Ervaring met Microsoft MapPoint

Software zoals Navfree, Navigator, TomTom en andere, geschikt voor smartphones, tablets, laptops en Pda's/Pim's
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Ervaring met Microsoft MapPoint

Bericht door WA »

Heeft er iemand ervaring met MapPoint??
Vooral ook verhalen over de mogelijkheden om vanachter PC routes voor te bereiden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb wel ervaring met Microsoft Autoroute (2006). Je kan hier routes op plannen (eventueel met tussenpunten) en dan je laten begeleiden in het Engels.

Heb je specifieke vragen over dit product? Dat is iets makkelijker beantwoorden dan een vraag naar ervaringen (dat is heel breed). Stel de vragen gerust!

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

N.a.v. dit topic viewtopic.php?t=6768 wat gespecifieerde vragen (is lange lap tekst geworden; sorry):

Zoals ik ook al gepost heb in dit topic viewtopic.php?t=6728 ben ik voor m'n werk op zoek naar een systeem dat me door een route leidt en waarmee ik vanachter de PC de route kan aanpassen en terugzien. Ik heb wat gezocht en kom nu uit op 3 systemen die wellicht interessant zijn, waaronder dus MapPoint (andere systemen: Garmin Nüvi en Microsoft Street&Trips).

Vragen:
1) Wat is het verschil tussen MapPoint en Street&Trips?
2) Zou ik niet al voldoende hebben aan Street&Trips?
3) Werkt MapPoint lekker? Wat zijn volgens jou de plus- en minpunten?
4) Zijn er (digitale) mogelijkheden om te zien hoe verschillende systemen werken? ben wel wat demo's tegengekomen, maar ik wil erg graag weten wat er nu allemaal precies mogelijk is, vooral aangaande het plannen en terugzien van de route.
5) Wat me aanspreekt bij Garmin is dat er verschillende programma's (gratis) bestaan die extra dingen kunnen met route's en tracks (OzieExplore http://www.oziexplorer.com ; eMapZone http://phgiraud.free.fr/eMapZone/index.html ).
a) heb je wellicht ervaringen met deze "Garmin extra's"?
b) ik ga ervan uit dat Microsoft dat soort programma's niet toestaat en dat deze dus niet bestaan voor MapPoint/Street&Trips?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Even een opmerking ten aanzien van Microsoft Street & Trips: dit is hetzelfde als Microsoft Autoroute, alleen bevat de eerste kaarten van het Amerikaanse continent en Autoroute van Europa.

Ik heb dus Microsoft Autoroute en ben er zeer tevreden mee. Je kan van tevoren de route plannen, eventueel correcties aanbrengen en je krijgt begeleiding (in het Engels en is Text-to-Voice). Je kan ook een logboek aanzetten, waardoor je achteraf exact kan zien hoe je gereden bent (je krijgt dan een blauwe streep over de wegen waar je gereden hebt). Nadeel is dat als je van je route afwijkt je op, uit mijn hoofd, F3 moet drukken om een nieuwe route te berekenen vanaf het punt waar je dan bent naar je eindbestemming.

De kaarten zijn vrij actueel (helaas niet zo actueel als op mijn VDO Dayton systeem (MS5500)) en er is een eerste begin in Oost-Europa aanwezig. Je kan ook zelf instellen wat voor soort route je wilt. De routes en tracks die je met OziExplorer kan maken, kan je helaas niet importeren in Microsoft Autoroute (voor zover ik weet hoor). Het grootste voordeel (maar is ook een nadeel) vind ik het grote scherm dat je bij je hebt. Je kan dan veel informatie zien en goed zien wat er van je verlangd wordt.

Demo's zijn er voor zover ik weet niet. Ik had bij de meeting laatst wel mijn laptop meegenomen waar dit programma op stond, maar daar heb je nu weinig aan ;). Als je specifieke screenshots ofzo wilt, laat me dat dan maar ff weten. Ik zal dan kijken wat ik voor je kan doen.

Kijk anders ook eens, als je Engels spreekt, op dit forum: http://www.gpspassion.com/forumsen/foru ... RUM_ID=129. Er zitten hier heel veel AutoRoute / Street & Trips / MapPoint gebruikers. Hier kan je ook ervaringen opdoen.

Mocht je nog meer willen weten, dan horen we dat wel.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

Dank voor de info zover. Nog wel wat vraagjes:
1) Hoeveel waypoints/points of interest kan je in MapPoint zetten?
2) Kan je in MapPoint ook POI's zetten die je bijvoorbeeld van www.poihandler.com haalt?


Dank voor het Engelse forum; ik zal er eens rondneuzen.
Ik ga deze week eens kijken in/bij Notter om wat dingen 'live' te zien; zit waarschijnlijk MapPoint niet bij. Wellicht vraag ik daarna wel om wat screenshots.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

WA schreef: 2) Kan je in MapPoint ook POI's zetten die je bijvoorbeeld van www.poihandler.com haalt?
Ja: http://www.poihandler.com/supported_sys.asp

Garmin I2,I3,C310,C320,C330,C340,Nuvi 300,Nuvi 350,Quest 2,SP 2720,iQUe M4
You are able to download the POI in Garmin format. Using the POILoader of Garmin you are able to install the POI's on your system.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Waar zie jij dan Microsoft AutoRoute staan (of MapPoint)? Ik zie hem er niet tussen staan namelijk. Voor je andere vraag zal ik je z.s.m. een antwoord geven (moet dat ff uitzoeken).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

Mijn fout, staat inderdaad geen MapPoint bij ... :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software”