Navteq edities 2010-2011 voor VDO Dayton apparatuur

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Navteq edities 2010-2011 voor VDO Dayton apparatuur

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 03 Jul 2010 14:17

Jarenlang gebruik van de Navteq kaarten en vele vergelijkingen verder hebben mij gellerd dat er een grote mate van consitentie was tussen de verschillende platforms.
Totnutoe!

Het is nu gewoon een rommeltje!
Jarenlang heeft er een fout gezeten in de gegeleiding tussen Oosterhout-Dommelbergen en Made (Snelste route)
Daar werd je eerst de A59 op gestuurd om vervolgens onder bij de stoplichten van verkeersknooppunt Hooipolder weer te moeten keren om de A59 west te nemen.
Zeker 10 maal heb ik hierover rapporten gestuurd naar Mapreport en zelfs een gesprek met een bekende mederwerker van navteq heeft niet geleid tot resultaat.
Onlangs komt de set Non C-IQ cd's binnen en tot mijn niet geringe verbazing blijkt het probleem te zijn opgelost

Zo hoort het:
Langs de parallelweg, over het viaduct en op de rotondes linksaf de oprit van de A59 West op
De MS5000 weet precies de juiste weg

Afbeelding


Zo hoort het dus niet:
Langs de parallelweg, links af om de A59 oost op te gaan, keren bij de stoplichten en vervolgens de A59 West volgen
De PC5200 snapt het nog steeds niet

Afbeelding

Maar het kan nog gekker:
Hoewel snelste route is gekozen, gaan we hier eerst door woonwijken en vervolgens langs het industriegebied waar voor de helft een snelheid van 50 km/h geldt en vervolgens de A59 West op
De PC5500, PC5600, PN2050 en PN1000 doen het volkomen verkeerd en nemen een langzamer route dan mogelijk is.

Afbeelding

Meneer Navteq, U heeft er een zooitje van gemaakt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail




Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 03 Jul 2010 14:43

De vraag is wáár dat fout gaat.

Ik herinner me dat ik destijds SW 6.8 in de MS 5000 had, en dat 'ie dan met de in het systeem aanwezige kaart een bepaalde route nam die verre van optimaal was.
Toen ik SW 7.0 geladen had werd die route heel anders, wél logisch, en dat met precies dezelfde kaart CD in de PC 5000 :idea:

Ik kan me niet goed voorstellen dat Navteq verschillende kaart DB's gebruikt voor de onderscheidelijke VDO systemen, en dus zou het zomaar kunnen zijn dat de SW de veroorzaker is van deze merkwaardigheden.

Overigens, welke DB's hebben de verschillende kaarten, hebben die dezelfde datum?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 03 Jul 2010 14:55

Dank voor je reactie

  • Ik kan me evenmin voorstellen dat er verschillen in de databases zitten
  • Met de vorige edities die allemaal dezelfde database hadden van Q4-2008 en ook met die van Q4/2007, was de berekening steeds identiek bij alle toestellen
  • De nu gebruikte kaarten hebben allemaal een database van Q4-2009
  • De gebruikte systeemsoftware is in deze jaren niet gewijzigd.
  • Als ik de edities 2009-2010 of 2008-2009 er weer in stop geven ze allemaal de identieke maar verkeerde route zoals beschreven in item 2. Dus keren bij het stoplicht
,
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 04 Aug 2010 17:17

Een aanvulling:
Zoals eerder beschreven bevatten de landen cd's geen Hoofdwegen van Europa meer en moet hiervoor een cd Major Roads of Europe worden gebruikt.
Echter, nu blijkt de omvang van deze CD zodanig te zijn dat deze niet kan worden gebruikt voor reizen naar Oost Europa.
Dus geen Polen, Baltische staten, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Bulgarije, Roemenië etc.
Een reis plannen naar deze landen is nu gewoon onmogelijk geworden

Misschien dat eea wordt veroorzaakt door een gebrek aan ruimte, hoewel de cd nog maar voor 75% "vol" is, en zoveel hoofdwegen zijn er nu ook weer niet in deze gebieden :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 Okt 2004 09:54
Locatie: ZH

Berichtdoor Gene » 04 Aug 2010 19:49

Dat is dan minder, is er een reactie van NT bekend over het hoe en waarom ?
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 04 Aug 2010 20:32

Ik heb zowel met Navco als leverancier als met Navteq zelf contact gehad.
Navteq zelf, althans de helpdeskmedewerker, wist niet dat er een MRE cd bestond en evenmin dat de MRE niet meer op de cd's staan.

Navco heeft onmiddellijk toegezegd contact met Navteq op te zullen nemen.

Overigens is de informatie op de site van Navco misleidend want daar wordt beweerd dat er gewoon MRE op de cd's staan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Navteq”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten