Juffrouw maakt de zin niet af

Alles met betrekking tot Nissan navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mooi verhaal en eindelijk een dealer die net iets meer schijnt te weten dan de meerprijs voor een systeem.

Aangezien ik de stellige indruk heb dat er zeker mbt de prijsstelling van de navigatie-gegevensdragers iets aan het gebeuren is, stel ik voor dat iedereen even een poosje wacht met aanschaf van nieuw materiaal om te zien wat er hier en daar nog van de prijzen af gaat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Ook ik heb de radio uitgezet, geluid harder zachter maar dat maakt niks uit. Mijn vrouw laten rijden en ik met de kop voor de luidspreker enz. Bij de pathfinder blijft de stem wel gelijk.

Ik ben vandaag naar de de QashQuai wezen kijken maar het menu is volgens mij ook weer wat anders als wat ik heb. Kon er ook niet te lang mee spelen daar de auto uitgeleend werd. Ga van de week wel weer even terug.

Volgende week zit er de regiomanager van Nissan en ik zorg dat ik aanwezig ben. Kijken of hij nog wat kan toevoegen of oplossen. Ik wil wel een nieuw systeem.

Ik ben blij dat het systeem er in zit maar geef mij toch maar VDO. Ik heb ook zo iets van, veel geld voor neer geteld, mag ik ook verwachten dat het goed functioneerd en ze lossen het maar op.
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgende week zit er de regiomanager van Nissan en ik zorg dat ik aanwezig ben. Kijken of hij nog wat kan toevoegen of oplossen. Ik wil wel een nieuw systeem.
Ik wens je veel sterkte en nog meer wijsheid.
Ik zou er voorshands maar vanuit gaan dat de regiomanager ontzettend veel verstand heeft van verkoopquota maar de ballen van uitrustingen en niets van problemen met de navigatie. Mocht hij deze kennis wel bezitten dan zal hij zich daar, als hij verstandig is, nooit over uitlaten en jou alleen aanhoren zonder commentaar.

Hoe verder je komt in de hierachie van een bedrijf, hoe gevaarlijker en kwetsbaarder het is om blijkt te geven kennis te hebben van problemen. Dat kan namelijk zoveel geld kosten dat je je wel een paar keer bedenkt alvorens een, naar later blijkt, dodelijke uitspraak te doen.

Voor specifieke problemen moet je dus per definitie naar de werkvloer, daar waar de kennis aanwezig is en waar het probleem ook moet worden opgelost.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Gerritje,

Je hebt helemaal gelijkmaar hij is wel degene die beslist wat er gaat gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte. Al zou ik aleen maar een software update krijgen ben ik al wel tevreden. De data dvd van 2006/2007 heb ik al gekregen.
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Gerritje schreef: Aangezien ik de stellige indruk heb dat er zeker mbt de prijsstelling van de navigatie-gegevensdragers iets aan het gebeuren is, stel ik voor dat iedereen even een poosje wacht met aanschaf van nieuw materiaal om te zien wat er hier en daar nog van de prijzen af gaat.
Vandaag (vrijdag 25 mei) ontving ik van Nissan een folder met vakantie-aanbiedingen, daarin wordt vermeld dat de Birdview navigatie DVD nu 199 euro kost (was voor de X-Trail voorheen 299 euro!). Aanbieding is volgens de folder geldig van 14 mei t/m 31 augustus.

Het wrange is dat de dealer door een klant op de hoogte moest worden gebracht van deze aanbieding, hij wist tot vanmorgen nog van niets!!

Ik ben wel blij dat ik hem nog niet besteld had, nu dus wel gedaan...

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Pas hier heel erg goed mee op!
Ik ken tal van dit soort "aanbiedingen" o.a. van TeleAtlas waarbij het hier vrijwel steeds gaat over de CD/DVD die op het punt staat te worden vervangen door een nieuwe. Bij TA gaat het met name om de 2006/2007 versies.
Van Nissan verbaast het me ook niets omdat de nieuwe versie in de loop van de zomer uitkomt net als bij Renault.
Zo vlak voor de zomervakantie nieuwe kaartsoftware uitbrengen is, uit marketingoverwegingen, heel dom. Dan blijf je namelijk met je oude voorraad zitten!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TangoBravo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2004 19:18

Bericht door TangoBravo »

Inderdaad! Ik kreeg zoëven een telefoontje van mijn dealer die mij waarschuwde: Hij was in zijn systeem gaan zoeken welke DVD er precies voor mijn auto nodig was, en daar was hij het berichtje tegengekomen dat de volgende update gepland stond op eind 2007, uiterlijk begin 2008. Aangezien ik hem hier al eerder vragen over gesteld had vond hij het wel zo correct mij hierover te informeren.

Ik heb dus besloten maar te wachten op de nieuwe versie, ook al omdat ik bij andere Nissans gezien had dat de meest recente kaarten nog niet zo up to date zijn als ik zou wensen.

Bedankt!!

T B
Leer van de fouten van anderen.
Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Graag gedaan :!:
Wellicht is hier een algemene waarschuwing op zijn plaats.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zekers.
En de zomer uitverkoop is inderdaad overal in volle gang :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Een vraag aan Gerritje,

Ben jij genegen voor mij eens rond te vragen wat het arikelnummer is voor de 2008 versie van dvd voor de Nissan Pathfinder? Misschien kun je ook achter een release datum komen?

tot wederdienst bereid,

Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Nissan Pathfinder is samen met de Navara, Murano en de 350Z een uitzondering in Nissan-land omdat die allemaal een X7.0 navi en Navi DVD gebruiken.

De nieuwe DVD zal waarschijnlijk onder typenummer KE288-9997X-C7 of D7 te bestellen zijn
Denk er wel om dat je absoluut nog de CD 25920-BA00B nodig hebt om de navi te updaten omdat de aanwezige fouten mbt volkomen onzinnige routeberekeningen daarmee (gedeeltelijk) schijnen te worden opgelost.

Uit een Duitse bijdrage:

Ich habe einen neuen Murano (EZ 12/2006) und habe festgestellt, dass das Navigationssystem die Route nicht richtig berechnet.
Die Einstellungen habe ich überprüft und meiner Meinung nach sollte alles stimmen (schnellste Route, inkl. Autobahn etc.). Trotzdem will das Navigationssystem mich meist auf die kürzeste Route schicken, welche aber nicht die schnellste ist. Erst nach einiger Zeit, wenn ich meiner Route (nicht jene, die mir das Navisystem vorschlägt) fahre, ändert bzw. rechnet das Navisystem neu und siehe da, die Reisezeit ist viel kürzer.

In der Regel will mich das Navigationssystem penetrant zurück auf seine Route bringen. So soll ich umkehren und dadurch einen Umweg machen. Absolut sinnlos.

Ich kann direkt vor einer Autobahnauffahrt stehen und trotzdem will mich das Navi nicht über die Autobahn zum Ziel bringen. Wenn ich dann doch auf die Autobahn auffahre, will es mich bei der nächsten Ausfahrt wieder davon Weg bringen.

Hat jemand von Euch eine Lösung oder hat jemand die gleichen Probleme?


Fazit: Aus meiner Sicht ist das Navi katastrophal und gehört auf den Schrotthaufen!
Niet erg complimenteus hoewel de problemen maar blijven voortduren bij deze Murano-rijders
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Gerritje,

Dank je wel voor de info. Ik ga er mee aan het werk.

Grtx. Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Gerritje,

De Nissan dealer was heel wel willend om de D 25920-BA00B te bestellen maar volgens de gegevens op de cd is deze niet voor mijn systeem, omdat mijn systeem nieuwer is. In het voorjaar komt de nieuwe dvd dus wacht ik daar maar even op.
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 474

Terug naar “Nissan”