Puls Peugeot 406 Coupe PACK 2.2 HDiF 03/2002

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

JW, ik heb geen idee hoe de af-fabriek cc werkt. Volgens mij heb ik een elektronisch gaspedaal welke wordt aangestuurd door de BSI. Er zal ook zeker wel met de snelheidspuls gewerkt worden, maar waar??

Checkin, ik heb gisteren nog eens grondig gekeken. Maar ik kan echt helemaal geen 7 polige stekker vinden. De omschrijving klopt ook niet helemaal. "onder" het dashboardkasje zitten alleen de voeten van de passagier. Er achter, "onder" het dashboard, daar zitten de twee doosjes die op de voorgaande foto's te zien zijn. Verder zit er helemaal niets, behalve de aanjager. Omdat ik een kleine streng met kabels onder de bekleding zag weglopen heb ik zelfs de vloerbekleding helemaal omhoog gehaald om te kijken of er misschien iets onder de bekleding lag, maar de streng met draden maakte onder de bekleding een bocht om vervolgens naar de dorpel te gaan en zijn weg naar achteren te vervolgen. Ik heb zelfs met een camera (telefoon met mogelijkheid foto's te maken) gekeken op plaatsen die ik, al liggend op mijn rug onder het dashboard, niet direct kon zien.

Op het laatste schema staat bij de tweede "eenheid" of wat het ook is (nr 7800) ESP. Ik hoopte even dat dit wellicht de schakelaar zou zijn waarmee de ESP kan worden uitgeschakeld. Die schakelaar zit helemaal links naast de stuurkolom. Maar daar zat geen draad bij met nummer 6738 of 6739.

Aangezien mijn (af-fabriek) autoradio een optie "Autovolume" heeft dacht ik dat deze misschien op een puls signaal zou werken. Radio eruit gehaald en de pulsdraad van de navi op de verschillende onbekend plaatsen aangesloten. Bij 1 of 2 posities kreeg ik een puls signaal tussen de 100 en 140 terwijl ik nog stilstond en deze veranderde wel, maar niet aan de hand van de rijsnelheid. Dus ook dat was tevergeefs.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Om moedeloos van te worden :oops:

Suggestie: ga naar een Peugeot dealer en probeer het met hem op een akkoordje te gooien. Hij heeft toegang tot de Beijer Database http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Brow ... rentID=983 , daar moet je dan wellicht wat voor betalen. Maar zó is het ook niks.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Zojuist het inbouwcentrum van Peugeot hier in de buurt gebeld. Toen ik zei dat het om een 406 Coupe met 2.2 HDiF motor ging was de reactie: HDI?? Bestaat dat dan in een Coupe? :lol: Verder kwam ook hij met de reeds eerder aangedragen posities (gele 26 polige stekker op de BSI als het een half mux is, de 10 polige en 16 polige stekkers in de zekeringkast motorruimte). Volgens een collega van de persoon die ik aan de lijn had zou, als er geen signaal zit op de 10 en 16 polige stekker in de zekeringkast motorruimte, er waarschijnlijk geen snelheidssensor gemonteerd zijn op de bak.

Een oplossing zou dan kunnen zijn om een originele sensor te plaatsen. Het eerst volgende wat ik dus moet gaan doen is nu echt onder de auto kruipen om te zien of er een wel of geen sensor zit. Ik moet toch nog "onder" de auto zijn om de antenne van mijn radardetector te plaatsen dus eens kijken of ik dat meteen kan combineren.

Zodra ik meer weet meld ik het weer. Mocht er nog iemand zijn met een goed idee hoor ik het graag. In ieder geval al heel erg bedankt voor de support, vooral Checkin, die heeft volgens mij echt alle registers opgetrokken.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef: ....Zodra ik meer weet meld ik het weer. Mocht er nog iemand zijn met een goed idee hoor ik het graag. In ieder geval al heel erg bedankt voor de support, vooral Checkin, die heeft volgens mij echt alle registers opgetrokken.
Zeker weten :Yes:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

We hebben te maken met een full Mux systeem, het lijkt dan eenvoudig om ergens even een signaaltje weg te paken, echter kan, en mag je niet zomaar "inbreken" op het VAN-CAN netwerk, Om het toch nog eenvoudig te houden is inderdaad, auto op de brug en controleren of er een snelheidssensor op de bak zit, zoniet, direct laten plaatsen want dan ben je van het ge-emmer af.

We blijven nieuwsgierig hoe het afloopt.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

checkin schreef:We hebben te maken met een full Mux systeem, het lijkt dan eenvoudig om ergens even een signaaltje weg te paken, echter kan, en mag je niet zomaar "inbreken" op het VAN-CAN netwerk, Om het toch nog eenvoudig te houden is inderdaad, auto op de brug en controleren of er een snelheidssensor op de bak zit, zoniet, direct laten plaatsen want dan ben je van het ge-emmer af.

We blijven nieuwsgierig hoe het afloopt.
Is het dan niet een veel betere oplossing om een B2S-1, of beter nog een B2S-4 te nemen http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Stoc ... ryID=10331 :idea:
Ben je gelijk van alle ellende af, heb je alle benodigde signalen in één keer te pakken.
Snap heeft dat toen ook gedaan bij zijn Peugeot, en dat was dé oplossing.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Is inderdaad een zeer goede oplossing die JW aangeeft, prijs technisch denk ik dat het zelfs goedkoper is dan de sensor te laten monteren :wink:
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

De originele sensor met hoesje boutje moertje en weet ik veel komt op ongeveer € 60,-. En laten monteren? Nee, dat doen we dan ook nog wel zelf. Ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om onder de auto te kruipen. Wel even vluchtig gekeken, maar in tegenstelling tot mijn sedan heeft deze een plastic bodemplaat die er volgens mij eerst af moet wil ik kunnen zien of er wel of geen sensor zit.

Mocht er geen sensor zitten, dan is het plaatsen van een originele sensor waarschijnlijk wel goedkoper dan het alternatief wat JW heeft aangedragen, maar daarvoor moet dan toch ook weer een plus draad getrokken worden, een min gevonden worden (dat zal niet moeilijk zijn) en moet ik de pulsdraad door het schutbord voeren. Als het kasje van Beijer in de buurt van het middenconsole (of iig binnen in de auto) wordt aangesloten geniet dat bij mij wel de voorkeur. Die € 25,- extra is het me dan wel waard.

Ik denk echter dat ik dit laat zitten tot na mijn vakantie. Heb voorlopig wel weer even genoeg van het inbouwen. En ach misschien dat het straks toch nog gaat kriebelen en dat ik er toch weer mee aan de slag ga. Hoe dan ook, ik laat hier in ieder geval weten hoe het afloopt.

En nu speciaal voor JW gisteren even een paar snelle foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

't is en blijft een tijdloos mooie auto.
Klassieker in de dop.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Higgy schreef:'t is en blijft een tijdloos mooie auto.
Klassieker in de dop.
Geheeeeel met je eens. Een plaatje :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Ondanks dat ik de afgelopen maanden zonder noemenswaardige problemen de navigatie heb kunnen gebruiken zonder snelheidspuls. Begon het toch te knagen. Het systeem is gewoon niet goed aangesloten en ondanks dat ik er eigenlijk geen last van hebt, weet ik dat het niet goed is aangesloten.

Dus maar bij Beijer Automotive geinformeerd. En die B2S-1 is idd geschikt voor mijn auto. Vervolgens via de website proberen te bestellen, helaas ze leveren niet aan de eindgebruiker. Ik wilde ze nog proberen te overtuigen dat ik op enig moment de auto wel zal inruilen en ik dus zeer waarschijnlijk niet de daadwerkelijk "eind" gebruiker ben, maar heb me die moeite maar bespaart. Ze gaven 2 adressen bij mij in de buurt waar ik de interface kon aanschaffen. Afgelopen zaterdag bij één van de inbouwstations langs geweest en ze hadden hem zelfs op voorraad.

Eenmaal thuis via de code die je krijgt bij de interface op de website van Beijer ingelogd en het inbouwschema geprint. Inbouwen stelt echt niets voor. Je hebt een constante plus nodig, een massa en je moet 2 draden van de interface verbinden met de CAN bus draden in de auto. Voor mijn auto werd de mogelijkheid gegeven om in de motorruimte de CAN bus draden te nemen of vanaf de BSI. Ik heb gekozen voor de laatste aangezien mijn pulsdraad van de navi ook al in de buurt van de BSI lag.

De handleiding is duidelijk op 1 punt na. Er zijn 2 CAN bus draden in de auto en er zijn ook 2 draden op de interface die je moet aansluiten. Er staat alleen nergens duidelijk (ik heb het althans niet kunnen vinden) welke draad je op welke CAN bus draad moet aansluiten. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke ik waarop heb aangesloten, maar ik heb gedaan wat ik het meest logisch vond. En het werkt perfect.

Dus ik heb inmiddels ook weer een puls signaal in de auto en kan nu helemaal de weg niet meer kwijtraken. Nu nog een alarm en standkachel.... :roll:
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2101
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1024
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1310
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1027
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1743
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 964
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 517

Terug naar “Peugeot”