimistisch over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Peugeot”