Spijkenisse - Kikkerveen 342

(voorheen NavTech)
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Spijkenisse - Kikkerveen 342

Bericht door timmersr »

De nummering in onderstaand woonwijkje laat ernstig te wensen over.
Probeer "Kikkerveen 342" maar eens te localiseren...
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels is op Maporama dit adres reeds te localiseren (of het met de CD's / DVD's ook al kan kan ik nu ff niet testen. Kun jij aangeven of de locatie klopt? Zo ja, dan kan dit topic namelijk ook dicht.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Bericht door timmersr »

Dat wordt lastig: afgezien van het feit dat ik er niet dagelijks kom, ben ik nu ook overgestapt naar TeleAtlas :oops: (vanwege geldautomaten in POI). NavTech heeft dus niets aan mijn melding...

Beetje off-topic, maar ik kan wel iedere dag een nieuwe melding maken :cry:
In sommige opzichten is autonavigatie al heel ver gekomen, maar op andere punten staat het duidelijk nog in de kinderschoenen.

Het zou goed zijn als de kaartenmakers nog veel accurater te werk zouden gaan.
Gewoon iedere straat doorrijden en de meldingen & huisnummer-reeksen vergelijken voordat deze worden opgenomen op hun product. I.p.v. deze klakkeloos overnemen van wat een gemeente aanlevert en/of een luchtfoto aangeeft.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat van die geldautomaten kan ik me voorstellen. Dat wil ik ook graag wel hebben. Alleen vind ik de database van TeleAtlas niet zo goed als die van Navteq (is mijn persoonlijke mening hoor...). Dat je wil dat ze nog nauwkeuriger te werk gaan snap ik wel. Echter, ze gaan reeds op die manier te werk. Navteq gaat altijd langs een bepaalde plaats om het daar in de werkelijkheid te checken en het aan te passen aan de realiteit. Er wordt natuurlijk soms vanaf kaarten gewerkt, maar dan worden ze later in de werkelijkheid gecontroleerd... Wellicht kan Navteq hier zelf wat meer over zeggen?

Ik heb op Klokhuis ooit een documentaire gezien over Navteq en daar zag je dat ze een nieuwbouwwijk met de auto bezochten en daar alle geometre van opnamen in de database (inclusief de adressenreeksen). Hoe dit met TeleAtlas zit weet ik niet, maar Navteq gaat wel degelijk naar de plekken toe (ook waar de fouten van gemeld worden).

Het zou fijn zijn als je er een keertje langs komt om dan eens te kijken waar dat gebouw precies zit. Als het dan namelijk niet klopt dan kan het alsnog aangepast worden (en hebben wij er ook wat aan).

Wat bedoel je eigenlijk met dat je wel elke dag een melding kan sturen van fouten? Heb je het dan over Navteq of over TeleAtlas? Als het van Navteq is dan zou ik je willen vragen om het toch hier te melden, want daar wordt het product alleen maar beter van (en zo help je ons ook :)). Als het over TeleAtlas gaat kan ik je wel vragen om het te melden bij hen, maar helaas zijn mijn ervaringen (en ik heb er nogal wat...) dat er daar niks mee gedaan wordt (nog nooit een reactie gehad en het is ook nog nooit verbeterd (bij mij dan he). Dat betekent dus, mijns inziens, dat ze het ook niet wel aanpassen maar gewoon geen reactie sturen. Zeer slechte zaak vind ik dat, want van de feedback van je klanten kun je je product alleen maar verbeteren.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Bericht door timmersr »

Hi Toho,

Hier melden helpt natuurlijk wel om de database goed te krijgen, want de routeplanner is zo goed als de maker van de navigatiedatabase. Maar de laatste tijd doe ik soms per dag zo'n 40 adressen aan in Rotterdam; dan blijkt toch dat in zo'n 7,5 á 10% het huisnummer niet klopt. :roll: Nu ik erover nadenk wellicht zelfs wel meer!

Ondanks mijn (dure) routeplanner, met duur abonnement, ben ik extra tijd kwijt met rondrijden, moeizaam auto parkeren en soms buiten de auto lopen aan het zoeken. Ook blijkt regelmatig dat ik het huisnummer (net als NavTech??) niet kan vinden en dan is de geinvesteerde tijd helemaal voor niets geweest.

:idea: als NavTech achter zijn product & werkwijze staat, dan zou ik graag beloond willen worden zodra blijkt dat ik wéér de zoveelste fout ondekt heb in het product dat ze me aanleveren.

Ik denk bijv. aan een maand extra C-IQ bij iedere fout! Reken maar dat die database binnen de kortste keren up-to-date is :!:

Zonder beloning voel ik me net een NavTech-medewerker die de database aan het controleren is en iedere dag een reeks van adressen + huisnummers moet melden die niet kloppen... ik heb betere dingen met mijn tijd te doen.

De gebruikte productiemethode is er een die (nog wel) betaalbare producten levert, maar kwalitatief staat het nog allemaal in de kinderschoenen.

Ik ben wel blij met mijn setje hoor :wink: ; maar het kent natuurlijk zijn beperkingen in de toepasbaarheid.

Groeten,
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je schrijft dat er veel adressenreeksen niet kloppen. Maar je schrijft ook dat je bent overgestapt van Navteq naar TeleAtlas. Ik vraag me dan af bij welke die adressenreeksen dan niet kloppen. Is dat bij Navteq of bij TeleAtlas (of allebei)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Bericht door timmersr »

Ik heb het over NavTech; met TeleAtlas doe ik vanaf deze week pas ervaring op.

Ik verwacht eerlijkgezegd niet dat TeleAtlas beter is dan NavTech; eerder ietsjes slechter.
Maar de geldautomaten vond ik wel handig.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

timmersr schreef:Hi Toho,

Hier melden helpt natuurlijk wel om de database goed te krijgen, want de routeplanner is zo goed als de maker van de navigatiedatabase. Maar de laatste tijd doe ik soms per dag zo'n 40 adressen aan in Rotterdam; dan blijkt toch dat in zo'n 7,5 á 10% het huisnummer niet klopt. :roll: Nu ik erover nadenk wellicht zelfs wel meer!

Ondanks mijn (dure) routeplanner, met duur abonnement, ben ik extra tijd kwijt met rondrijden, moeizaam auto parkeren en soms buiten de auto lopen aan het zoeken. Ook blijkt regelmatig dat ik het huisnummer (net als NavTech??) niet kan vinden en dan is de geinvesteerde tijd helemaal voor niets geweest.

.......
Kun je dat wat nader preciseren? Zit dat helemaal fout of sta je, als je nummer 12 hebt ingegeven voor de deur bij 16, dus een dikke 10 meter verderop?
De fabrikanten zeggen dat ze je binnen 30 meter nauwkeurig op je bestemming brengen, dat is wat anders dan op de meter nauwkeurig.
Dus..... :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Bericht door timmersr »

Hi JW,

De afwijkingen in de NavTech-database zijn heel divers; een aantal voorbeelden van problemen met huisnummers.

- Het huisnummer zit 'ergens' links; de database zegt rechts
en/of
- Je geeft een adres in met even nummering, maar NavTech stuurt je voor dat adres naar een het gedeelte van de straat waar alleen maar oneven nummering zit.
en/of
- Het nummer dat je zoekt zit zelfs niet binnen een straal van 500m.

In Rotterdam-Noord (met veel eenrichtingsverkeer; waar gedeelten van straten zijn afgesloten en elk gedeelte een ander aanrijrichting heeft) geeft het erg veel problemen als de navigatieset het huisnummer aangeeft in een ander deel v/d straat.

Vanuit een donker MS5000-verleden heb ik eerlijkgezegd een vooroordeel tegen TeleAtlas; maar sinds deze week doe ik voor het eerst weer ervaring op met TA (...vanwege de geldautomaten) en tot nu toe positief!

De genoemde huisnummer-problemen ben ik nog niet tegengekomen (al zegt dit nog niets natuurlijk). Verder kwamen een aantal algemene navigatieproblemen (waar ik dagelijks tegenaan liep, zoals "hier rechts" waar het gewoon een doorgaande weg betrof) verdwenen, en heb ik op twee punten TeleAtlas een duidelijk snellere route zien berekenen dan NavTech.

P.S. wellicht dat ik voor de Rotterdammers met een NavTech wel één of twee voorbeeldjes van adressen kan doorgeven die fout gaan.

Groeten,
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik weet niet of dit al aan de orde is geweest hoor, maar met welke CD / DVD van Navteq reed je rond? Wellicht dat dit ook een oorzaak van het probleem kan zijn... Het lijkt me namelijk sterk dat er zoveel fout is daaro (kan natuurlijk wel, maar dan moet Navteq daar maar eens heen dan (is mijn bescheiden mening hoor ;))).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

timmersr schreef:Hi JW,

De afwijkingen in de NavTech-database zijn heel divers; een aantal voorbeelden van problemen met huisnummers.

- Het huisnummer zit 'ergens' links; de database zegt rechts
en/of
- Je geeft een adres in met even nummering, maar NavTech stuurt je voor dat adres naar een het gedeelte van de straat waar alleen maar oneven nummering zit.
en/of
- Het nummer dat je zoekt zit zelfs niet binnen een straal van 500m.

In Rotterdam-Noord (met veel eenrichtingsverkeer; waar gedeelten van straten zijn afgesloten en elk gedeelte een ander aanrijrichting heeft) geeft het erg veel problemen als de navigatieset het huisnummer aangeeft in een ander deel v/d straat.

Vanuit een donker MS5000-verleden heb ik eerlijkgezegd een vooroordeel tegen TeleAtlas; maar sinds deze week doe ik voor het eerst weer ervaring op met TA (...vanwege de geldautomaten) en tot nu toe positief!

De genoemde huisnummer-problemen ben ik nog niet tegengekomen (al zegt dit nog niets natuurlijk). Verder kwamen een aantal algemene navigatieproblemen (waar ik dagelijks tegenaan liep, zoals "hier rechts" waar het gewoon een doorgaande weg betrof) verdwenen, en heb ik op twee punten TeleAtlas een duidelijk snellere route zien berekenen dan NavTech.

P.S. wellicht dat ik voor de Rotterdammers met een NavTech wel één of twee voorbeeldjes van adressen kan doorgeven die fout gaan.

Groeten,
Tsja, als ik dat zo lees kan ik me voorstellen dat je niet erg positief bent over die DB.

Daarom zou het goed zijn als je "voor die Rotterdammers" een paar van die gevallen hier zou willen melden. Kunnen zij even kijken of dat met de nieuwste DB nog zo is, en kan toch ook Navteq daarop reageren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”