Limmel sluis geen eenrichtingsweg

(voorheen NavTech)
Rens100
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2010 13:41

Limmel sluis geen eenrichtingsweg

Bericht door Rens100 »

Ik ben onlangs verhuisd en liep hierdoor tegen een grote fout aan met m'n Garmin Nuvi 250 (nieuwste kaartversie 2010.3). Mijn vraag is hoe ik deze fout nu het beste aan Navteq kan doorgeven?

Concreet: Borgharen ligt op een eiland tussen de rivieren en is slechts op 2 manieren te bereiken: Via de Limmelsluis bij Maastricht en een brug bij Itteren. De Limmelsluis is weliswaar smal maar kent gewoon twee richtingsverkeer. M'n Nuvi weigert echter de sluis te nemen van Maastricht naar Borgharen toe. Alle routes gaan via de brug bij Itteren. Oftewel: Sta je aan de ene kant van de sluis (zijde Maastricht) en navigeer je naar de andere kant toe (afstand van 50 meter) dan neemt hij een route van 25 minuten over de brug bij Itteren, terwijl het in de praktijk in 10 seconden te doen is...

Een behoorlijke bug dus voor al het verkeer wat richting Borgharen gaat. Navigeren van Borgharen naar Maastricht gaat dus wel goed, op de een of andere manier "denkt" de kaartsoftware dat de sluis eenrichtingsverkeer is. Terug komend op m'n vraag: kan iemand me zeggen hoe je zo'n fout nu het beste kan doorgeven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://mapreporter.navteq.com/dur-web-e ... anguage=nl
Als het al een kaartfout is, dan nog kan het soms enkele jaren duren voordat deze is gecorrigeerd
Sommige fouten blijven er wel meer dan 5 jaar in staan. Die ken ik uit mijn omgeving waar rapporten uit 2003 nog steeds niet verwerkt zijn ondanks herhaalde aanwijzingen

Maar troost je met de gedachte dat de fout veel eerder bij de soms belachelijke en vaak ondoorgrondelijke routeberekeningen van Garmin moet worden gezocht dan bij de data van Navteq. Navteq verstrekt alleen data en geen navigatieprogramma's

Probeer met je Garmin maar eens een route te laten berekenen met "Snelwegen vermijden". Lachen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 536
  • Geen maximumsnelheid RNS-510 P
    door tadie » 26 jun 2014 16:51 » in V.A.G
    Reacties: 4
    Weergaves: 1695
  • Geen Blauwe lijn
    door fraheij » 08 mei 2023 20:03 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 506
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 636
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2070
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 680
  • geen MapShare updates meer?
    door cortrans » 01 mei 2022 11:45 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 265

Terug naar “Navteq”