Nissan Birdview

Alles met betrekking tot Nissan navigatie
cubizer
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2004 21:50

Nissan Birdview

Bericht door cubizer »

Ik ben nieuw hier en ook nieuw in navi land. :oops:

Ik heb een Nissan Birdview systeem overgenomen. Dit is te plaatsen in alle automerken, onafhankelijk van nissan, werd mij gemeld. Blijkt op zich ook zo te zijn.
Heeft iemand een aansluitschema voor dit systeem, dat zou wel handig zijn.

Ik wil het systeem gebruiken in een Renault Trafic bus. Daar heb ik het nu al in gemonteerd. Het systeem opzich doet het. Ik heb op dit moment alleen de + en - polen verbonden. De andere kleuren weet ik niet wat waar op moet...
Ik krijg netjes een kaart te zien en een driehoek waar ik nu sta. Als ik in het menu kijk, heeft de GPS wel locatiegegevens. Alleen, zodra ik ga rijden met de auto, beweegt de pijl niet vooruit of achteruit. Hij draait wel netjes met de bochten mee. Ik blijf dus op een centraal punt op de kaart staan, terwijl ik in werkelijkheid rijd. Dat komt waarschijnlijk omdat ik de pulse draad nog niet heb verbonden. Welke is dat? Dus: aansluitschema? Iemand?

En dan: De kaart cd die erbij zat is Duitsland van 1999. Nou heb ik ondertussen kaarten voor de Benelux en andere landen gevonden, alleen dit is versie 5.1 Als ik die cd's plaats, krijg ik een melding: Ongeldige versie van cd's. Goed, ik neem er een upgrade cd voor versie 5.1 bij. Als ik die plaats, krijg ik dat er geen gegevens op de cd gevonden zijn. Hij ziet hem wel als ik hem plaats. Ik zie de het kaart scherm ook omgaan naar een installatiescherm met huidige software en talen, maar daaronder staat dan de fout.

Hoe is dit alles op te lossen?
Wie kan mij uit de brand helpen? Graag!
cubizer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Nissan Birdview is redelijk Clarion-basis.
De draad die niet aangesloten is en nu roet in het eten gooid, is de PULSdraad, zonder deze weet het systeem niet dat het voertuig in beweging is en welke snelheid het voertuig heeft.

Navigatiesysteem kijkt slechts af en toe naar de informatie van de satelieten, vooral wanneer die niet wijs wordt uit de bewegingen van het voertuig en de bekende informatie van de data cd t.o.v. de plaats waar het systeem denkt waar die is (zogenoemde 'road-matching')

Kunst in dezen is dus te vinden waar in het voertuig een pulsdraad is (kijk eens goed naar je snelheids meter, staat daar klein 'electronic' onder ?) of een externe pulsgever te bestellen.

Voor een externe pulsgever (persoonlijk toch wel een aanrader, laat alle electronica van de auto verder ongemoeid) kun je terecht bij één van onze sponsors boven aan dit forum en onderaan dit forum vermeld.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NissanP10
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007 14:59

Bericht door NissanP10 »

Blaauw - ACC plus
Geel - Snelheidsignaal
Groen - Achteruitrijsignaal
Oranje - verlichting
Rood - Accu plus
Zwart - Massa

Dit heb ik op een Duitse site gevonden - sucses ermee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geweldig :o
En nu maar hopen dat deze meneer 3.5 jaar op de aansluitingen heeft zitten wachten :lol:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Birdview
    door Higgy » 27 jun 2016 19:18 » in Nissan
    Reacties: 1
    Weergaves: 578
  • Nissan Primera 2004 met navigatie
    door Jacques28 » 10 apr 2016 20:13 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1294
  • navigatiesystemen Nissan Primera p12 2005
    door patkec » 16 feb 2015 13:36 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1340
  • Navigatie-update voor een Nissan Note uit 2013
    door Bert1969 » 28 dec 2014 18:48 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 665
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1582

Terug naar “Nissan”