juiste versie Birdview

Alles met betrekking tot Nissan navigatie
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

juiste versie Birdview

Bericht door mem »

Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en heb net een X-trail uit Duitsland aangeschaft uit 2004. Hier zit het navigatiesysteem Birdview in waarbij ik de programma CD-ROM 25920 EQ-300/VUR-6130G(EU) en de Navigation system map DVD X6.0 DVM-X6030 (EU) van de vorige eigenaar heb ontvangen. Inmiddels heb ik de programma CD even laten draaien en de duitse mevrouw gewisseld voor een nederlandse etc. en ben ik overigens op de routeplanner naar huis gereden uit Duitsland waarbij mij opviel dat het systeem mij het laatste stukje wel erg hardnekkig op de snelweg wilde houden terwijl ik nog 9 minuten van huis af zat.
Wat ik mij nu afvraag is hoe oud mijn kaarten zijn en wat de huidige versie moet zijn. Is X6.0 ook het versienummer of moet ik ergens anders naar kijken?
Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer want de ene keer lees ik dat ik bij een update ook de programma CD moet updaten en ergens anders hoeft het weer niet.
Kortom: Wat is de huidige versie en kan dat zonder meer draaien op mijn systeem?

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: juiste versie Birdview

Bericht door JW »

mem schreef:Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en heb net een X-trail uit Duitsland aangeschaft uit 2004. Hier zit het navigatiesysteem Birdview in waarbij ik de programma CD-ROM 25920 EQ-300/VUR-6130G(EU) en de Navigation system map DVD X6.0 DVM-X6030 (EU) van de vorige eigenaar heb ontvangen. Inmiddels heb ik de programma CD even laten draaien en de duitse mevrouw gewisseld voor een nederlandse etc. en ben ik overigens op de routeplanner naar huis gereden uit Duitsland waarbij mij opviel dat het systeem mij het laatste stukje wel erg hardnekkig op de snelweg wilde houden terwijl ik nog 9 minuten van huis af zat.
Wat ik mij nu afvraag is hoe oud mijn kaarten zijn en wat de huidige versie moet zijn. Is X6.0 ook het versienummer of moet ik ergens anders naar kijken?
Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer want de ene keer lees ik dat ik bij een update ook de programma CD moet updaten en ergens anders hoeft het weer niet.
Kortom: Wat is de huidige versie en kan dat zonder meer draaien op mijn systeem?

Marc
Ik ken de Birdview niet, maar vraag me af welke instelling voor de route je gekozen had.
In mijn systeem kan ik bijv. kiezen voor "snelwegen", dan krijg je het verschijnsel als jij hier beschrijft. Wat heb jij voor keuze mogelijkheden, en welke was er geselecteerd?

Hoe het zit met die kaarten weet ik niet, maar daar zal wel een andere reaktie op komen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Re: juiste versie Birdview

Bericht door mem »

JW schreef:
mem schreef:Hoi,
ik ben nieuw op dit forum en heb net een X-trail uit Duitsland aangeschaft uit 2004. Hier zit het navigatiesysteem Birdview in waarbij ik de programma CD-ROM 25920 EQ-300/VUR-6130G(EU) en de Navigation system map DVD X6.0 DVM-X6030 (EU) van de vorige eigenaar heb ontvangen. Inmiddels heb ik de programma CD even laten draaien en de duitse mevrouw gewisseld voor een nederlandse etc. en ben ik overigens op de routeplanner naar huis gereden uit Duitsland waarbij mij opviel dat het systeem mij het laatste stukje wel erg hardnekkig op de snelweg wilde houden terwijl ik nog 9 minuten van huis af zat.
Wat ik mij nu afvraag is hoe oud mijn kaarten zijn en wat de huidige versie moet zijn. Is X6.0 ook het versienummer of moet ik ergens anders naar kijken?
Ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer want de ene keer lees ik dat ik bij een update ook de programma CD moet updaten en ergens anders hoeft het weer niet.
Kortom: Wat is de huidige versie en kan dat zonder meer draaien op mijn systeem?

Marc
Ik ken de Birdview niet, maar vraag me af welke instelling voor de route je gekozen had.
In mijn systeem kan ik bijv. kiezen voor "snelwegen", dan krijg je het verschijnsel als jij hier beschrijft. Wat heb jij voor keuze mogelijkheden, en welke was er geselecteerd?

Hoe het zit met die kaarten weet ik niet, maar daar zal wel een andere reaktie op komen :wink:

Groet,
JW
Ik had "snelste route" gekozen zoals ik dat voorheen ook met mijn TomTom deed. Blijkbaar moet het hiermee wat anders. Misschien moet ik "kortste route" kiezen maar bij TomTom had ik daar niet zo goede ervaringen mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: juiste versie Birdview

Bericht door JW »

mem schreef: ...Ik had "snelste route" gekozen zoals ik dat voorheen ook met mijn TomTom deed. Blijkbaar moet het hiermee wat anders. Misschien moet ik "kortste route" kiezen maar bij TomTom had ik daar niet zo goede ervaringen mee.
Als dit de enige criteria zijn heb je de goeie gekozen. Bij kortste gaat 'ie over allerlei sluip-door-kruip-door weggetjes, dat is alleen handig als je al ergens in een stad bent.
Of je moet altijd sight-seeing willen doen :wink:

Maar welke criteria heb je allemaal?
En zijn daar ook dubbele vinkjes bij mogelijk zoals bij mij "tolwegen vermijden"?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Re: juiste versie Birdview

Bericht door mem »

JW schreef:
mem schreef: ...Ik had "snelste route" gekozen zoals ik dat voorheen ook met mijn TomTom deed. Blijkbaar moet het hiermee wat anders. Misschien moet ik "kortste route" kiezen maar bij TomTom had ik daar niet zo goede ervaringen mee.
Als dit de enige criteria zijn heb je de goeie gekozen. Bij kortste gaat 'ie over allerlei sluip-door-kruip-door weggetjes, dat is alleen handig als je al ergens in een stad bent.
Of je moet altijd sight-seeing willen doen :wink:

Maar welke criteria heb je allemaal?
En zijn daar ook dubbele vinkjes bij mogelijk zoals bij mij "tolwegen vermijden"?

Groet,
JW
Ik moet nog even verder struinen maar volgens mij kan ie niet zoveel anders als TT. Ga morgen nog even kijken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even op het net kijkend kom ik al de versie 6050 tegen http://www.nissanboard.de/artikel_nissa ... uell-.html
Daarin is te lezen:

Tach zusammen.

Aktuell sollte diese Version sein:

DVM-X6050(EU) TeileNr. 25920 BA05A
Navigationsdaten für Deutschland und Europa, Daten für Routenkalkulation.
Mit Programm CD-Rom, die ihr Navigationssystem auf den neuesten Stand bringt!
Part Nr. 25920 BA00B
Die Programm CD ermöglicht den Betrieb des Navigationssystems mit den folgenden Sprachen: Englisch, Deutsch, Französisch, Italienisch, Spanisch und Holländisch.

Inhalt der Europa DVD:

Kartendaten
Daten für Routenkalkulation
Daten für Routenführung und akustische Zielführung
Daten für Suche nach Kategorien
Daten für Adressensuche
Daten für Suche nach Ortszentren
Daten für Suche nach Kreuzungen

Einsetzbar für folgende Modelle:

Primera ab BJ 01/02
Almera ab BJ 02/03
Patrol ab BJ 07/04
Tino ab BJ 02/03
X-Trail ab BJ 09/03
Murano ab BJ 11/04

Grüsse
weloe


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De versie X6030 is stokoud, van 2003 of eerder, terwijl de kaarten toch al niet de reputatie hebben erg recent te zijn.
De huidige versie is de X6060 van mei 2007 en daarin zou best een deel van het probleem kunnen zitten. Verder zou onbekendheid wet het systeem ook een rol kunnen hebben gespeeld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Bericht door mem »

inmiddels heb ik een nieuwe navigatie DVD versie X6060 maar hij geeft een foutmelding. Begrijp ik nu goed dat ik ook nog het programma moet upgraden en zo ja met welke versie? Ik heb nu 25920 EQ300/VUR-6130G(EU). Applicatiemodel T30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het hangt er vanaf welk systeem je hebt en of je al dan geen touchscreenbediening hebt.
Als je een systeem hebt dat bij het opstarten een wereldbolletje laat zien kun je het updaten met de CD 25920-BA00C en indien er ook touchscreen op zit met 25920-BA00B. Als de nieuwe software is geïnstalleerd start de navigatie op met NISSAN
Of de door jou genoemde DVD dan wel wordt geaccepteerd moet je afwachten. Ik mag aannemen dat je flink hebt betaald voor de DVD want die kost rond de € 230 en dat is nogal een gok als je niet weet of deze gaat werken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Bericht door mem »

Ik heb geen touchscreen maar knopjes aan de onderzijde. Ik ga wel terug naar de Nissan dealer om even te vragen of ik ook nog een update moet hebben, raar dat ze dat er trouwens niet bij zeggen. De kennis van de dealers lijkt echter ook niet optimaal vandaar dat ik het hier maar even drop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

mem schreef:Ik heb geen touchscreen maar knopjes aan de onderzijde. Ik ga wel terug naar de Nissan dealer om even te vragen of ik ook nog een update moet hebben, raar dat ze dat er trouwens niet bij zeggen. De kennis van de dealers lijkt echter ook niet optimaal vandaar dat ik het hier maar even drop.
Daarmee kom je in aanmerking voor de prijs "understatement van het jaar" :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voorzover ik nu kan nagaan uit je eerste bericht moet jij de onderstaande DVD hebben gehad. Als je dit kunt bevestigen heb je heel weinig kans dat de nieuwe DVD, ondanks een update, gaat functioneren in het handbediende systeem! Ik heb dat reeds bij meerdere personen "meegemaakt" met een duitse reïmport.
Je enige hoop is dan misschien nog gevestigd op de programma CD 25920-BA07A als het een af-fabrieksysteem is. Als het systeem naderhand mocht zijn ingebouwd dan is de CD B8227-89981 nodig. De serviceafdeling van Nissan zou daar van moeten weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Bericht door mem »

de afbeelding van de CD + hoesje kloppen. het is een af-fabriek systeem dus ga ik van de week even langs de dealer om te horen wat die verder te melden heeft.
Bedankt zover!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Bericht door mem »

van de week bij de dealer een upgrade in het systeem gepropt. Dit is de 25920 BA00B VUR-X6050B/EU. Mijn x6060 kaart DVD loopt hier nog steeds niet op (geeft aan "niet correcte versie") maar als ik naar het upgradenummer kijk zou die wel eens alleen voor de x6050 kunnen zijn. Volgens de dealer zou dit 'm moeten zijn maar ik heb zo mijn twijfels.

Nog ideëen??

PS: inmiddels wat instellingen bij de standaardsnelheiden gewijzigd en de routeplanning is nu een stuk beter. Komt waarschijnlijk omdat de gemiddelde snelheden op de duitse autobahn hoger staan. 100 gemiddeld is in Nederland volgens mij niet haalbaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gerritje schreef:Ik heb dat reeds bij meerdere personen "meegemaakt" met een duitse reïmport.
En ik hoopte nog zo dat ik geen gelijk zou krijgen. Ik heb echt geen idee waarom maar je bent nummer zoveel :(
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PILKEM
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2007 22:33

VERSIES

Bericht door PILKEM »

Kan iemand mij het verschil uitleggen tsn BA05A en BA06A in de volgende code : MAP DVD is Version 6 EOE 329R/25920 BA06A DVM-X6050(EU)
Program CD is 25920 BA00B / VUR-X6050B(EU).

Pilkem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mem
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 23:42

Bericht door mem »

Ik heb vandaag een originele DVD-rom vanuit een Primera in mijn X-trail gehangen en die werkt perfect en is een stuk recenter dan mijn X6030 DVD. Op de DVD staat: 25920 AV600 DVM-K1010(EU). Kan iemand mij nu vertellen wat nu het verschil is met de X6060 DVD, want die wil niet draaien. Met name de aanduiding DVM-K1010 heb ik nog niet eerder gezien maar werkt dus wel en is redelijk recent.
Daarnaast vraag ik mij af wat voor verschil er nu kan zitten in een (uiterlijk) identieke Bridview in een Primera en een X-trail. Je zou toch zeggen dat ze die dingen hetzelfde maken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Birdview
    door Higgy » 27 jun 2016 19:18 » in Nissan
    Reacties: 1
    Weergaves: 578
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 596
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 713
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 651
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2162
  • Hoe de versie van navigatie terug vinden?
    door Highsky » 12 mei 2014 11:11 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 698
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1399

Terug naar “Nissan”