Inbouwen Philips / Carin in Opel astra 1.7 D (maart '94)

Alles met betrekking tot Opel navigatie
Dommel
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 18:09

Inbouwen Philips / Carin in Opel astra 1.7 D (maart '94)

Bericht door Dommel »

Beste,

Ik heb een Philips Radio/Cd speler (22RC959/00) met een Carin navigatiesysteem (22SY582/00). Deze wil ik in een Opel Astra 1.7D uit maart 1994 bouwen, maar stuit op problemen. Ik weet niet exact de aansluitingen van de Philips en de Carin. De spanning en de speakers van de radio heb ik aangesloten, maar houd toch nog enkele kleuren over.

* Blauw (Rem Antenna)
* Paars (Tel Mute)
* Oranje (Speed)
* Groen (Direction)

Verders zit ik met het aansluiten van de Carin navigatiesysteem.
Hier uit komen twee connectoren waarvan er een (groene connector C2)achter in de radio komt. Uit de andere connector komen 4 draden n.l.

* Paars
* Rood
* Bruin - Rood
* Bruin

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe dit allemaal aangesloten moet worden ?? Er gaan wel twee verschillende meningen rond het hebben van een pulse draad in mijn auto. De ene dealer zegt dat die niet aangesloten is in dit type diesel van maart 1994, en een andere dealer vertelt dat er wel signaal op de pulse draad zit. Wie kan mij hierover info geven ??

Echter heb ik in het radiocompartiment nog 7 draden over. Hier zit geen connector meer op omdat die er vermoedelijk door de vorige eigenaar is afgeknipt. De kleuren die ik over heb zijn:

* 3x Bruin - Wit
* 2x Blauw - Rood
* 1x Rood - Grijs
* 1x Wit - Zwart

Waar zijn deze draden voor en wat moet ik hier eventueel op aansluiten ??? Nu zit ik met nog 3 vragen. Het displayverlichting functioneert niet, moet ik nog iets speciaals doen ?? De grijze draad is op de verlichting aangesloten. Maakt het iets uit hoe de GPS Antenne op het daschbord wordt gemonteerd ?? Uitgang van de draad naar voren/achteren ?? Indien er er geen pulsen aanwezig zijn op de draden, is er dan een oplossing om het systeem toch goed werkende te krijgen, en wat zijn hiervan de eventuele kosten ??

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen met het goed laten functioneren van mijn systeem ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hier alvast de eerste vier draden maar er mist er 1.

* Blauw (Rem Antenna) = Aansturing voor een electrische antenne
* Paars (Tel Mute) = aansturing van een mobieltje om het geluid te onderdrukken
* Oranje (Speed) = Snelheidspuls van de auto
* Groen (Direction) = Achteruitrij signaal (12v bij achteruitrijden).

* ???????(dasboard illumination) = verlichting

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Echter heb ik in het radiocompartiment nog 7 draden over. Hier zit geen connector meer op omdat die er vermoedelijk door de vorige eigenaar is afgeknipt. De kleuren die ik over heb zijn:

* 3x Bruin - Wit
* 2x Blauw - Rood
* 1x Rood - Grijs
* 1x Wit - Zwart


Even voor de duidelijkheid, die draden die je bedoeld zijn dus van de Opel?

Dit moet in de richting komen:
A-BLOK
A1 = -
A2 = massa
A3 = -
A4 = oranje, permanente 12V in
A5 = -
A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets
A7 = rood, geschakelde 12 V in
A8 = zwart, massa
B-BLOK
B1 = blauw, + rechts achter
B2 = blauw/zwart, - rechts achter
B3 = grijs, + rechts voor
B4 = grijs/zwart, - rechts voor
B5 = groen, + links voor
B6 = groen/zwart, - links voor
B7 = bruin, + links achter
B8 = bruin/zwart, - links achter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Snelheidspuls:

Astra 9/1991 - 2/1998 Kabelkleur: blauw/rood. Bij Radio - ISO Stekker A, Pin 1. Alternatief:Kabelkleur: blauw/rood. Bijrijderszijde, onder Handschoenvak, Stekker Motorsteurapparaat.

succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dommel
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 18:09

Bericht door Dommel »

Ja, die 7 draden zijn van de Opel (astra 1.7D maart 1994).
Ik heb de radio wel spelende mét geluid, maar ook nog géén displayverlichting. Als ik het licht aan zet gaat er wel een rood lampje branden boven de aan/uit c.q. volumeknop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dommel
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 18:09

Bericht door Dommel »

Er zitten twee blauw-rode draden in het radiocompartiment.
Onder handschoenvak kan ik geen stekker vinden. Maar misschien dat ie achter het schutbord opzij zit ??

Bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Het zou kunnen dat die twee blauw-rode draden vroeger in 1 contact pin zaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Motorruimte Passagiersruimte / Instrumentenpaneel Kofferruimte
Locatie accu linksvoor



Snelheidsignaal of pulsgevertype tot 1993-1994: plaats een pulsgever 65H/321 op de versnellingsbak;
ongeveer 9000 pulsen/km
vanaf 1993-1994: klokunit linkse stekker blauw/rood;
of radio stekker positie 5 blauw/rood
ongeveer 17000 pulsen/km


+12V voeding permanent (+30)
contactslot rood


+12V contact geschakeld (+15)
contactslot zwart


Massa (-31)
bout van stuurkolom


+12V naar startmotor (+50)
contactslot zwart/rood


Toerental signaal
klokunit linkse stekker groen


Signaal van tankmeter
klokunit linkse stekker blauw/zwart


Motorloop signaal
klokunit linkse stekker blauw/groen




Als klokunit eruit moet eerst het onderste stuurkapje eraf (2 parkers, 1 boutje en 2 parkers met dopjes achter het stuur). Het bovenste stuurkapje eraf en eventueel richtingaanwijzer- en ruitenwisserhandles uit kolom klikken. Dan de kap om de klokunit eraf (4 parkers). De klokunit zelf zit met 3 parkers vast. Losmaken en naar je toe trekken en dan schuin naar binnen steken: tellerkabel losmaken. Je kunt de stekker van het contactslot alsvolgt eraf halen: sleutel in stand 1 en met een fittingschroevedraaier het palletje indrukken. Je kunt nu de stekker van het slot aftrekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

CONNECTOR A:
1 Battery +
2 Power amp +
3 Keyswitch
4 Direction switch -
5 Tacho +
6 Accessory switch 1
7 Battery -
8 Power amp -
9 Light switch
10 Tacho supply
11 Tacho Ground
12 Accessory switch 2


CONNECTORB:
1 CSB_P
2 CSB_GP1
3 RxD
4 Display
5 Line-out
6 RS232 Ground
7 Remote control 1
8 Power out (RC)
9 CSB_N
10 CSB_GP2
11 TxD
12 Display -
13 Ground (for line out)
14 Mute
15 Remote control 2
16 Ground (RC)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

RADIO AANSLUITINGEN

A1 TEL. MUTE
A2 MOUSE GROUND
A3 MOUSE
A4 PLUS PERMANENT +
A5 ELECTRICAL ANTENNA
A6 EXTERNAL ILLUMINATION PLUS
A7 IGNITION ON/OFF
A8 POWER GROUND


C2 STEKKER (GROEN)

C7 =A7
C8 CARIN IN
C9 CARIN REF.
C10 D2B +
C11 D2B GROUND
C12 D2B -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

wow, wat een kolommen.

In een '89 Opel Omega zat ook al standaard een pulse signaal, inderdaad op blauw/rood.
Ook achteruit signaal was aanwezig.

Wellicht is het een tip om op de sloop eens in een Astra te kijken welke kleuren draadjes waar gaan in de originele iso stekkers die op radio's zitten.
Aan de hand van de positie is dan vrij makkelijk de functie weer te achterhalen.

Overigens, hieronder een plaatje van dergelijke iso stekkers :

Afbeelding

De ene stekker heeft alle speaker verbindingen, de andere stekker stroom etc.
Daar is ook een plaatsje voor puls en richting in gereserveerd.

Overigens, kleuren die op elkaar lijken of dubbel lijken te zijn, zijn vaak afkomstig van speakers. Afhankelijk wat voor een radio de vorige eigenaar had, kan die er voor gekozen hebben de speakers anders aan te sluiten. Zo te horen iemand die lekker met kroonsteentjes overweg kon?

Op de Radio gezien, zoals ook al beschreven (overigens , de ontbrekende A nummers zoals vermeld zijn door Checkin zijn van van Pulse, Richting en Mute) zit de iso stekker zo in elkaar.
Zal voor de toekomst eens zo'n plaatje bewerken.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Heb trouwens een keer problemen gehad, met centrale deur vergrendeling die wou niet meer extra locken, en heb zelf één van die blauw-rode toen weg geknipt, maar vraag hier voor maar de inbouwers


Edit : Frans, hou je svp je caps-lock toets in de gaten ? Alleen maar hoofdletters komt erg schreeuwerig over.
<Satellite>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

@ WMP

Whoooo .. wat een foto ! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dommel
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 18:09

Bericht door Dommel »

Een hoop info. Ik ben blij dat er diverse reactie's binnen zijn gekomen, waarvoor mijn hartelijke dank uiteraard. Ik ga morgen aan de slag met de reactie's. Ook ga ik naar de sloop voor info omtrent de iso stekkers en zit er zelfs aan te denken om de ontbrekende Iso stekker met kleurcodes af te laten knippen en deze vervolgens in mijn auto weer met knijpkoppelingen aan elkaar te bevestigen zodat ik dan die Iso stekker zo in mijn radio kan steken. Lijkt mij persoonlijk een strak plan. Uiteraard blijven tips en reactie's gewoon welkom.

Het radio/Cd gebeuren functioneert gewoon incl.het geluid rond om. Draad op de verlichting is aangesloten en als de radio uit staat gaat er boven de aan/uit knop een rood lampje aan als ik de verlichting ontsteek. Ondanks dit heb ik geen displayverlichting. Ik heb vervolgens een andere display geprobeert én een andere radio, maar geen verlicht display. Heeft iemand omtrent dit geval misschien tips ??

Mijn hartelijke dank,
Dommel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Jaja,

Wij zitten niet stil hoor. 8)

Ben benieuwd of dat gaat lukken op de "sloop", is natuurlijk een strak plan.

We lezen je ervaring wel.

Cu,
Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

als je gewoon de 2 plussen en de min (aarde) aansluit hoort je display al gewoon verlicht te zijn, bedoel je dit of begrijp ik je verkeerd??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dommel
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 18:09

Bericht door Dommel »

Precies zoals jij het uitlegt, Frans.
De radio functioneert via het contact, dus ben ik van mening dat de verlichting het zou moeten doen. Bij twee exacte toestellen is dit niet het geval (toeval ?). Misschien verlichting in de display kapot. Weet niet of dit te vervangen is ?? Misschien even de kontakten schoonmaken met "kontakt 61" ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dommel
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 18:09

Bericht door Dommel »

Heb bij de sloop de originele Iso stekker gehaald en deze geheel op kleur aangesloten. De twee "Blauw - Rode" draden behoren inderdaad op één klem te zitten, Echter nog steeds geen pulssignaal. Pijl op display reageert wel, maar in het menu wordt geen pulssignaal weer gegeven. Ik heb geruime tijd rond gereden in de hoop dat de communicatie tussen de Carin en de sateliet perfect zou worden, maar dit mocht niet baten. Toen maar verder dingen geprobeerd en vervolgens mijn positie ingevoerd. Tijdens mijn rit naar mijn bestemming veranderde er niets aan de huidige locatie. Dit bleef gewoon het adres dat ik als positie had ingevoerd. Nu had ik iets vernomen van een externe pulsgever. Hoe werkt dat precies, waar kan ik eventueel zoiets bestellen en wat zijn de kosten van zo'n pulsgever ??

Bij deze alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Dommel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

over die verlichting, dat is niet schoon te maken.... meestal ligt het aan het frontje (maar als ik het zo hoor heb je er al 2 geprobeerd) dus zal dat het wel niet zijn waarschijnlijk, en helaas kan je dat zelf niet herstellen, en die tacho behoort op de zwart/witte draad van je navigatie computer aangesloten te worden, en bij jouw is dat die blauw/rode draad als dat niet werkt heb je inderdaad pulsgever nodig, hier nog even de info over jouw auto ......controleer dit even werkt het niet heb je pulsgever nodig
en hier op de site staan inbouwers genoeg die dat jou kunnen leveren

Snelheidsignaal of pulsgevertype tot 1993-1994: plaats een pulsgever 65H/321 op de versnellingsbak;
ongeveer 9000 pulsen/km
vanaf 1993-1994: klokunit linkse stekker blauw/rood;
of radio stekker positie 5 blauw/rood
ongeveer 17000 pulsen/km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

en nog iets ga niet dat ding zelf lokaliseren, je moet hem gewoon zijn eigen weg laten zoeken, en dat frontje/ toestel kan je eventueel opsturen naar ebk zeewolde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 719
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1532
  • e39 uit 1996 met een philips carin
    door cem1982 » 02 apr 2014 12:12 » in BMW
    Reacties: 4
    Weergaves: 768
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 674
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 760
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 725
  • pioneer avic f20bt inbouwen???
    door tufferke » 25 okt 2014 16:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 454

Terug naar “Opel”