Inbraakrisico?

edwindg
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 00:13

Inbraakrisico?

Bericht door edwindg »

Nog 6 dagen, dan komt mijn nieuwe Avensis (uhh, bj 2004) met daarin een vast TNS 300 systeem. Wordt geleverd met de nieuwste update dvd, en ik heb inmiddels op dit forum gelezen dat hij daarmee vanzelf een TNS 310 wordt. Ik tel de dagen af !
Alleen begrijp ik dat er ook nog best een markt is voor 2e hands systemen en nu vraag ik mij af of je een verhoogd inbraakrisico loopt met zo'n apparaat aan boord. De weergave van het systeem gaat via het display van de boordcomputer maar volgens mij kun je aan de knoppen zien dat er navigatie op zit. Of niet ?
Maak ik mij druk om niks of moet ik vast voor een alarm gaan kijken ?
Vriendelijke groet,
Edwin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het verhoogde risico bestaat voornamelijk bij die apparatuur welke in de middenconsole bijv is ingebouwd of zo je wilt aangebracht.
In Duitsland bijv alle modellen van de MFD(2) de radionavi's van becker en Blaupunkt en de anderen die zonder Black Box werken.
Het dievengilde weet ondertussen ook wel dat een incompleet systeem vrijwel niets oplevert.
En voor systemen zoals een TNS300/310 schijnt niet zo'n beste markt te zijn. Ze worden ook vrijwel niet aangeboden.
Vrijwel alle monochrome apparatuur schijnt op dit moment niet meer dan € 10-25 op te brengen. Vrijwel hetzelfde als een radio. Zwarte marktprijzen voor een Travelpilot E2 liggen op dit moment rond de € 50

Ik zou me over het redelijk solide ingebouwde systeem van de Toyota geen zorgen maken. Absoluut niet gewild, niemand wil het kopen en het zit zo goed ingebouwd dat het er niet binnen enkele minuten uit te halen is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edwindg
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2007 00:13

Bericht door edwindg »

Bedankt voor de snelle reactie; een aardige geruststelling. Die bedragen die je noemt lijken me wel erg laag, maar hoe minder deste beter. Tijdens de proefrit vond ik het in elk geval prima werken en het bespaart een zuignap aan de ruit. In verband met het veronderstelde risico ben ik daar nooit aan begonnen.
Groeten van een plaatsgenoot !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

...over die zuignap aan de ruit....

Het dievengilde is er ondertussen op getraind, lijkt het wel, de kenmerken te herkennen van zuignappen op de ruit, ook als ze al verwijderd zijn.

Het laat vaak een afdruk na op de binnenzijde van de ruit, en onder een bepaalde hoek of met een bepaalde lichtval van zonlicht, is deze zondermeer zichtbaar.

Vast ingebouwde systemen, en dan zeker de van de fabriek af ingebouwde systemen, vragen steeds meer en meer te veel tijd van het gilde om te stelen, en zijn dus te riskant.

Naderhand ingebouwde systemen zijn nog wel de moeite waard van een snelle onderzoek van dashboardkastje, even vegen met de hand onder de voorstoelen, en dan de kofferbak en achter de bekleding kijken.

Er lijkt sprake te zijn van een soort van 2-minuten regel, indien niet binnen 2 minuten gescoord...aftaaien.
De pest is alleen dat wat een inbouwer in 1 uur inbouwd, een dief binnen 2 minuten uitgebouwd heeft :lol:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Overige merken -- VASTE INBOUW --”