'Hoe lang' duurt een wijziging in het wegennet voor Navteq?

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Xabre
Normal Member
Normal Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55

'Hoe lang' duurt een wijziging in het wegennet voor Navteq?

Bericht door Xabre »

Stel, vandaag is er hier in het dorp een nieuwe rotonde gerealiseerd, hoelang duurt het dan voordat Navteq deze heeft opgenomen in z'n database?
VDO MS4400 + CIX 3000 Blue + CHM604MP3 // Supercode 2010/2011 // Pioneer GM-5300T + GM-3300T + Hertz ESK163S + ECX130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat kan heeeeel sterk variëren.

Het zou kunnen zijn dat 'ie al op de volgende kaart staat, in dat geval was Navteq al op de hoogte gebracht (door de gemeente of wegbeheerder) van de nieuwe rotonde en 'm daarom dus al in de DataBase opneemt voordat 'ie er echt ligt.
Voorbeeld: NT sluit z'n DB op 31/12/06 af en weet dan al dat de rotonde er in maart 2007 zal liggen. De kaart die daarvan in juni uitkomt kan dan die rotonde bevatten.

Het kan ook zijn dat NT daar niet van op de hoogte gesteld is, dan zal die volgende kaart de rotonde niet bevatten. En als er vervolgens geen melding gedaan wordt door gebruikers dat er inmiddels een rotonde ligt, weet NT dat ook niet.
Dan zou het zomaar kunnen gebeuren dat die rotonde helemaal niet opgemerkt wordt en dat NT er twee jaar later bij toeval achterkomt dat er een rotonde ligt.
Op die manier kan het dan wel meer dan twe jaar duren voordat 'ie op de kaart staat.

Daarom is het van belang dat er door gebruikers terugkoppelingen gedaan worden naar Navteq :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daarom is het van belang dat er door gebruikers terugkoppelingen gedaan worden naar Navteq


En daarom denk ik ook dat het de hoogste tijd is dat de firma's Navteq en TeleAtlas een keer de klantvriendelijkheidslade opentrekken en op analoge wijze tewerk gaan als TeleAtlas in Duitsland, waar op elke suggestie die wordt gedaan op het forum van navisys.de een fatsoenlijke en inhoudelijke reactie komt.

Van de meldingen die ik totnutoe zelf heb gedaan heb ik noch van TA noch van Navteq ooit een respons gehad.

Een hele tijd terug werd er op dit forum nog wel eens gesteld dat Navteq ook `mee zou lezen`, maar dat is zonder respons van die zijde, een vrij loze kreet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik kan me herinneren dat in verleden wel eens is aangegeven is dat navteq wel meeleest, maar niet reageert.
Mbt reageren kan ik me wel iets voorstellen. Op moment dat iemand van Navteq antwoord plaatst, krijg je al snel dat wat geschreven is het standpunt van Navteq is, terwijl het ook de mening van een medewerker is.

Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat de meldingen worden gelezen door Navteq en dat ze er wel wat mee doen. Vooral mbt hele kleine detailwijzigingen. Ik zie ze dan toch terug in een volgende versie op de kaart.

Verder kun je niet alleen hier op dit forum de wijzigingen kwijt, maar ook via de site van Navteq.
De tool die daar gebruikt wordt, vind ik perfect. Want ik zie daar in bepaalde gevallen op de kaart dat wijzigingen die ik wil doorgeven al verwerkt zijn. Ofwel ze gebruiken daar "up-to-date" kaart materiaal.

Met telatlas geen ervaring, ik gebruik die kaarten niet.

Verder kan ik verhaal van JW beamen.
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Dat kan heeeeel sterk variëren.
Als het er om gaat dat men onder andere afgaat op de gegevens verstrekt door gemeenten en wegbeheerders kan ik heel slecht billijken dat bijv TeleAtlas een hele wijk in een gemeente niet kent en Navteq alle straten met huisnummers wel. En dan hebben we het over een wijk waar al 2 jaar mensen wonen en waar de datum van de database hetzelfde is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Waar is die rotonde dan? Dan kan NAVTEQ kijken of die er al in staat. Ze lezen zeker mee, wees daar van verzekerd. Ik ben het eens dat het jammer is dat er geen reactie gegeven word. Maar dat ze meelezen is al eerder eens bevestigd. Je kan dus de meldingen hier neerzetten en je hoeft ze dan niet nog eens via de website van ze in te sturen.

Het voordeel van de website is inderdaad dat je kan zien of het in de database die daar gebruikt wordt al zit, maar het lijkt me niet de meest actuele versie, daar ik al een reactie gekregen heb van NAVTEQ dat iets verbeterd was, terwijl dit nog niet via die website verschijnt... Ik kan me ook herinneren dat in de berichten die je kreeg als iets was opgelost dat er stond dat het na zo'n wijziging 6 tot 9 maanden kon duren voordat het in een produkt verwerkt was.

Kortom: geef even aan waar die rotonde is gekomen, dan kan het gecontroleerd worden en indien nodig worden toegevoegd door ze.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Gerritje schreef:...

Een hele tijd terug werd er op dit forum nog wel eens gesteld dat Navteq ook `mee zou lezen`, maar dat is zonder respons van die zijde, een vrij loze kreet
De laatste tijd, en dat is al een behoorlijke tijd, loggen ze inderdaad niet meer in, maar meelezen doen ze nog wel.
Navteq heeft ook een account op deze site ( profile.php?mode=viewprofile&u=227 ) en moderatie rechten in dit gedeelte van het forum.

Wat ritselaar schreef:
ritselaar schreef:...Mbt reageren kan ik me wel iets voorstellen. Op moment dat iemand van Navteq antwoord plaatst, krijg je al snel dat wat geschreven is het standpunt van Navteq is, terwijl het ook de mening van een medewerker is...
klopt als een zwerende vinger.
Het reageren in dit forum was aan één persoon toegewezen, zodat het altijd het standpunt van Navteq was en niet van 'zomaar' een medewerker van Navteq die even snel iets inklopte.
Echter, die persoon heeft het gewoon ontzettend druk met andere werkzaamheden, en bovendien hebben ze natuurlijk hun eigen site met een meldpunt.

Neemt niet weg dat dit forum een mogelijkheid heeft om foto's van de locatie etc. te tonen, en veel meer ruimte heeft om bijzonderheden te vermelden.

Dus je zou een foto van de rotonde kunnen maken, een goede omschrijving van waar die ligt, danwel een link naar googlemaps erbij kunnen sluiten.

Bijvoorbeeld, hier in de buurt is een kruispunt verlegd, zodat recht oversteken niet meer mogelijk is.
Zou er één of twee foto's bij kunnen voegen, en met deze link ( http://googlesightseeing.com/maps?p=&c= ... 32474&z=19 ) zien ze dan precies waar dat kruispunt is (immers, de lengte en breedte graad staan erbij) en kunnen ze in en uitzoomen en zien over welke straten het gaat.

Doe dit bijvoorbeeld met de rotonde die je melden wilt.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als voorbeeld hoe het supersnel en netjes gaat bij TA Deutschland:
http://www.navisys.de/wbb/thread.php?po ... 1#post7311
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook daar gaat het op-en-af.
Vroeger was er TeleAtlas' Dietmar, op Navi-Forum.net, nu is er Dirk bij Navisys.
En ook bij die fora waren er perioden met heel weinig terugkoppeling.

Bij ons is TeleAtlas niet echt aanwezig, hoewel mij bekend is dat ze wel meelezen, als gast.
Ik heb op verschillende manieren geprobeerd daar verandering in te brengen, de laaste keer was via Dirk, in Maart 2006. Helaas, geen interesse om er wat actiever mee te zijn.

Navteq is ruim een jaar direct actief geweest op dit forum, maar heeft om hen moverende redenen wat afstand moeten nemen. Ze lezen echter wel degelijk mee en de informatie die op tafel komt wordt direct opgepakt.
Hopelijk komt daarover nog eens een posting van Navteq, ter bevestiging :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef:....Navteq is ruim een jaar direct actief geweest op dit forum, maar heeft om hen moverende redenen wat afstand moeten nemen. Ze lezen echter wel degelijk mee en de informatie die op tafel komt wordt direct opgepakt.
Hopelijk komt daarover nog eens een posting van Navteq, ter bevestiging :wink:

Groet,
JW
Zoals vanmorgen. NAVTEQ was ingelogd, dat is onderaan de pagina te zien.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

NAVTEQ op de NHS

Bericht door NAVTEQ »

Aan allen,

Natuurlijk lezen wij mee. Waar vind men anders zoveel kennis, informatie en interressante feedback over ons product voor Nederland dan op de NavigateHelpSite? We kunnen niet anders dan hopen dat iedereen actief doorgaat met het plaatsen van bijdragen op dit mooie forum.

Waarom NAVTEQ minder actief is op het forum? Allereerst alle dank aan de moderatoren die een aantal overwegingen die zeker meespelen al hebben genoemd. Maar een heel belangrijke overweging is nog niet aan bod gekomen, namelijk jullie zelf.
Het is verbazingwekkend hoeveel kennis over navigatie en kaartproducten er op dit moment bij de lezers, de members en de moderatoren aanwezig is. Een aantal jaren geleden in de begintijd waren er veel vragen waar alle gebruikers samen geen goed antwoord op wisten. Op verzoek van de enthousiaste stichters van het forum heeft NAVTEQ toen een tijd lang zeer actief aan de discussie deelgenomen om bij te dragen met feitelijke kennis over de kaartproducten die in het hart van elke navigatie applicatie haar werk doen. Nu de kennis zo enorm gegroeid is, hebben we bewust besloten om een stapje terug te doen. Volgens ons is de kern van het succes van de NavigatieHelpSite dat de gebruikers elkaar informeel kunnen ontmoeten en dat ze er objectieve antwoorden kunnen vinden op vragen die er leven.
En ook al zouden wij willen, we zijn ons er terdege van bewust dat de bijdragen van NAVTEQ of van gelijk welke andere commerciële partij, per definitie niet objectief noch informeel zijn. En uit respect voor onze klanten willen we niet doen alsof.
Maar we lezen mee! En op kaartgerelateerde opmerkingen wordt nog steeds direct actie ondernomen. En voor eenieder die graag een reactie ontvangt op zijn of haar opmerkingen is ook een formele weg naar NAVTEQ, en wel via onze website http://www.navteq.com of via de NAVTEQ Mapreporter die te vinden is op http://mapreporter.navteq.com .

met vriendelijke groeten, NAVTEQ.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik vind de bovenstaande reactie bijzonder waardevol en heb ook begrip voor de overwegingen niet (altijd) te reageren.
Echter het fenomeen forum heeft toch als doel het aangaan dan wel het onderhouden van een discussie. Uit dien hoofde zou een inhoudelijke reactie zeker gewaardeerd worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2526

Terug naar “Navteq”