Opel CD nav 500 iNSIGNIA

Alles met betrekking tot Opel navigatie
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Opel CD nav 500 iNSIGNIA

Bericht door patjenator »

Heren,

Ik ben vrij nieuw hier op de site. Heeft iemand al gegevens, test resultaten, Wat de additionele cd's kosten en of deze te kopieren zijn etc. Van de nieuwe cd 500 NAV van Opel.

Ik ben van plan om deze te nemen maar als de cd's straks 150 per stuk zijn kan ik beter de dvd aanschaffen voor 1000 euro meer.

Alvast bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In andere bronnen is te lezen dat de CD's rond de € 149 per stuk kosten. Sommigen noemen zelfs een prijs van € 199 Kopiëren is een non-item
Over de kwaliteit van het systeem kan ik je niets vertellen maar over DVD 800 is reeds gerapporteerd. Er is wel een gigantisch verschil in totale kwaliteit en uitrusting tussen de DVD en CD uitvoeringen http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12782
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

Gerritje schreef:In andere bronnen is te lezen dat de CD's rond de € 149 per stuk kosten. Sommigen noemen zelfs een prijs van € 199 Kopiëren is een non-item
Over de kwaliteit van het systeem kan ik je niets vertellen maar over DVD 800 is reeds gerapporteerd. Er is wel een gigantisch verschil in totale kwaliteit en uitrusting tussen de DVD en CD uitvoeringen http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12782
\

Poeh dan kan ik beter de dvd800 navigatie nemen mocht het zo zijn. Zullen er ook pakketen verschijnen net als de cd70 voor 299 heb je alles?
Nog een goed nadenken dan..Je hebt het over verschillen in kwaliteit en uitvoering. Maar bij Opel zeggen ze dat ze identiek zijn alleen de ene is dvd de andere cd. Hebben jullie andere ervaringen. En met het kopieren wat bedoel je dan dat het NOT done is. (overigens mee eens). Of dat het kopieren door een of andere beveiliging onmogelijk is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn, afhankelijk van het land waar geleverd wordt, grote verschillen in uitvoering mbt luidspreker/versterkersysteem, telefoon(voorbereiding) etc. Die € 1000 verschil zit hem natuurlijk niet alleen in de DVD speler. In sommige gevallen wordt het DVD pakket alleen aangeboden icm het Infinity sound pakket en BT voorziening en nog een paar leukigheidhjes
Kortom, je weet bij een auto nooit precies waar nu het prijsverschil tussen de pakketten vandaan komt

Discussie over het kopiëren van software is niet gewenst.
Ik heb me laten vertellen dat de gegevensdragers kopieerbeveiligd zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat "Not Done" vloeit voort uit het Reglement http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/rules.php dat je bij je aanmelding op het forum gezien hebt en waarmee je je akkoord verklaard hebt.
Lees dat nog maar eens, dan snap je wat Gerritje bedoelt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

Aan Gerritje en JW.
Kopieren heb ik ook een hekel aan dat bedoel ik met not done...
Maar effe to the point. Cd's zijn dus harstikke duur. Waarschijnlijk komt er geen pakket. (Dit weet Opel ook nog niet!!!)
DVD kost 1000 meer. Nu is in mijn geval zo dat ik een dvd800 of een cd500 kan bestellen op het business pakket het enige verschil is dan de cd of dvd navigatie verder heb ik bij alletwee alle opties dus bluetooth telefoon, sharkfin antenne etc. Het gaat er mij om als ik 5 cd's moet kopen van 199 en 1 dvd systeem kan aanschaffen voor 1000 meer waar ben ik dan beter mee. Nu kan het nog na de bestelling niet meer. Heb overigens op beide systemen niet de infiniti sound pakket.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op de site van Navteq is de DVD voor de DVD800 te koop voor € 199
Wel met de aantekening dat dit een DVD is met een naar huidige maatstaven onacceptabel lage dekking van slechts 20 landen in vrijwel uitsluitend West Europa

Oostenrijk, België, Denemarken, Tsjechische republiek, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland, Groot Engeland

Afbeelding
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

Gerritje schreef:Op de site van Navteq is de DVD voor de DVD800 te koop voor € 199
Wel met de aantekening dat dit een DVD is met een naar huidige maatstaven onacceptabel lage dekking van slechts 20 landen in vrijwel uitsluitend West Europa

Oostenrijk, België, Denemarken, Tsjechische republiek, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland, Groot Engeland

Afbeelding
Heb ook zojuist navteq gebeld. De cd 500 is nog in ontwikkeling. Voor mij zijn deze landen meer als voldoende (DVD800).
Het gaat bij mij om Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Italie.
Verder ben ik met de auto nog nooit geweest. Dus zou voor mij voldoende zijn.

Gezien de prijs 199 euro vindt ik het nog meevallen. Als ik kijk naar het verschil bij de cd70 en de dvd90 (identieke systemen alleen de ene cd en de andere dvd) Vergelijkbaar met de dvd800 en de cd nav 500 (prijsverschil navteq) is daar 10 euro. Dus 269 voor de dvd en 259 voor het europa cd pakket.

Als ze dit doen bij de Insignia bestel ik hem lekker met cd ipv dvd (1000) euro verschil. Verschil in pakket 10 euro hoop ik...........................dus effe wachten nog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heb ook zojuist navteq gebeld. De cd 500 is nog in ontwikkeling.
Lijkt me heel onhandig in het geval dat je een auto met een CD500 systeem besteld hebt.
Overigens is het waarschijnlijk gewoon onzin want in vele landen van Europa is de auto al uitgeleverd met een werkend cd systeem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

Gerritje schreef:
Heb ook zojuist navteq gebeld. De cd 500 is nog in ontwikkeling.
Lijkt me heel onhandig in het geval dat je een auto met een CD500 systeem besteld hebt.
Overigens is het waarschijnlijk gewoon onzin want in vele landen van Europa is de auto al uitgeleverd met een werkend cd systeem.
Sorry voor de slechte zin opbouw. Wat ik bedoelde met die zin is als volgt: Heb vanmiddag Navteq gebeld ofdat navteq de cd's voor de cd nav500 nog gaat uitgeven. Deze mevrouw verzekerde mij dat deze binnenkort uitgegeven gaan worden net zoals ze de dvd800 al uitgegeven hebben.

Daarop zeg ik dat ik me niet voor kan stellen dat alsde complete dvd800 dvd 199 euro kost het europa cd pakket bij navteq straks 300 euro kost. Dit verschil zat ook niet in de cd70/dvd90 systeem. Hier zat maar een verschil van 10 euro in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

...dat was toen. Maar resultaten uit het verleden....
Oftewel, het zou zeer wel kunnen gebeuren dat een compleet CD-pakket veel duurder uitpakt dan de weest-europa DVD.
Hetzelfde zie je bij BlauPunkt. Vergelijk daar eens de prijs van een pakket DX-CD's met die van een DVD, dan zul je verbaasd zijn en schrikken :oops:

Bepaal je keuze dus niet alleen op basis van een mogelijke prijs van de DVD of CD's, maar kijk naar de functionaliteit :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

Zo een update....Ik heb de cd 500 genomen in mijn auto ipv de dvd navigatie. Cd europa pakket is besteld bij Opel. Deze kost voor geheel Europa 123 euro inclusief de BTW. Eindelijk hebben ze er van geleerd. En zijn de prijzen dus minder hoog als toen. Ik heb alleen nog een probleem. Ze weten niet exact wanneer ze geleverd gaan worden. Maar het staat nu in de Opel catalogus.


Dus dat valt mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar nu heb je het volgende probleem en dat is dat je de spullen van TeleAtlas gaat krijgen :?
Daar lijkt er nog geen kijk op te zijn dat er edities 2009/2010 gaan verschijnen.
En diverse Opel-rijders die de "nieuwste" CD Benelux hebben gekregen bij de aflevering van de auto, klagen over de slechte actualiteit van het kaartmateriaal.
De CD/DVD die wordt meegeleverd als MY 09 is gewoon een editie die begin 2008 is samengesteld met naar zich raden, materiaal dat nog een stuk ouder kan zijn
Meestal betekent een betrekkelijk lage prijs ook een relatief verouderde database :roll:

Een set CD's CD70 kost € 239 en een DVD90 kost € 199. Dat is wel even iets meer dan de € 123 voor een set en dat moet ergens vandaan komen lijkt me
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

HHHHHHHHHmmmmmmmmm wat is het probleem met TeleAtlas ? Maakt deze geen goede kaarten?
En ik weet niet hoe het met jullie zit maar 99 procent van mijn Navigatie gebruik ik om dagelijks van A naar B te rijden. Woon werkverkeer. Deze routes bestaan reeds 10, of mischien nog veel langer, jaar. Die ene keer dat ik ergens naartoe rij waar ik zelden kom, is in 99 procent van de gevallen geen nieuwbouw wijk. Dus als deze kaart van 2008 is. Vindt ik het prima. Ik zeg niet dat 1e kwartaal 2009 een probleem had geweest die had ik liever zelf gehad. Maar als ik voor 123 euro geheel europa heb, vindt ik dit geen probleem. De camping in Italie staat er ook mal langer als een jaar.

Overigens ik ken zeeeeeerrrr weinig ingebouwde navigatie systemen die echt up to date zijn. Dit is niet mijn eerste auto waarin ik navigatie had.

Peugeot 407, Audi Q7 en A6, BMW 3 en 5 serie alle lopen ze achter. Wij hebben hier in de regio reeds 2 jaar een nieuwe snelweg de a4. (omgeving halsteren, bergen op zoom). Deze weg is sinds Oktober 2007 open en nu pas staat hij op de meeste navigatie systemen. Wil je echt up to date zijn moet je gewoon een illegale gemaakte dvd downloaden die vindt je overal bijvoorbeeld een VOlkswagen rns510 versie met bmw navigatie en de laatste flitspalen. Maar al met al lopen de ingebouwde systemen altijd achter.

Wil je up to dateblijven moet je een Mio Moov met igo software kopen. Deze wordt bijna maandelijks geupdate.

Dus in het kort. Voor mij geen probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik impliceer helemaal niet dat Teleatlas slechte kaarten zou maken maar dat ze achterlopen bij het uitbrengen van nieuwe edities. En ik heb wel uit eigen ondervinding dat er veel meer wegen op de kaarten staan dan er mogelijkheid is om ze inderdaad te gebruiken.
Campings overigens zul je voorzover mij bekend op geen enkel vast systeem meer tegenkomen.

En jouw referentie aan een zelf samengestelde dvd voor VW betekent nog steeds dat dit van een BMW DVD afkomstige gegevensbestand volgens jouw zelfde redenatie per definitie achter loopt.
Overigens zijn in z'n algemeenheid de gegevensdragers van BMW het meest up to date in de markt. Daar kan geen enkele PND aan tippen ondanks de fantasie-benamingen die men er aan geeft met 2010-3 etc.

Dat een megeleverd kaart van 2008 voor jou geen probleem is respecteer ik wel maar neem ik de leverancier van de auto kwalijk. Immers hij plat het stempel 2009 op een product dat onder normale omstandigheden 2008 zou heten.
Hij plakt dus als het ware een ander "houdbaar tot" stickertje op een reeds verlopen product. In de levensmiddelenbranche is dat gewoon strafbaar trouwens!

Overigens is het door jou bedoelde stuk van de A4 van BoZ tot Halsteren op de Navteq kaarten, met een database van Q4-2008, volledig aanwezig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patjenator
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2009 09:58

Bericht door patjenator »

Gerritje schreef:Ik impliceer helemaal niet dat Teleatlas slechte kaarten zou maken maar dat ze achterlopen bij het uitbrengen van nieuwe edities. En ik heb wel uit eigen ondervinding dat er veel meer wegen op de kaarten staan dan er mogelijkheid is om ze inderdaad te gebruiken.
Campings overigens zul je voorzover mij bekend op geen enkel vast systeem meer tegenkomen.

En jouw referentie aan een zelf samengestelde dvd voor VW betekent nog steeds dat dit van een BMW DVD afkomstige gegevensbestand volgens jouw zelfde redenatie per definitie achter loopt.
Overigens zijn in z'n algemeenheid de gegevensdragers van BMW het meest up to date in de markt. Daar kan geen enkele PND aan tippen ondanks de fantasie-benamingen die men er aan geeft met 2010-3 etc.

Dat een megeleverd kaart van 2008 voor jou geen probleem is respecteer ik wel maar neem ik de leverancier van de auto kwalijk. Immers hij plat het stempel 2009 op een product dat onder normale omstandigheden 2008 zou heten.
Hij plakt dus als het ware een ander "houdbaar tot" stickertje op een reeds verlopen product. In de levensmiddelenbranche is dat gewoon strafbaar trouwens!

Overigens is het bdoor jou bedoelde stuk van de A4 van BoZ tot Halsteren op de navteq kaarten met een database van Q4-2008 volledig aanwezig
Goed verhaal gerritje en ik ben het eens met het verhaal dat het probleem bij de leverancier van de auto ligt. Deze verkoopt inderdaad kaarten die verouderd zijn met een nieuwe "houdbaarheids stempel". Ook heb ik gemerkt dat BMW systemen vaak wel de beste zijn.

En ook weet ik dat op q4-2008 de volledige snelweg staat. Maar wat ik daarmee bedoelde te vermelden was dat de snelweg reeds Q3-2007 geopend is. Dus dit is alsnog een jaar later op navigatie verschenen.
Deze was wel reeds verschenen op de igo van januari 2008.

Al met al. Wij zullen de problemen nooit oplossen en toch ben ik blij dat ze geen 300 euro of meer vragen per Europapakket of 100 euro en meer per land.

Toch nog een klein ding. Waarom nu ineens teleatlas en geen navteq terwijl de dvd navteq is ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Toch nog een klein ding. Waarom nu ineens teleatlas en geen navteq terwijl de dvd navteq is ?
Daar heb je een punt!
De DVD is inderdaad van Navteq en dat zullen de CD's dan ook zijn.
Een vergissinkje dus gebaseerd op de volkomen identieke structuur en file-beschrijving als de Nx van Blaupunkt
En daarbij natuurlijk de innige relatie tussen Blaupunkt en TeleAtlas :? :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1788
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 719
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 202
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 713
  • Navigatie opel vivaro 2005
    door stefan_grip » 07 feb 2016 15:20 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 549
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1245
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1532

Terug naar “Opel”