GPS-muis op 12 Volt?

dokkie

GPS-muis op 12 Volt?

Bericht door dokkie »

Goedemiddag,

de tomtom op mn mobiel werkt prima, ik zou echter graag de gps muis wat mooier wegwerken.
Achterin mijn auto zit een 12volt aansluiting. deze is echter continue. is het mogelijk om gps muis hier continue op
aan te laten staan of is het gevraagde vermogen dan zo groot dat de accu wordt leeggetrokken. Ook weet ik niet of het voor de muis kwaad kan om hem continue te laten opladen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Ik denk niet dat de GPS muis zoveel stroom zal vragen (zelfs niet wanneer die aan het werk is) dat je op korte termijn problemen krijgt met het starten van de auto.

Het continue opladen daarintegen is volgens mij niet goed voor dergelijke accupacks.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe het precies met deze muizen zit weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat de actieve GPS ontvanger van een vaste navi, die normaliter op 5V werkt, zo'n 100 mA stroom trekken.
De GPS ontvangers van PDA/PNA toestellen werken op 3V, maar welke stroom ze trekken weet ik niet. Bovendien zijn in die muizen de complete GPS computers geïntegreerd, en wat die vragen weet ik ook niet.

Ik zou in elk geval niet de muis continu op spanning laten staan, dus als je 'm ergens achterin vast wilt inbouwen zou ik maar een contact-plus draadje bijtrekken. De bekleding moet toch al los, ivm het trekken van de muisbedrading naar voren, gaat in een moeite door dus :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dokkie

Bericht door dokkie »

er hoeft geen draad te worden getrokken, want muis is draadloos en 12 volt aansluiting zit er al. maar een extra schakeldraad voor tijdelijke stroom ipv continue is waarschijnlijk wel de beste oplossing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Overige merken -- MOBIEL --”