In Huissen op de Stadsdam de weg even kwijt

(voorheen NavTech)
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

In Huissen op de Stadsdam de weg even kwijt

Bericht door ritselaar »

Was me in verleden ook al eens opgevallen, maar daar ik dit stukje niet zo vaak met de pont ga, loop je niet tegen de fout aan. Daar ik vandaag maar weer eens met de pont overging van Loo naar Huissen, kwam ik de fout weer tegen.

Rijdend vanaf Looveer WW (geen idee waar ww voorstaat)volg je de hoofdweg met de bocht mee naar rechts. Je zit dan op de Stadsdam. Als vooraankondiging krijg je al de rotonde te zien (Ir. Molsweg/Stadswal/Stadsdam/Dijk).

Rij je eenmaal op de Stadsdam, dan is systeem de weg even volledig kwijt, om dan te melden dat je over 200 meter op de rotonde de xx-afslag moet nemen.

Nadeel van de MS4200 is dat ik niet waat hoe dit stukje op de kaart staat, maar helemaal lekker lijkt het me niet.

Daar ik al te laat was voor een afspraak heb ik niet de tijd gehad om even wat te spelen en kijken wat ie deed als ik vanaf de rotonde naar Looveer wou (ook over de Stadsdam).

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Huissen - Stadsdam

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Frits,

wederom een intrigerende vraag, bedankt daarvoor. We zijn er zeker van dat op dit moment de situatie in onze databank 100% ok is. De laatste veldverkenning dateert uit het derde kwartaal van vorig jaar. We hebben geen aanwijzingen dat we de weg toen hebben verlegd. We kunnen dan ook niet verklaren waarom het systeem de weg kwijt lijkt te zijn zoals jij beschrijft. Ook route simulatie in onze laboratorium opstellinglevert niets op, omdat de dislokatie waarschijnlijk plaatsvindt op basis van sensor metingen ter plekke. Zou het feit dat je van een veerpont afkomt van invloed kunnen zijn? Of is er een andere reden waardoor de GPS daar kan worden beïnvloedt?

met vriendelijke groeten het NavTech NHS team.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Dat bedacht ik me ook al, dat systeem de weg kwijt is door de pont.
Het gebeurt namelijk op moment dat je de stadsdam opdraait.

De Rijn steek je redelijk recht over, en wat ik begrijp (mede op dit forum) wordt pas op het laatst gebruik gemaakt van de gps. De gyroscoop/speedpulse denkt dat ik stilgestaan heb, maar ben inmiddels 100-200 meter zuidelijker.
Zal dit weekend route nogmaals rijden, maar rij ik eerst nog wel wat in Huissen, zodat systeem zich heeft moeten corrigeren (daar de gyroscoop met bijbehorende verplaatsing dan de weg al teruggevonden heeft.).

Zal dit hier laten weten.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Vanmiddag nog wat rondgereden in/rondom Huissen om te checken waar probleem zit/zat rondom de Stadsdam.

Ben weer met pontje gegaaan, heb de motor laten draaien op de ont, zodat navigatiesysteem gewoon z'n werk blijft doen. Toen weer naar Huissen, en wederom gaat het verkeerd.

Hierna weer terug naar het pontje toe en keer weer terug richting Huissen werkt het wel goed.
Probleem zit dus in het feit dat je stilstaat op de pont. De verplaatsing over het water wordt gezien als stilstand. Doordat de weg daarna zo goed als rechtdoor gaat, rekent systeem gewoon door en gaat pas in de fout als je al op de Stadsdam zit.

Kortom: Navtech had de oplossing voor me reeds gegeven.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • BMW x3 is de weg kwijt
    door jeroegro » 06 mar 2016 03:55 » in BMW
    Reacties: 1
    Weergaves: 907
  • de weg kwijt
    door jan021171 » 14 dec 2015 21:05 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 575
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 588
  • sd kaart rns 310 west europa kwijt
    door sharan » 03 mei 2015 14:06 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1077
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 520
  • Bluetooth code touchscreen kwijt peugeot 4007
    door Pascal1973 » 30 jun 2014 19:35 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 721

Terug naar “Navteq”