Oproep: Waar vind je NavTech / Navteq op het internet?

(voorheen NavTech)
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Oproep: Waar vind je NavTech / Navteq op het internet?

Bericht door NAVTEQ »

Aan allen,

recentelijk kwam een aantal malen de vraag op "waar kun je NavTech / Navteq kaarten online bekijken"? In antwoord op een van die onderwerpen schreven wij als NavTeq NHS team dat we een lijst zouden maken met internetportalen waar Navteq data wordt gebruikt. Vol goede moed zijn we aan de slag gegaan en kwamen snel tot de conclusie dat het maken van een dergelijke lijst niet zo makkelijk is als wij op voorhand dachten. De reden hiervoor is dat alleen de "grote" portalen, die zelf de route applicatie software hebben ontwikkeld, directe Navteq klanten zijn. Terwijl de meeste portalen Navteq data geleverd krijgen via de firma's die een routeplannings webdienst voor hen hebben ontwikkeld. En daar hebben ook wij geen kompleet overzicht van. Evengoed blijft deze vraag boeien, vandaar deze oproep!

Weet jij een portaal met NavTech / Navteq data op het internet? Plaats een berichtje in dit onderwerp met de URL van de vindplaats.

Misschien lukt het om samen een redelijk compleet "Navteq op het net" adresboek te maken. Dat kan helpen om te zien welke recente veranderingen in de NavTeq database al zijn doorgevoerd, daar de meeste portalen zeer snel de nieuwste updates van de Navteq database implementeren.

Als start, twee bekende Navteq vindplaatsen:
1: Het franse Maporama: http://www.maporama.com
2: Het amerikaanse (onderdeel van AOL) Mapquest: http://www.mapquest.com

Het woord is aan jullie, we zijn benieuwd!
het NavTeq NHS team

* = edit van de forum-administrator :
Sedert 15-03-2004 gaat de firma NavTech verder onder de naam Navteq.
Omdat naamsbekendheid en trefkansen bij het zoeken op dit forum hierdoor beïnvloedt kunnen worden, is dit bericht aangepast door beide namen te gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Oke,

hier de eerste melding. Deze werd reeds gemeld in een ander topic.

de site van garmin, bevat navtech materiaal. Nadeel je hebt alleen kaart, geen mogelijkheid van plaats/adres invoer.
Gat erg ver in detail (kijkende hoe rotondes getekend zijn).

http://www.garmin.com/cartography/mapSo ... avEuro.jsp#

Klik dan rechtsboven op de City Navigator Europe V6


frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Oke,

hier de eerste melding. Deze werd reeds gemeld in een ander topic.

de site van garmin, bevat navtech materiaal. Nadeel je hebt alleen kaart, geen mogelijkheid van plaats/adres invoer.
Gaat erg ver in detail (kijkende hoe rotondes getekend zijn).
http://www.garmin.com/cartography/mapSo ... avEuro.jsp#

Klik dan rechtsboven op de City Navigator Europe V6


frits de laar
Hallo Frits,

Ik kon het niet laten om even te kijken hoe actueel deze Garmin kaarten zijn, en kwam tot de ontdekking dat de afgelopen zomer aangelegde grote rotonde in Nieuwegein op de kruising van de Batauweg en de Noordstedeweg daar nog niet op staat.
Hetzelfde geldt voor de nieuwe oprit noordwaarts naar de A2, komende vanuit Nieuwegein.

Dat betekent dat dit portaal niet direct de laatste gegevens van NavTech omzet en toepast voor hun applicatie, en eerlijk gezegd had ik dat wel verwacht.
Ben benieuwd hoe anderen daarmee omgaan c.q omgegaan zijn.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,

Staat die rotonde dan wel al op een navtech cd , danwel (heb niet gezocht in forum) bij Navtech reeds bekend in de database.

Heb zelf wat rondgekeken bij mijn regio rondom Betuwelijn e.d. Alle dingen waarvan ik zo snel weet dat ie ontbreken, zijn door Navtech erkend als zijnde moet nog via veldwerk gecheckt worden. En dus staan ze ook niet op de kaart van Garmin.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Navteq team,

Via een duitse site vond ik een koppeling naar een site die Navteq kaarten gebruikt, en wel: http://www.reiseplanung.de/index.jsp
Daarop kijkend is de nieuwe aansluiting bij de Poort van Nieuwegein op de A2 ook nog niet verwerkt.

Groet,
JW

P.S. Ik rij nu en weekje met de nieuwste TA, 2004/01, met DB eind augustus 2003, maar ook daarop staan de genoemde veranderingen in Nieuwegein nog niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb eens ff gekeken en de kaaren van Mapquest zijn op dit moment de meest recente (qua Nederland). Ik weet namelijk dat er op een bepaalde plaats een rotonde gekomen is en die staat tot nu toe alleen op die van Mapquest (en dus niet die van Maporama en Reiseplanung).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. ben benieuwd wanneer Maporama de Benelux kaarten bijwerkt...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb weer een andere site gevonden die zegt dat ze Navteq-kaarten gebruiken. Of dit werkelijk zo is vraag ik me af, want de kaarten die ik te zien krijg (in Nederland) zijn voor zover ik het kan zien van TeleAtlas. Maar goed, ik meld de site toch maar, want ze noemen Navteq wel als levernacier van de kaarten.

Het betreft hier:

http://www.nl.map24.com/

Ik wil trouwens wel even zeggen dat dit een extreem handige site is, omdat hier alle POI's (Bijzondere Bestemmingen) op staan. Ook kun je de gegevens ervan zien (zoals telefoonnummer enzo). Nadeel is echter dat ook de POI's van TeleAtlas zijn (er staan namelijk ook banken en huisartsen op enzo en dat doet tot nu toe alleen TeleAtlas). Ik heb ook al een heleboel fouten gezien in die POI's, maar die zijn van TeleAltas dus niet van belang voor Navteq.

Wat ook zeer handig is is dat je op deze site kunt zoeken op POI. Dit is echt zeer handig!

Kan het Navteq NHS-team misschien aangeven welke kaarten (welke landen) van hun zijn?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KickerPowa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2004 20:15

Bericht door KickerPowa »

Weet jij een portaal met NavTech / Navteq data op het internet?

Wel handig wanneer een firma de hulp in roept van forumgangers, zo kunnen ze in één klap ook de Piraterij tegengaan, de website's waar je volledige Navteq, Teleatlas, enz. Cd-Roms kan gaan downen bestaan ook, plaatsen waar Navteq kaarten worden gepubliceerd ( een .gif of .Jpg afbeelding copyright Navteq ) kan je op heel het internet vinden, alle urls hier plaatsen zou onbegonnen werk zijn.

Even een reactie op Toho_NL

http://www.be.map24.com/

Map24 won the Webby Award and the People's Voice Award 2004.
We proudly thank our partners and customers for their extensive support.

© 2004 Mapsolute GmbH - powered by MapTP, Digitale kaartdata geleverd door Tele Atlas, NAVTEQ, AND
Het gebruik is gebonden aan onze Licentievoorwaarden Mapsolute GmbH.

:idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat is de site voor de Belgen :). Er worden volgens de site data gebruikt van TeleAtlas en Navteq. Ik zie echter in Nederland alleen maar kaarten van TeleAltas. Heb de site toch maar genoemd omdat Navteq data ook genoemd werd.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. Maporama heeft nu de meest recente data op hun site staan. Ze hebben nu dezelfde data als Mapquest heeft.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

ook routenet.nl gebruikt navteq zag ik daarnet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KickerPowa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2004 20:15

Bericht door KickerPowa »

Toho_NL schreef:Dat is de site voor de Belgen :). Er worden volgens de site data gebruikt van TeleAtlas en Navteq. Ik zie echter in Nederland alleen maar kaarten van TeleAltas. Heb de site toch maar genoemd omdat Navteq data ook genoemd werd.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. Maporama heeft nu de meest recente data op hun site staan. Ze hebben nu dezelfde data als Mapquest heeft.
Worden die website's dan niet met elkaar gelinkt, raar dat in Nederland die vermelding er niet bijstaat, maar kom ik bedoel niets slecht met mijn post hé :wink:

Groeten retour,
KickerPowa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Er staat op de "Nederlandse" site dat Map24 gebruik maakt van Navteq én TeleAtlas data. Alleen de kaarten van de Benelux zijn van TeleAtlas (buiten de Benelux weet ik het niet). Vandaar mijn reactie...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KickerPowa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2004 20:15

Bericht door KickerPowa »

Nope niet waar, om geen zware discussie op gang te brengen zal ik dan als afsluiter op dit topic zetten dat u onderaan de weergegeven kaart kan lezen, ' en dan nu copy en paste ' :arrow: © 2004 Mapsolute GmbH - powered by MapTP, Digitale kaartdata geleverd door Tele Atlas, NAVTEQ, ANDHet gebruik is gebonden aan onze Licentievoorwaarden Mapsolute GmbH.

Volgens mij is de 'data' zoals u het noemt, niet de kaartdata zelf ?

Ofwel is Navteq later als partner bij map24.com gekomen, en staat navteq nog niet mee op de kaart ?

Misschien wil navteq de vermelding niet op de kaart ?

Ofwel snappen we er beiden de ballen van :wink: :wink:

Sjetnemarka in Noorwegen juist ingegeven en aan de vermelding op de kaart veranderd er niets, er staat op de kaart links onderaan, Map24 (c) Mapsolute, Tele Atlas, AND

En wanneer ik in de winkel in Breda effe het net opga, zie ik hetzelfde als in België, enkel de url veranderd ( http://www.be.map24.com/ ofwel http://www.nl.map24.com/voor de rest is de lay-out en inhoud hetzelfde. :?:

Bij deze, hebben we alletwee gelijk, m.a.w. ik zie wat meer op de site dan enkel het weergegeven kaartje :twisted: ( grapje :oops: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Helemaal gelijk in, maar wat ik bedoelde is dat als ik de kaarten van Navteq ernaast leg (van bijv. Maporama) dan zie ik dat de getoonde kaart niet van Navteq is. De kaarten verschillen behoorlijk en bevatten nogal wat fouten. Bij Navteq zitten die fouten niet, want die zijn er daar al uit gehaald. Daarom zei ik dat het geen Navteq data was wat er gebruikt wordt in de Benelux... Snap je? Maar goed, laten we het hier bij houden... De site geeft aan dat er Navteq data gebruikt wordt en daar vroegen ze in dit topic om :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KickerPowa
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2004 20:15

Bericht door KickerPowa »

Volledig mee eens, kaartdata en data verwerking is een groot verschil, geef mij ook maar Navteq !

Ik heb voor mijn navigatie systeem ( AVIC-505 ) ook Navteq, en ben er zeer tevreden over.

Groetjes,
KickerPowa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zojuist gezien dat de kaarten op Maporama zijn bijgewerkt... :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als ik het goed gezien heb zijn de kaarten van Maporama wederom bijgewerkt :). Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten? Ik meen namelijk verschillen te zien bij mij in de omgeving. Weet alleen niet meer goed hoe het er eerst uit zag...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik ben er inmiddels achter dat Maporama weer vernieuwd is. Ik had nog een uitdraai van mijn omgeving hier liggen en die ff ernaast gehouden en ben tot de conclusie gekomen dat Maporama weer nieuwe data gebruikt :). We kunnen dus voordat we een fout opsturen naar Navteq weer controleren in een actuelere database ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • file informatie via gekoppelde mobiel internet uit of aan
    door bertusjan » 27 jun 2020 17:38 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 403
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 451
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 773
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2506

Terug naar “Navteq”