Landen + hoofdwegen Europa

(voorheen NavTech)
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

Landen + hoofdwegen Europa

Bericht door Herta »

Navtech levert in Nederland geen Benelux + hoofdwegen in Europa. Op de Duitse site http://www.navishop24.de
kan je Benelux versie kopen inclusief hoofdwegen (NTSPCBE03) voor EUR 159,00.

Weet iemand waarom je die in Nederland niet kan kopen bij Navtech en in Duitsland wel?

Mvrgr.,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Het ging toch over kaarten voor een Peugeot navigatie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

Autotype

Bericht door Herta »

Inderdaad gaat het om een af fabriek /nov. 2003/ afgeleverd systeem in een Peugeot 406.

Mvrgr.,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

tijdsduur reactie

Bericht door Herta »

Op 20 januari iets gevraagd over de koop van CD's met Europesche wegen in Duitsland. Tot op heden geen reactie van Navtech ontvangen. Dat kan betekenen, dat zij niet willen bekennen dat CD's die hier niet te koop zijn in Duitsland wel of de vraag is dermate dat zij geen interesse hebben een antwoord te geven.
Ik ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: tijdsduur reactie

Bericht door JW »

Herta schreef:Op 20 januari iets gevraagd over de koop van CD's met Europesche wegen in Duitsland. Tot op heden geen reactie van Navtech ontvangen. Dat kan betekenen, dat zij niet willen bekennen dat CD's die hier niet te koop zijn in Duitsland wel of de vraag is dermate dat zij geen interesse hebben een antwoord te geven.
Ik ben benieuwd!
Tsja, dat zou het kunnen betekenen.
Maar er ook aan gedacht dat NavTech even met wat anders bezig zou kunnen zijn?
Of dat de persoon in kwestie misschien geveld is door de griep of zo, of een weekje weg is?
NavTech kennende komt er ongetwijfeld een reactie, even geduld.... :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

reactie termijn

Bericht door Herta »

Omstandigheden voorbehouden, acht ik het van weinig gevoel voor gevoel voor relatiemarketing getuigen dat een gebruiker geen betrouwbare reactie ontvangt. Ik zal nog een week wachten en daarna zowel op ons bedrijf als andere kanalen de publiciteit zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Jeetje Herta,

vanwaar deze relatief felle reactie ?

NavTech zoekt doorgaans alles eerst helemaal uit alvorens met een reactie te komen, en afgelopen weken zijn ze door andere omstandigheden niet veel toegekomen aan het beantwoorden van postings op deze site.

Overigens is deze site, en dan bedoel ik met name dit gedeelte van het forum, wel onder beheer van NavTech gesteld, net zo als dat we TeleAtlas graag onder het beheer van TeleAtlast willen stellen, echter, dit gedeelt is niet het officiële communicatie kanaal naar NavTech toe, ze ondersteunen dit gedeelte puur ter aanvulling, juist omdat NavTech graag dienstverlenend wil zijn, en mijn inziens doen ze daar best moeite voor als je bedenkt dat ze kostbare tijd en mankracht beschikbaar stellen om een particulier initiatief zoals deze site en forum te ondersteunen.
Daar is echt niet over één nacht ijs gegaan, daar is figuurlijk gesproken best een strenge winter overheen gegaan :)

Ik denk, maar dat zijn wel puur mijn gedachten, dat NavTech zelf ook een beetje verbaasd is over het één en ander, en het daarom tot heel diep uitzoekt.
Zoiets gaat met veel communicatie, en in dit geval over internationale managementwegen (immers, Nederland - Duitsland), dus dat zal best eens kunnen duren, stel je voor dat NavTech Duitsland nu een mailtje ontvangt van NavTech Nederland over een vraag gesteld op het Nederlandse NavigatieHelpSite Forum, ik persoonlijk denk dat de eerste reactie van NavTech Duitsland dan iets is in de richting van....'wie bitte?, Niederländische Navigatie Hilfe Site, wass ist den dass...unterstutzen wir dass ?' (normalerwijze is het antwoord : nee!)

Zelfs wanneer de vraag direct aan NavTech gesteld is, zal er nog het nodige aan data verkeer onderling heen en weer gaan, en moet er in een management (op veel hoger niveau) eens naar gekeken worden.
Nu heb ik wat ervaring daarin, en doorgaans, de agenda punten logen er nooit om, maar de tijd was altijd zo krap dat één punt soms wel over drie vergaderingen heen gesmeerd moest worden om ook de andere punten aan de orde te kunnen laten komen.

Ik weet zeker dat NavTech niet zomaar over je vraag heenkijkt, per slot van rekening is er geen één vraag in dit forum waarop geen antwoord gekomen is, al dan niet na enige tijd.
Heb alsjeblieft nog even geduld, wij willen allemaal denk ik wel weten hoe of wat met jouw vraag, maar bedenk, 'voor wonderen hebben we wat tijd nodig, voor het onmogelijk iets meer tijd...' (oid), dus nog even geduld ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Herta,

Ter aanvulling op Satellites reactie nog de vraag waarom je zegt dat je deze CD niet kunt bestellen in Nederland.
Als ik op de NavTech site kijk kom ik deze CD tegen: http://www.navtech.nl/UserOrdersServlet ... inentId=EU , en die is daar gewoon te bestellen.
Wat is derhalve het probleem?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

[grinnik]
Grappig, iedere keer dat ik klik komt er een bestelling bij, ga maar vast sparen JW.... 8)
[/grinnik]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Herta

ik snap je probleem niet.

Als ik op site van www.navishop24.de kan ik als nederlander zonder problemen cd's bestellen.

Dan kun je de gewenste cd toch gewoon daar kopen.

Zie zelfs dat VDO Navtech europa-pakket bij hen 299 euro kost. Is al weer wat goedkoper dan in de vdo online shop (359 euro) :(

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

bestellen

Bericht door Herta »

Hallo Ritselaar,
Dat kan inderdaad. Wat mij alleen opvalt, is dat ook in de laatste reactie JW hij/zij ook niet in de gaten heeft dat op de Nederlandse CDR GEEN hoofdwegen van Europa staan en op de Duitse WEL!!!
Ik heb me hier alleen over verbaasd en de reactie van Satellite is voor mij enigszins belerend zonder enige toegevoegde waarde.
Het gaat over een site met als ingang NAVTECH en als je daarin dan geen commentaar kan geven, vraag ik mij af wat de functie van het forum is. Tenzij Satellite een werknemer van NAVTECH is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Herta,

Er zijn al heel veel mensen aan het kijken geweest, maar we kijken eigelijk naar 2 verschillende dingen.
A - De site van Navtech waar iets opstaat
B - Een Duitse site (NIET VAN NAVTECH) waar wat anders op staat.

Waar het Satellite om gaat is het volgende :
Herta schreef:Omstandigheden voorbehouden, acht ik het van weinig gevoel voor gevoel voor relatiemarketing getuigen dat een gebruiker geen betrouwbare reactie ontvangt. Ik zal nog een week wachten en daarna zowel op ons bedrijf als andere kanalen de publiciteit zoeken.
Heb je al geïnformeerd of de info van de Duitse site klopt ?
Ik ga er tot dan toe vanuit dat de site van Navtech klopt.

Groeten,

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

laatste reactie

Bericht door Herta »

Vrienden,
Ik word er een beetje moe van. Op het adres van JW betreft het GEEN Peugeot 406 met BENELUX + EUROPESCHE HOOFDWEGEN. Op de Duitse site staat van wel!
Ik stop er verder mee en zoek mijn heil wel op andere sites!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Peugeot - Landen en hoofdwegen

Bericht door NAVTEQ »

Beste Herta,

onze excuses voor de vertraging in de beantwoording, dat heeft niets met desinteresse te maken, des te meer met het feit dat er hard wordt gewerkt aan de definitie van toekomstige producten. En derhalve zijn een aantal vragen blijven liggen.
Het antwoord op jouw specifieke vraag was echter al gegeven, en het spijt ons zeer te moeten bevestigen dat er geen NavTech CD met de Benelux en de Europese hoofdwegen voor de Peugeot bestaat. De informatie op de duitse site niet correct.

met vriendelijke groeten het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

toekomst

Bericht door Herta »

NavTech NHS team,
Bedankt voor de officieele reactie. Hoe kom ik dan een de CDR met hoofdwegen van Europa, als ik hier vandaan
naar bv. Oostenrijk wil of gewoon naar Maastricht zonder een straat te kennen???

Ik begrijp tevens dat de Duitse site onjuist is. Doch ik heb kontakt gehad met de NAVTECH leverancier voor de 'vrije Europeesche markt' (zeggen ze zelf), die beweert dat de CDR gewoon werkt op de originele Siemens speler die door Peugeot is ingebouwd. Kortom, ik ben 'confused'.
Ik ben misschien wel lastig, maar zakelijk rijden wij binnen ons concern veel Peugeot's en collega's hebben dezelfde vraag.

Vriendelijke groet,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

offtopic
...wij vinden je niet lastig hoor :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: toekomst

Bericht door JW »

Herta schreef:NavTech NHS team,
Bedankt voor de officieele reactie. Hoe kom ik dan een de CDR met hoofdwegen van Europa, als ik hier vandaan
naar bv. Oostenrijk wil of gewoon naar Maastricht zonder een straat te kennen???

Ik begrijp tevens dat de Duitse site onjuist is. Doch ik heb kontakt gehad met de NAVTECH leverancier voor de 'vrije Europeesche markt' (zeggen ze zelf), die beweert dat de CDR gewoon werkt op de originele Siemens speler die door Peugeot is ingebouwd. Kortom, ik ben 'confused'.
Ik ben misschien wel lastig, maar zakelijk rijden wij binnen ons concern veel Peugeot's en collega's hebben dezelfde vraag.

Vriendelijke groet,
Herta
Hallo Herta,

Ik begrijp je probleem, en ook je verwarring. Dit is een beetje een "patstelling" waaruit je wellicht alleen kunt komen door wat uit te proberen.
Dat zou daaruit kunnen bestaan dat je besluit met die "leverancier voor de vrije Europese markt" een deal te maken dat je inderdaad deze CD's zult afnemen als blijkt dat ze werken zoals hij beweert, op een "no-cure-no-pay" basis dus.
Zonder uitproberen is er denk ik, omdat je eraan twijfelt of de door NavTech NL gedane uitspraak wel correct is, voor jezelf geen zekerheid te verkrijgen.

Succes, horen we het wel?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

merk gebonden navigatie

Bericht door Herta »

Beste JW,
Ik geloop NAVTECH Nederland wel maar blijf het vreemd vinden dat wanneer ik in Duitsland een Peugeot 406 koop met een af fabrieksysteem ik een CDR kan aanschaffen voor een dergelijk standaard systeem dat voor dezelfde auto in Nederland niet geleverd kan/mag worden. Waarschijnlijk wordt NAVTECH door Peugeot gedwongen bepaalde CDR's niet in een bepaald land uit te geven.
Daar zou ik wel eens antwoord van NAVTECH op willen hebben, want dan heeft verder 'spitten' geen verdere zin voor mij.
Met vriendelijke groet,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: merk gebonden navigatie

Bericht door JW »

Herta schreef:Beste JW,
Ik geloop NAVTECH Nederland wel maar blijf het vreemd vinden dat wanneer ik in Duitsland een Peugeot 406 koop met een af fabrieksysteem ik een CDR kan aanschaffen voor een dergelijk standaard systeem dat voor dezelfde auto in Nederland niet geleverd kan/mag worden. Waarschijnlijk wordt NAVTECH door Peugeot gedwongen bepaalde CDR's niet in een bepaald land uit te geven.
Daar zou ik wel eens antwoord van NAVTECH op willen hebben, want dan heeft verder 'spitten' geen verdere zin voor mij.
Met vriendelijke groet,
Herta
Hallo Herta,

Uit je reactie maak ik op dat je denkt dat een bepaalde CD wel in Duitsland, maar niet in Nederland geleverd zou kunnen worden. Kun je daar een voorbeeld van geven? En wie levert die CD dan in Duitsland? Peugeot Duitsland?
Ik ben er zeker van dat NavTech hierop zal reageren, als je dat voorbeeld hier vermeld.
Dus, zou je dat willen doen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

www.navishop24.de

Bericht door Herta »

Hallo JW,

Ik heb contact gehad met http://www.navishop24.de. Als je dan naar "direkt zum shop" gaat en daarna autotype Peugeot (406). Zie onderstaande info:
---------------
Benelux 2003 / 2004 Siemens P/C
Best.Nr.: NTSPCBE0304
Artikelpreis: 159.00 EUR
CD Benelux incl. Hauptstrassen Europa umfasst Niederlande, Belgien, Luxemburg, verwendbar für Siemens-Navigation in Peugeot und Citroen
----------------
Ik heb e-mail verkeer gehad, waarin zij kenbaar maken dat alles functioneert inclusief de gesproken tekst in NL.
Volgens NAVTECH Nederland klopt de info uit Duitsland niet. Ik heb geen zin een CDR te bestellen met Benelux, want die heb ik pas nieuw bij mijn auto. Ik blijf het vreemd vinden!

Ze leveren heel veel Navigatiezaken inclusief een mogelijkheid tot korting bij een update(nieuwe versie)!!!

Met vriendelijke groet,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

bestellingen in Duitsland

Bericht door Herta »

Hallo Navigatie vrienden/vriendinnen,

Heeft iemand wel eens een CDR gekocht bij http://www.navishop24.de en die gewoon met een NL-tekst gebruikt in het daarvoor bestemde autotype?

Met vriendelijke groet,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Herta schreef:Hallo JW,

Ik heb contact gehad met http://www.navishop24.de. Als je dan naar "direkt zum shop" gaat en daarna autotype Peugeot (406). Zie onderstaande info:
---------------
Benelux 2003 / 2004 Siemens P/C
Best.Nr.: NTSPCBE0304
Artikelpreis: 159.00 EUR
CD Benelux incl. Hauptstrassen Europa umfasst Niederlande, Belgien, Luxemburg, verwendbar für Siemens-Navigation in Peugeot und Citroen
----------------
Ik heb e-mail verkeer gehad, waarin zij kenbaar maken dat alles functioneert inclusief de gesproken tekst in NL.
Volgens NAVTECH Nederland klopt de info uit Duitsland niet. Ik heb geen zin een CDR te bestellen met Benelux, want die heb ik pas nieuw bij mijn auto. Ik blijf het vreemd vinden!

Ze leveren heel veel Navigatiezaken inclusief een mogelijkheid tot korting bij een update(nieuwe versie)!!!

Met vriendelijke groet,
Herta
In jouw geval zou ik die CD gewoon bestellen en een deal maken met die duitse leverancier, en zeggen dat je de CD terugstuurt als er geen MRE's op blijken te staan.
Ik hou het er op dat NavTech het juiste antwoord gegeven heeft, dus dat de duitse site onjuiste info geeft en dat die CD geen MRE's bevat.

Als je die CD dan hebt, en in je Peugeot-Siemens systeem uitgeprobeerd hebt, zullen we je ervaringen hier graag lezen.
Theoretiseren, en je afvragen hoe het komt dat de duitse site je andere info geeft heeft denk ik nu weinig zin meer. Gewoon uitproberen met een teruggave garantie van navishop. Als ze dat niet willen doen, weet je denk ik wel hoe laat het is.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Re: www.navishop24.de

Bericht door Han »

Herta schreef: Hallo Navigatie vrienden/vriendinnen,

Heeft iemand wel eens een CDR gekocht bij http://www.navishop24.de en die gewoon met een NL-tekst gebruikt in het daarvoor bestemde autotype?

Met vriendelijke groet,
Herta
Ik heb je bericht hierheen verplaatst omdat het nog steeds over dezelfde vraagstelling gaat.
En daarbij heb je ook al een antwoord op je vraag van de Duitse leverancier zie onderstaand stukje.
Herta schreef: Ik heb e-mail verkeer gehad, waarin zij kenbaar maken dat alles functioneert inclusief de gesproken tekst in NL.
Volgens NAVTECH Nederland klopt de info uit Duitsland niet. Ik heb geen zin een CDR te bestellen met Benelux, want die heb ik pas nieuw bij mijn auto. Ik blijf het vreemd vinden!

Ze leveren heel veel Navigatiezaken inclusief een mogelijkheid tot korting bij een update(nieuwe versie)!!!

Met vriendelijke groet,
Herta
De tijd zal het leren of het klopt je bijt je toch vast op een stukje tekst van een verkoop instelling (Winkel).
De informatie die je krijgt van de maker van de CD en zegt dat het er niet opstaat dat geloof je niet.
Ik begrijp het niet helemaal meer volgens stel je elke keer opnieuw de zelfde vragen in de hoop dat je een bevestiging krijgt dat het wel werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Herta
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2004 21:29

laatste reactie

Bericht door Herta »

Beste Han,

Dat ik er volgens jou weer over begonnen ben, ligt in het verlengde de vraag van JW. Dat ik de vraag op het Algemene forum heeft gesteld is juist. Dat die nu door jou verplaatst is, acht ik een stukje bevoogding en geeft daarnaast aan dat het forum een sterk 'gestuurd' karakter heeft.

De site is best leuk, maar het karakter van vraag en antwoord wordt door 'voogden' nog veels te zwaar gecontroleerd op andere forums is de vrijheid van handelen veel groter en voor lezers/gebruikers daardoor interessanter. Het gaat jullie verder goed.

Veel succes verder,
Herta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Herta,

Je schrijft:
Dat ik er volgens jou (Han) weer over begonnen ben, ligt in het verlengde de vraag van JW.
In het verlengde van welke vraag?
Jouw vraag vanmiddag was van 2.43 pm, en daarop heb ik om 3.05 pm geantwoord. Jouw nieuwe vraag op een andere plek op het forum was echter al van 2.52 pm. Dus wat bedoel je met de de opmerking: in het verlengde van de vraag van JW?

Over het plaatsen van cross-postings zijn we hier altijd erg duidelijk geweest, en ook op andere forums wordt dat niet gewaardeerd.
Een eenmaal gestart topic moet ook gewoon dáár voortgezet worden, tenzij er ineens iets heel anders boven water komt. En dat is hier niet het geval.

Samen met jou zijn we zeer benieuwd naar het vervolg van dit verhaal, als man met enige ervaring heb ik je een aantal adviezen gegeven, die ook commerciele/juridische dekking kunnen geven als je dit uitprobeert en die CD in Duitsland bestelt.
Hier zijn we denk ik over dit onderwerp een beetje uitgepraat, het gaat nu in cirkeltjes.

Enne...., bedankt voor het compliment dat we proberen dit forum wat in de hand te houden. Kennelijk lukt dat redelijk, en daarmee heeft het een boel aan waarde gewonnen. Al die ....verhalen die je elders leest, off-topic in elk topic, wie heeft daar wat aan?
Bezoekers van dit forum zoeken informatie en willen hun kennis delen met anderen, verder niets.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 718
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 628
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3130
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 953
  • garmin drivesmart 6i europa lmt-d
    door meugeo45 » 06 jan 2019 12:47 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 377
  • Renault Carminat (4R/LPN) Europa V32 update?
    door Pvessem » 04 sep 2015 08:41 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 2210
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1077

Terug naar “Navteq”