hoe te navigeren

Alles met betrekking tot Opel navigatie
rocky1717
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:44

hoe te navigeren

Bericht door rocky1717 »

stel ik zit in luxemburg en wil naar een plaatsje in duitsland, hoor ik dan ook op de plaats van besteming te komen als ik vanuit luxemburg de cd van duitsland plaats en een plaats uit duitsland invoer?
Ik heb dit nl geprobeerd en kreeg alleen een blanco scherm zonder stem begleiding en alleen een droehoek pijl met globale richting, en als het geen enkele weg aangeeft wordt het voor mij wel moeilijk navigeren.

Doe ik iets verkeerd of ....?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caroline
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2010 22:55

Bericht door Caroline »

Ja dat moet kunnen, als je tenminste een goed nav systeem hebt.
Mijn TomStom 750GO live heeft daar geen enkele moeite mee :D :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In een nader topic schrijf je dat je een CD70 hebt
Als je daarin de originele CD70 schijven gebruikt of gewone Navteq Non C-IQ schijven van voor 2010/2011 is er geen enkel probleem
Als je in Nederland bent stop je de schijf van Duitsland erin en je kiest een bestemming. Zodra je je op of nabij een doorgaande weg bevindt zal de route worden berekend en de begeleiding starten.
Als je een blanko scherm hebt is er of iets aan de hand of je zit in een gebied dat niet op de kaart staat.
Dit is bijv het geval bij kaarten van TeleAtlas of de nieuwe Navteq CD's. Die hebben niet de beschikking over het Europese hoofdwegennet.

PS Aan een vergelijking met een TomTom met heel Europa erop heeft hij hier heel weinig
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

En een doorgaande weg is hier vaak een provinciale weg (N) of rijksweg (A)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Of je stopt er een Navteq non CIQ hoofdwegen Europa 2010-2011 CD in.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rocky1717
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:44

Bericht door rocky1717 »

Kobus1960, wat bedoel je met:Of je stopt er een Navteq non CIQ hoofdwegen Europa 2010-2011 CD in.

Wat zijn dit voor kaarten?

vraag aan gerritje: wil je daarmee zeggen dat de nieuwste kaarten op cd van navteq geen doorgaande wegen meer bevatten van de omringende landen?

Want als dat zo is gaat er zeker een dvd90 in.

En Caroline, zelf heb ik een becker portable en daar staat heel europa op, en daarmee lukt het ook, maar ik wil perse een geintegreerd navigatiesysteem in mijn auto waar ik zonder problemen door heel europa kan rijden van a naar b en dan wel alle wegen moet herkennen, iets wat de cd70 nu niet doet, en als Gerritje gelijk heeft komt dat nu waarschijnlijk door de nieuwste kaarten van Navteq, tenminste als ik hem goed begrijp, en kan ik dit probleem alleen omzeilen volgens mij door eeen dvd90 te plaatsen in mijn auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Dit pakket http://www.navco.nl/product/156/Navteq_ ... _2010_2011
Werkt uitstekend, zit alles op en aan.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De nieuwste CD's van Navteq (zoals Kobus aangeeft) bevatten geen doorgaande wegen. Daarom is er een speciale extra cd bijgevoegd met uitsluitend de hoofdwegen van Europa. Hetzelfde geldt voor de TeleAtlas cd's
De speciaal voor de CD70 geschikte cd's bevatten wel hoofdwegen op elke cd. Maar die set is ook meteen ruim € 100 duurder

Maar ook als je cd's met hoofdwegen hebt blijf je toch van cd wisselen, zij het minder frequent dan met cd's zonder.
Ik zou een systeem met landen cd's anno 2010 alleen nog acceptabel vinden als je vrijwel nooit de grens overgaat.
Ik denk ook dat de autoindustrie daar vanuit gaat maar de klanten daarover slecht informeert. Vooral als het gaat om het niet ter sprake brengen van de extra kosten voor cd pakketten van een kleine € 1500
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

Dan kan je beter specifiek voor de vakantie een losse unit kopen of lenen.
Is dan een stuk goedkoper als zo'n compleet set.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Da's dan ook wel weer waar, een nieuw portabel systeempje heb je tegenwoordig al voor rond de 100 euro. Uiteraard dan zonder al te gek veel toeters en bellen. Maar het navigeert wel.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Bericht door Figaro75 »

En er zijn ook steeds meer telefoons die een beetje kunnen navigeren.
Heb zelf een Nokia gehad met Route66 en McGuider en nu een Nokia met OviMaps.
De eerste 2 werken beter dan die van Nokia zelf maar het is wel gewoon te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Re: hoe te navigeren

Bericht door Romati »

rocky1717 schreef:stel ik zit in luxemburg en wil naar een plaatsje in duitsland, hoor ik dan ook op de plaats van besteming te komen als ik vanuit luxemburg de cd van duitsland plaats en een plaats uit duitsland invoer?
Ik heb dit nl geprobeerd en kreeg alleen een blanco scherm zonder stem begleiding en alleen een droehoek pijl met globale richting, en als het geen enkele weg aangeeft wordt het voor mij wel moeilijk navigeren.

Doe ik iets verkeerd of ....?
Ik begrijp dat je de CD 70 hebt. Ik heb deze ook. Ik heb hetzelfde ´probleem´. Je kunt eens proberen met de Benelux-cd een echt grote stad in Duitsland op te geven, die in de rijrichting van de gewenste locatie ligt. Die wordt dan wel gepakt. Zodra je bij de grens van Duitsland bent, moet je de Duitsland-cd er in doen en het juiste adres opgeven. Het is wel een beetje omslachtig maar zo heb ik een reis vanuit Frankrijk gedetailleerd naar Spanje gereden. Hopelijk heb je er wat aan. En ja, een navigatieapparaat met een vaste schijf of kaartje is handiger maar daar heb je nu niets aan. Ik heb wel een TomTom 730 en die CD 70 zat al in de auto maar bij grensoverschrijdende ritten gebruik ik de TomTom altijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Eigenlijk niet zo'n echt handig advies.
Neem de CD Duitsland en selecteer het juiste adres incl huisnummer en satart de begeleiding.
Op het moment dat je je op een doorgaande weg bevindt start de berekeneing en de begeleiding.
Niks geen cd's wisselen bij de grens
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Bericht door Romati »

Gerritje schreef:Eigenlijk niet zo'n echt handig advies.
Neem de CD Duitsland en selecteer het juiste adres incl huisnummer en satart de begeleiding.
Op het moment dat je je op een doorgaande weg bevindt start de berekeneing en de begeleiding.
Niks geen cd's wisselen bij de grens
Rocky geeft aan dat hij in Luxemburg start en zelf geef je ergens aan dat je niet aan wisselen van cd´s ontkomt. Hoe zit het nou?
Ik gebruik cd´s (met hoofdroutes) van Navteq voor de CD70. Ik ben ook vanuit Nederland met de Nederlandse cd vertrokken nadat een adres in Frankrijk (Dijon) was opgegeven. Via Duitsland naar Frankrijk gereden en bij de grenzen gewisseld van cd om gedetailleerd te kunnen blijven rijden. Retour naar Nederland vanuit Spanje. Met de Spaanse cd Dijon opgegeven, bij de grens gewisseld en geheel gedetailleerd naar Dijon gereden. De volgende dag op de Franse cd een dorp in Nederland opgegeven. Werd niet herkend. Wel op de Nederlandse cd. Ik moest via de hoofdwegen (route du soleil) rijden. Wat te doen bij omleidingen? Later kwam ik uit op mijn eerder gegeven advies. Inderdaad omslachtig.
Maar als ik jouw verhaal volg, heb ik het verkeerd gedaan. Ik had op de heenreis de Franse cd erin moeten doen en hupsa, Had ik dan ook gedetailleerd kunnen rijden? Ik ben daar wel benieuwd naar want dan heb ik iets fout gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Absoluut onnodig zolang je de CD70 cd's gebruikt
Daarop staan alle hoofdwegen van Europa en je hoeft bij het begin van de reis alleen maar de cd van de bestemming erin te doen. Zolang je langs hoofwegen blijft rijden is er niets aan de hand en is cd wisselen onnodig
Uitsluitend als je je bijv in frankrijk op D wegen met 3 cijfers gaat begeven, heb je eventueel de lokale cd nodig maar meestal dan nog niet eens
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Bericht door Romati »

Gerritje schreef:Absoluut onnodig zolang je de CD70 cd's gebruikt
Daarop staan alle hoofdwegen van Europa en je hoeft bij het begin van de reis alleen maar de cd van de bestemming erin te doen. Zolang je langs hoofwegen blijft rijden is er niets aan de hand en is cd wisselen onnodig
Uitsluitend als je je bijv in frankrijk op D wegen met 3 cijfers gaat begeven, heb je eventueel de lokale cd nodig maar meestal dan nog niet eens
Jouw verhaal begrijp ik. Nu mijn praktijk. Moest een keer van de ´route du soleil´ af en al heel gauw reed ik in ´onbekend´ land. Moest door een paar dorpjes heen. Dan doe ik de lokale cd er in en wat geef ik dan op? Met mijn eerder opgegeven advies reed ik in een voorkomend geval in Duitsland geheel gedetailleerd, ook bij omleidingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rocky1717
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:44

Re: hoe te navigeren

Bericht door rocky1717 »

Romati schreef:
rocky1717 schreef:stel ik zit in luxemburg en wil naar een plaatsje in duitsland, hoor ik dan ook op de plaats van besteming te komen als ik vanuit luxemburg de cd van duitsland plaats en een plaats uit duitsland invoer?
Ik heb dit nl geprobeerd en kreeg alleen een blanco scherm zonder stem begleiding en alleen een droehoek pijl met globale richting, en als het geen enkele weg aangeeft wordt het voor mij wel moeilijk navigeren.

Doe ik iets verkeerd of ....?
Ik begrijp dat je de CD 70 hebt. Ik heb deze ook. Ik heb hetzelfde ´probleem´. Je kunt eens proberen met de Benelux-cd een echt grote stad in Duitsland op te geven, die in de rijrichting van de gewenste locatie ligt. Die wordt dan wel gepakt. Zodra je bij de grens van Duitsland bent, moet je de Duitsland-cd er in doen en het juiste adres opgeven. Het is wel een beetje omslachtig maar zo heb ik een reis vanuit Frankrijk gedetailleerd naar Spanje gereden. Hopelijk heb je er wat aan. En ja, een navigatieapparaat met een vaste schijf of kaartje is handiger maar daar heb je nu niets aan. Ik heb wel een TomTom 730 en die CD 70 zat al in de auto maar bij grensoverschrijdende ritten gebruik ik de TomTom altijd.
het probleem van het navigeren over de grens is vanaf volgende week als het goed is opgelost.
heb een nieuwe dvd90 gekocht voor 500 euro, en mijn garage plaatst deze er voor mij in voor 0 euro.
Hoezo 2500 euro voor zo`n systeem??

Ik zou niet weten hoe je met een cd van de benelux een plaats in duitsland moet invoeren, als de landenkeuze zich beperkt tot de benelux. en dan zijn we weer terug bij af want als ik de cd van duitsland erin stop terwijl ik ergens in luxemburg zit heb ik nadat ik de toets start navi indruk een blanco scherm met totaal geen aanwijzingen waar ik me bevindt en waar ik rechts of links moet, en als je dan in een stad zit en de keuze hebt tussen links en rechts wordt het toch lastig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In dat geval heb je een CD erin zitten waarop geen hoofwegen van Europa voorkomen
Dat moet je mij niet kwalijk nemen want een CD70 cd hoort deze er gewoon op te hebben staan. Althans dat beweren ze bij de fabrikant en dat is de afgelopen 7 jaar steeds zo geweest.
Bovendien kan ik dat heel makkelijk aantonen mbv de cd's waarover ik kan beschikken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Bericht door Romati »

Gerritje schreef:In dat geval heb je een CD erin zitten waarop geen hoofwegen van Europa voorkomen
Dat moet je mij niet kwalijk nemen want een CD70 cd hoort deze er gewoon op te hebben staan. Althans dat beweren ze bij de fabrikant en dat is de afgelopen 7 jaar steeds zo geweest.
Bovendien kan ik dat heel makkelijk aantonen mbv de cd's waarover ik kan beschikken
Dag Gerritje, ik neem aan dat je antwoord op mijn laatste bericht betrekking heeft. Ik heb die set recentelijk bij Navteq gekocht. Dus dik binnen die 7 jaar. Ik neem niet aan dat de ene cd wel en de ander geen hoofdwegen heeft.
Ik blijf bij mijn mening in mijn eerste bericht dat Dijon wel als een grotere stad wordt herkend zowel vanuit Nederland als vanuit Spanje en die dorpen in Spanje en Nederland niet. Vandaar dat ik in die gevallen een grote stad in de rijrichting van de eindbesteming heb opgegeven. Maar goed, in ieder geval bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee hoor, het slaat op de opmerking van Rocky1717 die ineens in "niemandsland" verzeild leek doordat er niets op de kaart staat.


Voor wat jouw probleem betreft, ik heb nooit beweerd dat elk dorpje op de cd's staat maar wel de grotere steden met doorgaande wegen.

Met de introductie van aparte cd's voor doorgaande wegen is d dekking zo goed geworden dat zelfs kleinere plaatsen mbv deze cd gevonden kunnen worden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

We gaan even misverstanden uit de weg ruimen.
Hier de Opelset van Navteq, klik even op verpakking.
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES
En vervolgens de VDOset van Navteq, klik even op verpakking.
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES
En wat zien we voor verschil in de geleverde kaarten? Opel zonder MRE CD, VDO mét MRE CD,
waarbij de laatste ook geleverd wordt voor BMW.
Houdt dus mijnsinziens in dat de Opel CD's met hoofwegen geleverd worden, de anderen zonder.
Let wel, de VDOset werkt ook op Opel !!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat er op de Navteq site wordt vermeld biedt geen enkel houvast voor de werkelijke inhoud van de verpakking of de inhoud van de individuele cd's
Het is regelmatig slordig, onjuist of gewoon misleidend. Bovendien kan het voorkomen dat als je een andere taal kiest, ook de dekking van de cd of de inhoud van de verpakking verandert. Daar zijn in het verleden en nu diverse voorbeelden van te geven

Nog onlangs was er sprake van een V30 set voor de Carminat 1
Die bestaat volgens Navteq uit 9 cd's maar in werkelijkheid zijn het er gewoon 10 die NB ook nog eens 100% identiek zijn aan de gewone cd's maar wel 100 euro meer kosten

PS
Hetzelfde geldt voor TeleAtlas Shop.
Ook daar wordt mbt diverse producten de grootste onzin vermeld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Oke, nou ben ik bij geen van beiden klant, wilde alleen het verschil tussen Opel
en VDO/BMW (ook voor Opel) even laten zien. Daar ging het mij meer om.
Wat is tegenwoordig nog wel betrouwbaar. :roll:
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 275
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 935

Terug naar “Opel”