Veranderingen op de A2 en A27

(voorheen NavTech)
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Veranderingen op de A2 en A27

Bericht door JW »

Hallo NavTech,

Met plezier bijt ik het spits af, en zou jullie de volgende twee situaties willen voorleggen.
Vooraf de opmerking dat ik nu rijd met de VDO NT versie 2003/1, met Navigation DB: 031-20021021b.cpr in een MS5000, voorzien van de laatste firmware, de 7.6.

1) Op de A2, komend vanaf Vianen geeft de kaart aan dat je na de oprit Nieuwegein naar rechts dan wel links moet voorsorteren, als je naar Arnhem, resp. Amsterdam wilt rijden. Dat is O.K., echter de plaats van voorsorteren is nu een kleine kilometer verder terug dan op de kaart staat, en al kort na de oprit vanaf Nieuwegein.
Later voorsorteren kan niet meer, omdat er een vangrail geplaatst is tussen de stroken.

2) Op de A27, komend vanaf kruispunt Lunetten is de afslag naar de A28 veranderd, ergens in het voorjaar van 2002.
Voorheen moest je die afslag nemen als je vervolgens wilde rijden naar Rijnsweerd en de afslag Veemarkt.
Dat is nu gesplitst, en de afslag naar die laatste twee is nu verderop de A27 gemaakt, als je de kaart volgt kun je daar niet meer komen.

Zijn deze twee zaken bij jullie bekend, en/of inmiddels verwerkt?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

A2 en A27 aanpassingen

Bericht door NAVTEQ »

Hallo JW

dankjewel voor de eerste twee situaties. Wij hebben beide situaties op ons interne systeem gecheckt. En kunnen je vertellen dat,
1) de nieuwe locatie van het begin van de vangrail op de A2 in februari van dit jaar is aangepast in onze database.
en dat
2) de laatste wijziging in een serie op en rond de afrit "Veemarkt - Rijnsweerd" in maart van dit jaar was.

Dit betekent dat de meeste producten die nu op de markt zijn of op korte termijn op de markt komen de correctie aanwijzingen geven op deze locaties.

Het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo NavTech,

Bedankt voor de snelle reactie, en de informatie dat deze twee situaties inmiddels "opgelost zijn".

Als jullie schrijven:
Dit betekent dat de meeste producten die nu op de markt zijn of op korte termijn op de markt komen de correctie aanwijzingen geven op deze locaties.
mag ik dat dan zó lezen dat de laatste VDO-NT BNL, en ook het nieuwe Europapakket, alsmede jullie eigen herfst/winter Benelux op dit punt aangepast zijn?

Wellicht een wat lastige vraag voor die eerste twee CD's, omdat die natuurlijk uiteindelijk door VDO gemaakt worden. Maar jullie weten natuurlijk wel welke DB daarvoor door jullie toegeleverd is aan VDO, want zo werkt het toch?

Misschien dat jullie eens een keer iets zouden kunnen vertellen hoe dat eigenlijk in z'n werk gaat, want ik denk dat daar heel veel misvattingen over bestaan bij de gebruikers.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo NavTech Team,

Vandaag ben ik met de VDO NT Benelux 2003-02, waarvan in de Abstract staat: Navigation database : .../NavTech/europe/benelux/bx_hw_nt_ald_03II_20030627c.cpr over beide wegen gereden. Daarbij heb ik geconstateerd dat beide door jullie aangegeven aanpassingen (nog) niet verwerkt zijn op deze CD.

Zouden jullie ons wat meer kunnen vertellen hoe dat dan eigenlijk in z'n werk gaat, als welliswaar de aanpassingen bij jullie intern in Februari en Maart hebben plaats gevonden, maar ze toch niet zitten in de DB die een datum heeft van 27 Juni 2003, en zoals die dan door VDO op deze CD gezet is.
Hopelijk kunnen (en willen natuurlijk :wink: ) jullie hier iets meer over vertellen. Ik ben daar best heel benieuwd naar, en met mij denk andere NT gebruikers.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

De weg van db naar eindproduct

Bericht door NAVTEQ »

Hallo JW,

ook wij begrijpen dat dit voor alle gebruikers een interessant thema is. Het is echter geen envoudig proces, vandaar dat wij (het NavTech NHS team) enige tijd nodig hebben om hierover het een en ander uit de doeken te doen. We komen er zeker op terug!

groet het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo NavTech Team,

Bedankt voor jullie reactie, en uiteraard heb ik er alle begrip voor dat het beantwoorden van deze vraag lastig is en meer tijd vraagt.
Tot later dus :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Ik kreeg het idee dat het probleem me de afrit weer terug is met de 2004-2 DVD
Op de plek dat het systeem vermelde "links aanhouden" zit er nu een vangrail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Ik kreeg het idee dat het probleem me de afrit weer terug is met de 2004-2 DVD
Op de plek dat het systeem vermelde "links aanhouden" zit er nu een vangrail.
Hallo,

Dat dacht ik dus ook eerlijk gezegd toen ik er vorige week langs reed. Maar eigenlijk ging het toch wel goed, want met dat links aanhouden wordt vermeden dat je de afrit naar de Uithof neemt.
Mijn conclusie was toen dat het eigenlijk een overbodige aanwijzing was, maar niet fout. Er wordt ook niet herpland of zo, als ik het in de gauwigheid goed zag. Maar ja, dat gaat met de 5500 zó snel, wie weet heb ik dat even niet gezien :lol:

De rest klopt wel, de afslag naar Rijnsweerd die wat later ligt is nu goed aangegeven (was ook al bij de 2004/01) en idem de afrit de Bilt/Veemarkt.

Al met al denk ik dat het toch wel goed zit, met die kanttekening van die eigenlijk overbodige aanwijzing.

Kijk jij daar nu dan ook zo tegenaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Even niet opgelet maar ik kwam uit eindhoven en kreeg toen de melding naar mijn mening 1 kilometer te laat.
Het gaat in dit geval om de A2.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Even niet opgelet maar ik kwam uit eindhoven en kreeg toen de melding naar mijn mening 1 kilometer te laat.
Het gaat in dit geval om de A2.
Hallo Han,

Zo zie je maar, ik dacht dat je het over de situatie op de A27>A28 had, je had het over een afrit.

Op de A2 is de situatie anders, maar nu moet ik even weten welk punt je precies bedoelt. Is dat waar de hoofdrijbaan van de A2 zich splitst, een kilometer of 2 ná Nieuwegein? Links Ri>Asd, rechts Ri>A 12

Of heb je het over de situatie wat verderop, als je al op de rechter stroken zit, en waar je moet kiezen of je naar Arnhem of naar den Haag gaat? Daar zit ook nog wat geks, bij die busbaan die rechtdoorgaat. Volgens mij niet fout, maar enige verwarring kan er daar wel ontstaan. Ik moet dat stuk nog eens rijden..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo JW,

Ik rij op de A2 en die wil ik vervolgen, het gaat wel goed maar de melding komt volgens mij te laat.
Als jij dit wil narijden dan weten we het zeker.

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Hallo JW,

Ik rij op de A2 en die wil ik vervolgen, het gaat wel goed maar de melding komt volgens mij te laat.
Als jij dit wil narijden dan weten we het zeker.

Han
Doe ik dezer dagen een keer. Zowel met de Navteq als met de TeleAtlas 2004/02 :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Han,

Even uitgeprobeerd, dmv van simulaties. Daarbij ben ik vanaf de nieuwe oprit Nieuwegein de A2 in noordelijke richting "opgereden".

De Navteq 2004/02 geeft dan al meteen op het scherm aan dat er over 1600 meter links moet worden aangehouden. De gesproken melding komt bij 1000 meter vóór dat punt.

De TeleAtlas 2004/02 geeft dezelfde scherm info, maar de gesproken melding komt op 1500 meter.

In beide gevallen correct dus, met een lichte voorkeur voor de wat eerder uitgesproken aanwijzing bij TeleAtlas.
Met de kanttekening dat je vervolgens wel op je scherm moet gaan kijken wanneer dat dan moet gebeuren, want die melding wordt later niet herhaald. Bij de Navteq ga je daar eigenlijk meteen mee beginnen, vanwege die "maar 1000 meter".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”