Fouten op de CD's "van NavTech"?

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Fouten op de CD's "van NavTech"?

Bericht door Toho_NL »

Geen enkele database is perfect en daarom zullen er gegarandeerd fouten staan op CD's met een database van NavTech. Ik zou iedereen met klem willen aanraden om deze fouten te melden bij NavTech op http://update.navtech.com Elke foutmelding wordt gecontroleerd en gecheckt in het veld (de werkelijkheid). Je krijgt altijd eerst een ontvangstbevestiging. Als je foutmelding vervolgens gecontroleerd is in het veld en verwerkt in de database krijg je weer een berichtje met daarin de melding wat er met je fout gebeurd is (wat er eventueel veranderd is). Dit laatste bericht kan soms even duren, maar het streven is om elke fout binnen 3 maanden te controleren (binnen 1 kwartaal dus). Dit omdat er men natuurlijk niet naar elk afgelegen plaatjes kan rijden voor één fout en men de fouten dus eventjes opspaart om vervolgens alles in een regio te controleren (dit gebeurd alleen in zeer afgelegen gebieden (en dan nog niet eens altijd, ligt namelijk aan de ernst van de fout)).

Ik zou iedereen ook willen aanraden dat als men weet dat er bijvoorbeeld een nieuwe rotonde gaat komen of een nieuwe woonwijk gebouwd wordt dit naar hen op te sturen. Des te eerder zal er voor ons (op onze CD's) deze dingen beschikbaar zijn.

Foutmeldingen als "er ontbreken veel rotondes in Nederland" worden niet behandeld. Men moet een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving hebben (bijvoorbeeld de kruising van wegen) om dit te kunnen controleren.

Je kunt ook in deze topic een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving plaatsen van een fout (en de versie van de CD vermelden), dan stuur ik hem door naar NavTech. Ik werk daar namelijk weleens (in het veldteam) en als ik de meldingen doorstuur gaat het meestal wat sneller voordat ze verwerkt worden. Het nadeel is echter dat er geen bericht terug komt met wat er met de fout is gedaan (dat heb ik met NavTech afgesproken, omdat dit nogal wat werk kost). De keuze is aan jullie :D.

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo NavTech,

Ik heb er ook nog één:

De Haaghe (in Beuningen Gld.) is compleet zone 30 geworden. Ook is de doorsteek van ongeveer de Hogewaldstraat 18 naar De Haaghe 68 NIET mogelijk. Je moet dan even verder doorrijden en daar op de kruising De Haaghe inrijden. Het diagonale linkje is een voetpad (waarom kan ik geen screenshot in .jpg plaatsen??).

Met vriendelijke groeten,

Toho_NL

P.s. is het zo mogelijk om fouten te melden via deze site en dat jullie ze doorgeven aan het veldteam met een I-DUR of moeten we het opsturen via update.navtech.com?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Beuningen

Bericht door NAVTEQ »

Hallo ToHo_NL,

Dankjewel voor de twee situaties in Beuningen die je ons schilderde. We hebben deze beide situaties gecheckt in ons system. En dat leerde ons dat een veldteam in juli van dit jaar "de Haaghe" heeft omgezet naar een 30 kilometer zone.
Wat betreft het doorsteekje dat was in onze database al afgesloten voor doorgaand verkeer, waardoor het practisch onbruikbaar is voor routeplanning. De toegankelijkheid is nu nog verder verlaagd (alleen voetgangers), waardoor het de facto wordt uitgesloten voor gebruik.

Het NavTech NHS-team.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Toho_NL schreef: (waarom kan ik geen screenshot in .jpg plaatsen??).
...ahum...omdat dat nog niet geactiveerd was, nu kan het dus wel, heeft immers een praktisch nut...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, dank je wel. Toch wel handig dat mensen zo screenshots erbij kunnen zetten om de situatie te verduidelijken :).

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Onderwerp gesloten

Bericht door NAVTEQ »

En na dit goed advies lijkt me dit onderwerp gesloten!

het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 473
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 722

Terug naar “Navteq”