Nijmegen --> centraal station

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Nijmegen --> centraal station

Bericht door Toho_NL »

Hallo Navteq,

Als ik een route plan van mijn huis naar het centraal station in Nijmegen dan wil het systeem me na de kruising van o.a. de Marialaan en de Tunnelweg op het plein aan het einde van de Tunnelweg laten keren om zo aan de rechterkant omhoog te rijden. Daarna wil hij me bovenaan linksaf sturen om voor het station de bestemming te laten zijn. Dit is natuurlijk wel mooi, maar niet juist. Je kunt namelijk niet als automobilist recht voor het station komen (daar waar nu de POI ligt). Of je wel omhoog mag rijden (nadat je moest keren) weet ik ook niet. Het kan namelijk zijn dat dit alleen voor bussen is (dit laatste weet ik dus niet zeker). Als je eenmaal boven bent is er maar 1 weg waarover je kunt rijden (en die is nog eenrichting ook). Zouden jullie deze situatie eens willen bekijken en de geometrie willen aanpassen? Ook de POI ligt dus niet op de juiste plaats. Mijn suggestie zou zijn om hem te leggen bij de taxistandplaats (zeg maar ongeveer aan het einde van de Van Schaik Mathonsingel (weet niet of je dit zo schrijft...) aan dat lusje wat aan de rotonde zit).

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb nog eens gekeken op Maporama en een en ander is wel aangepast. De POI van het station staat nu op het lusje waar je met de auto wel kan komen. Echter, hij staat op het westelijke linkje, terwijl op het noordelijke linkje beter zou zijn. Dan heb je het station immers meteen rechts van je zitten. Aan het westelijke linkje zitten enkele winkels en bevoorradingsluiken. Zouden jullie de POI aan die andere link willen zetten (als je dus vanaf de rotonde het linkje opgaat ná de "zijstraat" van links aan de rechterkant?

Ook klopt de geometrie van de busbaan niet. Deze moet verder doorlopen naar het noorden toe om aan te sluiten op de geometrie die ook Stationsplein heet.

Ook is de geometrie van het Stationsplein, waar je wel mag rijden, bij de kruising met de Spoorstraat nog geen eenrichting gemaakt. Willen jullie de omgeving hier eens, indien nodig natuurlijk (want het kan natuurlijk zo zijn dat het reeds goed in de database staat), controleren? Alvast zeer hartelijk dank!

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik zie trouwens ook een POI parkeerplaats liggen bij het Mercurehotel. Ik kan niet zien of dit de P&R is, maar die ligt daar in elk geval niet. Die moet meer naar het zuiden liggen (namelijk aan het einde van de link die doodloopt naar het zuiden (parallel aan de busbaan)).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ben er vandaag nog eens langsgekomen en heb ff extra opgelet. Als je vanaf de rotonde het lusje opgaat moet het station inderdaad, zoals ik eerder zei, aan de rechterkant zitten ná het zijstraatje van links. Als je dan de bocht naar links volgt (het is daar inderdaad eenrichting zoals er nu op staat) dan zit er aan de rechterkant huisnummer 4. Voor de volgende bocht naar links (als je dus weer naar het zuiden gaat) zit aan de de rechterkant nog nummer 2. Nu zit op de link waar nummer 4 en 2 dus zitten het station (op Maporama).

Ook klopt de geometrie van de Van Diemerbroeckstraat niet. De weg loopt automatisch over in de Vondelstraat. Verder rechtdoor (parallel aan de busbaan) is gewoonweg niet mogelijk! Als ik het goed gezien heb is die ook nog eenrichting (weet dat niet meer zeker, maar moet vanmiddag toch nog naar de stad, dus check dat dan meteen even :)).

Het kan dus zijn dat het bij jullie reeds is aangepast, maar zoals het NU op Maporama staat klopt het niet.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog eens goed gekeken naar de eventuele eenrichting van de Vondelstraat. Daar waar hij overgaat vanuit de Van Diemerbroeckstraat is hij gewoon twee-richting (ook de Van Diemerbroeckstraat is dat). Nadat je Arend Noorduijnstraat bent overgestoken is het wel eenrichting (dit staat er goed in). De Graafseweg is inderdaad ook eenrichting naar de Van Diemerbroeckstraat toe (dit klopt dus ook).

Er is echter wel een gedeelte van het Stationsplein dat niet helemaal vrij toegankelijk is voor auto's. Het betreft een gedeelte van de links naast het Mercurehotel (ten zuiden ervan). Niet de gehele link is ontoegankelijk, maar na een stukje te hebben gereden kom je bij een slagboom.....

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels is ook dit probleem verholpen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”