Nummering A50/N50 en A59/N59 niet juist

(voorheen NavTech)
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Nummering A50/N50 en A59/N59 niet juist

Bericht door ritselaar »

Europa pakket VDO 2003-2

Dit weekend naar eindhoven op en neer geweest.

In de driehoek Oss - Den Bosch - Eindhoven veel bouwactiviteiten ivm aanleg A50 en A59 en hernummering van wegnummers.

Daar gaat dan ook de opmerking over

Rijdend op de A50 bij Oss (vanaf afrit 16 Oss-Oost) heet het stuk tot aan Den Bosch A59, danwel N59

Volgens de cd heet het echter nog steeds de A50/N50 (hoewel we over een paar jaar de N50 daar niet meer kennen, gezien de bouwput.)

Terug ben ik gegaan over de nieuwe A50 van Eindhoven naar Oss.
Hier kwam het systeem in het geheel niet uit, want de nieuwe trace's van de A50 staan er nog niet op. Ofwel alleen maar roepen dat ik overal links/rechtsaf moest. En zoals ik altijd al doe: "Ik ga mijn eigen gang en luister niet naar mijn vriendin". :lol:

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

laatste stuk van de A50 (tussen Oss en Den Bosch) heet ook op de DVD2004/1 nog steeds A50. Op de borden langs de kant van de weg staat HEEL groot aangegeven dat dit stuk weg de A59 wordt/is.

Maw: observatie gedeeld en ook op de meest recente DVD van VDO/NavTech staat nog steeds A50 !!

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

A50/N50 - A59/N59

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Frits, hallo Riekus,

in deze hoek van het land is heel veel aan de hand zoals jullie beiden terecht opmerken. Het zal jullie ook niet verbazen dat wij de ontwikkelingen nauwkeurig (proberen te) volgen. NavTech heeft de keuze gemaakt om bij dit soort grote meerjarige bouwwerken niet direct het hele nieuwe tracée op te nemen, zoals kan worden afgeleid van beschikbare bronnen (van Rijkswaterstaat). Maar eerst in het veld vast te stellen welke gedeelten binnen een half jaar zullen zijn afgerond. In andere woorden als de viaducten klaar zijn en het zandlichaam is opgeworpen komt het er in, maar wanneer de bomen nog moeten worden gerooid zeker niet.
Voor de bewegwijzering gaat dat niet jammer genoeg niet op. Die kan van de ene dag op de andere dag veranderen. En ondanks goede contacten met de ANWB slagen is het veel moeilijker die veranderingen goed te anticiperen.
Het recentelijk vrijgegeven gedeelte van de A50 is door ons al in mei 2003 gekarteerd en dus beschikbaar in de 2004-1 DVD. Jammer genoeg zijn de nieuwe routenummers voor de A59 pas later aangepast tijdens een vervolgkartering in de late zomer, en komen in de volgende updates beschikbaar.

met groeten het NavTech NHS team.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”