Huidige RT3

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
jonjon
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 19:55

Huidige RT3

Bericht door jonjon »

Wat is jullie ervaring met het RT3 navi systeem (met kleurenscherm) dat op dit moment wordt meegeleverd bij bestelling van een nieuwe Peugeot 407 SW. Werkt het navigeren voor jullie naar behoren? Heeft misschien iemand van jullie wat meer screenshots of foto's van tijdens het navigeren? Ik had graag de kaartweergave eens bekeken.
Ik lees in een persmededeling van 17 februari 2006 hetvolgende: "Alternativ kann ein externer MP3-Player über Anschlüsse im Handschuhfach betrieben werden.". Heeft iemand hier ervaring mee of klopt de info niet? Kan ik gewoon een MP3 speler (niet iPod) aansluiten, komt er ook text op het navischerm en wat voor een aansluiting is het? USB?
Bij de telefoonconsole is het mogelijk bij 1 bepaalde persoon meerdere nummers (vast,mobiel,...) te gebruiken wat volgens mij via de simkaart niet mogelijk is. De enige mogelijkheid lijkt me door de info via IR door te sturen naar het geheugen van de telefoon, klopt dit?
Sorry voor weeral wat gedetailleerde vragen maar ik sta op het punt een 407SW aan te kopen maar ik hoor niks dan negatieve ervaring met het RT3 kleurensysteem.

Bedankt alvast!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kijk eens hier:

http://www.eurovan2.com/forum/

Daar staat nogal wat informatie over dit systeem. Het is een Engelstalig forum, maar dat is denk ik niet zo'n probleem. Ik heb ook een handleiding CD waarop alles uitgelegd staat (met screenshots en animaties). Mocht je hierin interesse hebben, stuur me dan even een berichtje met daarin je e-mailadres.

Er is ook een Nederlandstalige site (hier staan ook ervaringen en screenshots op):

http://groups.msn.com/RT3

Groeten,

Toho_NL.

P.s. ikzelf heb geen RT3, maar een oom van me heeft een Peugeot 307 gekocht met daarin de RT3, vandaar ;).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik had je de handleiding CD al gestuurd, dus daar kan je e.e.a. in bekijken. Ik heb mijn oom even gevraagd naar die aansluiting van de MP3-speler en ik kreeg het volgende antwoord:

De ingang van de externe aansluiting is een drietal chinch pluggen (ik hoop dat ik dat goed schrijf) dat zijn van die kleine tulp-pluggetjes. Eigenlijk is dat een video ingang met een rode witte en gele plug. ik geloof dat dan de rode en de witte voor audio is en de gele voor het video signaal. Je kunt de externe audio met aux. inschakelen en dan heb je een audio ingang. Je kunt hier een mp3 speler of iets dergelijks aansluiten. Het kan zijn dat die aux. ingang niet gebruikt kan worden, dan moet die eerst geactiveert worden bij de dealer door middel van een of ander programeer computer (dit heb ik ergens een keer gelezen op een forum).


Ik hoop dat je er wat mee kan. Mocht er iets niet duidelijk zijn, laat me dat dan maar weten dan kan ik wellicht nog wat vragen. Succes met je keuze.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jonjon
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2006 19:55

Bericht door jonjon »

Zeker en vast!
Hartelijk dank alvast!
Ik heb zonet breicht gekregen van iemand van het Peugeot Contact Centre dat er blijkbaar vanaf december 2006 een nieuwe RT4 zou besteld kunnen worden op de peugeot 407. Hij gaat mij hierover verdere docu opsturen! ik Ben benieuwd!

Heb ik hierover nieuws post ik het meteen.

Toho_NL schreef:Ik had je de handleiding CD al gestuurd, dus daar kan je e.e.a. in bekijken. Ik heb mijn oom even gevraagd naar die aansluiting van de MP3-speler en ik kreeg het volgende antwoord:

De ingang van de externe aansluiting is een drietal chinch pluggen (ik hoop dat ik dat goed schrijf) dat zijn van die kleine tulp-pluggetjes. Eigenlijk is dat een video ingang met een rode witte en gele plug. ik geloof dat dan de rode en de witte voor audio is en de gele voor het video signaal. Je kunt de externe audio met aux. inschakelen en dan heb je een audio ingang. Je kunt hier een mp3 speler of iets dergelijks aansluiten. Het kan zijn dat die aux. ingang niet gebruikt kan worden, dan moet die eerst geactiveert worden bij de dealer door middel van een of ander programeer computer (dit heb ik ergens een keer gelezen op een forum).


Ik hoop dat je er wat mee kan. Mocht er iets niet duidelijk zijn, laat me dat dan maar weten dan kan ik wellicht nog wat vragen. Succes met je keuze.

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mark33
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 18:22

Huidige RT3

Bericht door mark33 »

Sinds 3 weken in het bezit van een Peugeot 407SW Premium met de RT4. IPod (voor 30Gb) aansluiting laten inbouwen die verbonden is met AUX2. (CD wissellaar zit op 1). Echter..., niet tevreden over het geluid.
Bij sommige liedjes hoor je storing op bepaalde plekken. Soms kan je je daar iets bij voorstellen (muur van geluid) maar soms is het ook bij passages waar maar je maar een enkel instrument hoort.

Het lijkt alsof de mp3 veel te 'luid' is opgenomen. Echter als je met je oortelefoon luistert in plaats van over de 407 boxen, dan hoor je perfect geluid. Ook ben ik erachter gekomen dat de storing/vervorming niet altijd op hetzefde moment komt (niet altijd bij die ene luide drumslag bijvoorbeeld). Dit geeft mij het gevoel dat het aan de aansluiting ligt en niet aan de Ipod of de mp3s. Moet binnenkort de navigatie ook laten inbouwen dus dan ben ik benieuwd wat ze hier aan kunnen doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Sinds 3 weken in het bezit van een Peugeot 407SW Premium met de RT4
Moet binnenkort de navigatie ook laten inbouwen
Wat voor een ding is de huidige RT4 dan? Wij maar denken dat de RT4 de nieuwere versie van de RT3 navigatie was zoals reeds door anderen is bevestigd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Sinds 3 weken in het bezit van een Peugeot 407SW Premium met de RT4
Moet binnenkort de navigatie ook laten inbouwen
Wat voor een ding is de huidige RT4 dan? Wij maar denken dat de RT4 de nieuwere versie van de RT3 navigatie was zoals reeds door anderen is bevestigd.
Ik vermoed dat er sprake is van de RD4, de Audio-uitrusting zonder Navigatie dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Peugeot”