CD70 systeem in Opel

Alles met betrekking tot Opel navigatie
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

CD70 systeem in Opel

Bericht door Romati »

In Nederland adressen ingevoerd en opgeslagen, zowel in Nederland als in het buitenland. De buitenlandse adressen met de buitenlandse dvd´s. Ik gebruik Navteq dvd´s 2009/2010.

Ik start met Benelux-dvd voor een rit naar Dijon in Frankrijk. De Benelux-dvd herkent het buitenlandse adres. Bij de diverse grenzen van dvd gewisseld. Gedetailleerd naar Dijon gereden.

De volgende dag naar een adres in Spanje. De Frankrijk-dvd herkent adres niet. De Benelux-dvd ook niet. De Spanje- dvd wel. Met de Spanje-dvd genavigeerd maar die gaf alleen maar de major roads in Frankrijk. Bij de grens met Spanje werd het gedetailleerd. Heel lastig als je in Frankrijk omleidingen krijgt.

Wat doe ik fout? :( . De handleiding biedt geen oplossing. Navteq stuurt me met . . . enz.

Alvast bedankt voor de tips,
Romati

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog afgezien van het fiet dat je geen DVD's maar gewoon cd's hebt, kun je diverse fouten maken
Heb je "echte" CD70 cd's of de ook veel toegepaste cd's Navteq 2009/2010?
Ik vermoed het laatste en dan maak je de fout door ervan uit te gaan dat alle cd's Major Roads bevatten.
Nee dus, want die van Frankrijk en Centraal Europa bevatten alleen het desbetreffende land!
Dus kun je met de CD Frankrijk in de lezer geen reis naar Spanje plannen of uitvoren. Daarvoor moet je één van de andere CD's gebruiken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Bericht door Romati »

Gerritje schreef:Nog afgezien van het fiet dat je geen DVD's maar gewoon cd's hebt, kun je diverse fouten maken
Heb je "echte" CD70 cd's of de ook veel toegepaste cd's Navteq 2009/2010?
Ik vermoed het laatste en dan maak je de fout door ervan uit te gaan dat alle cd's Major Roads bevatten.
Nee dus, want die van Frankrijk en Centraal Europa bevatten alleen het desbetreffende land!
Dus kun je met de CD Frankrijk in de lezer geen reis naar Spanje plannen of uitvoren. Daarvoor moet je één van de andere CD's gebruiken.
Ik heb Navteq. Op al die cd´s staan de major roads. Wat ik al zei, dat ik met de cd van Spanje de major roads van Frankrijk krijg. Dus ik begrijp het antwoord niet helemaal want ik zie geen oplossing. M.a.w. ik kan op een reis door Europa niet gedetailleerd rijden met dit systeem? Wat is dan de verklaring voor het gedetailleerde van mijn reis vanuit Nederland naar Frankrijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je Navteq cd's hebt (die blauwe) dan staan er op Frankrijk en Centraal Europa GEEN major roads

Je kunt slechts "gedetailleerd rijden in een gebied met de desbetreffende cd in het toestel. En dat heb je toch gedaan door bij de grens met Frankrijk de Franse CD erin te stoppen.
Je kunt alleen een reis plannen en uitvoeren als je huidige positie op de kaart staat en je eindbestemming in ieder geval mbv doorgaande wegen is te vinden.
Met de CD Frankrijk kun je totaal niets beginnen bij grensoverschrijdend verkeer naar bijv Spanje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Bericht door Romati »

Gerritje schreef:Als je Navteq cd's hebt (die blauwe) dan staan er op Frankrijk en Centraal Europa GEEN major roads

Je kunt slechts "gedetailleerd rijden in een gebied met de desbetreffende cd in het toestel. En dat heb je toch gedaan door bij de grens met Frankrijk de Franse CD erin te stoppen.
Je kunt alleen een reis plannen en uitvoeren als je huidige positie op de kaart staat en je eindbestemming in ieder geval mbv doorgaande wegen is te vinden.
Met de CD Frankrijk kun je totaal niets beginnen bij grensoverschrijdend verkeer naar bijv Spanje
Ik heb de cd´s met beige opdruk, dus . . . Daar staan de major roads op. Hiervan uitgaande wil ik graag weten hoe ik gedetailleerd kan rijden. Zie het begin van mijn vraag over het 1e gedeelte van mijn reis vanuit Nederland naar Frankrijk. Dit ging compleet gedetailleerd. Waarom kon dit dan niet vanuit Frankrijk naar Spanje? Daar kon ik alleen de Spaanse cd gebruiken met de major roads van Frankrijk. Met de Frankrijk cd kon ik niets. Moet ik een bestemming in Spanje in Spanje invoeren en opslaan? Enzovoort. Met welke cd begin je dan bij vertrek? Van het land van vertrek en dan wisselen bij de grens? Of met de cd van het land van bestemming?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt dus geen "Navteq" cd's maar de gewone CD70 cd's hetgeen heel iets anders is, hoewel de data van Navteq zijn.

Ik denk dat je de hele zaak verkeerd begrijpt.
Je kunt een adres uitsluitend opzoeken met de cd van het desbetreffende land want buiten de landsgrenzen staan daarop alleen doorgaande wegen.
Je kunt alleen naar een niet op de kaart aanwezige bestemming rijden als je eerst een bestemming op een landen cd hebt opgezocht en geselecteerd.
Vervolgens kun je een willekeurige cd in je toestel stoppen en via hoofdwegen naar de bestemming reizen en begeleid worden. Zelfs omleidingen zijn geen enkel probleem omdat dan andere doorgaande wegen worden gebruikt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Romati
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:06

Bericht door Romati »

Gerritje schreef:Je hebt dus geen "Navteq" cd's maar de gewone CD70 cd's hetgeen heel iets anders is, hoewel de data van Navteq zijn.

Ik denk dat je de hele zaak verkeerd begrijpt.
Je kunt een adres uitsluitend opzoeken met de cd van het desbetreffende land want buiten de landsgrenzen staan daarop alleen doorgaande wegen.
Je kunt alleen naar een niet op de kaart aanwezige bestemming rijden als je eerst een bestemming op een landen cd hebt opgezocht en geselecteerd.
Vervolgens kun je een willekeurige cd in je toestel stoppen en via hoofdwegen naar de bestemming reizen en begeleid worden. Zelfs omleidingen zijn geen enkel probleem omdat dan andere doorgaande wegen worden gebruikt.
Ik heb die cd´s recentelijk bij Navteq aangeschaft. Ze zien er precies zo uit als die blauwe maar bij mij beige. Ik heb alleen nog geen antwoord op mijn vraag waarom ik vanuit Nederland, met wisseling van cd´s aan de grenzen, compleet gedetailleerd naar Frankrijk kon rijden. Met jouw verhaal zou dat niet kunnen.
Hierna hou ik er mee op want zo kom ik niet verder. Misschien is er nog iemand anders die mij verder kan helpen.
Ik bedank je in ieder geval voor de moeite.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2115
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1025
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1799
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 726
  • Navigatie opel vivaro 2005
    door stefan_grip » 07 feb 2016 15:20 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 552
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208

Terug naar “Opel”