Navigatie laptop Noorwegen

Software zoals Navfree, Navigator, TomTom en andere, geschikt voor smartphones, tablets, laptops en Pda's/Pim's
Rik
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:45

Navigatie laptop Noorwegen

Bericht door Rik »

Ik ben op zoek naar navigatie op de laptop specifiek voor Noorwegen. Moet beter zijn dan bijv. route 66 2004. Deze heeft namelijk alleen zuid Noorwegen. Voor mijn VDO MS4200 heb ik al TeleAtlas voor heel Noorwegen maar voor op de laptop kan ik niks vergelijkbaars vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Destinator
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2003 22:13

Noorwegen op de laptop.

Bericht door Destinator »

Helaas is TomTom niet geschikt voor de laptop.
Programma's met (NL)-spraak voor de laptop zijn:
Alturion,
Destinator en
NaviPC.

Veel succes met het maken van een keuze.
Bezoek ook eens onze website http://www.destinator.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
florisz
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2003 10:48

alturion 5 pro

Bericht door florisz »

Heb je dit(bovenstaand) pakket al is bekeken.
Heb het pakket zelf ook. Voordelen ten opzichte van route66 is dat het aanwijzingen geeft pijlen en voice! op laptop EN PDA. Op PDA is bijna zelfde als TOMTOM. Op laptop is ook dag/nacht scherm en naar richting mee draaiende kaarten mogelijk. Daarbij is ook je kilometer registratie meteen gekoppeld!
Tevens ondersteund dit pakket OOK TMC (dus trafic info in diverse landen via website of ether)

Ben zelf nog nooit in Noorwegen geweest, maar in de benelux werkt redelijk goed.
Het blijft kiezen of delen.

Met mn/een Carin heb ik/je WEL goed geluid(snelheid afhankelijk en versterkt) evt. TMC
MAAR geen klanten bestand(outlook), flitspalen melding, en alleen in de auto route te plannen.

Met TOM TOM2 en Alturion PDA 5_pro en Alturion laptop kan je je route thuis alvast invoeren en bekijken.
Nadeel van Alturion laptop is dat het max 16bit grafisch is. Hiervoor moet de res van je laptop teruggebracht worden. Plus dat het niet goed weergeeft hoe lang het nog duurt(tijd en km) tot einbestemming.
WEL heeft het een heel handige maar ook weer zeer irritante mogelijkheid voor snelheidsoverschreiding aan je te melden.

Route66 geeft ook perfect de reistijd en km's aan, EN heeft de allermooiste kaarten van alle paketten op de markt!!! plus de allerbeste route berekening!!!!!! EN je kan 5 klanten invoeren en route66 bepaald je/mn optimale dagtraject!
Jammer dat route66 geen visuele of zelfs voice sturing heeft, anders was de keuze 100% zeker geweest.

ALs ik nog wat weet, paste ik het hier wel.
Ben het nu allemaal bijna iets meer als een jaar aan het testen. Begonnen met tomtom1.2 en alturion4 en route66 2003 en nu met CARIN520, tomtom2 met flitpaal POI, alturion 5 pro en route 66 2004

Heb nog steeds niet een pakket gevonden wat alles heeft wat deze paketten bijelkaar hebben. Om de kern punten maar is te noemen:
Voor laptop:
1) TMC via ether en of web (route66 web only, alturion both, Carin via ether)
2) dag/nacht (alturion, TOMTOM2, Carin)
3) meedraaiende schermen (alturion, tomtom2, carin)
4) km registratie (alturion)
5) weergave aankomst tijd, #km te gaan (tomtom2 volledig, route66, carin)
6) meerdere bestemmingen ingave en optimale route berkening (route66)
7) grafische kwaliteit van de kaarten zoals route66 (carin(navtech)=zeer matig, tomtom=OK, alturion=matig
8) thuis route bepalen (route66, alturion, tomtom) Alleen bij route66 krijg je echt een mooi helder overzicht!!
9) .........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
florisz
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2003 10:48

oh ja nog ff dit

Bericht door florisz »

destinator heb ik in het verleden 1 keer geprobeerd.
Dit is echt matig!!! en het is nog s vreselijk duur ook! toen iets van 800 euro

En het werkt NIET met standaard GPS ontvangers! Alleen met die je erbij moet kopen!!

Floris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Destinator
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2003 22:13

Nou dan ook dat maar effe verbeteren !!!

Bericht door Destinator »

florisz schreef:destinator heb ik in het verleden 1 keer geprobeerd.
Dit is echt matig!!! en het is nog s vreselijk duur ook! toen iets van 800 euro

En het werkt NIET met standaard GPS ontvangers! Alleen met die je erbij moet kopen!!

Floris
Destinator is nu het ALLERGOEDKOOPSTE pakket op de markt en sterk verbeterd. Kijk maar eens op de website naar de performance van Destinator 3 !!
Het verhaal over standaar GPS ontvangers is nonsens van de bovenste plank. Juist Destinator werkt WEL MET ALLE SOORTEN GPS-ontvangers en heeft een zeer gebruikelijk interface om zelf de instellingen van de Gps-ontvanger te zoeken en vast te leggen. Dus heen gedoe met drivers, plug-ins, etc. Gewoon drukken op "AutoSearch" en DestinAtor zoekt en vindt elke aangesloten Gps-ontvanger t/m bluetooth toe. Alleen in de allereerste beginfase van DestinAtor 1 (twee jaar geleden) is er een Gps-gesloten versie geweest. De uitspraken van deze poster zijn dus wel erg gedateerd.
Bezoek ook eens onze website http://www.destinator.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
florisz
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2003 10:48

destinator 3

Bericht door florisz »

Mijn excusses,

Heb destijds idd destinator meteen van mn lijst geschrapt vanwege die gps uitwisselbaarheid en routebepaling en heb daarna de ontwikkeling niet meer gevolgd.

Ik zal het meteen weer is oppakken en mee nemen in mijn zoeken naar het schaap met de 5 poten.


p.s. Vandaag nog een nadeel van alturion ontdekt. Mijn +-1000 klanten in mn snelkoppelingslijstje zijn niet alphabetisch te ordenen. Weet nog niet of dit wel via de outlook koppeling werkt.
De groepen in outlook worden in ieder geval NIET overgenomen in alturion. Alles wordt dus kris kras doorelkaar weergegeven in de lijst.


Floris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Destinator
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2003 22:13

Re: destinator 3

Bericht door Destinator »

florisz schreef:Mijn excusses,

p.s. Vandaag nog een nadeel van alturion ontdekt. Mijn +-1000 klanten in mn snelkoppelingslijstje zijn niet alphabetisch te ordenen. Weet nog niet of dit wel via de outlook koppeling werkt.
De groepen in outlook worden in ieder geval NIET overgenomen in alturion. Alles wordt dus kris kras doorelkaar weergegeven in de lijst.

Floris
Ook hier heeft Destinator een goede oplossing voor. U krijgt de volgorde zoals u deze in Outlook hebt staan EN u kunt ze binnen Destinator aangepast naar eigen voorkeur in "Favorites" opslaan.
Bezoek ook eens onze website http://www.destinator.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672
  • Ine s900r .navigatie
    door bakrajan » 09 mei 2016 12:17 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 449
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1801
  • Navigatie Hyundai I30
    door Johnboy11 » 04 mar 2016 18:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 659

Terug naar “Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software”