velperbroek circuit Arnhem

(voorheen NavTech)
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

velperbroek circuit Arnhem

Bericht door ritselaar »

Vanaf de A12 (vanuit Utrecht) wil ik de A348 richting Zutphen.

Op scherm van mijn MS4200 staat: A348 INDUSTRIEGEBIE

Is het niet wat handiger om dan juist de naam te vermelden die op het verkeersbord staat, zijnde Beemd (met een logo van industrieterrein), danwel Zutphen.

Later kwam ik weer op Velperbroekcircuit terug.

Rijdende op de A348 (vanaf Dieren) wil ik de A12 op richting Duitse Grens.
Sprekende info: neem de vierde afrit (vroeger riep Mieke de vijfde afrit, dus die fout is er uit)

Op scherm van mijn MS4200 stond echter A12 E35 Zutphen

Zutphen is echter weer terug de A348 op. Volgens mij moet er in plaats van Zutphen iets opkomen als: Westervoort, Doetinchem of Oberhausen. Dat zijn plaatsen op het bord bij de juiste afslag.

update op 6-6-2004
Ik kwam zojuist vanuit Nijmegen (N325) richting Velperbroekcircuit. Je neemt dan de eerste afslag, zijnde de A12 op, richting duitse grens. Ook vanaf dit punt geeft systeem: A12 E35 Zutphen. Foutje in DB.


Het gaat om de CD Navteq Benelux Spring/Summer 2004

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Arnhem - Velperbroek Richtingborden

Bericht door NAVTEQ »

Beste Frits,

Met een nederlandse bril op zou jouw voorstel inderdaad een verbetering kunnen zijn, maar het is lastig op een wereldwijde schaal omdat niet alle bebordingsteksten hetzelfde zijn opgebouwd. Wij hebben er daarom voor moeten kiezen om zo letterlijk mogelijk de hele bordtekst inclusief de pictogrammen opt te nemen. Dat geeft de systeem-bouwers de mogelijkheid hun eigen creativiteit bot te vieren en een mooite landspecifieke oplossing te bedenken.

En inderdaad waren er een aantal fouten gemaakt bij het invoeren van de tekst op de borden. Die zijn aangepast, gebaseerd op jouw opmerkingsgave en onze eigen informatie.

met groet,
het NAVTEQ NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”