Harman Kardon GPS-910

gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Harman Kardon GPS-910

Bericht door gekkedwaas »

Hallo allemaal,

ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Harman Kardon GPS-910 systeem.
Ik op internet nog heel erg weinig vinden over dit systeem het enige wat ik weet is dat de europa kaart die er in zit zijn gemaakt door TeleAtlas.

Ik wil bijv. de flitspalen toevoegen van nederland, d.m.v. een download maar ik kan nergens iets vinden over mijn systeem of welke ik moet hebben.

hebben jullie misschien meer info hier over

alvast bedankt
Groet,

Peter

Harman Kardon GPS-910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waar heb je dat systeem gevonden? Ik ken het helemaal niet....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Bericht door gekkedwaas »

JW schreef:Waar heb je dat systeem gevonden? Ik ken het helemaal niet....

Groet,
JW
ik heb hem via mijn werk gekregen :)

hieronder de website:
http://www.guideandplay.eu/dut/main.html
Groet,

Peter

Harman Kardon GPS-910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Bericht door gekkedwaas »

....

Volgens mij heb ik dit topic ook verkeerd geplaatst het is geen vast systeem maar een mobiel systeem
kan iemand hem misschien verplaatsen.

Edit Mod: Is verplaatst
Groet,

Peter

Harman Kardon GPS-910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels wat rondgekeken op die site, en ook de FAQ even gelezen.

Daarin kom ik drie dingen tegen die op jouw vraag slaan:

-Er bestaat extra software van derden voor draagbare navigatiesystemen. Hoe kan ik deze software op mijn GPS installeren?
Wij raden het installeren van extra software op de GPS af. Dit kan leiden tot fouten en zelfs tot beschadiging van het apparaat.
Door de originele software van de GPS aan te vullen of te vervangen, vervalt bovendien de garantie.

-Ondersteunt de GPS waarschuwingen voor snelheidscontroles?
De GPS beschikt over ingebouwde software die waarschuwingen voor snelheidscontroles ondersteunt. Vanwege wettelijke bepalingen worden geen gegevens over snelheidscontroles naar het GPS-apparaat geüpload en is de functie standaard uitgeschakeld. U kunt zulke gegevens echter laden van websites van derden (www.speedcamupdate.com). U hebt bovendien een SD-kaart nodig (FAT32-geformatteerd, niet meegeleverd).
Nadat u een account bij www.speedcamupdate.com hebt geopend, downloadt u de POI-Warner-software. Installeer de POI-Warnersoftware en volg de aanwijzingen op het scherm. Plaats eerst de SD-kaart in de GPS om ervoor te zorgen dat de gegevens over snelheidscontroles correct op het GPS-apparaat worden geïnstalleerd. Verbind de GPS vervolgens via de meegeleverde USB-kabel met uw Windows®-computer. Koppel de GPS na de installatie van de computer los en voer een reset uit. De eerstvolgende keer dat u de GPS inschakelt, zal het opstarten iets langer duren. De gegevens over snelheidscontroles worden dan namelijk van de SD-kaart naar de GPS geladen. Daarna blijven deze gegevens in het geheugen van de GPS staan tot u het apparaat reset of volledig uitschakelt (alleen GPS-810/910). In stand-by worden de gegevens over snelheidscontroles niet gewist.
Belangrijke opmerking: snelheidscontroles verschijnen alleen op de kaart nadat een geldige GPS-positie is vastgesteld. In sommige landen (bijvoorbeeld Zwitserland) zijn waarschuwingen voor snelheidscontroles wettelijk verboden. Zodra u deze landen binnenrijdt, zal de GPS deze functie automatisch uitschakelen. Deze software wordt geïnstalleerd op een afzonderlijke SD-geheugenkaart die in het GPS-apparaat is geplaatst. Er worden geen bestanden op het GPS-apparaat zelf geïnstalleerd. Deze software heeft geen gevolgen voor de garantie van het GPS-apparaat.

-Hoe wordt de waarschuwing voor snelheidscontroles ingeschakeld?
Nadat een geldige GPS-positie is vastgesteld, klikt u op Flitslocaties in het scherm Navigatie-instellingen.
Op de volgende schermen kunt u de instellingen voor hoorbare en zichtbare waarschuwingen naar wens aanpassen.

Daar kun je wel wat mee, lijkt me zo :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Bericht door gekkedwaas »

JW schreef:Inmiddels wat rondgekeken op die site, en ook de FAQ even gelezen.

Daarin kom ik drie dingen tegen die op jouw vraag slaan:

-Er bestaat extra software van derden voor draagbare navigatiesystemen. Hoe kan ik deze software op mijn GPS installeren?
Wij raden het installeren van extra software op de GPS af. Dit kan leiden tot fouten en zelfs tot beschadiging van het apparaat.
Door de originele software van de GPS aan te vullen of te vervangen, vervalt bovendien de garantie.

-Ondersteunt de GPS waarschuwingen voor snelheidscontroles?
De GPS beschikt over ingebouwde software die waarschuwingen voor snelheidscontroles ondersteunt. Vanwege wettelijke bepalingen worden geen gegevens over snelheidscontroles naar het GPS-apparaat geüpload en is de functie standaard uitgeschakeld. U kunt zulke gegevens echter laden van websites van derden (www.speedcamupdate.com). U hebt bovendien een SD-kaart nodig (FAT32-geformatteerd, niet meegeleverd).
Nadat u een account bij www.speedcamupdate.com hebt geopend, downloadt u de POI-Warner-software. Installeer de POI-Warnersoftware en volg de aanwijzingen op het scherm. Plaats eerst de SD-kaart in de GPS om ervoor te zorgen dat de gegevens over snelheidscontroles correct op het GPS-apparaat worden geïnstalleerd. Verbind de GPS vervolgens via de meegeleverde USB-kabel met uw Windows®-computer. Koppel de GPS na de installatie van de computer los en voer een reset uit. De eerstvolgende keer dat u de GPS inschakelt, zal het opstarten iets langer duren. De gegevens over snelheidscontroles worden dan namelijk van de SD-kaart naar de GPS geladen. Daarna blijven deze gegevens in het geheugen van de GPS staan tot u het apparaat reset of volledig uitschakelt (alleen
GPS-810/910). In stand-by worden de gegevens over snelheidscontroles niet gewist.
Belangrijke opmerking: snelheidscontroles verschijnen alleen op de kaart nadat een geldige GPS-positie is vastgesteld. In sommige landen (bijvoorbeeld Zwitserland) zijn waarschuwingen voor snelheidscontroles wettelijk verboden. Zodra u deze landen binnenrijdt, zal de GPS deze functie automatisch uitschakelen. Deze software wordt geïnstalleerd op een afzonderlijke SD-geheugenkaart die in het GPS-apparaat is geplaatst. Er worden geen bestanden op het GPS-apparaat zelf geïnstalleerd. Deze software heeft geen gevolgen voor de garantie van het GPS-apparaat.

-Hoe wordt de waarschuwing voor snelheidscontroles ingeschakeld?
Nadat een geldige GPS-positie is vastgesteld, klikt u op Flitslocaties in het scherm Navigatie-instellingen.
Op de volgende schermen kunt u de instellingen voor hoorbare en zichtbare waarschuwingen naar wens aanpassen.

Daar kun je wel wat mee, lijkt me zo :wink:

Groet,
JW
Bedankt voor de moeite :D
dit had ik zelf inderdaad ook al gelezen ik was gewoon benieuwd of ik ergens misschien gewoon de flitspalen kon downloaden snap je :P
Groet,

Peter

Harman Kardon GPS-910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die kun je daar dus downloaden, inderdaad :wink:
Voor een zeeeeeeeer schappelijke € 19,90 per jaar kun je ze permanent aktueel houden :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Bericht door gekkedwaas »

JW schreef:Die kun je daar dus downloaden, inderdaad :wink:
Voor een zeeeeeeeer schappelijke € 19,90 per jaar kun je ze permanent aktueel houden :idea:

Groet,
JW
Whehehe oke bedankt,

weet je misschien ook welke navigatiesoftware er gebruikt word,
of word ik nu erg lastig :P
Groet,

Peter

Harman Kardon GPS-910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Geen idee. Tot voor een half uur kende ik het systeem nog niet.... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Bericht door gekkedwaas »

JW schreef:Geen idee. Tot voor een half uur kende ik het systeem nog niet.... :wink:

Groet,
JW
je kunt er inderdaad erg weinig over vinden,
ik hoop dat dat gaat veranderen in de toekomst :)
Groet,

Peter

Harman Kardon GPS-910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkvanderspek
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 20:45

Bericht door henkvanderspek »

Ik denk dat er zo te zien IGO8 op staat, met iets aangepast menu uiterlijk.
Die POI site is ook alleen voor systemen met IGO er op.
Bij IGO8 kun je via Instellingen - Info aflezen wat voor softare versie er op draait.

gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gekkedwaas
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:44

Bericht door gekkedwaas »

gekkedwaas schreef:
JW schreef:Geen idee. Tot voor een half uur kende ik het systeem nog niet.... :wink:

Groet,
JW
je kunt er inderdaad erg weinig over vinden,
ik hoop dat dat gaat veranderen in de toekomst :)
beetje late reactie van mijn kant maar iig bedankt :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Overige merken -- MOBIEL --”