Hoe kan ik zien of de fout in de database al gemeld is?

(voorheen NavTech)
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Hoe kan ik zien of de fout in de database al gemeld is?

Bericht door arjeh »

Gisteren de nieuwe dvd gehaald bij de garage voor mijn Laguna. Na nog geen 500 meter ermee gereden te hebben zag ik dat een aantal wijzigingen bij ons in het dorp nog niet waren doorgevoerd. Ik kan natuurlijk zeer ijverig zijn en al deze wijzigingen melden, maar ik heb eens een link gezien op dit forum (kan hem helaas niet meer vinden), waar je kan zien of Navteq eea heeft doorgevoerd in de nieuwste versie of dat de melding al doorgegeven is.

Tevens heb ik ook gemerkt dat in de vorige versie iets wel goed ging, en nu niet. Uiteraard zal ik dit melden; ik zal eens op die site moeten kijken wat daar staat bij het desbetreffende kruispunt.

Een derde vraag voor het maken van een opmerking: ik reed op een T-kruising en moest daar rechtsaf (vroeger was deze rechtsaf doorgaand verkeer, maar deze weg is onlangs gewijzigd). Mijn navi geeft dus niets aan terwijl hij zou moeten aangeven dat ik rechtsaf moet. Hoe kan ik zien of deze melding al gedaan is.

Ik weet dat veel mensen zeggen dat beter iets 2 keer gemeld kan worden. Ik deel deze mening niet. Voor ons als consument is het vrij eenvoudig voor die enkele melding even in een database te kijken (is die er?) of de melding al gedaan is dan dat voor Navteq is. Wij (de consumenten) zijn er bij gebaat dat Navteq zijn werk goed en snel kan doen.

Zijn de databases voor de verschillende navigatiesystemen allen hetzelfde wanneer ze allemaal tegelijk zijn uitgekomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Je kan eventueel op maporama.com kijken.

Die gebruiken materiaal van Navteq en zijn actueler dan de cd/dvd's in onze systemen.

Verder zou ik geen check weten, eventueel hier alle wijzigingen nalezen :-)



Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je kan inderdaad ff op Maporama kijken. Die maakt gebruik van een nieuwere versie van de Navteq-database en daar zijn dan ook meer dingen in verholpen. Op termijn komen die databases ook op onze DVD's. Er is, naar mijn weten, geen site waarop staat wat er al gemeld is. Je kan wel op dit forum even zoeken op je woonplaats en kijken wat daar al is opgestuurd (en verholpen).

Je kan dat van die T-splitsing controleren door een route op Maporama te plannen (langs dat punt) en te kijken of je een aanwijzing krijgt bij dat punt. Als dat niet zo is, dan is het goed mogelijk dat dit probleem nog in de database zit.

Ik vind ook dat je niet alles 2x moet melden. Dat levert alleen maar werk op. Echter, als je twijfelt of iets al gemeld is dan zou ik het gewoon toch melden (je krijgt dan vanzelf, als je het rechtstreeks meldt, de melding dat het al bekend is bij ze).

Ik weet niet precies wat je met de laatste vraag bedoelt, maar het antwoord is hoogstwaarschijnlijk 'nee'. Leg even uit wat je daarmee bedoelt. Dan kunnen we specifieker een antwoord geven.

Als laatste zou ik je willen 'aanmoedigen' om de fouten te noteren en te melden. Daar worden we allen beter van :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Het laatste wat ik bedoelde is het volgende: de laatste versie voor mijn Renault Laguna Carminat navigatie is de 2005/2006 versie van NavTeq. Is dit nu dezelfde database als bijvoorbeeld de laatste versie van VDO met de database van NavTeq? Op de NavTeq site kan ik bijvoorbeeld niet mijn navigatiesysteem selecteren (staat er wel, maar geen versie bekend). Ik heb het gevoel dat de database toch ver achterloopt tav VDO.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik weet niet of die databases hetzelfde zijn. Het staat de leveranciers (en dan bedoel ik dus VDO Dayton, BMW, Renault, etc.) vrij te kiezen welke database ze afnemen van de databaseleveranciers. Zo zie je dat Pioneer niet de meest recente versie afneemt... Hoe dit zit bij Renault weet ik niet, maar je kan hem in je PC stoppen en het bestand 'ABSTRACT' openen met Wordpad. Als je dan de gegevens van Navigation Database bekijkt kan je (soms) al wat meer zeggen. Wellicht kan je de gegevens daarvan hier op het forum te zetten?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb hier een Carminat France 2005-2 (Navteq) welke net als de BMW versies een database heeft van Q4-2004
De VDO edities van Navteq en TeleAtlas hebben voor de 2005/2006 edities een database van 07 2004
Het lijkt er op dat de Carminat net zo bij de tijd is als de BMW editie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Gerritje,

Over welke BMW-versie heb jij het? De 2006-1 versie heeft een database van Q2 2005. Die is nieuwer dan de CD van VDO Dayton 2005/06. Carminat is echter wel behoorlijk up-to-date als ik dat zo zie :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb hier een Carminat France 2005-2 (Navteq) welke net als de BMW versies een database heeft van Q4-2004
Dat lijkt me duidelijk! Ik bedoel de BMW 2005-2 en die is net zo bij de tijd als de Carminat 2005-2
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Net even mijn "oude" dvd in de pc gedaan om er zeker van te zijn dat het bestand "abstract" hier niet op staat. Het Carminat navigatiesysteem in de nieuwe Renault Laguna werkt niet op vdo cd's en dvd's. Deze fout heeft de garage ook al eens gemaakt door mij eerst een complete set cd's te leveren die alleen voor de vdo (achtige) navigatiesystemen werkt. Het betreft hier een Zenrin systeem, wat meen ik hetzelfde is als de birdview van Nissan, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien is het een idee om de bestandstructuur van de diverse cd's/dvd's op dit forum te zetten.
Renault Laguna Carminat DVD NavTeq/Zenrin Versie 2007/2008, Europe V27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu je je handtekening hebt aangepast wordt e.e.a. duidelijk!

Zonder te willen generaliseren durf ik haast te stellen dat de "Japanse" navigatiesystemen allemaal nogal optimistisch zijn wat betreft de actualiteit van het kaartmateriaal. De label dekt niet steeds de kwaliteit van de inhoud.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

arjeh schreef:Net even mijn "oude" dvd in de pc gedaan om er zeker van te zijn dat het bestand "abstract" hier niet op staat. Het Carminat navigatiesysteem in de nieuwe Renault Laguna werkt niet op vdo cd's en dvd's. Deze fout heeft de garage ook al eens gemaakt door mij eerst een complete set cd's te leveren die alleen voor de vdo (achtige) navigatiesystemen werkt. Het betreft hier een Zenrin systeem, wat meen ik hetzelfde is als de birdview van Nissan, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien is het een idee om de bestandstructuur van de diverse cd's/dvd's op dit forum te zetten.
Bij mijn weten is dit het Xanavi systeem, zie ook eerdere verhalen daarover op dit forum.
Zenrin is de Europese "distributeur" van de DVD's als ik het goed heb, maar zou ook als toeleverancier van Xanavi verantwoordelijk kunnen zijn voor de content. Die op zijn beurt voor Europa weer gebaseerd is op Navteq kaart DB's. Met japanse bedrijven is dat vaak moeilijk te achterhalen.
Zie onder andere de draadjes viewtopic.php?t=4812&highlight=zenrin :wink: en viewtopic.php?t=2034&highlight=zenrin

Maarre, kun je op de DVD helemaal niks van een Abstract vinden of iets dat daar op lijkt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1406
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 781
  • pioneer avic d3 udate fout
    door dennisvd1993 » 23 mei 2014 18:43 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 476
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022

Terug naar “Navteq”