Rijswijk (ZH) kruising Veraartlaan/Diepenhorstlaan

(voorheen NavTech)
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Rijswijk (ZH) kruising Veraartlaan/Diepenhorstlaan

Bericht door Edwin :-) »

Wanneer je op de Veraartlaan op de kruising met de Diepenhorstlaan staat (in mijn geval voor een rood verkeerslicht) dan geeft de NAV aan dat je nog 1,3 km rechtdoor moet rijden voordat je linksaf de Diepenhorstlaan op kunt rijden.... (Becker 3.0 software voor TPHS van navteq)
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Weet je zeker dat het systeem dan wel je huidige positie "goed" heeft? Lijkt me een beetje vreemd dat ie er 1,3 KM naast zit terwijl er verderop geen Diepenhorstlaan is.. Misschien zou je eens een keer door moeten rijden en kijken hoe het systeem je wilt sturen. Misschien levert dat wat duidelijkheid op?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Het gebeurt me steeds op deze plaats. Ik heb vanmiddag voor de zekerheid even uitvoeriger getest.

Ik heb om te beginnen naar de GPS ontvangst gekeken. Mijn NAV geeft aan 6 satellieten te ontvangen. Dat moet genoeg zijn...Ik heb getest of de NAV wist waar ik was met de aanwezige zijstraat (De Bruijn Kopstraat). Zodra ik die inrij herkent hij de straat meteen. Ook als ik de bewuste kruising over rijd geeft hij meteen de juiste straatnaam aan en wanneer ik linksaf sla (tegen de aanwijzing in) dan krijg ik ook meteen de juiste straatnaam in het display. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat in deze constellatie mijn NAV niet weet waar ik uithang.

Zoals je voorstelde heb ik vanmiddag de aanwijzing gevolgd om rechtdoor te rijden. Bij de verkeerslicht op de kruising geeft hij de Veraartlaan aan met als aanwijzing rechtdoor rijden gedurende 1.3 km. Zodra ik de kruising over ben geeft de NAV weer dat ik in de Visseringlaan rij (dat klopt), geeft vervolgens (zeer kort) aan dat hij een nieuwe route berekent, stuurt me vervolgens rechtsaf de Van Gijnstraat in (dat is de eerste straat waarin ik rechtsaf kan afslaan, de straat ervoor is éénrichtingsverkeer vanaf de andere kant), vervolgens rechtsaf de Verrijn Stuartlaan op en dan weer rechtsaf de Diepenhorstlaan op. Zodat ik de afhankelijke kruising vanaf een andere kant nader.

Volgens mij is dit gewoon een "bug" in de software...
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Edwin,

Dat heeft er alle schijn van inderdaad, een bug in je kaart.
Komt meer voor helaas, en dus zal Navteq ongetwijfeld snel reageren om hier uitsluitsel over te geven. Het kan tenslotte ook nog aan jouw CD liggen, er hoeft maar een heel klein foutje in te zitten, en dit kan gebeuren.
Ik herinner me nog dat iemand een probleem had in de buurt van Utrecht op de A2, dat zat in zijn CD.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

JW schreef:Dat heeft er alle schijn van inderdaad, een bug in je kaart.
Komt meer voor helaas, en dus zal Navteq ongetwijfeld snel reageren om hier uitsluitsel over te geven. Het kan tenslotte ook nog aan jouw CD liggen, er hoeft maar een heel klein foutje in te zitten, en dit kan gebeuren.
Ik herinner me nog dat iemand een probleem had in de buurt van Utrecht op de A2, dat zat in zijn CD.
Kan zoiets zelfs in een enkele cd zitten???? Hoe moet ik dat zien? Is dat dan een 'misdruk'? Ik ging er namelijk vanuit dat alle cd's identiek zijn...
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nee dat kan niet. Elke CD maakt gebruik van dezelfde database en dus ligt het niet aan jouw specifieke CD. Het kan uiteraard wel zo zijn dat er een foutje zit in de database (en daar zal navteq dan ook wel op reageren).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Edwin :-) schreef:
JW schreef:Dat heeft er alle schijn van inderdaad, een bug in je kaart.
Komt meer voor helaas, en dus zal Navteq ongetwijfeld snel reageren om hier uitsluitsel over te geven. Het kan tenslotte ook nog aan jouw CD liggen, er hoeft maar een heel klein foutje in te zitten, en dit kan gebeuren.
Ik herinner me nog dat iemand een probleem had in de buurt van Utrecht op de A2, dat zat in zijn CD.
Kan zoiets zelfs in een enkele cd zitten???? Hoe moet ik dat zien? Is dat dan een 'misdruk'? Ik ging er namelijk vanuit dat alle cd's identiek zijn
Heb jij nooit meegemaakt dat je een audio-CD gekocht hebt waarmee iets mis bleek te zijn? Ik wel, en na omruiling was het probleem opgelost.
Er kunnen bepaalde series zijn waarbij iets misgegaan is tijdens de productie, dat is geen 100% zeker proces, met 0% uitval. De uitval percentages zijn zeer gering, zeker, maar 0% bestaat nu eenmaal niet.

Voor de goede orde, ik heb geprobeerd aan te geven dat er meer dan een oorzaak kan zijn voor een probleem. Laat dus inderdaad Navteq maar aangeven hoe het zit als zij hun DB gecheckt hebben, door eliminatie kom je er vaak uit :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

JW schreef:Heb jij nooit meegemaakt dat je een audio-CD gekocht hebt waarmee iets mis bleek te zijn? Ik wel, en na omruiling was het probleem opgelost.
Er kunnen bepaalde series zijn waarbij iets misgegaan is tijdens de productie, dat is geen 100% zeker proces, met 0% uitval. De uitval percentages zijn zeer gering, zeker, maar 0% bestaat nu eenmaal niet.

Voor de goede orde, ik heb geprobeerd aan te geven dat er meer dan een oorzaak kan zijn voor een probleem. Laat dus inderdaad Navteq maar aangeven hoe het zit als zij hun DB gecheckt hebben, door eliminatie kom je er vaak uit :wink:

Groet,
JW
Je doelde dus inderdaad op een eventuele misdruk.... dat wilde ik alleen even zeker weten :wink:

Ik wacht de reactie van Navteq graag af... mochten zij aangeven dat het niet in DB zit dan moet ik dan maar even verder kijken....
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Edwin :-) schreef:Ik wacht de reactie van Navteq graag af... mochten zij aangeven dat het niet in DB zit dan moet ik dan maar even verder kijken....
Als het niet in de DB zit zou ik terug gaan naar de winkel met de CD om te ruilen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Han schreef:Als het niet in de DB zit zou ik terug gaan naar de winkel met de CD om te ruilen.
Daar zat ik ook aan te denken :mrgreen:
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bericht door NAVTEQ »

Beste Edwin,

NAVTEQ heeft de situatie bekeken en heeft geen enkele aanwijzing gevonden dat er een fout zit in onze database.
Navigatie vanaf de Veraartlaan naar de Diepenhorstlaan is gewoon mogelijk.

In April 2003 heeft NAVTEQ een wijziging aangebracht aan de kruising Veraartlaan-Diepenhorstlaan. Wellicht was de codering daarvoor niet geheel correct.

Echter, dit verklaart niet je opmerking over de 1,3 km aanwijzing. Wanneer je vanaf de kruising Veraartlaan-Diepenhorstlaan rechtdoor rijdt in zuidwestelijke richting, kom je na 650 meter op een T-kruising met de Lange Kleiweg. Feitelijk is het dus niet mogelijk om 1,3 km rechtdoor te rijden zonder een andere aanwijzing te krijgen.

Graag horen we van je of de problemen zich blijven voordoen.

Met vriendelijke groeten,

Het NAVTEQ NHS-Team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Op verzoek van Edwin :-) topic weer even vrijgegeven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Ik rijd dagelijks op deze kruising en heb iedere dag dezelfde melding zoals hiervoor door mij beschreven. Ik rijd nog steeds met dezelfde SW omdat Becker nog geen nieuwe versie heeft uitgebracht. Het gaat in mijn geval om een Traffic Pro High Speed softwareversie 3.0. Ik weet niet van wanneer deze database precies is. In de abstract op de cd staat de volgende info:

†}@ $ FLDB !dbinfo0001
date 2004-01-22
=model TRAFFIC_PRO_SH3
+model Traffic_Pro2
cdlabel NCHH-TP2_0082.1-kN031EU09p1x03t1
cdtype navcd
cdtitle 3.0
=model DTM_7802_SH3
cdlabel NCHH-7910_0044.1-kN031EU09p1x03t1
cdtype navcd
cdtitle 2.0
!enddbinfo

Kan het zijn dat deze software gebaseerd is op een database van vóór april 2003? Dat zou wel vreemd zijn omdat ik deze software sinds begin dit jaar heb. Dat zou dan betekenen dat er tussen het uitbrengen van de cd en de database meer dan 9 maanden zit.... waar je vervolgens ongeveer een jaar mee moet :sturen: omdat dan pas een nieuwe softwareversie uitkomt.....

Overigens zie ik op maporama.com (die volgens mij met Navteq werkt) dat de kruising wel goed staat. Ik vrees dat ik jullie antwoord op mijn vorige vraag dan ik wel kan raden....
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Is er inmiddels al wat meer bekend over dit probleem? Weet je bijvoorbeeld van wanneer de database is? Dit is wel ff van belang om te kunnen achterhalen of het in een volgende versie over is...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Beste Toho,

Ik heb niet duidelijk gekregen van wanneer de database is. Nu op maporama de route goed gepland wordt ga ik er vanuit dat dit euvel inmiddels verholpen is. kennelijk zit er inderdaad zo'n lange tijd tussen database en release :?
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Tsja, dat blijft een probleem (die tijd ertussen...). Hopelijk wrodt dit in de toekomst beduidend korter. Zullen we dit topic dan maar sluiten? Het kan altijd heropend worden als blijkt dat in een volgende versie het probleem weer nog steeds aanwezig is.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Akkoord
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”