Peugeot 306 cabriolet puls draad?

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
talsm001
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2004 20:12

Peugeot 306 cabriolet puls draad?

Bericht door talsm001 »

Ik heb een 306 cabriolet uit 94 en ik ben op zoek naar de pulsdraad. Ik heb op dit forum gelezen dat het op de blauwe connector de 3e draad moet zijn, no 465. Nu heb ik het instrumentarium eruit en ik heb de blauwe steker gevonden. Echter hier zit maar 1 draad aan ( no 1 ) een witte....

Hoe kom ik nu aan de broodnodige puls . . . .

Groeten Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gm_emd
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2004 23:26

Bericht door gm_emd »

Hallo Marcel,

Waarschijnlijk heeft jou 306 nog een "ouderwetse" mechanische teller kabel op de kilometerteller! Als dit geval is, heb je geen electrische teller puls.

Afhankelijk van de uitvoering kan de puls bij de versnellingsbak weggehaald worden als daar een sensor voor de motor electronica met de aandrijving voor de teller gecombineerd zit. Er zit dan een drie polige stekker naast de mechanische teller kabel. Mocht deze niet anwezig zijn, dan is het mogelijk om een dergelijke sensor te plaatsen en aan te sluiten.

Onderdeelnummers en/of schema's heb ik helaas niet bij de hand, maar je locale Peugeot dealer kan je zeker verder helpen.

Succes.

Groeten

Max

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
talsm001
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2004 20:12

tellerunit

Bericht door talsm001 »

de cabrio ( 2 liter uit 94) heeft een km teller kabel ( als een motorfiets )

Heb ik dan wel een pulsgenerator ergens zitten ? ? ?

Ik heb gelezen dat je bij het motormanagement ook de puls weg kunt halen , klopt dit ? ?


Deze gegevens zijn voor de cruise controll ( die gebruiken toch dezelfde pulsen ? ? )

http://www.carpoint.nl/eurocruise/frames/peugeot.shtml

wie kan mij verder helpen . . . .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo,
cruisecontrole en navigatie gebruiken inderdaad dezelfde pulsdraad

voor een peugeot bj 1994 is dat de puls volgens de site van carpoint:
LET OP: ALLEEN BENZINE MOTOREN In de motor ruimte naast de linker veerpoot zit het motor management systeem, op de 35-polige stekker, zit op pin 8 een groene kabel, dit is de kabel 1621

:idea: maar ik heb voor hetzelfde type en bouwjaar een andere ref. nummer n.l.:
Peugeot , 306, 1994
Pulsdraad: GROEN (ref. 1360 pin 8 in de 35-polige ZWARTE stekker bij de accu.

succes bij het zoeken en aansluiten

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Let wel op één ding wanneer je de puls van de cruise control pakt.

Meestal hebben cruise control systemen een schakeling die het inschakelen beneden de 40 km/h onmogelijk maken, soms via een relais, soms via een transistor schakeling.
Pak in dit geval de puls voor dit afschakelsignaal, doe je dit niet, dan heb je kans dat de cruise control ook beneden de 40 km/h gaat werken (en dan heb je een wettelijk maar weinig gecontroleerd probleem) danwel kans dat de navigatie pas werkt boven de 40Km/h (al is deze laatste stelling betwistbaar).

Geen rampscenario's dus, alleen even een 'reminder'.

Tevens zou je eens op onze hoofdpagina onder de link 'LINKS' kunnen kijken bij andere puls signaal leveranciers, uitsluitend sites die hun informatie vrijelijk geven, onder andere Carpoint.

De beste optie vind ik zelf altijd nog een externe pulsgever, kost de kop niet (vanaf 28 euro voor een goede) en zit er doorgaans in een kwartiertje in, en laat daarbij de electronica van de auto zelf ongemoeid.
Maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
talsm001
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2004 20:12

pulsgever

Bericht door talsm001 »

ik ga liever ook voor de pulsgever, maar hoe kom ik aan zo'n ding en hoe werkt dit dan. Achter de tellers lijkt het of ik de afstand tussen tellers en km teller kabel niet kan/mag beinvloeden, de KM teller kabel zit op een fixed positie omdat ik anders het tellerhuis nooit meer over de km kabel heem krijg ( kan er bij het inschuiven niet achter)

Wie kan mij op korte termijn helpen aan zo'n pulsgever voor mijn peugeot 306 cabrio 2 liter uit 1994 . . .

groeten van een al iets blijere Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Hallo Talsm001,

Ga naar de Peugeot dealer een bestel daar een pulsgever onderdeel nummer 616024.

Deze kan je zo wisselen met degene die momenteel bevestigd is op je versnellingsbak.

De prijs kan ik je op dit moment niet geven.

Succes.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

wmp schreef:Let wel op één ding wanneer je de puls van de cruise control pakt.

Meestal hebben cruise control systemen een schakeling die het inschakelen beneden de 40 km/h onmogelijk maken, soms via een relais, soms via een transistor schakeling.
Pak in dit geval de puls voor dit afschakelsignaal, doe je dit niet, dan heb je kans dat de cruise control ook beneden de 40 km/h gaat werken (en dan heb je een wettelijk maar weinig gecontroleerd probleem) danwel kans dat de navigatie pas werkt boven de 40Km/h (al is deze laatste stelling betwistbaar).
met bovenstaande ben ik het niet eens, omdat ik in mijn werk regelmatig cruise control inbouw(vdo) en de gewone pulsdraad pak(zeg maar die het vanaf 1 km al doet) en heb nog nooit problemen gehad dat de cruise het onder de 40 km doet,cruise control doen het vaak vanaf 40-45 km/uur.vaak doet hij het pas vanaf 45-50 km/uur.



wmp schreef:De beste optie vind ik zelf altijd nog een externe pulsgever, kost de kop niet (vanaf 28 euro voor een goede) en zit er doorgaans in een kwartiertje in, en laat daarbij de electronica van de auto zelf ongemoeid.
Maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken.
waarom een externe pulsgever monteren als er al een pulssignaal standaard aanwezig is in de auto, als ik een navigatiesysteem inbouw in een auto en die heeft al een standaard pulssignaal dan gebruik ik die draad, maar als de puls te zwak zou zijn(dus cruise en navigatie op een draad) gebruik ik een pulsversterker d.m.v. een API.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
talsm001
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2004 20:12

pulsgenerator

Bericht door talsm001 »

Ik heb de pulsgever gevonden . . m.b.v. het " Checkin Navigatiehelpsite Team". Top. Nu tracht ik de steker eraf te krijgen om de drie draden door te meten. Ik heb met de lokale dealer gebeld en deze geven me aan dat er drie draden zijn die respectievelijk:
* massa
* +/+ 12 V
* +/+ 8 V puls geven

nu kan ik er net genoeg bijkomen ( van bovenaf, heb geen brug...), om te zien dat ik drie draden heb:
* wit
* geel
* groen

ik kan er niet goed genoeg bijkomen om ze te meten, maar als iemand me kan vertellen welke kleur ik moet hebben, dan zet ik daar gewoon een tap op......
Wie helpt me.

Marcel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Hallo Marcel,

De wagensnelheidsensor op de versnel.bak heeft inderdaad 3 draden.

Aansluiting 1: draadnummer CC6
Aansluiting 2: draadnummer M360 (Massa)
Aansluiting 3: draadnummer 7310

Op de stekker moet ten alle tijden ook een aansluitnummer staan 1, 2, en 3, het staat er meestal klein op maar moet te zien zijn.

Als je de puls bij de versnel.bak wil aftappen moet je draad 7310 gebruiken.

Succes.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
steef306
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2006 20:16

Bericht door steef306 »

checkin schreef:Hallo Talsm001,

Ga naar de Peugeot dealer een bestel daar een pulsgever onderdeel nummer 616024.

Deze kan je zo wisselen met degene die momenteel bevestigd is op je versnellingsbak.

De prijs kan ik je op dit moment niet geven.

Succes.
Ik heb er vandaag 1 gehaald voor mijn 306, kost 130 euro incl. btw :shock: Simpel plastic dingetje
Peugeot 306 - JVC KD-NX901 - JBL speakers/sub/versterker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • speed pulse draad
    door heatmaster » 23 mei 2016 16:38 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1030
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1312
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 966
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1745
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 520

Terug naar “Peugeot”