Navteq Editie 2008-2

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Navteq Editie 2008-2

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vanmiddag heb ik de editie 2008-2 van Navteq ontvangen. Het resultaat van de prijsvraag van enkele maanden geleden.

Uitgebreide dekking in Oost Europa, Nieuw is de combinatie Italië-Griekenland en omdat ik nog een weddenschapje had met JW, op de Benelux CD staat de A73 volledig gedigitaliseerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi, dan weet je waar je die fles kunt bezorgen :D

Ik ben benieuwd of 'ie dan ook op de C-IQ DVD staat die binnenkort uit moet komen. Vorige week ben ik, komende uit Echt over de nieuwe A73 gereden, en dan heeft het systeem het er best lastig mee, eindeloos alleen maar een pijl, en als je in de buurt van en kruising met een bestaande weg komt is het: hier linksafslaan....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat flesje, want zo spreekt men over dit vocht, staat gereed! Verdere details per PM

De ABSTRACT meldt een database van Q42007

Tool :4.0.06
Date :2008-03-25
Operator :uida1203
CD number :19704
Medium :Master CD
Navigation databases: ..._prod/NavTech/europe/bnl/bnl_hw_nt_nt_07Q4_20080319q.cpr
Type :non C-IQ
Event Texts :carinet16s2048.20080318
TPD Database :Not available
IBA Database :Not available
CARINSYS File :Not available

Mochten er nog andere bottlenecks zijn die verder onderzoek vragen dan hoor ik het graag.

Nog een nieuwtje dat nog niet tot de website van Navteq is doorgedrongen: De CD Intalië is nu gecombineerd met Griekenland. Het eigenaardige evenwel is dat de doorgaande wegen in Griekenland uitsluitend op deze cd voorkomen, dat je dus je bestemming in Hellas op geen enkele andere cd kunt ingeven, het land is niet eens te selecteren (ELLADA) en alle ferryservices die ook als doorgaande wegen worden afgebeeld, houden midden in de Tyrheense Zee op. Het moge duidelijk zijn dat de dekking in Griekenland nog niet optimaal zal zijn.
Ook de dekking in Kroatië waar zo veel van werd verwacht, is verre van compleet zo te zien.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Over het algemeen is de website van Navteq niet zo actueel als het kaartmateriaal zelf.
In de omschrijving wordt bijv nergens melding gemaakt van de aanwezigheid van Griekenland op de "Italië cd"
De achterzijde van de doos neemt echter alle twijfel weg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Deze serie CD's bevat inderdaad Q4 2007 data. Op Nav4all kan je dan weer in de releasenotes van Q1 2008 nalezen wat er t.o.v. van Q3 2007 is veranderd in Q4 2007 (en natuurlijk ook sinds Q4 2007 in Q1 2008). Dat geeft wellicht nog een beter beeld van wat je kan verwachten.

Groeten,

Toho_NL.

P.s. de nieuwe supercode CD's / DVD's met een NAVTEQ database zullen dezelfde database bevatten (inclusief A73). Voor zover mij bekend zouden deze ergens in juli moeten verschijnen.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Gerritje schreef: Ook de dekking in Kroatië waar zo veel van werd verwacht, is verre van compleet zo te zien.
Als het goed is wordt met deze versie 8% van het land met de allerhoogste dekkingsgraad afgedekt, oftewel 40% van de bevolking. De rest van het land heeft een hogere dekkingsgraad gekregen t.o.v. de vorige edities. Er is nog wel veel te doen hier (en in andere Oost-Europese landen). Hopelijk is de dekking op een volgende versie weer verder uitgebreid.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zolas he nu is lijkt het nergens op. Mio met Navteq en TeleAtlas met TomTom doen het, gezien een eerder topic, al jaren beter, althans uitgebreider in Kroatië
viewtopic.php?t=10946
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Bij mijn weten heeft de Mio geen NAVTEQ, maar TeleAtlas kaarten. Dat zou het verschil dus wel kunnen verklaren. De dekking in Kroatië van NAVTEQ komt dan percentagegewijs niet in de buurt van die van TeleAtlas. Hopelijk gaat de uitbreiding van de Oost-Europese landen in de toekomst enorm toenemen (in een korte tijdsspanne), zodat we ook daar van onze navigatie kunnen genieten :).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BOAZZ
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2006 23:56

Oost-Europese

Bericht door BOAZZ »

Is heel rampzalig ben juist weer van Dubrovnik de tolwegen herkend hij niet, en zijn heel duur. Eens je tussen de kleine dorpjes begint te rijden, rij je soms gewoon in het veld staan er geen staaten op de kaart. En dan plots weer navigatie.
Navateq 2008-2
Camper Burstner 2012 Pioneer AVIC-F30BT met Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zou inderdaad zomaar eens kunnen. Op de laatste versie wordt slechts 8% van alle wegen afgedekt met de allerhoogste dekkingsgraad (staat gelijk aan 40% van de bevolking). Het is te hopen dat de dekking hier spoedig wordt verbeterd, temeer er steeds meer mensen naar Oost-Europa op vakantie gaan met hun navigatiesysteem en dan uiteraard meer verwachten dan alleen maar snelwegen. Zijn er meer mensen die met deze set ervaring hebben in Oost-Europa (ook andere landen dan Kroatië)?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bij de editie NT 2008-2 is de snelheidsinformatie nu ook beschikbaar op alle N-wegen. Zelfs tot en met de 50 km zones voorzover deze N-wegen binnen de bebouwde kom liggen. Op de snelwegen was deze informatie reeds aanwezig.
Het wonderlijke feit is wel dat er op de op- en afritten van de snelwegen weer geen snelheidsinformatie beschikbaar is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook aardig is nu de informatie over de bezettingsgraad van de parkeergarages
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan staan die Alert-C codes nu op de kaart. En kennelijk zendt Via deze info uit, een stapje verder op weg naar echte TMC Info :Yes:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is te hopen dat ook de andere zenders dit gaan uitzenden. Is dit alleen in Amsterdam trouwens of is er een uitgebreidere dekking van die codes in andere steden aanwezig?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou het je niet kunnen zeggen, maar alles wat ik net heb gefotografeerd was wel uitsluitend in de regio Amsterdam
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gerritje schreef:Bij de editie NT 2008-2 is de snelheidsinformatie nu ook beschikbaar op alle N-wegen. Zelfs tot en met de 50 km zones voorzover deze N-wegen binnen de bebouwde kom liggen. Op de snelwegen was deze informatie reeds aanwezig.
Het wonderlijke feit is wel dat er op de op- en afritten van de snelwegen weer geen snelheidsinformatie beschikbaar is
Deze uitspraak dien ik even iets te nuanceren, want vandaag ben ik ook over een aantal N-wegen gereden waar de informatie weer niet beschikbaar is. Dat was dus te vroeg gejuicht!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En inmiddels is ook de 2008/2009 versie voor de Supercode-systemen beschikbaar in de webshop van NAVTEQ. De Europa-versie kost €199,00 en met TMC van iTIS €249,00. Een los land + MRE (CD) kost €99,00, met iTIS €149,00. Ook hier staat de Q4 2007 database op (dus inclusief A73). Ik heb de schijf zelf in bezit en ben blij dat de nieuwe snelweg erop staat. Er zijn nog zeer veel wijzigingen doorgevoerd, maar (zoals op elke 'nieuwe' navigatieschijf) zijn er ook nog diverse onvolkomenheden. Ze zijn reeds doorgegeven en hopelijk veranderd op de toekomstige schijven :).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nu de Supercode DVD/CD's er zijn ben ik benieuwd wanneer de C-IQ versies daarvan verschijnen.
Valt dit nu ook onder Navteq (en TeleAtlas), of komt dat nog van VDO?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Voor zover mij bekend brengt VDO Dayton zelf helemaal geen schijven meer op de markt als zijnde bij hen te kopen. Hoe men precies heeft geregeld wat er met de C-IQ schijven gebeurd weet ik niet. Ofwel er is doorgegeven aan NAVTEQ en TeleAtlas wie de klanten zijn en waar welke schijf / schijven heen moeten ofwel er worden een x aantal schijven door NAVTEQ en TeleAtlas naar VDO Dayton gestuurd, zodat zij ze naar hun klanten kan sturen. Geen idee hoe dit geregeld is. Lijkt me dat we daar hier niet over moeten discussiëren, maar een apart topic moeten aanmaken in het VDO Dayton gedeelte.

Mocht iemand trouwens overwegen de nieuwe versie aan te schaffen, maar wil vooraf eerst even weten of iets op de schijf staat laat dit dan even weten. Dit kan namelijk zeer eenvoudig door iemand met de nieuwe schijf, zoals ik, nagekeken worden :).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb de schijf zelf in bezit en ben blij dat de nieuwe snelweg erop staat
Afgelopen vrijdag werd mij met de hand op het hart verzekerd dat, hoewel afgelopen donderdag de website deze schijven voor het eerst toonde, deze nog niet (voldoende) in Dortmund op voorraad waren om tot uitlevering over te kunnen gaan. Dus uitsluitend bestellen!
Ik heb namelijk een officiële bestelling uitstaan en de aflevering wordt officieel in augustus verwacht.

Heb jij die schijf via een ander kanaal? :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@Gerritje: Het klopt inderdaad wat je schrijft over de voorraad en levering. Ik heb de schijf direct van NAVTEQ (tsja, je kent weleens iemand ;)) waardoor ik reeds eerder beschikking heb gekregen over deze schijf. Helaas is het dus, zoals je al aangeeft, nog even afwachten voordat ie geleverd kan worden bij andere gebruikers.

@iedereen: op de website van TeleAtlas staat nog de oude schijf, maar het lijkt me dat dit spoedig ook bijgewerkt zal worden. Wat wel jammer is, is dat de aanbiedingen in de webshop van NAVTEQ niet gelden voor deze schijf / schijven. De Supercode schijven kosten helaas het volle pond.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Volgens mij is Navteq nu zelf de weg kwijt, koste de 2008/2009 voor de PC 5200 gisteren nog €199 vandaag kost hij
€149 volgens de website. :?:
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Niet alleen de 5200 kaarten zijn ineens 50 Euri goedkoper geworden, maar ook de Supercode DVD kost nu ineens nog maar €149 http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... =OfferList :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik schreef ruim een jar gelden dat het er naar uitzag dat de prijzen voor software onder druk zouden komen. Enerzijds door de concurrentie, anderzijds door parallelle producten.
Dan is een stap van € 339 via € 299 naar nu € 149 wel een heel grote!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inderdaad, het wordt nu aangeboden voor 149 euro. Dat is een interessante verlaging van de prijzen :). Het is wel te hopen voor de mensen die hem bestellen dat ze hem voor de vakantie hebben (hoewel er al mensen op vakantie zijn...). Toch wel jammer dat het elk jaar 'na' de vakantie beschikbaar komt.

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1025
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 726
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 484
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2526

Terug naar “Navteq”