Achteruitrij signaal peugeot 406 station

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Achteruitrij signaal peugeot 406 station

Bericht door vriesman »

Hallo,

Waar kan ik, een beetje voorin de auto het achteruitrij signaal vinden? Ik heb bij het achteruitrijlicht gekeken en kan daar de juiste draad vinden, maar voorin vindt ik hem niet terug. Langs de dorpel bij de bestuurder loopt een boom met een kabeltje of 40 (geen idee wat die allemaal voor zijn) maar daar zit ie denk ik niet tussen. Bij de raamstijl loopt een wat kleinere boom, met ca 15 kabels, maar die zit zo netjes ingepakt dat ik die sok niet voor niets wil vernielen.

Iemand en idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johan_astrid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2005 16:24

Bericht door johan_astrid »

Is bij de versnellingbak geen optie voor je. Dan aansluiten op de draad waar 12volt op staat als je hem in z'n achteruit zet. Waarschijnlijk bij zekeringenbord lukt het niet omdat daar continu 12v op staat.
(En anders een draad naar vooren trekken.)
I'm lost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

Dank voor je reactie, bij de versnellingsbak zou prima zijn. Heb dara wel even gekeken maar zag niets lopen. Ga nog wel even wat beter kijken. Is dat gewoon een draad die uit het metaal komt ofzo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johan_astrid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2005 16:24

Bericht door johan_astrid »

Er zit een stekker met twee draden bij de versnellingsbak. Meestal bij de schakelpennen in de buurt (schakelpennen steken uit de versn. bak) Die stekker trek je los en zet hem in z'n achteruit en kijk je of je verlichting uit is, en is\zijn ze uit kan je voor controle de stekker erop doen en kijken of ze dan branden. Met contact aan uiteraard. Of controleren zoals in m'n vorige bericht :wink:
I'm lost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

[url]http://members.lycos.nl/peugeotdata/data/406.php[/url]

scroll down naar signalen en daar staat het omschreven

mvgr axl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

Axl, bedankt voor de link, maar dat is achterin de auto, en daar kan ik 'm al vinden. Dus ik ga eerst kijken of ik het signaal bij de versnellingsbak kan vinden zoals johan_astrid aangaf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Bij mijn weten worden er twee geheel verschillende hand-geschakelde bakken (BE type dan wel ML/ME) toegepast in de Peugeot, te herkennen aan de stangen dan wel kabelbediening er van.
De achteruitschakelaar zit ook op verschillende plekken gemonteerd. Welke bak heb jij er in zitten, dat maakt het zoeken wat makkelijker.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

Tja, dat soort dingen weet ik echt niet. Hoeveel cc die is zal ik al moeten nazoeken :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

vriesman schreef:Tja, dat soort dingen weet ik echt niet. Hoeveel cc die is zal ik al moeten nazoeken :-)
Hallo,

Geef maar aan welke motor er in je 406 ligt. Is dat een diesel, en zo ja een later type HDi met 90 of 110 PK of nog de oudere gewone TurboDiesel?
Of is het een benzine, een 1.8 of 2.0i 16V, of mischien nog een ander type?
Waarschijnlijk kan ik dan wel achterhalen welke bak er aangekoppeld is.

Overigens kun je aan de hand van die schema's wel zien waar de kabelbomen lopen. Als je die gevonden hebt kun je aan de hand van de kleurcodes op de draden de draad terugvinden die je ook bij de achteruitrijlamp ziet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

Het is een 2.0 HDI uit 1999

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

vriesman schreef:Het is een 2.0 HDI uit 1999
Maar is het een HDi 90 PK? Die heeft de BE bak, terwijl de HDi 110 PK de ME/ML bak heeft. Dus...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57

Bericht door vriesman »

66 kW, dus 90 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

Bericht door 307 »

vriesman schreef:Axl, bedankt voor de link, maar dat is achterin de auto, en daar kan ik 'm al vinden. Dus ik ga eerst kijken of ik het signaal bij de versnellingsbak kan vinden zoals johan_astrid aangaf.

JW schreef:Maar is het een HDi 90 PK? Die heeft de BE bak, terwijl de HDi 110 PK de ME/ML bak heeft. Dus...

Groet,
JW
Nou lijkt het mij toch een stuk eenvoudiger om bij een achterlicht een achteruitrijsignaal te "pakken" dan moeilijk te gaan doen bij een achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak (wat voor type bak het ook mag zijn), hierna moet men weer vanuit het motorcompartiment weer het interrieur weer in.
Misschien kan je het "signaal" nog wel bij de BSI op "vissen".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Oké

Hier wat type versnellingsbakken die te vinden zijn in een 406 HDI

DIESEL TURBO DW10TD VERSN.B BE4R
DIESEL TURBO DW10ATED FAP VERSN.B ML5C
DIESEL TURBO DW10ATED FAP VERSN.B ML5T
DIESEL TURBO DW10ATED ZONDER FAP VERSN.B ML5T
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

vriesman schreef:66 kW, dus 90 pk.
Bij de BE bak, gemonteerd in combinatie met deze motor zit de schakelaar iets naar voren, ongeveer in het midden van de bak, dat is dus aan de rechterkant van de motor als je vóór de auto staat. Maar hij kan wel onder allerlei slangen en andere zaken verstopt zitten, dus wat moeilijk te zien zijn.
Ik heb een kennis met deze bak in een Xantia gevraagd of hij er wellicht een foto van kan maken, dan publiceer ik 'm hier.

Overigens is de veel gebruikte methode om het signaal bij de achterlichten weg te halen niet zonder risico. Die draad moet dan terug naar voren en ligt dan parallel met andere bedrading waardoor hij HF stoorspanningen kan oppakken. Met name bij de modernere en snelle systemen kan dat problemen opleveren, zoals enkele recente gevallen duidelijk gemaakt hebben. Dan moet je aan de gang met R/C filters om dat weer op te lossen.

Mijn advies is dan ook te proberen dit signaal zo dicht mogelijk bij de, kennelijk voorin gemonteerde computer op te pakken en dan is het aftakken bij, of kort na de bak helemaal niet verkeerd. Wellicht kun je zien waar die kabel het interieur in gaat en 'm daar oppakken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 480
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1313
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1030
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 969
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1747

Terug naar “Peugeot”