Hoe gaat NavTech om met wisselstroken?

(voorheen NavTech)
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Hoe gaat NavTech om met wisselstroken?

Bericht door arjeh »

Beste NavTech team,

Hoe wordt er maat het kaartmateriaal van NavTech omgegaan met wisselstroken. Een bekende is natuurlijk de wisselstrook op de A1. Is deze benaderbaar op het kaartmateriaal van NavTech. Ook de wisselstrook bij de Algerabrug bij Krimpen ad IJssel. Deze is 's ochtend tot ik meen 's middag 15.00 uur open Krimpen ad IJssel uit en vanaf 15.30 uur is hij open Krimpen ad IJssel in. Met name als je Krimpen in wilt gaat moet je gedeeltelijk een andere weg volgen. Komende vanaf de Ketensedijk (Capelle ad IJssel) kan je vanaf 15.30 uur rechtstreeks de wisselstrook op (veel sneller en korter). Indien hij gesloten is moet je omrijden.

Ik kan me voorstellen dat het zeer lastig is dit te programeren. Met name wanneer de route omstreeks 14.45 uur bepaald wordt. Is het nu het tijdstip van berekening van de route of is het systeem zo slim om het verwachte tijdstip te bepalen voor het arriveren bij deze brug, en... stel je komt in een file en haalt de 15.00 uur niet, wordt de route dan alsnog gecorrigeerd.

Ik hoop iets van jullie te vernemen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Wisselstroken

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Arjeh,

ik hoop dat je nog even geduld hebt, we gaan zeker een antwoord formuleren, maar zoals je zelf al aangaf is dit wat lastiger dan gemiddeld. Er spelen een groot aantal variabelen mee. Maar we komen er zeker op terug.

het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Laatst ook weer langs zo'n strook gekomen. Het systeem plant me gewoon over de normale snelweg en niet via de wisselstroken. Maakt hij hier gebruik van TMC ofzo om te bepalen hoe of wat?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels heeft Navteq in een persbericht aangegeven dat de informatie van rijbanen en dergelijke is uitgebreid. Wellicht is het nu 'opgelost'.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood DNX5220BT updaten gaat niet
    door Yves1965 » 12 sep 2014 21:57 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 1045
  • Garmin gaat zijn eigen gang
    door frixel » 30 okt 2015 18:34 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 592

Terug naar “Navteq”