Puls Peugeot 406 Coupe PACK 2.2 HDiF 03/2002

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Puls Peugeot 406 Coupe PACK 2.2 HDiF 03/2002

Bericht door RAH »

Ik ben op zoek naar het puls/snelheidssignaal. Ik ben al verschillende mogelijke locaties tegengekomen, maar telkens klopte er iets niet met de omschrijving.

De gele stekker op de BSI (daar zat in mijn 406 1.8 16v 08/2001 de puls) heeft verkeerde kleur draad of een verkeerd nummer. In de zekeringskast in de motorruimte heeft positie 14 van de 16 polige stekker de verkeerde draadkleur en is geen nummer te lezen. Bij het zoeken kwam ik nog een post tegen van Checkin:
Pulse 406 na 7/01:

Je moet onder de motorkap zijn, bij de accu zit nog een soort zekeringkast, deze is te herkennen aan een vierkant-achtig dekseltje wat je eenvoudig kan verwijderen, daar moet je een zwarte 10-polig stekker aantreffen, zoek aansluiting 2 op (er staan ook kleine getalletjes op de stekker), op deze aansluiting 2, deze draad moet een getal "6739" gedrukt staan, dit is de draad waar je je puls vanaf kan tappen.
Deze optie heb ik nog niet bekeken. Mocht ook hier geen nummer of een ander nummer te lezen zijn, is het dan mogelijk om middels een multimeter te testen of ergens een puls op staat? Ik heb het geprobeerd door de multimeter op gelijkspanning te zetten en dan een klein stukje vooruit en achteruit te rijden (één á anderhalve meter). Maar toen gebeurde er helemaal niets.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een multimeter is een te grote belasting voor een puls, een ledje is het geeigende instrumentarium als je geen scope hebt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Dan dus de kathode op massa en de anode op het vermoedelijke puls signaal? En maakt de kleur van het ledje nog uit? Rood werkt op ongeveer 1.8 volt en wit op 3.8 volt.

1 á 2 meter vooruit of achteruit rollen zou voldoende moeten zijn om de puls te kunnen meten?
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

406 (D8 :Achter instrumentenpaneel, 26-polige gele stekker 21 / 465

406 (D9) :Op BSI, 26-polige gele stekker 02/6739

406 (D9) full mux :Op doorverbindingstekker IC11 A, 16-polige zwarte
stekker 11/6739
Of
Op service centrale motor (BSM/BM34) 10-polige zwarte
stekker 2/6739
Of (indien aanwezig)
Naast elektronische eenheid motor, 6-polige zwarte
stekker 5/6739

Let op de afdichting bij eventuele doorvoer via schutbord.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef:Dan dus de kathode op massa en de anode op het vermoedelijke puls signaal? En maakt de kleur van het ledje nog uit? Rood werkt op ongeveer 1.8 volt en wit op 3.8 volt.

1 á 2 meter vooruit of achteruit rollen zou voldoende moeten zijn om de puls te kunnen meten?
Als je gaat "meten" met een los ledje, zet er dan even een weerstandje mee in serie, iets van 1kOhm om mee te beginnen.
Maar wellicht heb je dat niet meer nodig na Checkin's tips :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Checkin, bedankt voor de info.

Ik weet zeker dat ik een D9 heb. Ook ben ik vrij zeker dat ik een zgn full mux uitvoering heb. In de zekeringkast in de motorruimte kom ik dit tegen:

Afbeelding

De grote zwarte stekker aan de linker kant is volgens mij de genoemde "doorverbindingstekker IC11 A" Op positie 11 zit een wat dikke zwarte draad waar geen nummer (iig niet leesbaar) op staat. Ik ben ook al info tegengekomen dat de puls op positie 14 zou zitten, daar zit een blauwe draad en het nummer, voorzover leesbaar, komt niet overeen.

De "Service centrale motor (BSM/BM34) 10-polige zwarte stekker" is volgens mij deze:

Afbeelding

Op positie 2 zit de grijze draad. Het nummer is echter niet 6739, maar 6738. Ondanks dat overal, bij nagenoeg alle info die ik tot nu toe ben tegengekomen het nummer 6739 genoemd wordt moet dit volgens mij dus 6738 zijn. Als ik het mij nog goed voor de geest kan halen was dat bij mijn vorige 406 (1.8 16v uit 2001 (half of semi mux)) ook zo. Daar zat de puls op de gele stekker op de BSI.

Nu lijkt dit toch de meest waarschijnlijke kandidaat, alleen heb ik vanmiddag reeds met een ledje deze positie getest. Resultaat, niets, maar ja, misschien doe ik het ook wel verkeerd (ik had er geen weerstand bij gedaan). Daarna heb ik maar gewoon de navigatie er op aangesloten (stukje draad gestript en bij de stekker op positie 2 gefrot) en de andere kant op de navi. Met een meter of 4 á 6 rijden geen enkel signaal volgens de navi. Misschien morgen nog eens goed kijken.

De laatste "Naast elektronische eenheid motor, 6-polige zwarte stekker 5/6739", waar zou ik die kunnen vinden?
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

volgens mij moet je de blauwe draad hebben op pos 14, nummer kan zowel 6739 of 6738 zijn.

is dit hem niet dan moet je het signaal bij de originele gever op de versnellingsbak weghalen, als die er niet zit (maar een dop) dan moet je een originele pulsgever plaatsen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

@ RAH


Als er een aparte snelheids-sensor op de versnellingsbak is gemonteerd, zit op de stekker aansluiting van de sensor op plaats nummer 3 een draad aangesloten 6738, deze draad gaat naar de BM34 kast in je motorruimte.

Tevens wel wat meer rijden dan 4 á 6 meter.

Om het electrische schema's te kunnen raadplegen/controleren, gaarne je chassis nr. per PM melden, zodat ik verder kan zoeken voor je.

Kleuren hebben bij Peugeot geen betekenis. het gaat om de draadnummers.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Checkin, je hebt een pm :)

Ik ben vandaag niet verder gekomen. Ik moest een armsteun ophalen voor mijn 406 (ook erg belangrijk 8) ). Ik moet trouwens zeggen dat de navigatie zonder puls toch nog zeer nauwkeurig is.

Om te zien of er een aparte snelheids-sensor op de bak zit, moet ik onder de auto kruipen, en dat ging met mijn 406 sedan een stuk makkelijker dan met de coupe. Van boven af is er helemaal niets te zien, er zit veel te veel in de motorruimte, alleen al de slangen van de luchtinlaat/turbo lopen naar het lijkt al twee keer rond de motor.

Zoals reeds gezegd, op de 10 polige stekker, positie 2 zit een grijze draad met voorzover ik het kan lezen nr 6738. Als ik er morgen aan toe kom zal ik die draad nog een testen, en dit keer meer dan een paar meter (al dacht ik dat in mijn vorig 406 de navigatie het al door had als ik slechts een paar decimeter rolde).
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Het volgende,

Er zit een aparte wagensnelheidssensor op de versnellingsbak, de bedrading hiervan gaat naar de "zekeringskast in de motorruimte, ook wel BM34 genoemd, d.m.v. de 16 voudige zwarte stekker (stekkerpin 14) komt de puls aan in de BM34, in de BM34 wordt hij weer doorgelusd en komt bij de 10 voudige zwarte stekker (stekkerpin 2) weer naar buiten.

Hier moet je dus de puls vandaan kunnen halen.

Let niet op de kleur , maar op het draadnummer, in dit geval is dat 6738.

Volgens het juiste electrische schema van jouw 406, kan ik de draad niet meer lokaliseren op de "zekeringkast" in de auto, ook wel BSI genoemd.

Als je de draad door het schutbord voert, let dan op de eventuele kans op waterlekkage !!, daarom de voorkeur om de draad rechts (passagiers zijde) door te voeren.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Checkin, bedankt voor het uitzoeken, maar:

Vanochtend nog eens de bekende posities in de zekeringskast in de motorruimte geprobeerd. Op zowel de 10 polige (pos 2) als de 16 polige (posities 14 en 11) geven geen resultaat. Ik heb met alle drie de posities minimaal een kilometer gereden. Daarna heb ik de pulsdraad van de navi een paar keer tegen massa getikt, en daarop gaf de navi meteen aan een tachopuls te krijgen. Dus met de navi en de puls draad is niets mis lijkt mij (was even bang dat met het trekken van de bedrading mogelijk de pulsdraad beschadigd zou zijn).

Zodra ik even de gelegenheid heb zal ik eens kijken of de gele stekker op de BSI uitkomst kan brengen. Al dacht ik dat mijn huidige 406 van een nieuwer type is die daar geen puls meer heeft. Maar getest heb ik het nog niet. Alleen de bedrading bekeken of ik iets van een nummer zag wat leek op 6738 of 6739.

Zou het misschien kunnen zijn dat mijn navi (PC5400) alleen massa pulsen aan kan en mijn auto een positieve puls geeft? Of dat ik ergens iets moet omzetten zoals je ook de ACT-HIGH voor bijvoorbeeld het achteruitrijsignaal kunt instellen?

Wat ik me nu ook nog bedenk. Zou het signaal misschien zo zwak zijn dat het niet tot de navi komt? Ik heb de originele bedrading van uit de kofferruimte naar voren getrokken. Onder het dashboard ligt een kroonsteentje en daarvandaan gaat een andere draad richting de BSI (dacht dat ik daar moest zijn). En om te testen of de puls in de zekeringkast in de motorruimte zit heb ik weer een kroonsteentje gebruikt met nog een ander stuk draad. Wat ik vervolgens een stukje heb gestript en in de stekker duw zodat deze draad contact maakt met het metalen dingetje wat in de stekker zit.

#edit

en wat betreft de doorvoer in het schutbord. De 406 heeft bij de bestuurders zijde ongeveer achter het rempedaal, naast de plaats waar het stuur door het schutbord gaat een aparte doorvoer tule. Die heb ik in mijn 406 Sedan Phase I, mijn 406 Sedan Phase II en nu ook in mijn 406 Coupe gebruikt voor onder andere de doorvoer van de dikke stroomkabel voor mijn versterker van de subwoofer en mijn radar detector. In mijn andere 406'en ging daar ook nog eens de bedrading van de standkachel door. Maar ik heb nog geen diesel standkachel (nog even sparen) dus die zit hier nog niet in. Ik heb nooit problemen met die doorvoer gehad en ik ben ook niet bekend met een doorvoer aan de passagierszijde (behalve misschien via de luchtinlaat van de aanjager en het interieurfilter).
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zou het misschien kunnen zijn dat mijn navi (PC5400) alleen massa pulsen aan kan en mijn auto een positieve puls geeft? Of dat ik ergens iets moet omzetten zoals je ook de ACT-HIGH voor bijvoorbeeld het achteruitrijsignaal kunt instellen?
De apparatuur van VDODayton is helemaal niet kritisch wat betreft de puls vorm of grootte. Alle spanninkjes, zelfs tikjes tegen massa zoals je hebt ondervonden, geven een goede pulstoevoer!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Vreemd dat de puls op de aangegeven punten nog niet te gebruiken is voor de Navi.

Dan toch nog even een kleine vraag om zaken uit te kunnen sluiten, wordt de juiste draad van de PC5400 gebruikt ?

Aansluitkabel 5(ISO kamer A):
Pin Kabelkleur Aansluiting
A1 Zwart/wit Ingang signaal kilometerteller, digitaal (lange kabel)
A2 Wit/geel Schakelingang achteruitrijsignaal (achteruitrijlichten plus)
A3 Wit/bruin Ingang signaal kilometerteller, analoog (korte kabel) ❍
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Ik mag aannemen dat ik de juiste draad gebruik van de PC5400. Tenslotte, als ik de draad tegen massa tik geeft mijn navi in het diagnose scherm meteen aan een tacho puls te ontvangen. En blijkens de post van Gerritje maakt het dus geen fluit uit wat voor puls je verstuurd. Dus ik ga er wel van uit dat ik de juiste draad heb. Ook het achteruitrijsignaal is goed, bij de diagnose zie je meteen dat je de achteruit hebt ingeschakeld.

Nu alleen, een digitaal en analoog signaal.... Misschien heb ik daarvan de verkeerde te pakken? Tikken tegen massa is ? ? analoog? En misschien geeft mijn auto een digitaal signaal?
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op A1 hoort een digitaal signaal binnen te komen. Dat "tikken" is een heel slecht digitaal signaal!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@RAH,

FF OT: Wat een gaaf automobiel heb je te pakken gekregen. Ik vind dit al heeeeel lang een super fraai model, met name door z'n eenvoud van lijnen. Toppie :D
Straks wel een paar plaatjes, svp :wink:
/OT

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

JW, ik vond het ook al heel lang een hele mooie auto. Ook de 406 sedan waarvan ik er 2 heb gehad vond ik heel mooi, maar dit is toch wel even heel wat anders. Mede omdat ik de sedans zo lekker vond rijden en de coupe zo mooi vond ben ik naar een coupe gaan zoeken. Ik was eerst op zoek naar een coupe op LPG, maar die zijn vrij dun bezaaid en vaak met hoge km standen en wat karig uitgerust. Dus om de kans van slagen iets groter te maken heb ik de diesel versie in mijn zoektocht betrokken. Diesel komt trouwens nog veel minder voor in de coupe, maar ze zijn meestal wel luxer uitgerust. Toen ik deze tegenkwam was ik dan ook meteen verkocht (auto heeft slechts 1 dag bij de handelaar te koop gestaan). Ik heb de auto nu nog niet zo lang (13 dagen) en dus nog geen foto's gemaakt. Wel heb ik de foto's die de handelaar had gemaakt voor autotrader bewaard. Dus speciaal voor jou alvast een voorproefje:

Afbeelding

Ik heb zojuist nog even gekeken wat ik waar heb zitten in de A stekker. Aangezien deze bekabeling in mijn vorige auto in eerste instantie werd gebruikt voor een PC5000 heb ik op A3 niets zitten. Ik heb destijds bij de wissel van de PC5000 naar de PC5400 het pennetje uit A3 gehaald en in de B stekker gestoken zodat de mute werkt en ik de draad voor A3 niet hoefde door te knippen. De puls staat nu dus op A1 (digitaal signaal dus) en zo werkte het in mijn vorige auto prima.

Om te testen heb ik even de pen van A1 eruit gehaald en in A3 gestoken en aangesloten op positie 2 van de 10 polige stekker in de zekeringkast in de motorruimte (met draadnummer 6738). Maar met een paar meter rijden (10 a 15 meter) helemaal niets in het diagnose scherm. Dus ik heb de pen weer teruggezet op A1.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Productlijn 406 RESTYLING
Carrosserievariant COUPE 2-DRS
Motor DIESEL TURBO DW12TED4
Aandrijving VERSN.B5
Modeljaar MJ 2002
Type lak METALIC LAK MET VERNIS
Carrosseriekleur LAK GRIS COSMOS
Type interieurbekleding LEDER L005 "C2"
Versnellingsbak (gegevens) VERSN.B ML5C
Motor (type) MOTOR TYPE DW
Multiplextechnologie UITV MULTIPLEX




RAH schreef: ....
Om te testen heb ik even de pen van A1 eruit gehaald en in A3 gestoken en aangesloten op positie 2 van de 10 polige stekker in de zekeringkast in de motorruimte (met draadnummer 6738). Maar met een paar meter rijden (10 a 15 meter) helemaal niets in het diagnose scherm. Dus ik heb de pen weer teruggezet op A1.

Onder het passagiers dashboardkastje moet een eenheid stuurbekrachtiging zitten, hier zit een stekker op 7 voudig zwart, stekker pin 1 zou draad 6739 moeten zijn.
Tevens moet daar naast ook een eenheid stabiliteitsregeling zitten, 88 voudige stekker zwart stekkerpin 70 zou ook draad 6739 moeten zijn.

Maar of het digitaal is ??? ik dacht dat het analoge signalen waren, misschien weet JW hier een antwoord op.

Toch blijf ik raar vinden ...
Onderstaande zou gewoon moeten werken.

Er zit een aparte wagensnelheidssensor op de versnellingsbak, de bedrading hiervan gaat naar de "zekeringskast in de motorruimte, ook wel BM34 genoemd, d.m.v. de 16 voudige zwarte stekker (stekkerpin 14) komt de puls aan in de BM34, in de BM34 wordt hij weer doorgelusd en komt bij de 10 voudige zwarte stekker (stekkerpin 2) weer naar buiten.

Hier moet je dus de puls vandaan kunnen halen.

Let niet op de kleur , maar op het draadnummer, in dit geval is dat 6738.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Toch nog verder gezocht.

Onderstaand het plaatje van de wagensnelheids sensor die op de versnellingsbak zou moeten zitten.

Maar ..... de sensor zit waarschijnlijk NIET standaard op jouw auto (alleen de onderdelen met een cijfer zitten standaard op de auto). er zal dus waarschijnlijk nooit een puls te vinden zijn op draad 6738.

Dan op zoek naar de draad 6739 die in een eerder antwoord heb aangegeven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Naar ik aanneem zal de puls digitaal zijn. Ergens anders op de site las ik dat de analoge ingang voor de oudere auto's is en de puls van mijn voorgaande 406 deed het prima op A1. Om zeker te zijn dat er in de BM34 "zekeringkast" geen puls is te vinden moet ik dus toch onder de auto om te zien of de snelheidssensor is gemonteerd.

Zojuist (direct na jou post gelezen te hebben) het schoppaneel bij de passagierszijde verwijder en mijn hooft onder het dashboard gestopt (aiii mijn rug, altijd lekker, in het donker, in de kou, half in de auto en half op de stoep te liggen in een onmogelijke positie :lol: ). Daar kwam ik zo snel geen 7 polige stekker tegen. Wel een 16 polige zwarte die aan dit doosje zat:

Afbeelding

Ik heb alle draden bekeken, maar er zat geen 6738 of 6739 bij. Tevens zie ik deze doos zitten:

Afbeelding

Daar zit een heeeele grote stekker aan, dat zou best eens een 88 polige kunnen zijn. Ik heb echter nog niet de moeite genomen om daarvan de draden na te kijken. Misschien dat ik zo nog even ga kijken. Ander wacht ik tot ik wat meer licht heb.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ken de details niet van deze 406, en dus kan ik als er opgemerkt wordt:
Maar of het digitaal is ??? ik dacht dat het analoge signalen waren, misschien weet JW hier een antwoord op.
daar geen 100% zeker antwoord op geven.

Maar ik weet zo langzamerhand wel wat van PSA in het algemeen, en ook van componenten die binnen het concern gebruikt worden.
Bijvoorbeeld de versnellingsbak ML5, die wordt binnen het PSA-concern op veel plekken gebruikt als er motoren met een fors koppel ingezet worden. Zoals daar zijn de V6, de 2.2 HDi en de 2.0i-TurboCT bij Peugeot en Citroën. Op die bakken zit een sensor die voor een aantal doeleinden gebruikt wordt.
Mijn vorige Xantia (2.0i TCT) was ook uitgerust met die bak, en daar heb ik toen de puls vandaan gehaald die nodig was op de CruiseControl mee aan te sturen. En dat was een digitale puls.

Een analoge puls komt bijna niet meer voor, dat heb je eigenlijk alleen bij oldtimers die een soort van dynamo gebruiken om een spanninkje op te wekken. Of een zelfgebouwd pulsgevertje met een magneetje en een spoeltje, dat is analoog. Maar als je een spanning maakt die afgeleid is van de boordspanning, dan is dat "digitaal" in de zin van dit onderwerp.

Het is al even genoemd in dit draadje, het zou kunnen zijn dat de puls te zwak is, oftewel dat 'ie in ekaar zakt als er een belasting aan gehangen wordt. Dat komt bij Citroën voor, en dus kan dat ook bij andere modellen in de PSA groep voorkomen.
Checkin heeft al heel veel uitgezocht, gebaseerd op zijn kennis van Peugeot, ik vraag me af of hij de mogelijkheid heeft z'n oor te luisteren te leggen bij Beijer. Dat is niet gratis als ik het goed heb, maar ja......
Datzelfde zou RAH kunnen doen, als hij een redelijke relatie heeft met een Peugeot dealer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Nou, ik het vandaag die grote stekker nog niet los gehad. Ik probeer het morgen wel als ik wat meer licht heb. Die draadbundel die er aan de stekker zit is volgens mij vrij kort zodat het lastig zal worden om de draadnummers te lezen. Maar ik kijk morgen wel verder. Misschien dat ik de auto morgen eerst even op de krik zet om te zien of er een sensor in de bak zit.

Wat mijn relatie met de Peugeot dealer betreft, die is beperkt tot het halen van peugeot specifieke onderdelen. Onderhoud doe ik normaal allemaal zelf. Alleen zal bij deze het roetfilter en de dieseldope bij de dealer moeten worden vervangen en bijgevuld aangezien dat ook bekend gemaakt moet worden in de computer van de auto, maar als het goed is moet dat pas over ongeveer 60.000 km gebeuren. Volgend jaar maart of april dus.

Tjonge, nooit verwacht dat dit zo'n probleem zou worden. Ben ik blij dat er standaard cruise control in zit. Scheelt weer een apparaat inbouwen en in tegenstelling tot de navi doet de cruise control echt niets zonder puls.

Morgen weer een dag . . .
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Misschien levert die CC nog een aanknopingspunt op. Zoals je schrijft, die kan niet zonder puls, en dus móet die ergens zitten :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Afbeelding


Deze electronische eenheid is van het brandstof systeem, daar kunnen we niks mee.

Er moet nog een andere zijn :Onder het passagiers dashboardkastje moet een eenheid stuurbekrachtiging zitten, hier zit een stekker op 7 voudig zwart, stekker pin 1 zou draad 6739 moeten zijn.

Die grote stekker 88 polig moeten we maar even vergeten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Bedradingschema.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2096
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1020
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1307
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1023
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1735
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 963
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 505

Terug naar “Peugeot”