Nijmegen, om mee te nemen in de update

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Nijmegen, om mee te nemen in de update

Bericht door Toho_NL »

Hallo Navteq,

Jullie hadden in een reactie op mijn meldingen gezegd dat er binnen 3 maanden een bezoek gebracht zou worden aan Nijmegen. De topic was echter gesloten (op zich logisch) en dus kan ik er niets meer aan toevoegen (en vandaar dus deze topic). Ik heb zojuist (ben net terug van een ritje en had uiteraard de navigatie aan staan ;)) nog een paar dingetjes gevonden die mee genomen zouden kunnen worden:

1. Komend uit de Vossendijk (rijdend naar de Wezenhof) kan ik op de kruising linksaf, rechtsaf en rechtdoor. De namen van de straten zijn dan respectievelijk: Hatertseweg, Van Boetbergweg en Couwenbergstraat. De eerste en de laatste kloppen wel, maar de tweede (als ik dus rechtsaf sla) klopt niet. Het systeem geeft namelijk aan dat deze weg nog steeds de Hatertseweg is (en pas bovenop de brug veranderd hij van naam).

2. Rijdend op de Wijchenseweg (naar de Neerbosscheweg) kom ik op een soort van rotonde (het is GEEN rotonde, maar een rond plein). Mijn systeem zegt daar (om rechtdoor te gaan) dat ik de tweede afslag moet nemen. Dit is echter onzin, want het is de eerste afslag. Ik denk dat het systeem de eerste "afslag" ook kent (maar dit is al geruime tijd afgesloten van de weg (d.m.v. een berm) en is een fietspad). Je kunt (en mag) hier dus niet als auto rijden. De eerste "afslag" is de Viaductweg. S.v.p. nog eens bekijken hoe het bij dit plein zit.

3. De ventweg langs de Wijchenseweg (tussen het Takenhofplein en het bij punt 2 genoemde plein) is dacht ik (als ik het goed gezien heb) eenrichtingsverkeer.

4. Er ontbreekt een gedeelte van de geometrie op het terrein van de "meubelboulevard". Deze weg heet ook de Wijchenseweg en ligt op het bedrijventerrein Brabantse Poort.

5. Rijdend op de Graafseweg (komend van de Wijchenseweg) kom ik op een kruising met de Neerbosscheweg. Ik moet (van mijn systeem) rechtsaf slaan en daarna rechtsaf slaan. Als ik daar dan rijd zegt hij dat ik rechtsaf moet slaan (dat doet hij voordat ik bij de "splitsing" ben). Nadat ik dat gedaan heb (dus na de "splitsing") zegt hij dat ik weer rechtsaf moet (kortom: de Neerbosscheweg op). Nu wil het feit dat het geen splitsing is, maar gewoon een normale afslag. De dubbele begeleiding is dus overbodig (er is wel begeleiding nodig om rechtsaf te slaan, maar die moet maar 1 keer komen). Als je op de Graafseweg blijft ga je rechtdoor en moet je dus niets horen (weet niet of dat nu ook zo is).

6. Als ik vanaf de Van Boetbergweg (komend uit de Vossendijk) linksaf sla om de Wezenhof in te rijden (met als bestemming Wezenhof 3736) wil het systeem me vervolgens linksaf laten slaan. Dit klopt echter niet. Deze straat loopt dood. Het systeem raakt vervolgens geheel de kluts kwijt (ik kan immers niet verder en het systeem wil dat ik omkeer). Ik snap ook niet helemaal waarom het systeem me linksaf wil laten slaan, want ik moet toch echt gewoon de weg rechtdoor volgen (eigenlijk rechtsaf dus (is een doorgaande weg)). Ik heb het idee dat dit huisnummer ergens anders in de wijk ook staat (dubbel gecodeerd ofzo). Zouden jullie hier eens naar willen kijken?

Zo, volgens mij waren dat de opmerkingen die misschien meegenomen kunnen worden als jullie een bezoekje brengen aan Nijmegen.

Groetjes,

Toho_NL.

[edit] Waar is Navteq eigenlijk? Het is al lang geleden dat ik ze online heb gezien. Ach ja, ze zullen het wel druk hebben. Zeker nu hun naam veranderd is (dit brengt ongetwijfeld extra werk met zich mee). [/edit]
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik kan trouwens ook nog melden dat ze met kruising van de Heyendaalseweg en de Kapittelweg klaar zijn. Er is nu een verbinding gekomen met de straat die in het verlengde van de Kapittelweg ligt (weet de naam even niet...). Die aansluiting ontbreekt nog in mijn huidige database.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Nijmegen

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Toho,

het veldteam laat weten dat er aan jouw Nijmeegse observaties wordt gewerkt. Een volgende veldverkenning is gepland. En jouw observaties zullen daar zoals gebruikelijk met genoegen worden gebruikt!

wederom bedankt, het Navteq NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1424
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1988
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1430
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 968
  • Update F900BT
    door Olaf79 » 02 sep 2015 21:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1288
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 4656
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1194

Terug naar “Navteq”