Macrom navigatiesysteem vraagje

Gebruikersavatar
klaver3
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2012 21:01

Macrom navigatiesysteem vraagje

Bericht door klaver3 »

Beste,

Mijn oom heeft in zijn Toyota Yaris een Macrom M-DVD6555R ingebouwd. Ziet er erg netjes uit en hij is er ook zeer tevreden over. Toch functioneert het apparaat nog niet helemaal zoals hij zou willen.
Namens hem stel ik dan de volgende vraag, dit omdat computers nog onbekende 'dingen' voor hem zijn.

In het hoofd menu kan hij kiezen voor radio of navigatie. Hij zou graag zowel zijn navigatie gebruiken als een lekker achter grond muziekje. Dit krijgt hij echter niet voor elkaar, het is radio of navigatie.

Iemand een idee over er een instelling verkeerd staat of dat hij het apparaat verkeerd bediend.

Namens mij oom alvast hartelijkdank!

Wout

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Macrom navigatiesysteem vraagje

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien dat het doorlezen van de gebruiksaanwijzing een eerte verstandige stap is op weg naar een oplossing
Het type systeem is dermate exotisch dat er hier weinig tot geen expertise te verwachten valt

Daarbij is het gezien de prijs van net 300 euro ook niet te verwachten dat het een kwaliteitssysteem zal zijn en meestal zijn de handleidingen van dezelfde orde.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Raoul
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 10:57

Re: Macrom navigatiesysteem vraagje

Bericht door Raoul »

Macrom navigatie.

Ik zelf gebruik het zelfde systeem. Wat mij opviel is het 'gekunstelde' navigatie gedeelte. Voor de meelezers, met enige technische achtergrond het volgende.

Wanneer je de navigatie set koopt behorende bij de DVD6555R dan krijg je een kastje en een SD kaartje, plus wat kabels en bevestigingsmateriaal (en een GPS ontvanger).

Het kastjes is een computer met Windows CE 5.0 er op, hierop draaid de Nav 'N' Go IGO9 software, brand labeled voor Macrom.

De connectie met de headunit gebeurt met een dikke kabel, met twee mini HDMI aansluitingen ... Hierdoor word het beeld, wat gegenereerd wordt door het CE computertje gestuurd, maar ook het touchscreen signaal terug van de headunit naar de CE computer gestuurd.


In principe schakelt de headunit over tussen diverse sources, radio, DVD of Navi. Bij Navi schakeld hij het beeld om, en ook het geluid.

Wel is het zo dat wanneer de radio aan staat, het geluid van de navi er door heen komt, terwijl het radio gedeelte dan gemute wordt. Helaas is de optie 'snelheidsafhankelijk volume' bij de navibox aangezet, zonder dat je uit kan zetten, als je langzaam rijd, is het niet te verstaan, of je radio staat schreeuwend hard ...


Navigeren op het scherm met de radio aan gaat niet, ik heb van alles geprobeerd. Maar ja, ik heb het systeem voor 200 euro totaal gekocht, blue tooth, navi, dvd etc etc etc ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robert Hendriksen
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2013 00:47

Re: Macrom navigatiesysteem vraagje

Bericht door Robert Hendriksen »

eerst moet je de radio/usb /cd starten . hou de wide knop dan even vast de navigatie start en de radio/usb/cd blijft doorgaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Macrom m-dvd5542r sd kaart
    door Robbertvandenberg » 01 dec 2014 14:44 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1006
  • dnx516dabs vraagje
    door didrickydo » 13 aug 2017 15:55 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 425
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 537
  • vraagje over Nuvi 2598LMT-D
    door hendrik2598 » 07 jun 2014 15:03 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 637
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6599
  • Geschikte navigatiesysteem CORSA
    door jamjam » 25 sep 2015 23:11 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1475
  • navigatiesysteem AVIC-F970DAB
    door johanIX35 » 27 okt 2015 20:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 670

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”