Navigatiefouten Navteq?

wsmaal
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2006 18:51

Navigatiefouten Navteq?

Bericht door wsmaal »

Ik gebruik inmiddels enkele jaren een PDA (Asus A620BT) en Navigon (momenteel MN5 laatste release) voor het navigeren in de auto. Navigon gebruikt de Navteq kaarten en voor wat betreft het navigeren ben ik niet altijd tevreden.

Als ik bijvoorbeeld navigeer van Roosendaal naar Delft via Willemstad richting Heijenoord tunnel dan adviseert mijn navigatiesysteem na het passeren van de tunnel altijd om door het drukke centrum van Rotterdam richting Den Haag te rijden i.p.v. er omheen via de Benelux tunnel. Uiteraard heb ik vooraf geopteerd voor de snelste route (snel- en tolweg toegestaan).

Als de genoemde reproduceerbare navigatiefout op zichzelf zou staan zou ik geen bericht daarover gepost hebben, maar in Frankrijk nam mijn navigatiesysteem soms ook onbegrijpelijke navigatie beslissingen, waarna ik weer ben teruggevallen op mijn zeer goed kaart lezende vrouw. De fouten zijn niet een gevolg van onvoldoende of geen satelliet signalen.

Het gebruik van TMC heb ik tot heden ook geen voordeel van ondervonden. Van de zomer bv. ben ik richting Almere in een gigantisch file (meer dan 1.5 uur) terecht gekomen die, naar achteraf bleek, gemakkelijk te omzeilen zou zijn geweest.

Gezien bovengenoemde ervaringen vraag ik mij af of ik zal upgraden naar MN6 (met vernieuwd kaart materiaal) wel een verstandige optie is, of dat ik beter een moderner "alles in een" product kan overwegen. Daarover kan ik pas oordelen als ik weet wat de oorza(a)k(en) is/zijn van de genoemde navigatiefouten. Ik wacht overigens nog op een reactie van Navigon die ik voorgaande ook heb voorgelegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Is die upgrade naar MN6 alleen een kaartvernieuwing? Of wordt ook de Besturings-SW vernieuwd?
Dat laatste is van belang, die zorgt er voor dat de kaartgegevens verwerkt worden tot routes etc. En dat maakt dat je al dan niet over secundaire wegen geleid wordt ipv over hoofdwegen.

Op de "kaart" staan wegclassificaties, variërend van een zandweg, via een woonerf tot een autosnelweg, zeg maar van 1 tot 10. Maar het is de Besturings-SW die dat vertaalt naar routes.
Voorbeeld: destijds heb ik mijn MS 5000 ge-upgrade van 6.8 naar 7.0 Besturings-SW. Ik bleef precies dezelfde kaart gebruiken maar de aanwijzingen in de routebegeleiding werden anders, logischer.
Dát zou ook bij jouw Navigon het geval kunnen zijn.

Helaas kan ík je op dit moment niet vertellen hoe het bij de MN6 upgrade zit. Ik zal wat rondkijken en vragen, als ik wat meer weet meld ik me :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsmaal
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2006 18:51

Bericht door wsmaal »

JW: Is die upgrade naar MN6 alleen een kaartvernieuwing? Of wordt ook de Besturings-SW vernieuwd?
Uit de website van Navigon https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop ... il/3177/16 heb ik opgemaakt dat de besturings-SW is vernieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsmaal
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2006 18:51

Bericht door wsmaal »

JW: Helaas kan ík je op dit moment niet vertellen hoe het bij de MN6 upgrade zit. Ik zal wat rondkijken en vragen, als ik wat meer weet meld ik me
Ik heb de MN6 upgrade voor mijn PDA (Asus Mypal 620BT) eind december 2006 besteld. De compatibiliteit test op de Navigon site wees toen uit dat de mobile navigator 6-software met mijn Asus MyPal A620 BT compatibel was. In de Navigon orderbevestiging stond dat ook vermeld. De voornoemde test op de Navigon site geeft nu aan dat mijn Asus Mypal 620BT niet (meer) compatibel is met de MN6 software (die ik begin deze week geactiveerd heb). Overigens, alle genoemde Asus typen Mypal (A620, A620BT, A716 en A730) blijken niet langer compatible met Navigon MN6.

Desgevraagd heeft Navigon telefonisch bevestigd dat recent gebleken is dat er problemen zijn met de MN6 software in combinatie met o.a. de Asus Mypal 620BT. Mij is gevraagd om de MN6 software terug te sturen naar Navigon, waarna het betaalde bedrag wordt terug gestort.

Ik zal dus op zoek moeten naar een ander navigatie systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2525

Terug naar “Overige merken -- MOBIEL --”